Şimdi Ara

Sürekli disk değiştiriyorum neden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
2.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba

    90binde diskler değişmişti. 110binde sarsıntıdan dolayı diskleri tornaya sokmuştum. 125bin gibi diskler değişti tekrar. Şu an 135bindeyim 120 km hızda sarsıntı yapıyor... Frene basınca atlı karınca misali öne arkaya sallıyor.

    Disklere sıcakken su tutmuyorum. Sulardan da geçmemeye çalışıyorum. Arada çukura girdiğim oluyor yollardan malum. İyice piskopat oldum bu konuda...

    Şimdi ate disk ve trw balata alacağım. Daha önce ne almıştım hatırlamıyorum. Ustanın taktığı diskler belkide dandik bir şey taktı. Ferodo ile ate arasında 2 kat fark var değer mi bilmiyorum. Çünkü ya yine eğilirse korkum var.

    Fren hidroliği olarak motul 5.1 alacağım ama kaç litre yeter önler için?

    Sorunum ne olabilir arkadaşlar? Araç golf 6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shakircan -- 11 Nisan 2019; 20:6:37 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • colt aracıma 70 bin'de trw ön disk taktırmıştım. şimdi 100 bin'e geldi. herhangi bir sarsıntı yok. yalnızca trw'ler biraz sesli çalışıyor, ben balatasını da trw almıştım.

    ferodo'da iyi bir markadır. trw yoksa ferodo önerebilirim. ben bir dahakine balatayı ferodo takacağım. ses yapmıyor diyor bazı tanıdıklarım.

    hidroliğin ne kadar olduğu kullanım kılavuzunda yazar. benim araçta 2 küsür litreydi.

    aslında disk tornaya girerse belki daha az bir masrafla kurtarabilirsiniz. ama disk gerçekten dandik bir markaysa kaliteli bir disk alın uzun ömürlü kullanırsınız. hiç uğraşmayın tornayla derim.
  • Diskler takılırken vidalar gereğinden fazla sıkılıyor olabilir mi acaba ?

    Üreticinin belirttiği tork değerinde sıkılması gerekiyor diske zarar gelmemesi için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam tornaya hiç bulaşmak istemiyorum zaten. Ferodo da atenin yarı fiyatı ateye o kadar para vermeyeyim o zaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • maivesiyah kullanıcısına yanıt
    Hiç bilmiyorum hocam başka bir ustaya gideceğim zaten

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu sorunları yaşayıp bir sene içerisinde üç disk değiştiren birisi olarak olayın özeti ve çözümü şudur.

    TORKLANACAK.

    Fabrika 150 öneriyor diyelim. Ustalar havalıyla 400-500 allah ne verdiyse zorluyorlar.

    Tork anahtarı olmayan bir yerde lastiğimi söktürmüyorum artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baba Naber kullanıcısına yanıt
    Fabrikanın ne önerdiğini nasıl öğrenebilirim?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yetkili servisten öğrenebilir veya araçların servis manualleri oluyor internette pdf vs olarak ordan da bulabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork muhabbeti banada mantıklı geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 yıldır hergün aynı araca biniyorum. 1 kere disk değiştirmedim. en fazla tornoya gitmiş olabilir onuda hatırlamıyorum. frene basınca titreme çekme vs hiç olmadı.
  • Sicak iken su tutulmuyor ve carpilma siklik ile tekrarlaniyor ise buyuk ihtimal balata disk ile normalde ayri kalmasi gerekenden daha az ayriliyor dolayisi ile normalden fazla sicak olan ikili su ile temas edince yolda bile olsa devamli gerilime isinma sogumaya maaruz kaliyordur.Bu neden ile disk alisilmisin disinda carpiliyordur.
    Frenlerinizi ayarlatmani daha isabetli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shakircan kullanıcısına yanıt
    Mesela opel corsa sınıfı için 85nm yeterli.
    Astra j sınıfı için 100 civarı.


    Ben bu sorunları yaşayıp torklattım bijonları. Ardı gelen 3 sene boyunca disk muhabbeti olmadı bir daha.

    Sartım kurtuldum sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shakircan kullanıcısına yanıt
    Mesela opel corsa sınıfı için 85nm yeterli.
    Astra j sınıfı için 100 civarı.


    Ben bu sorunları yaşayıp torklattım bijonları. Ardı gelen 3 sene boyunca disk muhabbeti olmadı bir daha.

    Sartım kurtuldum sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 163 binde aracım orijinal diskle kullanıyorum ve çizik bile yok kullanım şeklini gözden geçir bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek varis

    163 binde aracım orijinal diskle kullanıyorum ve çizik bile yok kullanım şeklini gözden geçir bence.
    Bende anlamıyorum nasıl böyle oluyor diye. Aracımı 140 bin km'dir kullanıyorum, bu süre içerisinde sadece bir kere ön ve arka balataları değiştirdim ve rutin bakım. Araçlarımı hep çok uzun kullandım, ama daha hiç disk değiştirmedim hayatımda. Millet her 30-50 bin km'de bir sürü parçasını değiştiriyor...
  • Tek varis kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir hata yapıyor olabilirim mesela?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benim araçta ön sol balata sağ balata dan daha çabuk bitiyor. Sebebi nedir bilmiyorum nasil çözerim onu da bilmiyorum.
    Böyle olduğu için balatayi yarım kullandıktan sonra disk yamuk gibi titretiyor. Yeni balata takınca sorun geçiyor.
    Bunu da ben keşfettim. Gittiğim ustalar değil. Keşfedene kdar 2 tane disk değiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diskleri yenileyeceğiniz zaman kaliper tamir takımı da alıp kaliper contalarını değiştirin.Kaliper sıkılı kalıp diskten yiyor ve sürekli ısıtıyor olabilir.Ani ısı değişimine maruz kaldığı zamanda disk eğilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Nasıl bir hata yapıyor olabilirim mesela?
    Hata illaki sizden kaynaklanmıyordur, yanlış disk seçimi, fren ayarlarının bozuk olması vs.vs. de yol açabilir...
  • Bijonları sıkan kişiye söyle insan gibi sıksın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.