Selam beyler, 2 manuel lpg'li aracımdan sonra geçen sene tam otomatik aldım ve bundan sonra alacağım araçlarda kesinlikle otomatik olsun istiyorum malum büyük rahatlık, hoş alma sebebim zaten eşimin de okula gidip gelirken kullanabilmesi idi.
Şuan kullandığım araç lpg li ve malum tork yüksek olmadığından yokuşlarda yüklü iken zulüm oluyor. Örneğin; dün araçta 5 kişi varken 4-5 km lik soluksuz bir yokuşa durağan halden başlamak zorunda kaldım, anlatılmaz yaşanır 80 km ile 2. viteste çıktım otomatik 3 e alınca yavaşladığı için tekrar 2 ye alıyordu velhasıl kelam bizim buralar inişli yokuşlu ve virajlıdır.
Üstüne para ekleme şansım yok evin kredisi bitene kadar 2 sene, o nedenle biraz saçma gibi gelse de dizel otomatik düşünmeye başladım. 45-50 arası citroen c4 ler göz kırpıyor, tipi de hoşuma gitti donanım da gayet güzel tek handikapı yarı otomatik olması sanırım. Şu 1-2 / 2-1 geçişleri tam olarak nasıl yığılıyor kullananlar tarif edebilir mi? Yokuşlarda eşim yapabilir mi kestiremiyorum. Aracım tam otomatik olmasına rağmen vites geçişlerini hissediyorum tabi kafa sallamıyor, yarı otomatik cirtoen c4 sıfır araçlarında yok olsa test ederdim şimdi eat6 ya geçmişler.
Özellikle bir kaç yüz km olsa da kullanmış ya da sahibi olmuş / test etmiş ve dediğim gibi tam otomatikten sonra yarı otomatiğe geçenler varsa deneyimlerini aktarırlarsa çok sevinirim. Ben ve benim gibi tereddütte olanlara eminim yol gösterecektir.
Yarı otomatik auto6r kullanıyorum yokuş kalkış Kick down f1 kulakcik sport modu + vites kolundan manuel modu var Konfor olarak memnunum sıkışık trafikte bazen öne yığılma yapabiliyor ara sira yavaslarken ek olarak daha önceleri bmw (e90) ve hyundainin (i20) otomatiklerini Kullandım fazla olmasada Genel olarak memnunum kararsız kalmiyor Rampalarda ,fakat yokuş inerken devri yükseltiyor arttirmiyor(f1 kulakciga dokunmak yetiyor ) 2 1 de yığılma olsada 1 2 de olmuyor sarsıntı Sonuç olarak tam Otodan yarı oto ta gecErsen pişman olmazsın Problem cikarma ihtimali daha fazladır yarı otonun bunuda unutma ve park ederken milim milim gidişlerde tam oto daha rahat
escala
kullanıcısına yanıt
1-2 2-1 yığılma değilde geçişlerde biraz sarsıntı oluyor acemi biri değiştirir gibi aynı
quote:
Orijinalden alıntı: escala
Selam beyler, 2 manuel lpg'li aracımdan sonra geçen sene tam otomatik aldım ve bundan sonra alacağım araçlarda kesinlikle otomatik olsun istiyorum malum büyük rahatlık, hoş alma sebebim zaten eşimin de okula gidip gelirken kullanabilmesi idi.
Şuan kullandığım araç lpg li ve malum tork yüksek olmadığından yokuşlarda yüklü iken zulüm oluyor. Örneğin; dün araçta 5 kişi varken 4-5 km lik soluksuz bir yokuşa durağan halden başlamak zorunda kaldım, anlatılmaz yaşanır 80 km ile 2. viteste çıktım otomatik 3 e alınca yavaşladığı için tekrar 2 ye alıyordu velhasıl kelam bizim buralar inişli yokuşlu ve virajlıdır.
Üstüne para ekleme şansım yok evin kredisi bitene kadar 2 sene, o nedenle biraz saçma gibi gelse de dizel otomatik düşünmeye başladım. 45-50 arası citroen c4 ler göz kırpıyor, tipi de hoşuma gitti donanım da gayet güzel tek handikapı yarı otomatik olması sanırım. Şu 1-2 / 2-1 geçişleri tam olarak nasıl yığılıyor kullananlar tarif edebilir mi? Yokuşlarda eşim yapabilir mi kestiremiyorum. Aracım tam otomatik olmasına rağmen vites geçişlerini hissediyorum tabi kafa sallamıyor, yarı otomatik cirtoen c4 sıfır araçlarında yok olsa test ederdim şimdi eat6 ya geçmişler.
Özellikle bir kaç yüz km olsa da kullanmış ya da sahibi olmuş / test etmiş ve dediğim gibi tam otomatikten sonra yarı otomatiğe geçenler varsa deneyimlerini aktarırlarsa çok sevinirim. Ben ve benim gibi tereddütte olanlara eminim yol gösterecektir.
Hocam seninle aynı duyguları yasamisiz. Söyleki 2012 model honda Civic i sattım ev kredisini yapılandırmak için geriye 38 civarı para ayırdım bu paraylada 2008 c4 picasso aldım, araç dizel ve yarı otomatik.kurban bayramı tatilinde 3 yetişkin,2 çocuk dolu bagaj üstelik arka 2 koltugu ileri surdum kurban etleri için rampaları 130 km ile çıktım inanılmaz bir keyif yaşadım. Dizel in Torku müthiş
Arkadaşın c3ü vardı ,dik bir yokuşa geldik ve vites dans etmeye başladı ,tam 10 dakika boyunca 2/3 saniyede bir önce 2'ye sonra 1'e sonra 2'ye sonra 1'e sonra 2'ye sonra 1'e ,resmen deli etti bizi vites 😂😂😂
c4ü beğenmezseniz tam otomatik accent blue crdi de düşünebilirsiniz. bol yokuş var demissiniz crdi motorda düz yol gibi gidersiniz. yalnız otomatigi bir tik fazla yakiyo
Tam otomatikten triptonige gectik 5 senedir kullaniyoruz ama babam birdahaki arac yine tam otomatik olacak diyor . biraz fazla yakiyor ama keyfi baskadir .
escala
kullanıcısına yanıt
1.5 dci edc fluence alın yokuşları yırtarak çıkın
quote:
Orijinalden alıntı: bayhakan
quote:
Orijinalden alıntı: escala
Selam beyler, 2 manuel lpg'li aracımdan sonra geçen sene tam otomatik aldım ve bundan sonra alacağım araçlarda kesinlikle otomatik olsun istiyorum malum büyük rahatlık, hoş alma sebebim zaten eşimin de okula gidip gelirken kullanabilmesi idi.
Şuan kullandığım araç lpg li ve malum tork yüksek olmadığından yokuşlarda yüklü iken zulüm oluyor. Örneğin; dün araçta 5 kişi varken 4-5 km lik soluksuz bir yokuşa durağan halden başlamak zorunda kaldım, anlatılmaz yaşanır 80 km ile 2. viteste çıktım otomatik 3 e alınca yavaşladığı için tekrar 2 ye alıyordu velhasıl kelam bizim buralar inişli yokuşlu ve virajlıdır.
Üstüne para ekleme şansım yok evin kredisi bitene kadar 2 sene, o nedenle biraz saçma gibi gelse de dizel otomatik düşünmeye başladım. 45-50 arası citroen c4 ler göz kırpıyor, tipi de hoşuma gitti donanım da gayet güzel tek handikapı yarı otomatik olması sanırım. Şu 1-2 / 2-1 geçişleri tam olarak nasıl yığılıyor kullananlar tarif edebilir mi? Yokuşlarda eşim yapabilir mi kestiremiyorum. Aracım tam otomatik olmasına rağmen vites geçişlerini hissediyorum tabi kafa sallamıyor, yarı otomatik cirtoen c4 sıfır araçlarında yok olsa test ederdim şimdi eat6 ya geçmişler.
Özellikle bir kaç yüz km olsa da kullanmış ya da sahibi olmuş / test etmiş ve dediğim gibi tam otomatikten sonra yarı otomatiğe geçenler varsa deneyimlerini aktarırlarsa çok sevinirim. Ben ve benim gibi tereddütte olanlara eminim yol gösterecektir.
Hocam seninle aynı duyguları yasamisiz. Söyleki 2012 model honda Civic i sattım ev kredisini yapılandırmak için geriye 38 civarı para ayırdım bu paraylada 2008 c4 picasso aldım, araç dizel ve yarı otomatik.kurban bayramı tatilinde 3 yetişkin,2 çocuk dolu bagaj üstelik arka 2 koltugu ileri surdum kurban etleri için rampaları 130 km ile çıktım inanılmaz bir keyif yaşadım. Dizel in Torku müthiş
Bende de civic var hocam şehirler arası sıkıntı olmaz sanırım zaten çok vites değişimi olmuyor peki şehir içinde durum nasıl civic ile kıyaslar mısınız?
quote:
Orijinalden alıntı: balikcibili
Yarı otomatik auto6r kullanıyorum yokuş kalkış Kick down f1 kulakcik sport modu + vites kolundan manuel modu var Konfor olarak memnunum sıkışık trafikte bazen öne yığılma yapabiliyor ara sira yavaslarken ek olarak daha önceleri bmw (e90) ve hyundainin (i20) otomatiklerini Kullandım fazla olmasada Genel olarak memnunum kararsız kalmiyor Rampalarda ,fakat yokuş inerken devri yükseltiyor arttirmiyor(f1 kulakciga dokunmak yetiyor ) 2 1 de yığılma olsada 1 2 de olmuyor sarsıntı Sonuç olarak tam Otodan yarı oto ta gecErsen pişman olmazsın Problem cikarma ihtimali daha fazladır yarı otonun bunuda unutma ve park ederken milim milim gidişlerde tam oto daha rahat
Citroen c4 artık yarı otomatik ile satılmıyormuş peugeot ta her hangi bir test sürüşüne çıksam acaba benzer karakterdeler mi? Mcp ile sizinki
quote:
Orijinalden alıntı: e30 m3
1.5 dci edc fluence alın yokuşları yırtarak çıkın
Aracından çok memnun olanlar muhakkak vardır ancak edc de dsg gibi güven vermiyor bana, keza internet ortamında da çok okudum o neden uzak durdum yoksa privilage donanım dizel otomatik megane kulağa hoş geliyordu
quote:
Orijinalden alıntı: escala
quote:
Orijinalden alıntı: balikcibili
Yarı otomatik auto6r kullanıyorum yokuş kalkış Kick down f1 kulakcik sport modu + vites kolundan manuel modu var Konfor olarak memnunum sıkışık trafikte bazen öne yığılma yapabiliyor ara sira yavaslarken ek olarak daha önceleri bmw (e90) ve hyundainin (i20) otomatiklerini Kullandım fazla olmasada Genel olarak memnunum kararsız kalmiyor Rampalarda ,fakat yokuş inerken devri yükseltiyor arttirmiyor(f1 kulakciga dokunmak yetiyor ) 2 1 de yığılma olsada 1 2 de olmuyor sarsıntı Sonuç olarak tam Otodan yarı oto ta gecErsen pişman olmazsın Problem cikarma ihtimali daha fazladır yarı otonun bunuda unutma ve park ederken milim milim gidişlerde tam oto daha rahat
Citroen c4 artık yarı otomatik ile satılmıyormuş peugeot ta her hangi bir test sürüşüne çıksam acaba benzer karakterdeler mi? Mcp ile sizinki
Pejoda auto6r çıkarmıyor artık diye biliyorum
Dizel otomatik güzel ama yarı otomatik şanzıman sizi üzer, yılda kaç km yaptığınız önemli çok km yapmıyorsanız eski araçlarla boşa uğraşmayın. Az km yapıyorsanız küçük hacim turbo benzin otomatik sizi mutlu eder, mesela 1.2 tsi'da 175 nm tork var aynı şekilde 1.2 tce 'de 205 nm dizel kadar yüz güldürmese de sizi üzecek motorlar değil. 54-55 bandında çok temiz 2 yaşını bulmamış 1.2 tsi leon bulunur. Ayrıca psa'nın da 1.2 motoru 130 hp ile çok iyi yürüyor az da yakıyor. Çekinceleri gidermenin yolu test sürüşü ama en baştan söyleyeyim o Karadeniz'de yaptığım golf test sürüşünde de en çok tercih edilen araçlarının 1.2 tsi olduğunu söylediler; vites avantajı da var çift kavrama olunca geçişleri hissetmiyorsunuz şanzıman zaten gerektiği gibi düşürüyor. Sizin ilacınız ya tork konvertörlü ya da çift kavrama, bu saatten sonra tek kavrama araca geçerseniz şanzımanın üreticisine çok selam yollarsınız.
escala
kullanıcısına yanıt
O arkadaştada bendede 308 auto6r var tam otomatikten geçiş yaptım daha öncede tam oto yarı oto manuel karışık ne varsa aldım kullandım tam otomatikten geçince biraz vites geçişlerini fazla hissetmeye başlıyosunuzda oda bi zaman sonra sıkıntı olmuyo alışıyosun Ama kullandığım en berbat şanzuman eastrinik bi ne opelin ki bu kadar berbatı yoktu 2. De bu citroeninki olması lazım en iyisi pejoyla toyota nın yarı otomatiği.
quote:
Orijinalden alıntı: Adieu
Dizel otomatik güzel ama yarı otomatik şanzıman sizi üzer, yılda kaç km yaptığınız önemli çok km yapmıyorsanız eski araçlarla boşa uğraşmayın. Az km yapıyorsanız küçük hacim turbo benzin otomatik sizi mutlu eder, mesela 1.2 tsi'da 175 nm tork var aynı şekilde 1.2 tce 'de 205 nm dizel kadar yüz güldürmese de sizi üzecek motorlar değil. 54-55 bandında çok temiz 2 yaşını bulmamış 1.2 tsi leon bulunur. Ayrıca psa'nın da 1.2 motoru 130 hp ile çok iyi yürüyor az da yakıyor. Çekinceleri gidermenin yolu test sürüşü ama en baştan söyleyeyim o Karadeniz'de yaptığım golf test sürüşünde de en çok tercih edilen araçlarının 1.2 tsi olduğunu söylediler; vites avantajı da var çift kavrama olunca geçişleri hissetmiyorsunuz şanzıman zaten gerektiği gibi düşürüyor. Sizin ilacınız ya tork konvertörlü ya da çift kavrama, bu saatten sonra tek kavrama araca geçerseniz şanzımanın üreticisine çok selam yollarsınız.
Senelik yaptığım 10-12 bin km.de yakıtım 800-1000 lira arası artar 1.2 turbo benzinli modellere geçersem. Ayrıca maalesef ev kredisi bitmeden 2 yıl boyunca para ekleyemem, aracımı satmaya karar verirsem elimde 47-49 arası para olur. Bir de çift kavramalı yarı otomatiklerin garanti sonrası iyi niyet kapsamında dahi olsa oluşabilecek masrafları da ayrı bir soru işareti oluşturuyor hocam.
Hem Opel hem de Lancia' da yarı otomatik kullanmış biri olarak tam otomatiğin avantajları çok daha fazla diyebilirim.Lancia dizel ve hem tork hem de hp olarak iyi değerler sunduğundan, yarı otomatiğin dezavantajlarını pek hissetmiyordum.Delta o konuda beni memnun ediyordu ama, Astra' da az kalsın kafayı yiyecektim :).
C4 te kullandım defalarca ve Mcp şanzıman gerçekten yarı otomatikler arasında en kötülerden.C4 ne yazıkki şanzıman yüzünden sürüş keyfi fazlasıyla baltalanan bir araç.Bütçeniz dahilinde, tam otomatik bir araç almanızı öneriyorum.En olmadı Bravo alabilirsiniz, yarı otomatikler arasında Lancia-Fiat şanzımanları en iyi olanlar.İyiden kastım ise yarı otomatikler arasında iyi, yoksa kötünün iyisini almış olacaksınız yine :).
Yarı otomatikleri manuel olarak kullanmak zevklidir yalnız, debriyaj yok ve manuele alınca gerek F1 olarak gerekse direk manuel olarak kullanmak son derece keyifli oluyor.
quote:
Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı
Hem Opel hem de Lancia' da yarı otomatik kullanmış biri olarak tam otomatiğin avantajları çok daha fazla diyebilirim.Lancia dizel ve hem tork hem de hp olarak iyi değerler sunduğundan, yarı otomatiğin dezavantajlarını pek hissetmiyordum.Delta o konuda beni memnun ediyordu ama, Astra' da az kalsın kafayı yiyecektim :).
C4 te kullandım defalarca ve Mcp şanzıman gerçekten yarı otomatikler arasında en kötülerden.C4 ne yazıkki şanzıman yüzünden sürüş keyfi fazlasıyla baltalanan bir araç.Bütçeniz dahilinde, tam otomatik bir araç almanızı öneriyorum.En olmadı Bravo alabilirsiniz, yarı otomatikler arasında Lancia-Fiat şanzımanları en iyi olanlar.İyiden kastım ise yarı otomatikler arasında iyi, yoksa kötünün iyisini almış olacaksınız yine :).
Yarı otomatikleri manuel olarak kullanmak zevklidir yalnız, debriyaj yok ve manuele alınca gerek F1 olarak gerekse direk manuel olarak kullanmak son derece keyifli oluyor.
50 bin km 2000 model dizel otomatik passattan sonra dizel otomatik corsaya geçtim.Araç 13 bin km ye gelmek üzere.Yer yer tam otomatiği arasamda tüketim değerlerine bakınca fikrimi değiştiriyorum.Gönül isterki tüm araçlarda zf şanzıman olsun ama malesef öyle bir dünya yok.
Yarı otomatiğin eksi yönleri
Benim aracımda herhangi bir sarsıntı yok vitesler net geçiyor fakat araç debriyaja bastığında vitesin geçtiği anlaşılıyor.(dip gazda)
Dizel bile olsa dik rampa çıkarken araç 2 ye atıyor ve tıkanıyor.O yüzden dik rampa çıkarken mutlaka manuel moda alınmalı
Başkada bir olumsuz tarafı yok.İyiki otomatik almışım diyorum şimdilik
Benim hiç tam otomatik aracim olmadı. AMT şanzımanlı Colt (Getrag yapımı 6 ileri yarı otomatik) Opel Corsa 1.2 Easytronic 5 ileri Şimdi de Mcp şanzımanlı 6 ileri
Bunun dışında 6 ileri 1.9 Tdi DSG ve 6 ileri Opel Insignia ile 500km üstü tecrubem oldu.
Yine 2 kez 1 haftaligina tam otomatik Chrysler Town& Country araçlar kiraladim.
4 ileri Renault Scenic kullandım.
Benim kullanimima göre Citroendeki MCP gayet güzel. 80bin kmdir kullanıyorum. Tam otomatigin gaza basmadan ilerlemesiddışında hiçbir artisini görmedim.
MCP şanzıman kullanıcının gaz tepkilerini öğrenen. Kavrama noktasına göre kendini adapte edebilen oldukça sağlam bir şanzıman. Burada sürücünün aracı tanıması önem kazanıyor. Benim eşim 2 hamileliği sırasında da midem bulandı demedi mesela araçtan dolayi. Vites geçişlerini durup özellikle dikkat etmedikçe 3-4-5-6 viteslerde çok zor. 1.den 2.ye atarken hissedersiniz o da sallama yapmaz. Zaten araç tork sayesinde dur kalk trafik hariç 1e atmiyor.
Ha Insignia veya Chrsyler daki tam otomatik olsa daha iyi olurdu. Baskı balata volan derdi olmazdı. Park ederken konfor artardi. Ancak fiyat faydada ben çoook memnunum.
2010 Dsgli passat sahibi arkadaşım. Manuel Toyora Verso kullanan arkadaşıma direk test ettirdim ikisi de ben bu kadar iyi olduğunu bilmiyordum diyor. Ama onlar direksiyona geçince vites geçişlerini anliyorsunuz çünkü aracı hiç tanimiyorlar.
Tam otomatiklerin bakımsız olanları da adamı katil eder. Geçenlerde paylaştım. 2013 nissan note var arkadaşla. Rezil durumda şanzıman.
Yarı otomatik kadar gereksiz bir masraf yoktur.
Yorumlarınız için teşekkürler beyler anladığım kadarıyla bu aracı test etmeden karar verebilmem imkansız.
Kendim gaz tepkilerini ayarlayarak alışabilirim diye düşünüyorum ama eşim yapabilir mi emin olamıyorum hele de güzergahında bulanan rampa olan ve 1-2 kırmızıda ancak geçilebilen trafik ışığında