Şimdi Ara

Tamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
1
Favori
4.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mion kullanıcısına yanıt

    AKP Genel Başkanı sıfatıyla ABD başkanı ile görüşüyor. Ötesi mi var?

  • konuyu aktroller basmış.

    Sanki 20 senedir iktidarda Çin komünist partisi var.

    hala boş boş konuşmalar.siz biz muhabbetleri.

    kin ve düşmanlıktan başka bieşey vermediniz bu ülkeye.

    neyse şurda 3 5 ay kaldı seçimlere, kurtulmaya.Tamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41F3DB120 -- 17 Aralık 2022; 15:39:23 >
  • seçimi kazanın sana lokomatif alacamTamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı 

  • Mion kullanıcısına yanıt

    hadi cnm selametle...

    lokomomıtif i 19. yüzyılda üretecekti Aptülhamit... geç kaldınız.

    şimdi chip devri.

    chp devri.

    Tamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41F3DB120 -- 17 Aralık 2022; 15:38:33 >
  • @Qantas yok la 20 yıl önce olan Görüntülü görüşmeyi yeni bulan kk başkanınızı destkelyiorum benTamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı 

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Şu konudan haber yok.


    Gene hava civa haber atıyorlar.


    Bunların alayı fos.Boş içerik.



    Yerli ve milli safsatası ile kafa şişiriyorlar.Ama yalan dolan.Ha ortada bir haltta yok.


    Dur devri dönünce ortaya saçılacak her şey.



    Tamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı
  • Eğitimden bahsediyorsun birde, bence ilk başta siz kendinizi bir eğitin,her yorumunuzdan cehalet akıyor, Türkiye ile Almanya'yı kıyaslıyor, Alman teknolojisini geçen kaç tane ülke var.

    Almanya'nın komşuları belli, Türkiye'nin belli ama neyse kime ne anlatıyorsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chp devrimi hadi bakalım kim tutar küçük enişteyi.

  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt

    Almanlar bu konuları 1960-70 de tatışıp tartışmayı bitirdi. Bİz yeni başlıyoruz Tamamı Türkiye'de geliştirilen ilk yerli lokomotif motoru tanıtıldı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nevfel kullanıcısına yanıt

    Eskiden hudut namustu şimdi kevgire dönü bu kadar şeyi yapsan ne olucak afganı fası suriyelisi rahatca gırıp cıkıyor yunanlılar adalara cokuyor mangal yakıyor silah denemesi yapıyor. O sınırları korumak ıcın nıce yıgıtler canlarını feda etti şimdi nasıl bakıcaklar yüzlerine bilmiyorum.

    Ekonomi desen ortada paranın değeri desen ortada ülkenin bır cok degeri satıldı hiç edildi ülkende köle oldun sömürü düzeni çin düzeni kuruldu Türk ırkı bildiğin araplardan aşagı görülüp ırkcılıga ugruyor.


    Tek bildiğiniz 5 senede bir "din elden gidiyah! Hadi verin kardeşinize yetkiyi onlar terorist onlar hain ya onlar ya biz!"

  • ultra ekonomik bir motor diyemeyiz, misal mtu 4000 seri lokomotif motoru 190grkwh, tabi etken faktör çok. bu değerler hep katalog değerleri, gerçek değerler farklı olabilir.


    bu tarz motorlarda yük altında çalışılabilirlik, güvenilir olması vs daha önemlidir diye düşünüyorum.

  • Blokla blokla bitmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun zamandır bu kadar aktrol'ü bir arada görmemiştim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Dünya genelinde elektrifikasyonu olmayan yük ve yolcu taşımacılığı yapan demiryolları için dizel lokomotif kullanılır. Elektrifikasyon her hatta olmadığı için dizel lokomotifler esneklik sağlar.

    Dizelin yanında ayrıca CNG veya LNG ile çalışan versiyonlarının üretilmesi şart.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    bilgi için tşk. Ben yine de elektrikliden yanayım çünkü elektrik motorlarının verimi reelde %90+ ama fosil sistemli motorların verimliliği en fazla teorik olarak %35. Elektrifikasyonu tesis etmek de ayrı bir iş, evet ama aynı şekilde dizel üretimi de öyle.. yani öyle de böyle de altyapı için bir şeyler yapmak şart, ama verimlilik farkı da ortada.


    ama dediğiniz gibi doğalgaz da iyi bir seçenek, şu anda ağır taşımacılık için örneği pek olmasa da hidrojen de güzel bir seçenek.

  • joven kullanıcısına yanıt

    Genç chp neferi kardeşimiz hızını almış bozma şimdi.

  • Ampülün burjuvası vatandaşa motor yağını bile çok görmüşler şaşırtmıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kamu iştiraki olması çok önemli. yapanların eline sağlık.

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Hocam elektrifikasyon zaten arzulanan birşey ancak tüm hatları elektrifikasyona kavuşturmak için ciddi emek ve bütçe gerekli. Yurdu demir ağlarla örme konusunda bile malesef geç kalındı. Dizel üretimi nakliyesi sabit oturmuş bir yakıt. Elektriğe nazaran ilk yatırım maliyeti düşük. Bizim gibi ülkelerde kara/deniz yük taşımacılığı için şu anda tek opsiyon gibi duruyor.

    Bir yandan türkiye halen daha elektriğin büyük kısmını(sanırım %60 civarı) doğalgaz/fosil çevrimden elde ediyor. Yani önce doğalgazı yakıp elektriğe çeviriyoruz (verim 35) sonra nakliye esnasında kayıplarla beraber tren setlerine veriyoruz. Bunun içinde ayrıyetten altyapı yatırımları gerekiyor. Hadi yatırımı yaptınız, ayrıyeten bu altyapının bakımı tutumu güvenliği kontrolü vs var. Dağ başında olası bir elektrik kesintisinde yandınız.

    Japonya fransa almanya, elektrifikasyonun en yüksek olduğu isviçre ermenistan rusya çin vb ülkeler gibi elektriği nükleerden üretmiyor türkiye. Dolayısıyla malesef fosile mahkumuz bir süre daha.

    Türkiye demiryolu altyapısı halen daha avrupanın ve uzakdoğunun çok gerisinde. Zamanında önem verilmediği için malesef halen daha çekicilerle kamyonlarla taşınıyor yükler. Avrupa seviyesine ulaşmak için oldukça yüklü miktarda kaynak gerekli. Bu kaynakta malesef türkiyede kısıtlı.

    İlgilenirseniz konu ile alakalı link:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Railway_electrification_system

    Örnek bir ekektrifikasyon işi:

    https://rayhaber.com/2022/12/malatya-elazig-elektrifikasyon-sistemleri-yapim-isi-ihale-sonucu/

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.