Son Durum: BTK TELEKOM ve TTNET nezdinde şikayet oluşturmamı ENGELLEMİŞ olup YANDAŞ TUTUM ile VATANDAŞI MAĞDUR ETMEKTEDİR... 14.01.2022 saat 16,00 da verdiğim dilekçeyi görüşmek üzere Avcılar Telekom a tekrar gittim.Altyapı ve planlama sorumlusu E. yerinde yoktu..Yanındaki çalışanından mailini istedim vermed..kendisine geldiğimi haber ver dedim vermedi ,mesaj at dedim atmadi ... yani E beye ulaşmamam için elinden gelen çabayı gösterdi personeli!!(YILIN PERSONELİ OLACAK KİŞİYE GÖRE E beyle dumanla haberleşebilirz belki) Telekom müdürüne gittim yoktu, telefon açtılar geleceğini söylemesine rağmen yerine operasyon müdürünü E yi gönderdi. E ile aramızdaki konuşmayı son sayfaya ekleyceğim sadece Telekomun konuya bakış açısını aktarmak amacıyla birkaç ifadesine yer vereceğim E:"Hurda saha dolabı diye birşey olmaz biz bu saha dolaplarını 40 yıl kullanmayı planlıyorz..." E:"pocket loss ,CRC,DSLAM klidi nedir bilmiyorum.." E:"Eğer problemin yer altındaki kablolardan kaynaklıysa , HİÇBİRŞEY yapmam/ kabloları DEĞİŞTİRMEM, kim kabloları tek tek söküp kontrol edecek.." E:"Saha dolabını kaldırmayı planlıyorum ama maliyete bakmak gerek..benimde belirli bir bütçem var Sadece oksitlenme bakımı yapar bırakırım.."
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 16 Şubat 2022; 15:20:5 > |
Telekom Avcılar yeşilkent mahallesinin problemli altyapısını yenilemiyor..
-
-
m bey merhaba; ( xxxx@turktelekom.com.tr)
ftth konusunda telefonda net aktaramadım;
mevcut problemlerim baş gösterdiği 10-15 yıl öncesinde telekom müdürlüğünüze gittiğimde mevcut omurga nedeniyle problem yaşandığını bu nedenle değiştirilmesinin planlandığı bize aktarıldı.
sizle görüşmeye dilekçemi takdim etmeye gittiğimde ise altyapı ve planlama biriminin ftth ye bakam kısmıı aynı bilgiyi tekrar etti
ilk fiber omurgasının 2007 yılında ortaya çıktığnı varsayarsak planlama biriminin aktardığı bahsi geçen omurganın :AON-PON erişim omurgası olmayacağını ,Olsa olsa bölgeler arası şebekeleri besleyen , şebeke besleme omurgası olmalsı gerektiğini düşünmekteyim.
evimin önüne tip11 kabini konulup fiber ile dslamie hat çekildiğine göre ; sokağımda AON(aktif ethernet şebeke omurgası) mevcut olmalı , FTTH, PON(pasif ethernet erişim omurgası) gerektirdiğinden ; mevzu bahis dönüşüm AON-PON mu yoksa şebeke besleme omurgasımıdır?
eğer şebeke besleme omurgasının kapasitesi yetersiz ise ,
Lokal kablolarımın ; hurda dolabın yanına konulacak yeni tip7 veya muadil dolaba bağlanmamasının
veya kablo ile yeraltı/yer üstü ile mevcut tip11 in altına konulacak ekipman ile bağlanmamasınin nedeni maliyetten ziyade;
mevcut iyileştirilme yapılarak tarafıma verilecek 100mbs hızın , Avcılar Şebeke besleme omurgasına getireceği ekstra yük nedeniyle yapılmadığı ,
semtteki mevcut kullanıcıların hızları da DSLAM klidi ile maksimum 80 e alınarak aynı gaye amaçlandığı ,benim hızımında stabil olmayan 80mbs de tutulmaya çalışıldığı çıkarımını yapabilirmiyiz?(BANAA VERILDIĞI IDDIA DİLEN 80MBS HIZ PEEK EGERİDİR..STABILETESİ OLMADIĞI TELEKOM YETKİLİLERİ TARAFINDAN, EN UFAK DOWNLOAD İŞLEMİNDE 1MBS ye KADAR İNDİĞİ
TARAFIMDAN TESPİT EDİLDİ..)
hattımın 70mt ilerdeki 088 nolu hatta bağlandığı hususunda ki açıklamanıza cevabım:
dilekçemde ifade ettiğim üzere
-fttb geldiğinde sokağıma kabin konulmamış veya tip11 in altına aktarıcı görevi görecek ekipmanlar yerleştirilmemiş
-binamdan gelen lokal kablolar tip11 in yakınına konulması gereken bu kabine taşınmamış;
-Bu tip11 in beslemesi 435mt uzaktaki başka bir saha dolabının DSLAM inden yapılmış;
-Altyapı problemleri (oksit) nedeniyle bu bağlantı sinyalleri istenen kaliteyi sağlamıyormuş;
-mevcut 7/24 kapakları açık oksitlenmiş saha dolabı kaldırılmamış(maliyet ve işçilikten kolaya kaçmak adına)
-tip11 ile hurda saha dolabı arasında irtibat kablosuyla bağlantı sağlanmış ;
-Özetle konu hurda saha dolabının irtibat kablosu ile 70mt ilerdeki 088 nolu tip11 e bağlanması değil!
1-lokal kablolarımın yeni kabin yerine hurda saha dolabına bağlanması
2-70mt ilerdeki 088 nolu tip11 in beslemesinin kaynağı/beslemesinin nereden sağlandığı); neden mdf ye ekstra port eklenip hattımın bu porta bağlandığı ; çekilen bu port ve 435 mt getirilen besleme sinyalinin zayıf olmasına rağmen neden çözüm üretilmek istenmediği
şayet söylediğim bilgi tarafıma yanlış aksedilmiş olsaydı TTNET altyapı sorgusunda önce 70mt uzakta gösteren saha dolabı mesafesi;telekom tarafından 435mt olarak tekrar revize edilmezdi!!
Bu problemi çözdüğünüzü iddia ettiğinize göre hattımdaki hız dalgalanmasının nedenlerine gelirsek ;
1- Altyapı problemi kaynaklı (kablo, bağlantı uçları , regletler vb ara ekipmanların oksitlenmesi)
2-Server kaynaklı( mevcut portun kullanıcı sayısının yoğun olduğu serverlara taşınması)
2. şıkkı çözdüğünüzü varsayarak , 1. maddede yer alan oksit problemine neden olan hurda saha dolabını kaldırmanız hem ekten dolayı düşen kaybımı hemde oksitten dolayı oluşan sinyal dalgalanmasını çözecektir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 15 Ocak 2022; 2:2:42 >
-
Btk ve açıkkapiya yazın hocam
-
5 senedir böyle kullanman saçmalık, hakkını ara, gerekirse telekom binasının önünde eylem yap bişeyler yap ama göz yumma bu saçmalığa
-
Açıkkapı ,BTK , cimer , thh ,Avcılar Telekom genel müdürlüğüne başvuru yapıldı..
AÇIKKAPI : konuyu thh ye yönlendirdi..Oradan dava aç dedi konuyu kapadı
CIMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir.Başvurunuzun 5809 sayılı Kanun hükümleri uyarınca Elektronik Haberleşme Sektöründe faaliyet gösteren ve Kurumumuzca yetkilendirilen işletmecilerin neden olduğu tüketici şikâyeti kapsamında olduğu değerlendirilmiştir. Başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususların daha detaylı olarak, Kurumumuzca tüketici şikâyetlerinin elektronik ortamda kayıt altına alınarak daha hızlı çözümlenmesi ve şikâyet başvurularının tüketiciler tarafından elektronik ortamda takip edilebilmesi amacıyla kurulan Tüketici Şikâyeti Başvuru ve Analiz Yazılım Sistemine https://www.turkiye.gov.tr/btk-tuketici-sikayet-bildirim-sistemi-4764 adresinden elektronik ortamda gönderilmesi halinde şikâyetiniz değerlendirilebilecektir.
Bilgilerinize sunulur.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü
-
BTK :iletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.
İnternet erişim hizmetinden yararlanmak istediğiniz lokasyonda VDSL internet altyapımızın bulunduğu anlaşılmıştır. Dilerseniz başvuruda bulunabileceğinizi belirtmek isteriz. Evde İnternet başvurunuzu, Türk Telekom Ofis ve Mağazaları, 4441444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri, https://www.turktelekom.com.tr/Sayfalar/Ana-Sayfa.aspx web sitemiz ve ?INTERNET? yazıp, 6606?ya kısa mesaj göndererek gerçekleştirebilirsiniz.
Fiber hizmetinin tesis edilmesine yönelik talebinize istinaden yapılan kontrollerde, söz konusu lokasyonda Fiber hizmetine ait altyapının bulunmadığı anlaşılmıştır. Tarafımızca alt yapı uygunluğu için yönlendirme işlemi yapılmıştır.
Mevcut imkanlar doğrultusunda altyapı dönüşümünün henüz gerçekleşmemiş olması nedeniyle hizmet sunumu mümkün olamamaktadır. İşlemleriniz ile ilgili ekiplerimize detay bilgi aktarıldığı, gerekli kontroller gerçekleştirilmiştir. Çalışmalarımızın devam ettiğini belirtmek isteriz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla.
-
AVCILAR TELEKOM MÜDÜRLÜĞÜ: kaçak portu kabul edip bu porta 435mt uzaktan geldiği iddia edilen (gerçekte daha da uzaktan olabilirmiş) gelen sinyalin yetersiz olduğunu gerekli altyapı çalışması yapılmadan problemin çözülemeyeceğini ; bu kararı da telekomun yatırım karar biriminin vereceğini; bununda zaten mümkün olmadığını(geçmişten beri avcılara 3 km uzaktaki mahallesinin hizmet bölgesi olarak değerlendirilmediğini) belirtti.
THH ttnet beşiktaş genel merkezinden savunma talep etti ..fakat dilekçemde altyapı çalışmalarının yenilenmesi mümkünse gpon dönüşümünün un adresimde gerçekleştirilmesi talabime karşılık 0 tl bedelli ayıplı hizmet akdini fashi diye belirtmiş..süreci incelemeye devam ediyoruz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:13:21 > -
BTK nin bu yanıtına :"Başvuru tarihleri göz önüne alındığında zaten btk nezdinde bir başvurunun olduğu görülecektir..Ayrıca verilen yanıttada BTK nın elma ile armut arasındaki farkı kavramakta sorun yaşadığı , iletilen şikayet ile verilen yanıtın uyuşmadığı alenen gözükmektedir..
üstün kapalı yanıtlar ile problem çözmek yerine var olan probleri kapatıp ; kendilerini istatistik olarak başarılı göstermeye çalışan böyle kurumlarımızı tebrik ediyorum..
konumuza dönecek olursak ;
Turk telekom evime 71 mt yakınındaki tip11 dolabından tarafıma hizmet sağlamıyor..Bu yönde İSS dahil talep oluşturmasına rağmen açıklama yapma gereği bile duymuyorlar..Hattım bu 71 mt uzaktakı tip11 dolabının mevcut fiber altyapısa bağlanmak yerine ; aynı saha dolabına dışarıdan uygunsuz olarak monte ettikleri kaçak porttan sağlıyorlar..Bu porta gelen sinyallerde 435mt uzaktaki farkklı bir saha dolabından ve ulaşan sinyaller altyapı problemleri nedeniyle düşük..Telekomun bu kaçak porttan sağladığı hizmet nedeniyle kendi sistemlerinde gözüken minimum 83mbs internet hızını alamamaktayım..Hızımı vdsl alt limiti olan 35mbs ye düşürdükleri halde bile snr(bağlantı kalitesi) artmamakta , parazit ve veri kayıpları azalmamakta , telefon hizmeti bile cızırtılı sağlanmaktadır..Avcılar Telekom müdürlüğüne gidip ya var olan altyapıyı yenileyin yada evime ftth fiber(gpon) döşeyin talebine de bu bölgeye 15 yıldır zaten hizmet sağlanmıyor sağlanacağıda yok ..karar altyapı karar biriminde onlar karar verirse ancak sana verilen hizmeti iyileştirebilirz şeklinde bilgi aldım..Bu da karar vericilerin 2 dudağının arasında olan bir karar"
şeklinde itiraz ettim gelen yanıt copy-paste ilk mesajın aynısı..
-
BTK nın copy-paste yanıtına karşılık bu mesaj ilatildi..:"copy paste cevapları kabul etmiyorum...Var olduğunu iddia ettiğiniz vdsl hizmetini bile düzgün olarak veremiyorsunuz...sonra da buraya gelip copy-paste yanıtlar veriyorsunuz...Önce hattımın neden 71 mt uzaktaki fiber altyapısı döşenmiş tip11 dolabından değil de aynı saha dolabına 435 mt uzaktan gelen kaçak porttan arızalı olarak sağlanmaya devam ettiğinizin açıklamasını yapınız...
diğer bir konuda fiber altyapısı ve fiber dolapları sokağımın başında zaten mevcut?hala nasıl altyapı yok diye yalan beyanda bulunabiliyorsunuz??
-
cimer , btk , açıkkapı vb şikayet platformlarının maksadı nedir acaba ?? Herhangi bir problemin sürecini takip edip gerçekte problemin çözülmesine aracılık etmek mi yoksa yapılan her başvuru çözülmese dahi çözüldü olarak kapatılıp başarı istatistiklerini yükseltmek mi? Ben bu kurumların bir problem çözdüğünü hiç görmedim ama ne hikmetse çözülmeyen her başvurum çözüldü olarak kapatıldı..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:22:0 > -
CİMER , AÇIKKAPI , BTK ,THH, TELEKOM BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE DİLEKÇE ... şimdide KAMU DENETÇİLİĞİ ne başvurdum..bakalım bu platformlar gerçekte problemi çözmüşler mi yoksa problemi çözmeden çözüldü diye mi kapatmışlar ...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:47:46 > -
bu şekil uğraşmaktansa eğer mümkünse hattı iptal edip yeni bir servis sağlayıcıdan tahütsüz bir internet paketi alıp denemek bence daha mantıklı birsürü servis sağlayıcı var türknet süperonline vodafone vs.. bilinenler birde çok bilimeyenler var onlarıda dene mesela ben gıbırnet kullanıyorum hiç bir sıkıntı yok ön yargıyla yaklaşmayıp tahütsüz olanları bilinen bilinmeyen denemek gerek yoksa istediğin yere başvur dur kimsenin umurunda olmaz eften püften mazeretler uydurur dururlar suçlarını kabul etseler dahi hiç bir netice alamassın
-
@Ö1f1 Kaçak port denilen konu nasıl oluyor hocam, sistematğini anlatabilir misin bizlere?
-
Kaçak port adında bir kavram henüz hiç duymadım hocam.
Zannediyorum ki müdürlükteki personel, konu sahibi arkadaşa daha basit şekilde anlatmak için bu ifadeyi kullanmış olmalı.
Şimdi fiber kabinlerde MDF denilen, metal dağıtım çatısı bulunur. Yani sahadan gelen ve giden bakırlar buraya toplanır. Sizin durum sanıyorum ki Tip11'in içerisindeki DSLAM'a bağlanmak yerine girdi çıktı denilen bir yöntemle farklı bir fiber kabindeki DSLAM'a bağlanmasıdır.
Ayrıca Telekom'un sizin bağlı olduğunuz DSLAM'ı bilmemesi imkansız. Bırakın farklı DSLAM'ı, aynı DSLAM üzerinde sizin aboneliğiniz adına tanımlı olmayan başka bir porta bağlasanız hattınızı erişim alamazsınız.
Ne yapılabilir sorunun çözümü üzerine derseniz. Öncelikle Telekom'a bir sorun, o Tip11'de boş port var mıymış? Var ise port değişikliği yaparak sizi Tip11'in DSLAM'ına bağlasınlar. Şayet boş port yok ise Tip11'in yanına yeni bir kabin daha konulmasını beklemek durumunda kalırsınız.
-
kaçak port tabirini ben kullanmaktayım..Onların aktardığı bilgi mevcut olan tip 11 içerisine ilave port konularak besleme hat çekildiği bu besleme hatta gelen sinyalin en az 435 mt uzaktaki başka bir saha dolabından geldiği; onun öncesindeki kaynak ve aktarmaların belirsiz olduğu yönünde..
problemin hangi aktarmada ve saha dolabı arasında olduğunu bilmedikleri yada bilmek işlerine gelmediği için problemi çözmek adına altyapı yenilemesi yapmıyorlar..
online sistemlerinde benim çıkışımın tip11 saha dolabına bağlı olduğunu görüyorlar..hatta bu dolaba nasıl besleme çekilebilir diye teknik ekibine sordular.. kaçak hat sistemlerin de gözükmediği için belki takip edemiyorlar..ulaşan besleme sinyaller normal değil bu nedenle sağlıklı telefon/internet hizmeti sunamıyorlarmış..Altyapı yenilemek için ilgili birimin karar vermesi gerektiğini; yıllardır mahallenin hizmet alanı olarak görülmediğini bu nedenle yatırım yapılmadığını ve hizmet getirilmesinin zayıf ihtimal olduğunu ; mevcut arızalarla telefon ve internet hizmetini kullanmama devam etmemi yada iptal etmemi yapabilecekleri hiçbir şey olmadığını dile getirdiler,
hattımı mevcut tip11 e neden bağlamadıklarını hem iss hem de ben defalarca sormama rağmen birtürlü açıklama yapmıyorlar..iss me verdikleri yanıt " mevcut altyapımın 35mb desteklediği , bu hıza internetimi düşürmemi vede fiber vb çalışma yapmadıkları-yapmayacakları yönünde..(Mahallemiz hizmet bölgesi olmadığı için yıllarca yatırım almadığı gibi daha da almayacak mış..)
35mbs hıza düşürdükleri halde snr nin artmaması ve crc hatasının azalmama nedeni sorulduğunda yine yanıt alınamıyor..çünkü altyapılarında sorun olduklarını onlarda çok iyi biliyorlar..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 27 Aralık 2021; 2:24:13 >
-
Açıkkapıdan açtığım konu Avcılar belediyesine aktarılmış...Avcılar belediyesinin yanıtı" yapılan çalışmalarda ilgili problemin muhatabı telekomdur..konu kapatılmıştır"
ben sanki bunu bilmiyorum da ..belediye vatandaşına altyapı hizmeti sunmak / var olan problemli altyapıyı yeniletmek; ortada yapılmayan bir telekom hizmeti varsada onları hizmet için teşvik etme yükümlülüğü yok mu merak içerisindeyim
-
telekom hızımı talebim dışında bi de 35 e düşürmüş..Ne iss nede ben izin vermediğim halde ne hakla hızıma müdahale ediyorsunuz?? Siz problemli altyapınızı yenileyip bize gpon hizmeti sunun böyle boş işlerle uğraşmak yerine..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 27 Aralık 2021; 2:41:29 > -
Hocam şöyle ifade etmek isterim. Fotoğraf da eklerim unutmazsam. Tip11 kabini ve tabi diğer Tip serisi kabinler de (Tip1, Tip3 ve Tip5 gibi dev kabinler istisna olmak üzere) temel olarak enerji, DSLAM ve MDF kısımlarından oluşur. Enerji bizi zaten alakadar etmiyor. MDF kısmı sıra sıra reglet dizelerinden oluşan pasif bir eleman hatta MDF'yi eski saha dolapları gibi düşünebilirsiniz. MDF'ye kabine bağlı bina ve yapılara giden hatlar, DSLAM'dan gelen bağlantı kablosu ve santralden ve/veya başka saha dolaplarından gelen bakır kablolar da bağlıdır. DSLAM ise kabinin bir nevi canıdır. Fiberle beslenir, DSL sinyalini üretir.
Bu bilgiler ışığında benim olaydan anladığım şu. Sizi Tip11'in, içerisindeki MDF'ye bağlamışlar ancak bağlı olduğunuz MDF portu Tip11'in içerisindeki DSLAM'a değil de farklı bir saha dolabındaki DSLAM'a bağlı. Ancak Telekom'un o DSLAM'ın nerede olduğunu bilmemesi mümkün değil çünkü DSLAM üzerindeki port size tahsislidir, farklı bir porttan erişim alamazsınız hata verir. O halde bağlı olduğunuz DSLAM ve portu biliniyor olmalı. Ya da artık hiç duymadığımız bir şeyi öğrenmiş olacağız
35Mbps alabildiğinize göre kabin maksimum 900 metre uzakta olmalı.
@Meco2 hocam senin yorumun nedir konu hakkında?
-
Merhaba açıklamanız için teşekkür ederim hocam.
-
Belediyelerin yetki ve görevleri arasında bahsettiğiniz husus yok hocam. Belediyeler firmalar ile görüşür ve hizmet açısından işbirliği yaparlar ancak bahsettiğiniz şey çok farklı. O yüzden bizimle ilgisi yok demişler.
Benzer içerikler
- türk telekom dilekçe örneği
- binada internet altyapısı yok ne yapmalıyım
- tarife değişikliği ne zaman yapılmalı
- türk telekom nakil ücreti
- internet prizi nasıl bağlanır
- türk telekom e-sim ücretli mi
- türk telekom ev interneti fiyatları 2024
- internetim çok yavaş
- kapanan hat nasıl açılır
- cep magnet nedir
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X