Şimdi Ara

Telekom Avcılar yeşilkent mahallesinin problemli altyapısını yenilemiyor..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
162
Cevap
1
Favori
3.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son Durum:

    BTK TELEKOM ve TTNET nezdinde şikayet oluşturmamı ENGELLEMİŞ olup YANDAŞ TUTUM ile VATANDAŞI MAĞDUR ETMEKTEDİR...


    14.01.2022 saat 16,00 da verdiğim dilekçeyi görüşmek üzere Avcılar Telekom a tekrar gittim.Altyapı ve planlama sorumlusu E. yerinde yoktu..Yanındaki çalışanından mailini istedim vermed..kendisine geldiğimi haber ver dedim vermedi ,mesaj at dedim atmadi ... yani E beye ulaşmamam için elinden gelen çabayı gösterdi personeli!!(YILIN PERSONELİ OLACAK KİŞİYE GÖRE E beyle dumanla haberleşebilirz belki)

    Telekom müdürüne gittim yoktu, telefon açtılar geleceğini söylemesine rağmen yerine operasyon müdürünü E yi gönderdi.

    E ile aramızdaki konuşmayı son sayfaya ekleyceğim sadece Telekomun konuya bakış açısını aktarmak amacıyla birkaç ifadesine yer vereceğim


    E:"Hurda saha dolabı diye birşey olmaz biz bu saha dolaplarını 40 yıl kullanmayı planlıyorz..."

    E:"pocket loss ,CRC,DSLAM klidi nedir bilmiyorum.."

    E:"Eğer problemin yer altındaki kablolardan kaynaklıysa , HİÇBİRŞEY yapmam/ kabloları DEĞİŞTİRMEM, kim kabloları tek tek söküp kontrol edecek.."

    E:"Saha dolabını kaldırmayı planlıyorum ama maliyete bakmak gerek..benimde belirli bir bütçem var Sadece oksitlenme bakımı yapar bırakırım.."



    TT Hizmet No: 8841913400.Yeşilkent mah g-xx sok Avcılar-İstanbul adresinde ikamet etmekeyim..uzun yıllar tarafıma sağlanan telefon hizmetinizi parazitli , 8-35 mbs internet hizmetinizi ise yükselmeyen SNR(bağlantı kalitesi) , yüksek crc veri kayıpları ve anlık bağlantı kopmaları nedeniyle sağlıklı alamamaktayım..Saha ekipleriniz defalarca evime gelip ölçümler yaptı..Altyapının problemli olduğunu söyleyip gittiler fakat yıllarca tarafıma bir çözüm sunmadılar..

    yakın zamanda 100mbs lik vdsl aboneliğini başlattım..ttnetin altyapı sorgusunda tarafıma 85mbs hız verilebileceği , saha dolabı mesafesinin ise 71 mt olduğu belirtilmekteydi..Abonelik sonrası internet bahsi geçen değerlerde açıldı.Mevcut Dslam klidinin kaldırılması talabimiz sonrası hızım önce 60mbs ye devamnda 35 mbs hızlara telekom tarafından düşürüldü.Hız düşürülmesine rağmen sinyal kalitesinde bir artış gerçekleşmedi( snr 7,5-8 değerlrini geçemedi.).Mevcut problemler de devam ettiği için tekrar tekrar arıza kayıtları oluşturuldu , İSS ttnet yönetimiyle defalarca mailleşt, fakat telekom mevcut problemi çözmesi gerektiği halde faliyete geçmedi.

    Bunun üzerine Avcılar telekom müdürlüğüne gittiğimde :

    "Hattımın 75mt uzaktaki tip11 saha dolabının kendi port ve dslamine bağlanmak yerine , mdf ye eklenen ekstra port ve besleme hattı ile ile 435mt uzaktaki farklı bir saha dolabının dslamine bağlandığını ;
    gelen besleme sinyallerinin düşük olması nedeniyle bahsi geçen parazit , düşük snr , yüksek crc ,anlık kopma gibi problemleri yaşadığımı , altyapı yenilenmesi yapılmadan problemin çözülmeyeceğini , altyapı yenilemek yerine gpon ftth  fiber dönüşümünün daha mantıklı olduğu ; telekom un yıllardır yeşilkent mahallesine hizmet vermediğini , ilerde de vermesinin zayıf bir ihtimal olduğunu bu nedenle arızalı altyapı ile interneti/telefon kullanmaya devam etmem  geretiği ", bilgisini edindim

    saha ekiplerinizden edindiğim bilgiye göre ise:

    "bölgenize fiber geldiği zaman Telekom , sokağa kabin koymak yerine bir binanın dış duvarına Tip11 koymayı tercih etmiş. Normalde hurda eski saha dolaplarına binalardan giden lokal kabloların Tip11`e aktarılması gerekirdi ancak o kadar sayıda hattı Tip11'in oraya çekmek operasyonel açıdan epey zor olabilir bu sebeple hiç uğraşmayalım, eski saha dolapları aynen kalsın biz Tip11'den eski saha dolaplarına bir irtibat kablosu çekelim bu sayede çok uğraşmadan, ortalık batmadan olayı çözmüş oluruz diye düşünmüşler..Biz bu hurda saha dolabını kaldırılması talebini müdürlüğümüze defalarca ilettik ama onay alamadık.",bilgisini edindim

    iki bilgi ışığında yaşadığım problemin 

    1-Hattımın 71mt uzağımdaki tip11 in dslamine bağlanmayıp, 435 mt uzaktaki farklı bir dslamdan zayıf hat çekildiği için 
    2-binamdan gelen lokal kabloların tip11 altına toplanması gerekirken , hurda saha dolabına irtibat kablosu çekilerek operasyonel zorluk ve işçilikten kaçınıldığını , bu dolaptaki reglet ve kabloların oksitlenmesi nedeniyle de internet erişimimi olumsuz etkilediğini öğrendim.

    problemin çözümü adına CİMER ,AÇIKKAPI , Tüketici Hakem Heyeti , BTK , Orhan Kipçak beye , Ümit beye mail ,Şikayetvar.com ,Avcılar Telekoma Dilekçe , İSS ttnet yönetinmine olmak üzere tüm aşamalardan başvuruları sağladım
    Fakat sorunun kaynağını tespit edip çözüm önerilerini de telekoma iletmeme rağmen , saha dolabının kaldırılıp , lokal kablolarımın tip11 in dslamine bağlanma talebime bir türlü olumlu cevap verilmedi.

    yaşadığım tüm süreç ve gelişmeler(Avcılarda telekom , kaçak port ile altyapı hizmeti sunuyor | DonanımHaber Forum » Sayfa 3 (donanimhaber.com)) adresinde mevcuttur..

    Bunun dışında aktarmak istediğim diğer önemli konuda Telekoma yaptığım FTTH başvurusu hakkında:

    yıllar önce avcılar telekoma gidip fiber talep ettiğimizde , fiber için mevcut PON(pasif omurgalı network) fiber omurganın değişmesi gerektiği yakın zamanda bu işlemin gerçekleşip tarafınıza fiber hizmeti sağlanacağı belirtilmişti..Aradan 10-15 yıl geçmesine rağmen Telekomun yine aynı bahane ile tarafıma ftth fiber hizmeti vermediğini açıklamaktadır..Ayrıca yeşilkent mahallesine yıllardır yatırım yapılmadığını , mahallenin hizmet bölgesi olarak değerlendirilmediğini ,bundan sonrada yatırım yapılma olasılığının bulunmadığını da öğrendim.ve şahit oldum.

    6701 sayılı insan hakları ve eşitlik kurumu kanunun i
    MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; insan onurunu temel alarak insan haklarının korunması ve geliştirilmesi, kişilerin eşit muamele görme hakkının güvence altına alınması
    MADDE 2- (1) Bu Kanunun uygulanmasında; a) Ayrı tutma: Kişilerin bu Kanunda sayılan temellerden biri veya birden fazlası nedeniyle, bir eylem veya eylemsizliğin sonucu olarak diğerlerinden ayrı tutulması durumunu,
    MADDE 3- (1) Herkes, hukuken tanınmış hak ve hürriyetlerden yararlanmada eşittir. (2) Bu Kanun kapsamında cinsiyet, ırk, renk, dil, din, inanç, mezhep, felsefi ve siyasi görüş, etnik köken, servet, doğum, medeni hâl, sağlık durumu, engellilik ve yaş temellerine dayalı ayrımcılık yasaktır. (3) Ayrımcılık yasağının ihlali hâlinde, konuya ilişkin görev ve yetkisi bulunan kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ihlalin sona erdirilmesi, sonuçlarının giderilmesi, tekrarlanmasının önlenmesi, adli ve idari yoldan takibinin sağlanması amacıyla gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür. (4) Ayrımcılık yasağı bakımından sorumluluk altında olan gerçek ve özel hukuk tüzel kişileri, yetki alanları içerisinde bulunan konular bakımından ayrımcılığın tespiti, ortadan kaldırılması ve eşitliğin sağlanması için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür
    lgili maddelerini dikkate alarak;

    Seçilmiş/ayrımcılık yapılmış/tercih edilmiş bazı il ve ilçelerinde mevcut ftth altyapısıyla yetinilmeyip gigabit fiber omurgası için altyapı çalışması yürütüldüğü;Buna rağmen Avcılar Yeşilkent gibi hizmet bölgesi olarak değerlendirmediğiniz bazı il ve ilçeleri ftth altyapısı için değerlendirmeye bile almadığınızı görmekteyiz.

    gigabit hızında fiber hizmeti almayı temenni ettiğiniz bir müşteri size 100 tl internet hizmet bedeli olarak öderken ben ve benim gibi hizmet bölgesi olarak değerlendirmediğiniz semtlerde ikamet eden müşterileriniz problemli vdsl hizmetiniz için 8-35mbs hıza yine 100 tl ödemektedir..

     Her ikimizde sizin potansiyel müşteriniz olduğumuza göre neden eşitlik ilkesine ayrı davranılarak , belirli kesim ve zümreye ftth hizmeti sağlanırken , Tarafımın ftth başvurusuna "Dua edin arızalı olsada bir vdsl hizmetiniz var..henüz o hizmeti alamayanlarda mevcut " denilmekte?

    Telekom bir A.Ş yatırım yaparken kapitalist bir yaklaşım sergilediğine göre sormam gereken soru(" gigabit fiber kullanıcısından aldığınız 100 tl para da benim verdiğim 100 tl para değil mi?"

    EKBILGI
    Yusuf BEY; telekom müdürlüğünüz ile yaptığım görüşmede : fiberi sonlandırmak için kullanılan aparatın(ofdk veya ismi nedir tam bilemiyorum) en az 8 çıkışlı olduğunu , benim bölgemdeki evlerin müstakil olması nedeniyle maliyetini karşılamadığını , Bu nedenlede müstakil ev olan semtlere ftth altyapı yapılmasının tercih edilmediği , apartmanda oturuyor olsam idi ftth hizmetinin hemen onaylanabileceği bilgisini edindim.
    Bu bilgi ışığında adresime hem hizmet bölgesi olarak değerlendirmediğiniz , hem de müstakil evde oturup maliyetini karşılamadığından dolayı fiber sonlandırıcı takmak istememeniz nedeniyle arızalı vdsl hizmetine daha ne kadar kullanmaya devam etmem gerekmektedir?? 15 yıldır AON fiber omurgasının döşenmediğini , arızalı hurda dolabınızın bile yıllarca sökülüp değiştirilmediğini göz önüne alırsak ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 16 Şubat 2022; 15:20:5 >







  • m bey merhaba; ( xxxx@turktelekom.com.tr)
    ftth konusunda telefonda net aktaramadım;

    mevcut problemlerim baş gösterdiği 10-15 yıl öncesinde telekom müdürlüğünüze gittiğimde mevcut omurga nedeniyle problem yaşandığını bu nedenle değiştirilmesinin planlandığı bize aktarıldı.
    sizle görüşmeye dilekçemi takdim etmeye gittiğimde ise altyapı ve planlama biriminin ftth ye bakam kısmıı aynı bilgiyi tekrar etti

    ilk fiber omurgasının 2007 yılında ortaya çıktığnı varsayarsak planlama biriminin aktardığı bahsi geçen omurganın :AON-PON erişim omurgası olmayacağını ,Olsa olsa bölgeler arası şebekeleri besleyen , şebeke besleme omurgası olmalsı gerektiğini düşünmekteyim.

    evimin önüne tip11 kabini konulup fiber ile dslamie hat çekildiğine göre ; sokağımda AON(aktif ethernet şebeke omurgası) mevcut olmalı FTTH, PON(pasif ethernet erişim omurgası) gerektirdiğinden ; mevzu bahis dönüşüm AON-PON mu yoksa şebeke besleme omurgasımıdır?

    eğer şebeke besleme omurgasının kapasitesi yetersiz ise ,

    Lokal kablolarımın ; hurda dolabın yanına konulacak yeni tip7 veya muadil dolaba bağlanmamasının
    veya kablo ile yeraltı/yer üstü ile mevcut tip11 in altına konulacak ekipman ile bağlanmamasınin nedeni maliyetten ziyade;
    mevcut iyileştirilme yapılarak tarafıma verilecek 100mbs hızın , Avcılar Şebeke besleme omurgasına getireceği ekstra yük nedeniyle yapılmadığı ,
    semtteki mevcut kullanıcıların hızları da DSLAM klidi ile maksimum 80 e alınarak aynı gaye amaçlandığı ,benim hızımında stabil olmayan 80mbs de tutulmaya çalışıldığı çıkarımını yapabilirmiyiz?(BANAA VERILDIĞI IDDIA DİLEN 80MBS HIZ PEEK EGERİDİR..STABILETESİ OLMADIĞI TELEKOM YETKİLİLERİ TARAFINDAN, EN UFAK DOWNLOAD İŞLEMİNDE 1MBS ye KADAR İNDİĞİ 
    TARAFIMDAN TESPİT EDİLDİ..)

    hattımın 70mt ilerdeki 088 nolu hatta bağlandığı hususunda ki açıklamanıza cevabım:

    dilekçemde ifade ettiğim üzere
    -fttb geldiğinde sokağıma kabin konulmamış veya tip11 in altına aktarıcı görevi görecek ekipmanlar yerleştirilmemiş
    -binamdan gelen lokal kablolar tip11 in yakınına konulması gereken bu kabine taşınmamış;
    -Bu tip11 in beslemesi 435mt uzaktaki başka bir saha dolabının DSLAM inden yapılmış;
    -Altyapı problemleri (oksit) nedeniyle bu bağlantı sinyalleri istenen kaliteyi sağlamıyormuş;
    -mevcut 7/24 kapakları açık oksitlenmiş saha dolabı kaldırılmamış(maliyet ve işçilikten kolaya kaçmak adına)
    -tip11 ile hurda saha dolabı arasında irtibat kablosuyla bağlantı sağlanmış ;
    -Özetle konu hurda saha dolabının irtibat kablosu ile 70mt ilerdeki 088 nolu tip11 e bağlanması değil!

    1-lokal kablolarımın yeni kabin yerine hurda saha dolabına bağlanması
    2-70mt ilerdeki 088 nolu tip11 in beslemesinin kaynağı/beslemesinin nereden sağlandığı); neden mdf ye ekstra port eklenip hattımın bu porta bağlandığı ; çekilen bu port ve 435 mt getirilen besleme sinyalinin zayıf olmasına rağmen neden çözüm üretilmek istenmediği

    şayet söylediğim bilgi tarafıma yanlış aksedilmiş olsaydı TTNET altyapı sorgusunda önce 70mt uzakta gösteren saha dolabı mesafesi;telekom tarafından 435mt olarak tekrar revize edilmezdi!!

    Bu problemi çözdüğünüzü iddia ettiğinize göre hattımdaki  hız dalgalanmasının nedenlerine gelirsek ;

    1- Altyapı problemi kaynaklı (kablo, bağlantı uçları , regletler vb ara ekipmanların oksitlenmesi)
    2-Server kaynaklı( mevcut portun kullanıcı sayısının yoğun olduğu serverlara taşınması)

    2. şıkkı çözdüğünüzü varsayarak , 1. maddede yer alan oksit problemine neden olan hurda saha dolabını kaldırmanız hem ekten dolayı düşen kaybımı hemde oksitten dolayı oluşan sinyal dalgalanmasını çözecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 15 Ocak 2022; 2:2:42 >




  • Btk ve açıkkapiya yazın hocam

  • 5 senedir böyle kullanman saçmalık, hakkını ara, gerekirse telekom binasının önünde eylem yap bişeyler yap ama göz yumma bu saçmalığa

  • Açıkkapı ,BTK , cimer , thh ,Avcılar Telekom genel müdürlüğüne başvuru yapıldı..


    AÇIKKAPI : konuyu thh ye yönlendirdi..Oradan dava aç dedi konuyu kapadı


    CIMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir.Başvurunuzun 5809 sayılı Kanun hükümleri uyarınca Elektronik Haberleşme Sektöründe faaliyet gösteren ve Kurumumuzca yetkilendirilen işletmecilerin neden olduğu tüketici şikâyeti kapsamında olduğu değerlendirilmiştir. Başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususların daha detaylı olarak, Kurumumuzca tüketici şikâyetlerinin elektronik ortamda kayıt altına alınarak daha hızlı çözümlenmesi ve şikâyet başvurularının tüketiciler tarafından elektronik ortamda takip edilebilmesi amacıyla kurulan Tüketici Şikâyeti Başvuru ve Analiz Yazılım Sistemine https://www.turkiye.gov.tr/btk-tuketici-sikayet-bildirim-sistemi-4764 adresinden elektronik ortamda gönderilmesi halinde şikâyetiniz değerlendirilebilecektir.

    Bilgilerinize sunulur.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu

    Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü





  • BTK :iletmiş olduğunuz talebinizle ilgili gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.


    İnternet erişim hizmetinden yararlanmak istediğiniz lokasyonda VDSL internet altyapımızın bulunduğu anlaşılmıştır. Dilerseniz başvuruda bulunabileceğinizi belirtmek isteriz. Evde İnternet başvurunuzu, Türk Telekom Ofis ve Mağazaları, 4441444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri, https://www.turktelekom.com.tr/Sayfalar/Ana-Sayfa.aspx web sitemiz ve ?INTERNET? yazıp, 6606?ya kısa mesaj göndererek gerçekleştirebilirsiniz.


    Fiber hizmetinin tesis edilmesine yönelik talebinize istinaden yapılan kontrollerde, söz konusu lokasyonda Fiber hizmetine ait altyapının bulunmadığı anlaşılmıştır. Tarafımızca alt yapı uygunluğu için yönlendirme işlemi yapılmıştır.


    Mevcut imkanlar doğrultusunda altyapı dönüşümünün henüz gerçekleşmemiş olması nedeniyle hizmet sunumu mümkün olamamaktadır. İşlemleriniz ile ilgili ekiplerimize detay bilgi aktarıldığı, gerekli kontroller gerçekleştirilmiştir. Çalışmalarımızın devam ettiğini belirtmek isteriz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.


    Saygılarımızla.





  • AVCILAR TELEKOM MÜDÜRLÜĞÜ: kaçak portu kabul edip bu porta 435mt uzaktan geldiği iddia edilen (gerçekte daha da uzaktan olabilirmiş) gelen sinyalin yetersiz olduğunu gerekli altyapı çalışması yapılmadan problemin çözülemeyeceğini ; bu kararı da telekomun yatırım karar biriminin vereceğini; bununda zaten mümkün olmadığını(geçmişten beri avcılara 3 km uzaktaki mahallesinin hizmet bölgesi olarak değerlendirilmediğini) belirtti.


    THH ttnet beşiktaş genel merkezinden savunma talep etti ..fakat dilekçemde altyapı çalışmalarının yenilenmesi mümkünse gpon dönüşümünün un adresimde gerçekleştirilmesi talabime karşılık 0 tl bedelli ayıplı hizmet akdini fashi diye belirtmiş..süreci incelemeye devam ediyoruz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:13:21 >
  • pineloop P kullanıcısına yanıt

    BTK nin bu yanıtına :"Başvuru tarihleri göz önüne alındığında zaten btk nezdinde bir başvurunun olduğu görülecektir..Ayrıca verilen yanıttada BTK nın elma ile armut arasındaki farkı kavramakta sorun yaşadığı , iletilen şikayet ile verilen yanıtın uyuşmadığı alenen gözükmektedir..


    üstün kapalı yanıtlar ile problem çözmek yerine var olan probleri kapatıp ; kendilerini istatistik olarak başarılı göstermeye çalışan böyle kurumlarımızı tebrik ediyorum..

    konumuza dönecek olursak ;

    Turk telekom evime 71 mt yakınındaki tip11 dolabından tarafıma hizmet sağlamıyor..Bu yönde İSS dahil talep oluşturmasına rağmen açıklama yapma gereği bile duymuyorlar..Hattım bu 71 mt uzaktakı tip11 dolabının mevcut fiber altyapısa bağlanmak yerine ; aynı saha dolabına dışarıdan uygunsuz olarak monte ettikleri kaçak porttan sağlıyorlar..Bu porta gelen sinyallerde 435mt uzaktaki farkklı bir saha dolabından ve ulaşan sinyaller altyapı problemleri nedeniyle düşük..Telekomun bu kaçak porttan sağladığı hizmet nedeniyle kendi sistemlerinde gözüken minimum 83mbs internet hızını alamamaktayım..Hızımı vdsl alt limiti olan 35mbs ye düşürdükleri halde bile snr(bağlantı kalitesi) artmamakta , parazit ve veri kayıpları azalmamakta , telefon hizmeti bile cızırtılı sağlanmaktadır..Avcılar Telekom müdürlüğüne gidip ya var olan altyapıyı yenileyin yada evime ftth fiber(gpon) döşeyin talebine de bu bölgeye 15 yıldır zaten hizmet sağlanmıyor sağlanacağıda yok ..karar altyapı karar biriminde onlar karar verirse ancak sana verilen hizmeti iyileştirebilirz şeklinde bilgi aldım..Bu da karar vericilerin 2 dudağının arasında olan bir karar"


    şeklinde itiraz ettim gelen yanıt copy-paste ilk mesajın aynısı..





  • BTK nın copy-paste yanıtına karşılık bu mesaj ilatildi..:"copy paste cevapları kabul etmiyorum...Var olduğunu iddia ettiğiniz vdsl hizmetini bile düzgün olarak veremiyorsunuz...sonra da buraya gelip copy-paste yanıtlar veriyorsunuz...Önce hattımın neden 71 mt uzaktaki fiber altyapısı döşenmiş tip11 dolabından değil de aynı saha dolabına 435 mt uzaktan gelen kaçak porttan arızalı olarak sağlanmaya devam ettiğinizin açıklamasını yapınız...


    diğer bir konuda fiber altyapısı ve fiber dolapları sokağımın başında zaten mevcut?hala nasıl altyapı yok diye yalan beyanda bulunabiliyorsunuz??

  • cimer , btk , açıkkapı vb şikayet platformlarının maksadı nedir acaba ?? Herhangi bir problemin sürecini takip edip gerçekte problemin çözülmesine aracılık etmek mi yoksa yapılan her başvuru çözülmese dahi çözüldü olarak kapatılıp başarı istatistiklerini yükseltmek mi? Ben bu kurumların bir problem çözdüğünü hiç görmedim ama ne hikmetse çözülmeyen her başvurum çözüldü olarak kapatıldı..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:22:0 >
  • CİMER , AÇIKKAPI , BTK ,THH, TELEKOM BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE DİLEKÇE ... şimdide KAMU DENETÇİLİĞİ ne başvurdum..bakalım bu platformlar gerçekte problemi çözmüşler mi yoksa problemi çözmeden çözüldü diye mi kapatmışlar ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 21 Aralık 2021; 19:47:46 >
  • bu şekil uğraşmaktansa eğer mümkünse hattı iptal edip yeni bir servis sağlayıcıdan tahütsüz bir internet paketi alıp denemek bence daha mantıklı birsürü servis sağlayıcı var türknet süperonline vodafone vs.. bilinenler birde çok bilimeyenler var onlarıda dene mesela ben gıbırnet kullanıyorum hiç bir sıkıntı yok ön yargıyla yaklaşmayıp tahütsüz olanları bilinen bilinmeyen denemek gerek yoksa istediğin yere başvur dur kimsenin umurunda olmaz eften püften mazeretler uydurur dururlar suçlarını kabul etseler dahi hiç bir netice alamassın

  • @Ö1f1 Kaçak port denilen konu nasıl oluyor hocam, sistematğini anlatabilir misin bizlere?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Kaçak port adında bir kavram henüz hiç duymadım hocam.

    Zannediyorum ki müdürlükteki personel, konu sahibi arkadaşa daha basit şekilde anlatmak için bu ifadeyi kullanmış olmalı.

    Şimdi fiber kabinlerde MDF denilen, metal dağıtım çatısı bulunur. Yani sahadan gelen ve giden bakırlar buraya toplanır. Sizin durum sanıyorum ki Tip11'in içerisindeki DSLAM'a bağlanmak yerine girdi çıktı denilen bir yöntemle farklı bir fiber kabindeki DSLAM'a bağlanmasıdır.

    Ayrıca Telekom'un sizin bağlı olduğunuz DSLAM'ı bilmemesi imkansız. Bırakın farklı DSLAM'ı, aynı DSLAM üzerinde sizin aboneliğiniz adına tanımlı olmayan başka bir porta bağlasanız hattınızı erişim alamazsınız.

    Ne yapılabilir sorunun çözümü üzerine derseniz. Öncelikle Telekom'a bir sorun, o Tip11'de boş port var mıymış? Var ise port değişikliği yaparak sizi Tip11'in DSLAM'ına bağlasınlar. Şayet boş port yok ise Tip11'in yanına yeni bir kabin daha konulmasını beklemek durumunda kalırsınız.




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    kaçak port tabirini ben kullanmaktayım..Onların aktardığı bilgi mevcut olan tip 11 içerisine ilave port konularak besleme hat çekildiği bu besleme hatta gelen sinyalin en az 435 mt uzaktaki başka bir saha dolabından geldiği; onun öncesindeki kaynak ve aktarmaların belirsiz olduğu yönünde..


    problemin hangi aktarmada ve saha dolabı arasında olduğunu bilmedikleri yada bilmek işlerine gelmediği için problemi çözmek adına altyapı yenilemesi yapmıyorlar..


    online sistemlerinde benim çıkışımın tip11 saha dolabına bağlı olduğunu görüyorlar..hatta bu dolaba nasıl besleme çekilebilir diye teknik ekibine sordular.. kaçak hat sistemlerin de gözükmediği için belki takip edemiyorlar..ulaşan besleme sinyaller normal değil bu nedenle sağlıklı telefon/internet hizmeti sunamıyorlarmış..Altyapı yenilemek için ilgili birimin karar vermesi gerektiğini; yıllardır mahallenin hizmet alanı olarak görülmediğini bu nedenle yatırım yapılmadığını ve hizmet getirilmesinin zayıf ihtimal olduğunu ; mevcut arızalarla telefon ve internet hizmetini kullanmama devam etmemi yada iptal etmemi yapabilecekleri hiçbir şey olmadığını dile getirdiler,


    hattımı mevcut tip11 e neden bağlamadıklarını hem iss hem de ben defalarca sormama rağmen birtürlü açıklama yapmıyorlar..iss me verdikleri yanıt " mevcut altyapımın 35mb desteklediği , bu hıza internetimi düşürmemi vede fiber vb çalışma yapmadıkları-yapmayacakları yönünde..(Mahallemiz hizmet bölgesi olmadığı için yıllarca yatırım almadığı gibi daha da almayacak mış..)


    35mbs hıza düşürdükleri halde snr nin artmaması ve crc hatasının azalmama nedeni sorulduğunda yine yanıt alınamıyor..çünkü altyapılarında sorun olduklarını onlarda çok iyi biliyorlar..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 27 Aralık 2021; 2:24:13 >




  • Açıkkapıdan açtığım konu Avcılar belediyesine aktarılmış...Avcılar belediyesinin yanıtı" yapılan çalışmalarda ilgili problemin muhatabı telekomdur..konu kapatılmıştır"


    ben sanki bunu bilmiyorum da ..belediye vatandaşına altyapı hizmeti sunmak / var olan problemli altyapıyı yeniletmek; ortada yapılmayan bir telekom hizmeti varsada onları hizmet için teşvik etme yükümlülüğü yok mu merak içerisindeyim

  • telekom hızımı talebim dışında bi de 35 e düşürmüş..Ne iss nede ben izin vermediğim halde ne hakla hızıma müdahale ediyorsunuz?? Siz problemli altyapınızı yenileyip bize gpon hizmeti sunun böyle boş işlerle uğraşmak yerine..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pineloop -- 27 Aralık 2021; 2:41:29 >
  • Hocam şöyle ifade etmek isterim. Fotoğraf da eklerim unutmazsam. Tip11 kabini ve tabi diğer Tip serisi kabinler de (Tip1, Tip3 ve Tip5 gibi dev kabinler istisna olmak üzere) temel olarak enerji, DSLAM ve MDF kısımlarından oluşur. Enerji bizi zaten alakadar etmiyor. MDF kısmı sıra sıra reglet dizelerinden oluşan pasif bir eleman hatta MDF'yi eski saha dolapları gibi düşünebilirsiniz. MDF'ye kabine bağlı bina ve yapılara giden hatlar, DSLAM'dan gelen bağlantı kablosu ve santralden ve/veya başka saha dolaplarından gelen bakır kablolar da bağlıdır. DSLAM ise kabinin bir nevi canıdır. Fiberle beslenir, DSL sinyalini üretir.

    Bu bilgiler ışığında benim olaydan anladığım şu. Sizi Tip11'in, içerisindeki MDF'ye bağlamışlar ancak bağlı olduğunuz MDF portu Tip11'in içerisindeki DSLAM'a değil de farklı bir saha dolabındaki DSLAM'a bağlı. Ancak Telekom'un o DSLAM'ın nerede olduğunu bilmemesi mümkün değil çünkü DSLAM üzerindeki port size tahsislidir, farklı bir porttan erişim alamazsınız hata verir. O halde bağlı olduğunuz DSLAM ve portu biliniyor olmalı. Ya da artık hiç duymadığımız bir şeyi öğrenmiş olacağız

    35Mbps alabildiğinize göre kabin maksimum 900 metre uzakta olmalı.


    @Meco2 hocam senin yorumun nedir konu hakkında?




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Merhaba açıklamanız için teşekkür ederim hocam.

  • pineloop P kullanıcısına yanıt

    Belediyelerin yetki ve görevleri arasında bahsettiğiniz husus yok hocam. Belediyeler firmalar ile görüşür ve hizmet açısından işbirliği yaparlar ancak bahsettiğiniz şey çok farklı. O yüzden bizimle ilgisi yok demişler.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.