Şimdi Ara

TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (197. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: irresponsible
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.157
Cevap
294
Favori
338.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 195196197198199
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkür ederim, kafamdaki butun soru isaretleri giderildi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Kışın elektrikli araçların menzilinin düştüğü sürekli konuşuluyor ama içten yanmalı araçların da kışın menzili bariz biçimde düşüyor. Hele kısa mesafe kullanımlarda içten yanmalı araçlarda 1.5-2 katı tüketimle karşılaşılabilir.


    Ben de son şarjda 250 km yol yaptım ve 35 km menzilim kalmışken şarja taktım. Fakat bu tüketime aracın 4-5 kez önceden ısıtılması dahil, hem Pazar sabahı hem de bu sabah aracın üzerindeki karlar ön iklimlendirme ile eridi, ben elimi bile sürmedim, gelip sıcak aracıma bindim ve bu konfora rağmen tüketim maliyeti km'de 1.5 lirayı bulmuyor. Üstelik Ctesi karları eritip çok yakındaki bir mağazaya gittik ve ben 30 dk kadar sıcak araçta bekledim. Benzer kullanımda 200 ps üstü bir dizel araç olsa tahminim km maliyeti 4 lirayı bulurdu, benzinli ile daha da fazla.

  • Sipariş verdiğimizde 50k kredi kartından geçiyor ve kalanı havale yapmak zorundayız değil mi? Kalanin da belli bi miktarını karttan geçme şansımız yok değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tolgay007 kullanıcısına yanıt

    Maalesef yok. Sadece kapora karttan olabiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dün bir enayilik yaşadım şarj konusunda.

    Hafta sonu 82 ye kdar şarj ettim. Biraz dolaştım dün işe gittim geldim. 66 ile akşam 17.15 gibi şarja taktım. Mavi adaptör ve mobil şarj cihazı.

    Amperi 20 seçtim. 4kW ile şarj ediyordu. 34 için 8,5 saat falan geçmesi gerkiyordu ama saat 21.45 civarı %100 oldu. Ve dolan kısmı 18 olarak gösterdi ama 66dan 100e çıkmıştı.

    Birşeyler yanlış olmalı.


    Bugün sabah işe geldim genelde %3-4 harcar. Sadece %2 harcadı.

  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    Hocam 34 yüzde değeri, Yani 57 kw'nin yüzde 34'ü kadar dolum yapacak. 34 kw değil,


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    Pardon yaa.. cahilliğimden çok utandım şimdi  

    60 KW nin %34 ü kabaca 18-19 eder. 4 KW ile 4,5 saatte de dolar değil mi ? Hata yok.

  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    Aynen, olur öyle dalgınlık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bobby hocam mesajınıza yanıt verme özelligi kapalı sanırım.


    Kesinlikle haklısınız içten yanmalı konusunda, avrupanın soğuk yerlerinde webasto kullanımı da yaygındır bu tür araçlarda. Bu arada bizler çok şanslıyız kış mevsimi menzil kaybı konusunda. Sadece insanların alışkanlıklarını değiştirip geliştirmesi gerekiyor.


    Şimdi şanslı olduğumuz noktaya geliyorum, araçlarımızda ısı pompası var , eee bunda ne var bir çok elektirikli araçta var denilebilir ama bizimki akıllı araba :) Bu nimetinden faydalanmak gerekiyor. Yola çıkmadan önce uygulama üzerinden ön ısıtma yapılsa ortalama tüketim taş çatlasın 14kw/100km ise 15kw/100km e çıkar aynı yol koşullarında. Tesla nın verilerine göre ısı pompasının saat başı tüketimi 1kwh gibi harika bir değer.


    Yola çıkmadan 15dk önce açılsa hem sıcak bir iç mekan hem de ısınmış bir batarya olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 26 Kasım 2024; 17:49:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım ön koşullandırma kısa mesafeler için faydalı olmakta. Ancak 7 saatlik bir yolculuğun sonunda bile halen 240 kw tüketmeniz artık bataryayı ön koşullandırma ile alakası olmaz. Model Y SR aracım 20 bin km oldu sanırım buradaki bir çok yazandan km olarak daha fazla tecrübeye sahip oldum.

    Konu aracın km maliyetinin içten yanmalılara göre az olması değil elbette bu bilinen bir durum. Üzerinde durduğum konu kış mevsiminde uzun yol menzilinin azalması. Bu yüzden sadece elektrikli arabası (evdeki tek araç) olanlar uzun yol yapmak zorunda kalacak olurlarsa yol kateme sürelerine dikkat etmeleri gerekir. Özellikle acil yetişmeleri gereken bir durumda sıkıntı yaşarlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zevkurt -- 26 Kasım 2024; 20:7:25 >
  • zevkurt Z kullanıcısına yanıt

    Uzun yolda aciliyet sebebiyle 180-200km basarak gidilmesi halinde rüzgar direncinin artmasını da göz önüne alarak 150 - 200km de batarya bitme seviyesine gelmesi normal hocam. Bu şekilde kullanmak yerine 100 -110 ile ilerlenirse yaklaşık 300 - 350km de 1 şarja takılsa şarj süresiyle birlikte düşünüldüğünde yolda daha az zaman harcanmış olur hem de sürücü istirahat etmiş olur (sürücü istirahati sadece sürücü için önemli değil yorgunluk ve dalgınlık trafikteki diğer sürücü ve yayaları da tehlikeye atmakta)


    Rejen kullanımı, yük durumu , lastik basıncı vs de tabii ki etkileyen diğer faktörler.




    Şu bir gerçek tabii ki içten yanmalı araç gibi "5dk de yakıtımı alırım , ne yakarsa yaksın kredi kartı ekstresi bana geliyor mu nasıl olsa, gazı kökleyeyim" rahatlığı olmuyor  


    Gerçi insanın hayatında uzun yolda aciliyet gerektirecek 1 ya da en fazla 2-3 olay olur, Allah korusun tabii ama hastalık, cenaze namazı gibi şeylerde zaten yola çıkmak araç ne olursa olsun sürücünün zihnindeki yetişme hırsı sebebiyle de çok tehlikeli, bu durumda uçak ya da otobüs daha mantıklı (gidilecek km ye göre)





  • Lütfen daha önce cevap verdiğiniz yazımı daha dikkatli okuyarak yanıt veriniz. Ortalama 115 km/sa şeklinde seyir edildiği belirtilmişti.

    Sonuçta benim tecrübem soğuk havalarda yaklaşık %50 civarında tüketim artışı olmakta ve uzun yolda menzili kısaltmaktadır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zevkurt -- 26 Kasım 2024; 21:24:34 >
  • zevkurt Z kullanıcısına yanıt

    Aslında benim yazdığım genel bir yazıydı , lastik havası, yük durumu, rüzgar direnci, ani ivmelenme gibi şeylerde önemli.


    Eksik ya da atladığınız bir nokta var, ısı pompası var bu araçta, megane e tech togg falan değil ki bu %60 a varan kayıp olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 26 Kasım 2024; 21:46:40 >
  • Haziran sonunda ilk alanlardandım. Uzun yolda bu aracın 120 km saat ile 350 km anca gidebilceğini telegramda yazdığım zaman sipariş vermiş ama aracı kullanmamışların aynı sizin yaptığınız gibi yorumlarına maruz kalıp linç yemiştim. Sonra işin gerçeği ortaya çıktı ve menzilin 400 km altında olduğu anlaşıldı.

    Tesla güzel bir araç ama marka fanatiği değilim. Isı pompasından tabiki haberim var. Şehir içi. tüketim ile uzun yol tüketimi farklıdır. Siz hiç 2/7 derece arasında uzun yol ( 500 km) yaptınız mı? Menziliniz ne kadardı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zevkurt -- 26 Kasım 2024; 22:8:11 >
  • heisbuya kullanıcısına yanıt

    Evet T0 + SCT,

  • Bu menzil kaybını vs yeni modellerde giderebilecekler mi acaba merak konusu.. Model Y Juniper seneye çıkacak deniyor. Bu tür eksileri her geçen yıl düzeltemezlerse elektrikli araçlar için sıkıntılı bir algı oluşur.

  • zevkurt Z kullanıcısına yanıt
    Benzinli aracımla benim de menzil çok düştü. 2200 tl ye 500 km yol anca yapabildim bu ay istanbul dur kalk trafiğinde. Yazında ege’ye akdenize gidersek totalde 1 saat şarj beni etkilemez. Kredi kartı ekstrem daha etkiliyor açıkçası :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • edanis E kullanıcısına yanıt

    Trifaz hesabının yanlış yapıldığı kanaatindeyim. Zira 400 v değil 380 v gerilime sahip. Ayrıca akım kök 3 ile çarpılarak hesaplanır. Bu durumda 11 kW=380 v X kök 3 X 16 A. Bu durumda her fazdan 9 değil 16 amper akım çekilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zevkurt Z kullanıcısına yanıt

    5 koltuk + direksiyon ısıtma , müziğin sesini sona getirme ve cam suyu ısırıcısını açma, havalandırmayı max sıcaklığa getirme durumunda bence yarıya düşer ben de katılıyorum. Merak ettiğim koltuk ısıtmaların hangi bataryadan beslendiği . Low voltage mı yoksa high voltage mı ? Low voltage batarya nereden şarj oluyor ? Regen ile mi yoksa yüksek voltajdan redüksiyonla mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hülasa H kullanıcısına yanıt
    Elektrik bilgim çok yok. Orada söylemek istediğim evde trifaz varsa monafaza göre çok daha düşük bir amper değeri ile aynı enerjiyi verebiliyor olduğumuzdu. Kablo ve sigorta kaba tabirle çok yorulmayacaktı. Monofazla sınırlarda çalışmak zorunda daha düşük kw yükleyebilmek için. Hesap hatası için kusda bakmayın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 195196197198199
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.