Şimdi Ara

Toyota'yı sanayide göremezsiniz,toyota bozulmaz!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
55
Cevap
0
Favori
2.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2009 model fıat bravom 9 sene icinde bir kez debriyaj rulmanı patlattı,bir kez egr kapağı çatladı.Hergün sohbet ettiğim yakın arkadaşımda 2011 model toyota corolla var.Araç 195000 de.Üç hafta önce geri görüş kamerası bozuldu dedi.Gecen hafta arka iki fren lambası patlamıştı.Bu hafta da abs arıza lambası yakmaya başlamış.Ne zaman gitsem aracın bir sıkıntısı dan bahsediyor.Bir de bugün mazot göstergesinin hatalı olduğunu söylemisti.Şimdi kesin bunu söyledigime pisman edecekler ama etrafımda toyotası olan arkadaşlarımdan gördüğüm kadarıyla bu marka icin haddinden fazla abartılı yorum var.Avrupa araçlar gibi gayet de arıza yapıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sorunsuzluk bir istatistik meselesidir. bireysel deneyimlerle bir sonuca varılamaz.


    Toyota aldım, tamam artık 10 sene 20 sıfır masraf diye bir şey yok. Toyota güvenilir ise sen sadece bir ihtimal ve güvence satın alırsın. ha belki de senin aracında vardır bir üretim sıkıntıları bişeyler, kabak başına patlar artık kısmet. ayrıca dizel corolla'lar zaten pek sorunsuz modeller değiller, kronik yağ eksiltme sorunları da vardı, bu işler modele, motor versiyonuna göre de çok değişir.


    Sonuçta şöyle bir gözlemim de var, bende işim gereği çok sanayiye gidip geldim, enjektörcülerin, turbocuların, beyincilerin, kilitçilerin falan önü avrupa araba kaynıyor. japon arabası da, servisi de sanayide daha az, fakat bu da bir bireysel deneyimdir, bunla da net bir sonuca varılamaz. bu yüzden yapılan çeşitli kapsamlı araştırmalara-anketlere, istatistiklere, geçmiş deneyimlere bakıyoruz.

    2017 de sıfır alınan toyota camry kullanıyorum

    akü bittiği için iki kere evin önünde kaldım

    ikisindede aslında birkaç gün öncesinden uyarı verdi ama ben sallamadım biraz daha gider diye :)

    bir kere ön sağ far ampülü patladı

    kısa bir süre sonra aynı ampül yine patladı ve değişen ampülün doğru ampül olmadığı ortaya çıktı.

    başkada birşeyini hatırlamıyorum

    araç 202 bin km de.

    Japonlar akıllı adamdır, japonları severim ama bu Toyota aşkı nerden geliyor anlamış değilim. Ben Toyota da yenilik göremiyorum abicim kim ne derse desin.


    Taaaa ebesinin örekisi zamanında yapılmış motor, günümüz çağına ayak uyduramayan atmosferik motoru ile belki de tasarımının revizyon numarası herhalde ZZ ye gelmiş hali ile sorunsuzluk diye millete kakalanıyor.


    Yenilikçilik yok, daha iyi nasıl yaparız yok.


    Çekmiyor, gitmiyor abi araçları. Trafikte ne zaman bir toyota görsem çıldırıyorum. Hadi sürücüsündendir diyorum, bir değil iki değil , hepsi mi aynı olur yaaa. Yemişim sorunsuzluğunu.


    Bu firmanın birde ekürisi var. Honda.


    Neyse japon denilince Mazda bence ama o konuya girersek işin içinden çıkamayız.

    11 yıl önce yazdığım bir cevap o nedenle modeller eski kalmış ama yinede paylaşayım..


    Günümüz teknolojisi ve bilgiye ulaşım kolaylığı artık herkesin her konu hakkında fikir sahibi olmasına imkan tanıdığı gibi, bir tuşla on tane ürünü ortaya koyup artı eksi yanlarını ayırmaya, kıyaslamaya ve net sonuçlar elde etmeye de imkan tanıyor. Eskiden istatistik bilgilere ve deneyimlere ulaşmak bu kadar kolay olmadığından daha çok mesleki bilgiye sahip insanların tecrübelerine dayanılarak kararlar ve fikirler oluşurdu. Örneğin bir fotoğraf makinesi alacaksanız bir fotoğrafçının söylediği söz kanun niteliğindeydi sen ondan daha iyi bilecek değildin ya. Yada otomobille ilgili bir usta Fransız arabasına binilmez tü kaka dedi mi bu iş biterdi. Ancak artık bu kadar kolay değil. Karşınıza istatistik verileri hemen koyarlar ve sizde susup kalırsınız. Ancak istatistik veriler dip notları olmadan eksik verilerdir ve çoğu zaman kanaat oluşturmaya yönelikde kullanılabilirler. Bu yüzden sadece istatistik veriler (hele ki bir birine çok yakın değerler) üzerinden bir fikir yada kanaat oluşturmak çok kolaydır ancak çok mantıklımıdır açıkçası bilmiyorum. Örneğin 100 araçta 0,2 arıza istatistiği olan x markası 0,4 arıza istatistiği olan y markasına göre tam 2 kat daha sorunsuz görünmektedir hatta sevdiğim bir deyim vardır “yemin etsen başın ağrımaz” o derece yani, ama gel gelelim bu değeri günlük hayata uygularsak x markasının 1000 aracından 20 sinde sorun yaşanmıştır y markasının ise 1000 aracından 40 tanesinde sorun yaşanmıştır. Şimdi bence her ne kadar matematik olarak 2 katı bir fark varmış gibi görünse de benim için iki rakamda çok yakın ve net hüküm ifade etmeyen rakamlardır. Kaldı ki x firmasından yada y firmasından araç alıp o araçtan sorun yaşayan kişi için (araç çok sık değiştirilen bir şey olmadığından) bu oran (aynı markadan bir başka araç almadığı varsayımıyla) %100 dür. Bu kadar laf salatasından sonra konuyu özetleyecek olursam benim açımdan bu kadar birbirine yakın istatistik oranlar hiçbir hüküm ifade etmez. Ha birisi için ediyorsa da başımın gözümün üstünde yeri vardır.

    Olayın bir diğer boyutu da üretim boyutudur aslında her şeyde olduğu gibi otomobil üretiminde de bir standartlaşma almış başını gitmektedir. Artık çoğu araç ortak platform, ortak motor, ortak şanzıman kullanmaktadır. Bu durumda örneğin Toyota motoru kullanan bir pejo’nun motorunun 10.000 km olmadan yanması (laf olsun diye bu örneği vermedim bu forumda bu oldu) durumunda istatistik veri Pejo’ya mı ait olacak yoksa Toyota’ya mı hususu da önemli bir husustur. Şimdi bu örnekte Pejo’mu sorunludur yoksa Toyota’mı, istatistik anlamında eksi kimin hanesine yazılmalıdır. Bir başka örnek verecek olursam Reno’lar da (özellikle megane 2) direksiyonlar çok çabuk soyulmaktadır şimdi 10 tane direksiyon soyulmasımı yoksa farklı bir markanın 1 tane motorunun yanmasımı daha önemlidir. İstatistik olarak bakarsak Reno 10 kat daha fazla sorun çıkarmaktadır. Konuyu bu noktadan sündürdükçe sündürebilirim.

    Gelelim şimdi kendi tecrübelerime (bu forumdaki birçok kişinin de öyle olduğunu düşünüyorum) çevremdeki herkesin otomobil hakkında ilk danışma mercii olduğumdan bir çok arıza olayı gördüm duydum ama en somut ve konuya anlam katacağını düşündüğüm direk kendi arabalarımla ilgili olanları paylaşayım. (Marka isimlerini yazıp yazmamayı düşündüm ama yıllardır bu forumdayım marka konularına hiç girmediğimi, araç tercih kıyaslama konularına hiç yazmadığımı, hiçbir markayı kötülemediğim gibi hiçbir markayı övmediğimi, hiç kimseye kendi kullandığım markayı önermediğimi bilenler olduğu için bu sefer paylaşacağım umarım pişmam olmam) 1997 yılında Astra GLS aldık aynı yıl eniştem de efsane kasa Corolla aldı ve 2008 yılına kadar kullandı. (Bizim aracımız halen bizdedir ve Allah bir keder vermezse hiçbir zaman satılmayacak) bu süre zarfında efsane kasa (tamamen sorunsuz bir araç olarak bilinir) bir çok ufak arıza verdi bizse aynı araca halen sarf malzemesi hariç hiçbir masraf yapmadık. Gelelim bizim 2004 model Corsa’ya ayrıntılarını okumak isteyenler şu konudan okuyabilirlerhttps://forum.donanimhaber.com/2004-model-corsa-1-0-essentia-8-5-yillik-degerlendirmesi-11-5-yil-oldu--70342468 bu araçla aynı model ve 3 üde ilk sahibi olan 2 si ailecek görüştüğümüz 1 taneside işyerimden arkadaşım olan 3 kişide corolla var 1 tanesi hb otomatik, 1 tanesi hb sol, 1 tanesi sedan terra. Bu araçların ilkinde kapı kilitleri bozuldu ve klimada sorun yaşandı. İkincisinin teybi bozuldu, 3 sü ise aldığı günden itibaren göğsünden ses geliyor ve sahibi aldığı günden itibaren servisle bu sorunu gideremedi. Ve ilk 2 araç hakkında 2012 den itibaren neler yaşandığını bilmiyorum ki hepsinin de km si bizim Corsa’dan daha düşük. Şimdi bir başkası da bunların tam tersi verileri paylaşabilir sakın yazdıklarım yanlış anlaşılmasın benim buradan çıkarmaya çalıştığım Opel sorunsuz Toyota sorunludur sonucu değil. Sorunsuz otomobil olmayacağı sonucudur. Bu forumda bir çok konuya yazmıştım. Benim olaya bakışımı en iyi özetleyen cümle budur. “Sorunsuz Otomobil Olmaz, Vardır Diyen Kendini Kandırır.” Ancak şu da bir gerçek bizim insanımız özellikle satın alma tercihleri anlamında verdiği bir kararın doğruluğu bakımından kendini kandırmayı da çok sever( bir çeşit terapi yöntemi sanırım) neyse buraya girmeyeceğim.

    Buraya kadar yazdıklarımdan sonra istatistiği tamamen red ettiğimi falan çıkarmadığınızı düşünüyor olsam da bunu daha derin vurgulamak adına şunları da yazmadan geçmeyeyim. Soruda da belirtildiği üzere falanca marka için şöyle, filanca marka için böyle, şeklinde yaftalar vardır bunların bazıları belli modellerden kaynaklanmaktadır ve bu belli modellerde arıza istatistikleri diğerlerine göre çok yukarıdadır (tabi bu noktada bizim milletimiz hemen yaftayı yapıştırır) örneğin (örnekleri güncel seçmeye çalışarak) dsg benim nazarımda da sorun çıkarma olasılığı olan bir şanzıman ancak bu demek değil ki bütün DSG şanzımanlar sorunludur veya Corsa C de direksiyon kutusu problemi var mıdır evet vardır ancak bu sorun hepsinde var mıdır hayır yoktur, gibi gibi… Peki madem bunlarda sorun istatistiği yüksek insanlar bunları neden alıyor noktasına gelirsek bunları açıklamanın çok fazla yolu var ancak bunların başında herkes otomobil ile bizim kadar ilgili ve bilgili değil bu nedenle tercihleri de rasyonel değil ilk sırayı alabilir gibi görünüyor. Bununla birlikte bazı problemler veya olasılıkların riskleri alınabilir örneğin ben corsa c yi almadan önce direksiyon kutusu probleminin olduğunu bilmiyor muydum evet biliyordum ancak bu risk beni Corsa’dan soğutmaya yetmedi bu riski aldım (aslında çok büyük,maliyetli ve hayati bir riskte olmadığından) ve başıma bu problem gelmedi. Tabi benim başıma bu problemin gelmemesi benim opel sorunsuz bir araçtır şeklinde bir genelleme yapmama nasıl imkan vermiyorsa bir başkasına da başka bir marka için bu hakkı vermez diye düşünüyorum.

    Yazdıkça yazasım geliyor bu yüzden burada noktalamayı uygun buluyorum.

    Sonuç olarak bu kadar yazının hareket ve sonuç noktası Sorunsuz araba yoktur arkadaşlar.
    2015 Ağustos üretimi Corolla'larda kontaktör arızası var. Bizim araç yuvarlaksız kotintrolsüz 4 yol ağzında o arızayı verdi, araç direksiyon kilitledi, fren şişti. Ölmediğimiz için duacıyız.

    Çarpışma testi soldan yapılıyor diye sola ek güvenlik koyan, zamanında Çinlilere tecavüz ve işkenceyi şeref sayan milletin markası. Saçma japon sevinciliğimizden ötesi olmayan firma.

    Özet: Yemişim Corolla'sını.
  • Her araç arıza yapar. Sonuçta her parçanın bir ömrü var. Öyle olsa tüm özel toyota servisleri aç kalırdı.

  • Sorunsuzluk bir istatistik meselesidir. bireysel deneyimlerle bir sonuca varılamaz.


    Toyota aldım, tamam artık 10 sene 20 sıfır masraf diye bir şey yok. Toyota güvenilir ise sen sadece bir ihtimal ve güvence satın alırsın. ha belki de senin aracında vardır bir üretim sıkıntıları bişeyler, kabak başına patlar artık kısmet. ayrıca dizel corolla'lar zaten pek sorunsuz modeller değiller, kronik yağ eksiltme sorunları da vardı, bu işler modele, motor versiyonuna göre de çok değişir.


    Sonuçta şöyle bir gözlemim de var, bende işim gereği çok sanayiye gidip geldim, enjektörcülerin, turbocuların, beyincilerin, kilitçilerin falan önü avrupa araba kaynıyor. japon arabası da, servisi de sanayide daha az, fakat bu da bir bireysel deneyimdir, bunla da net bir sonuca varılamaz. bu yüzden yapılan çeşitli kapsamlı araştırmalara-anketlere, istatistiklere, geçmiş deneyimlere bakıyoruz.

  • iki farkli corolla ile yolda kalan akrabalarim var.

  • Hayatımda 1 defa yolda kaldım, 1997 yılında henüz 1 yaşında Toyota Corolla XL efsane kasa 1.3lt benzinli manuel di. Bizim şirket aracıydı ve o zamanlar yeni ehliyet almıştım. Gençlik tabi 18 yaşlarımda biraz yüksek devirli kullandım (Gemlik Orhangazi arası) 4bin devirlerde vites değiştiriyordum birden araç 100km hızın üzerine stop etti. Sağa çektim el freni ile durdurdum aracı (stop edince fren falan kalmadı tabi herşey gitti) kaputu açtım baktım bişey yok gibiydi, aşırı sıcaklıktan sanırım karbüratör üzerindeki parmak büyüklüğünde sarı bir kablonun yandığını farkettim ve gemlik-yalova yolunda sanayiden birini bulup getirttim idarelik kabloyu lehimledi ve bursa Akkoyunlu Toyota servisine kadar götürüp teslim etmiştim garantiden değişmişti ve serçe parmağım kadar kablonun fiyatı tam hatırlamıyorum ama çok yüksekti. Yolda kalmaz denilen arabayla yolda kalmakta ne bileyim oda bana denk geldi :)


    İkinci farklı bir olayım yine Sıfır aldığım 2013 Toyota Auris 1.33 motor yeni kasa. 2007 Toyota Corolla HB aracımı Ankara Dikmende rampa yukarı çıkmakta zorlanan MMT şanzımanı yüzünden Auris ile değiştirmiştik bu daha beter çıkınca 3 ay sonra Auris i de satmıştım.


    Konusunu 11 yıl önce açmışım buraya linki koyayım okumak isteyen baksın


    >> https://forum.donanimhaber.com/dikkat-auris-1-33-motor-ve-bursa-akkoyunlu-bayi-rezaleti--79262014




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ocak 2025; 11:25:46 >




  • 11 yıl önce yazdığım bir cevap o nedenle modeller eski kalmış ama yinede paylaşayım..


    Günümüz teknolojisi ve bilgiye ulaşım kolaylığı artık herkesin her konu hakkında fikir sahibi olmasına imkan tanıdığı gibi, bir tuşla on tane ürünü ortaya koyup artı eksi yanlarını ayırmaya, kıyaslamaya ve net sonuçlar elde etmeye de imkan tanıyor. Eskiden istatistik bilgilere ve deneyimlere ulaşmak bu kadar kolay olmadığından daha çok mesleki bilgiye sahip insanların tecrübelerine dayanılarak kararlar ve fikirler oluşurdu. Örneğin bir fotoğraf makinesi alacaksanız bir fotoğrafçının söylediği söz kanun niteliğindeydi sen ondan daha iyi bilecek değildin ya. Yada otomobille ilgili bir usta Fransız arabasına binilmez tü kaka dedi mi bu iş biterdi. Ancak artık bu kadar kolay değil. Karşınıza istatistik verileri hemen koyarlar ve sizde susup kalırsınız. Ancak istatistik veriler dip notları olmadan eksik verilerdir ve çoğu zaman kanaat oluşturmaya yönelikde kullanılabilirler. Bu yüzden sadece istatistik veriler (hele ki bir birine çok yakın değerler) üzerinden bir fikir yada kanaat oluşturmak çok kolaydır ancak çok mantıklımıdır açıkçası bilmiyorum. Örneğin 100 araçta 0,2 arıza istatistiği olan x markası 0,4 arıza istatistiği olan y markasına göre tam 2 kat daha sorunsuz görünmektedir hatta sevdiğim bir deyim vardır “yemin etsen başın ağrımaz” o derece yani, ama gel gelelim bu değeri günlük hayata uygularsak x markasının 1000 aracından 20 sinde sorun yaşanmıştır y markasının ise 1000 aracından 40 tanesinde sorun yaşanmıştır. Şimdi bence her ne kadar matematik olarak 2 katı bir fark varmış gibi görünse de benim için iki rakamda çok yakın ve net hüküm ifade etmeyen rakamlardır. Kaldı ki x firmasından yada y firmasından araç alıp o araçtan sorun yaşayan kişi için (araç çok sık değiştirilen bir şey olmadığından) bu oran (aynı markadan bir başka araç almadığı varsayımıyla) %100 dür. Bu kadar laf salatasından sonra konuyu özetleyecek olursam benim açımdan bu kadar birbirine yakın istatistik oranlar hiçbir hüküm ifade etmez. Ha birisi için ediyorsa da başımın gözümün üstünde yeri vardır.

    Olayın bir diğer boyutu da üretim boyutudur aslında her şeyde olduğu gibi otomobil üretiminde de bir standartlaşma almış başını gitmektedir. Artık çoğu araç ortak platform, ortak motor, ortak şanzıman kullanmaktadır. Bu durumda örneğin Toyota motoru kullanan bir pejo’nun motorunun 10.000 km olmadan yanması (laf olsun diye bu örneği vermedim bu forumda bu oldu) durumunda istatistik veri Pejo’ya mı ait olacak yoksa Toyota’ya mı hususu da önemli bir husustur. Şimdi bu örnekte Pejo’mu sorunludur yoksa Toyota’mı, istatistik anlamında eksi kimin hanesine yazılmalıdır. Bir başka örnek verecek olursam Reno’lar da (özellikle megane 2) direksiyonlar çok çabuk soyulmaktadır şimdi 10 tane direksiyon soyulmasımı yoksa farklı bir markanın 1 tane motorunun yanmasımı daha önemlidir. İstatistik olarak bakarsak Reno 10 kat daha fazla sorun çıkarmaktadır. Konuyu bu noktadan sündürdükçe sündürebilirim.

    Gelelim şimdi kendi tecrübelerime (bu forumdaki birçok kişinin de öyle olduğunu düşünüyorum) çevremdeki herkesin otomobil hakkında ilk danışma mercii olduğumdan bir çok arıza olayı gördüm duydum ama en somut ve konuya anlam katacağını düşündüğüm direk kendi arabalarımla ilgili olanları paylaşayım. (Marka isimlerini yazıp yazmamayı düşündüm ama yıllardır bu forumdayım marka konularına hiç girmediğimi, araç tercih kıyaslama konularına hiç yazmadığımı, hiçbir markayı kötülemediğim gibi hiçbir markayı övmediğimi, hiç kimseye kendi kullandığım markayı önermediğimi bilenler olduğu için bu sefer paylaşacağım umarım pişmam olmam) 1997 yılında Astra GLS aldık aynı yıl eniştem de efsane kasa Corolla aldı ve 2008 yılına kadar kullandı. (Bizim aracımız halen bizdedir ve Allah bir keder vermezse hiçbir zaman satılmayacak) bu süre zarfında efsane kasa (tamamen sorunsuz bir araç olarak bilinir) bir çok ufak arıza verdi bizse aynı araca halen sarf malzemesi hariç hiçbir masraf yapmadık. Gelelim bizim 2004 model Corsa’ya ayrıntılarını okumak isteyenler şu konudan okuyabilirlerhttps://forum.donanimhaber.com/2004-model-corsa-1-0-essentia-8-5-yillik-degerlendirmesi-11-5-yil-oldu--70342468 bu araçla aynı model ve 3 üde ilk sahibi olan 2 si ailecek görüştüğümüz 1 taneside işyerimden arkadaşım olan 3 kişide corolla var 1 tanesi hb otomatik, 1 tanesi hb sol, 1 tanesi sedan terra. Bu araçların ilkinde kapı kilitleri bozuldu ve klimada sorun yaşandı. İkincisinin teybi bozuldu, 3 sü ise aldığı günden itibaren göğsünden ses geliyor ve sahibi aldığı günden itibaren servisle bu sorunu gideremedi. Ve ilk 2 araç hakkında 2012 den itibaren neler yaşandığını bilmiyorum ki hepsinin de km si bizim Corsa’dan daha düşük. Şimdi bir başkası da bunların tam tersi verileri paylaşabilir sakın yazdıklarım yanlış anlaşılmasın benim buradan çıkarmaya çalıştığım Opel sorunsuz Toyota sorunludur sonucu değil. Sorunsuz otomobil olmayacağı sonucudur. Bu forumda bir çok konuya yazmıştım. Benim olaya bakışımı en iyi özetleyen cümle budur. “Sorunsuz Otomobil Olmaz, Vardır Diyen Kendini Kandırır.” Ancak şu da bir gerçek bizim insanımız özellikle satın alma tercihleri anlamında verdiği bir kararın doğruluğu bakımından kendini kandırmayı da çok sever( bir çeşit terapi yöntemi sanırım) neyse buraya girmeyeceğim.

    Buraya kadar yazdıklarımdan sonra istatistiği tamamen red ettiğimi falan çıkarmadığınızı düşünüyor olsam da bunu daha derin vurgulamak adına şunları da yazmadan geçmeyeyim. Soruda da belirtildiği üzere falanca marka için şöyle, filanca marka için böyle, şeklinde yaftalar vardır bunların bazıları belli modellerden kaynaklanmaktadır ve bu belli modellerde arıza istatistikleri diğerlerine göre çok yukarıdadır (tabi bu noktada bizim milletimiz hemen yaftayı yapıştırır) örneğin (örnekleri güncel seçmeye çalışarak) dsg benim nazarımda da sorun çıkarma olasılığı olan bir şanzıman ancak bu demek değil ki bütün DSG şanzımanlar sorunludur veya Corsa C de direksiyon kutusu problemi var mıdır evet vardır ancak bu sorun hepsinde var mıdır hayır yoktur, gibi gibi… Peki madem bunlarda sorun istatistiği yüksek insanlar bunları neden alıyor noktasına gelirsek bunları açıklamanın çok fazla yolu var ancak bunların başında herkes otomobil ile bizim kadar ilgili ve bilgili değil bu nedenle tercihleri de rasyonel değil ilk sırayı alabilir gibi görünüyor. Bununla birlikte bazı problemler veya olasılıkların riskleri alınabilir örneğin ben corsa c yi almadan önce direksiyon kutusu probleminin olduğunu bilmiyor muydum evet biliyordum ancak bu risk beni Corsa’dan soğutmaya yetmedi bu riski aldım (aslında çok büyük,maliyetli ve hayati bir riskte olmadığından) ve başıma bu problem gelmedi. Tabi benim başıma bu problemin gelmemesi benim opel sorunsuz bir araçtır şeklinde bir genelleme yapmama nasıl imkan vermiyorsa bir başkasına da başka bir marka için bu hakkı vermez diye düşünüyorum.

    Yazdıkça yazasım geliyor bu yüzden burada noktalamayı uygun buluyorum.

    Sonuç olarak bu kadar yazının hareket ve sonuç noktası Sorunsuz araba yoktur arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba dediğin bir avuç civata illa ki zamanı gelince değiştirmen gereken parçası olacak.

    Toyota zaten bakımlarını yaptırdığın sürece sorunsuzdur.

    Toyota aldım tamam eşek niyetine bineyim hiçbir yerine bakmayayım diye bir dünya yok.

    Fren lambası patladı demişsin fren ampulü patlamayan araç yoktur herhalde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2015 Ağustos üretimi Corolla'larda kontaktör arızası var. Bizim araç yuvarlaksız kotintrolsüz 4 yol ağzında o arızayı verdi, araç direksiyon kilitledi, fren şişti. Ölmediğimiz için duacıyız.

    Çarpışma testi soldan yapılıyor diye sola ek güvenlik koyan, zamanında Çinlilere tecavüz ve işkenceyi şeref sayan milletin markası. Saçma japon sevinciliğimizden ötesi olmayan firma.

    Özet: Yemişim Corolla'sını.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japonlar akıllı adamdır, japonları severim ama bu Toyota aşkı nerden geliyor anlamış değilim. Ben Toyota da yenilik göremiyorum abicim kim ne derse desin.


    Taaaa ebesinin örekisi zamanında yapılmış motor, günümüz çağına ayak uyduramayan atmosferik motoru ile belki de tasarımının revizyon numarası herhalde ZZ ye gelmiş hali ile sorunsuzluk diye millete kakalanıyor.


    Yenilikçilik yok, daha iyi nasıl yaparız yok.


    Çekmiyor, gitmiyor abi araçları. Trafikte ne zaman bir toyota görsem çıldırıyorum. Hadi sürücüsündendir diyorum, bir değil iki değil , hepsi mi aynı olur yaaa. Yemişim sorunsuzluğunu.


    Bu firmanın birde ekürisi var. Honda.


    Neyse japon denilince Mazda bence ama o konuya girersek işin içinden çıkamayız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oky33 -- 7 Ocak 2025; 23:27:15 >
  • oky33 O kullanıcısına yanıt

    Bizim millete Japon deyince akıllarına Toyota ve Honda'dan başka marka gelmez. Mazda varken ikisinin de yüzüne bakmam ben açıkcası özelliklede iç mekan kalitesi rezalet, tasarımları 10 yıl geriden gelen, yalıtımsız Toyota'ya.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 8 Ocak 2025; 1:40:2 >
  • oky33 O kullanıcısına yanıt

    Aynen üstat. Şu C sütunu göçüklü kasa Civic'i kullandım. Yahu böyle gitmeyen bir araca millet bir de spor görünüm vermeye kalkıyor. Üst seviye motorlularına sözüm yok ama 1.6 olanları yürümüyor. Sollamaya çıkarken dualarla çıkıyorsun. Her yanı spor gözükse ne olur? 1.4 Egea'dan hallice.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 de sıfır alınan toyota camry kullanıyorum

    akü bittiği için iki kere evin önünde kaldım

    ikisindede aslında birkaç gün öncesinden uyarı verdi ama ben sallamadım biraz daha gider diye :)

    bir kere ön sağ far ampülü patladı

    kısa bir süre sonra aynı ampül yine patladı ve değişen ampülün doğru ampül olmadığı ortaya çıktı.

    başkada birşeyini hatırlamıyorum

    araç 202 bin km de.

  • O kasa Fiat Bravo'lar çok sorunsuzdur. Ben 5 sene kullandım ve sadece 1 defa arıza yaşadım. Kullanan herkeste öyleydi, çok nadir arıza çıkıyordu arabada.

  • İlk aracım 2009 puntoydu 2 kere yolda kaldım.

    1.si yolda giderken vites teli koptu

    2.si yolda giderken birden hararet yaptı. hararet müşürü bozulmuş.


    2 sene bindiğim toyota Auriste bakım harici masrafım olmadı.

  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    NickName altına Citroen amblemini koyduğun Fransızların mazisi çok temiz değil mi?


    Sütten çıkmış ak kaşıklar değil mi?


    Tarihte savaşmadığımız, arkamızdan iş çevirmeyen kaç ırk var diye sorsam?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    NickName altına Citroen amblemini koyduğun Fransızların mazisi çok temiz değil mi?


    Sütten çıkmış ak kaşıklar değil mi?


    Tarihte savaşmadığımız, arkamızdan iş çevirmeyen kaç ırk var diye sorsam?

    Bizde Fransız övme yok ama bolca Japon övme var o nedenle yazdım. Japonlar sanki çok namuslu, çok prensip sahibi gibi bilinmesine rağmen neler yaptıklarını unutmamak gerek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaptorFX kullanıcısına yanıt

    Çarpışma testi rastgele soldan yapılmıyor araç kazalarından alınan istatistik bu yönde gene aynı sebepten yüksek riskli noktalara ekstra tedbir almışlar.


    Bence siz hatalı marka model tercihlerinizi 2. El pazarında daha yüksek paraya çevirmek için reklam peşindesiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her araçta arıza yaşanabilir, ancak düzenli bakımı yapılmış bir toyotaya lifte kaldırıp bakın, yağ terlemesi bile çok zor görürsünüz.


    Sanayide iyi toyota ustası da çok azdır. Çünkü derinlemesine büyük arızalar yaşatmaz, ustalar genel olarak bakım yapar...



    bir dönem kullandığım kiralık corolla da direksiyon sertleşmesi yaşadım, araç kiralık idi, zar zor akü değiştirildi ve sorun düzeldi.


    Toyota-honda grubunun en büyük eksisi Akü dür. İnatla küçücük aküleri koyuyorlar. Yeni nesil corollalar neredeyse her 2 senede bir akü değişiyor.

  • wehrmacht kullanıcısına yanıt

    Firma (Toyota) bunun için özür diledi. Adamlar yaptığı adiliğin farkına varılınca açıklama yaptı, özür diledi. Öyle dediğiniz gibi istatistik falan değil yani.


    Ayrıca diğer söylediğiniz konu için Citroen'in canı cehenneme. Babamın oğlunun markası mı. O da beş para etmez. Siz neyi korumak için bana yüklendiniz asıl onu anlatın. Hangi markanın fanısınız? Ben hiçbirinin değilim mesela. Profilde araç seçimi vardı seçtim. Firma benim olmadı yani.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunsuzluk abidesi Mazda 3 aldık arkadaşa 2011 yılında sıfır km, arabayla 2020'ye kadar 350.000km yaptı, saymadım ama 100.000km'den önce, 20'den fazla arıza yapmıştı araç. Eşek niyetine biniyorum diye satmadı uzun süre, sonra gitti sıfır Megane aldı, ''japoncuydun niye Fransız aldın'' dedim; ''lanet olsun japonuna'' dedi.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.