< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murathanouz -- 14 Haziran 2020; 19:47:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murathanouz -- 14 Haziran 2020; 19:47:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
crdi motordaki yağ filtre tasının üzerinde yer alan n75 valfine benzeyen, vakumu kontrol eden parça turbonun vgt aküvatörünü değil, emme manifoltu girişinde yer alan kelebeği kontrol eder.
bu kelebek özellikle motoru stop ederken sarsıntı olamamsı için boğazı kapatır yani emme manifoltunun girişini tıkayarak sarsıntıyı azaltır. diğer bir vazifesi ise motor yeterli miktarda egr yapamadığı zaman (egr sistemini araştırınız) bir miktar hava girişini tıkayarak motoru zengin karışımda bırakır ve piston üzeri sıcaklığı düşürüp nox salımını azaltır. kısacası; ustanız N75 valfini görüp bu turbonun demiş sallamış, o sensör turboyu değil boğaz kelebeğini kontrol eder. eğer turbonun kontrol valfinin fişini takmazsanız aracınız 3000 devri geçmez, motor beyni limp mode (koruma modu) çalışır, belirli güç üretmez. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murathanouz -- 15 Haziran 2020; 0:9:23 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |