Şimdi Ara

Turboda N70 Arızası Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
2.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Turbocuya aracımı gösterdim ve bir bakışta arabanda N70 arızası var. Onu değiştir öncelikle düzelir dedi. Ancak parçacıya N70 dediğimde bir şey anlamadı ve EGR valfi mi acaba diyerek yorum getirdi. Turbocu bana Turboyu devreye sokan küçük bir elektronik parça olduğunu, bozuk olduğunu ve turboyu devreye sokmadığını ve parçanın da çok pahalı olmadığını söyledi. Bir kağıda "Turbo Controller Valve N70" yazdı verdi. Bu parçanın ne olduğu konusunda bir fikri olan varsa cevabını rica ediyorum. Nereden bulurum, fiyatı ne kadar tutar?
    Selamlar, saygılar...

    Bu arada aracım Hyundai Getz 1.5 CRDİ VGT.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arsinir -- 29 Nisan 2012; 22:03:11 >



  • Selamünaleyküm.

    N70 Turbonun ne zaman devreye gireceğini ne zaman çıkacağını ayarlayan elektromekanik bir vana.

    Babamın 2008 model Hyundai Era 1,5 Dizel arabası bir iki aydır siyah duman atıyordu. Çevremdeki ustalar öncelikle yakıtımı değiştirmemi istedi. Bir çok bilindik markayı denedim. Ancak sorun kesilmedi. Daha sonra Berner marka enjektör temizleyici kullandım. Yine kesilmedi. En son enjrektör ve pompaya baktırdım, o da olmadı. Partikül filtresine baktırmak için egzozcuya gittim. Daha oraya bakmadan "arabada bir hava sesi var" dedi ve aracımın altında baktı. Eğimli bir alüminyum boru söktü. Bağlantı bacağı boruyu yırttığını gördüm. 20 TL'ye kaynattırdım. Bir süre agresif bir kullanımdan sonra egzozundan bayağı bir kurum attı. Ancak bu seferde arabanın gaza tepkisi değişti. Bir kaç kişi N70 arızası olabileceğini söyledi. Çünkü arabanın bayağı bir canı azalmıştı. Başkent Sanayi'de (Şaşmaz Sanayi karşısı) bulunan Fatih isminde bir turbocuya gittim. Kendisinin ustalığını daha önceden de biliyorum. Egr valfinin arızalı olduğunu söyledi. Değiştirebileceğimi ya da tavsiye etmemekle beraber körleyebileceğimi ancak, hem emisyon oranın artar hem de yakıt tütekimimin artacağını söyledi.

    Şaşmaz'da bulunan Yaren Oto Yedek Parçacısından 650 TL Egr için, 250 TL'de n70 için fiyat aldım. Ancak ben her ikisini de almak yerine "ne de olsa usta bu parçanın bozuk olduğunu söyledi, daha fazla da bozulmaz düşüncesiyle" bir ustaya egr valfini söktürüp temizlettim. Adamın eli yüzü simsiyah oldu. Anlayacağınız bayağı kurum dolmuş ve çalışmasını engelliyormuş. Egr'yi tekrar yerine monte etti. İlk çalıştırdığımızda olmadığını düşündük. Çünkü araba yine aynı sorunu çıkarıyordu. Eve doğru giderken (5 km.) arabanın birden düzeldiğini hissettim. Aracım şimdi 3. viteste gaza biraz fazla bastığımda patinaj yapıyor. Motorun çalışma sesi değişti...

    Sizin sorununuzla benim yazım arasında bayağı bir zaman geçmiş. İnşallah sorununuzu çözmüşsünüzdür. Bu yazıyı yazmamın nedeni; kendi aracımızdaki sorunu ararken böyle bir yazı bulamadım. Benim çözüm yöntemim belki de birisine ışık tutar ve daha az para ile sorununu giderir. Bu arada Egr valfini söküp, temizleyip tekrar yerine taktırmak için 50 TL para ödedim. Anlayacağınız 650 TL + sökme takma işçiliği yerine bayağı bir az para ödedim.

    Yazım biraz uzun oldu, kusura bakmayın. İnşallah birilerinin işine yarar.

    Selametle...




  • bhdrgvn kullanıcısına yanıt
    faydalı yazı teşekkürler.konuyu ben açmadım ama yeni şeyler öğrendim. mutlaka birilerinin işine yarayacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.