Şimdi Ara

Türkiye'deki hız limitleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba

    Gezdiğim ülkelerde gördüğüm kadarıyla hız limitleri ayarlanırken yolun konumu, yakıt tasarrufu gibi etmenler göz önüne alınarak hız limitleri belirleniyor. Malesef bizde ise ne yol ne sürücü ne de güvenlik odaklı hız limiti belirleniyor. 6 şeritli yola 30, hiç bağlantısı olmayan 6 şeritli yola 50 hız sınırı verilebiliyor. İstanbul'da bu limitler çevre yolu kısıtlarına sığdırılarak daha yüksek olmasına rağmen Ankara'da Eskişehir yolunda dahi bu limitler 70 ile sınırlandırılmış durumda. Artık emniyet güçlerinin bu limitleri geçim kaynağı olarak kullanması ise insanları çığırdan çıkarmaya başlamaktadır. Merak ettiğim konu yasal bir başvuru ile bu limitlerin mantık dahilinde olmadığını ve yükseltilmesini talep etmek mümkünmüdür?



  • değildir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    değildir...

    + 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wiseboy06

    Arkadaşlar Merhaba

    Gezdiğim ülkelerde gördüğüm kadarıyla hız limitleri ayarlanırken yolun konumu, yakıt tasarrufu gibi etmenler göz önüne alınarak hız limitleri belirleniyor. Malesef bizde ise ne yol ne sürücü ne de güvenlik odaklı hız limiti belirleniyor. 6 şeritli yola 30, hiç bağlantısı olmayan 6 şeritli yola 50 hız sınırı verilebiliyor. İstanbul'da bu limitler çevre yolu kısıtlarına sığdırılarak daha yüksek olmasına rağmen Ankara'da Eskişehir yolunda dahi bu limitler 70 ile sınırlandırılmış durumda. Artık emniyet güçlerinin bu limitleri geçim kaynağı olarak kullanması ise insanları çığırdan çıkarmaya başlamaktadır. Merak ettiğim konu yasal bir başvuru ile bu limitlerin mantık dahilinde olmadığını ve yükseltilmesini talep etmek mümkünmüdür?



    Antalya konyaaltı cad. pilot bölge olduğu için hız sınırı 40 km.




  • Ankara'da Eskişehir yolundaki 70 hız limiti ideal. 90 km sınırlı kaldırımda yürüyen yayanın can güvenliği olmaz, durakta otobüs duramaz, yanyollardan yola giriş ve çıkış yapılamaz vs. 70 bile fazla o yol için.
  • Türkiye de heleki İstanbulda hız limitlerine uyulursa kimse gitmek istediği yere varamaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lllldbllll

    Ankara'da Eskişehir yolundaki 70 hız limiti ideal. 90 km sınırlı kaldırımda yürüyen yayanın can güvenliği olmaz, durakta otobüs duramaz, yanyollardan yola giriş ve çıkış yapılamaz vs. 70 bile fazla o yol için.

    sanırım aynı yoldan bahsetmiyoruz çünkü benim bahsettiğim yolda otobüs durakları ve benzeri yerler yoldan ayrılmış durumda. Diyelim ki dediğiniz gibi yan yollar giriş çıkışları sorunlu bu hız sınırı dediğiniz şey herkes o hızda gidecek anlamına gelmiyor maksimum hız o olacak anlamına geliyor. O mantıkla yola çıkınca doğru her yerde hız sınırı 30 olsun zaten yakıt tüketimi gibi şeyleri kimse umursamıyor benim ülkemde...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir bakıma iyi oldu 70'ler filan; insan yolunda giderken kiralık,satılık ve indirim ilanlarını takip edip işini görebiliyor yada keyif yapabiliyor.( sigara kullanmıyorum fakat başlayabilirim şeytan bu )

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lllldbllll

    Ankara'da Eskişehir yolundaki 70 hız limiti ideal. 90 km sınırlı kaldırımda yürüyen yayanın can güvenliği olmaz, durakta otobüs duramaz, yanyollardan yola giriş ve çıkış yapılamaz vs. 70 bile fazla o yol için.

    o yolda sadece mobesete yaklaştımı 70 e düşüyorlar sonra yine 90 100 lerle gidiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werty_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    değildir...

    + 1



    +2
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wiseboy06

    quote:

    Orijinalden alıntı: lllldbllll

    Ankara'da Eskişehir yolundaki 70 hız limiti ideal. 90 km sınırlı kaldırımda yürüyen yayanın can güvenliği olmaz, durakta otobüs duramaz, yanyollardan yola giriş ve çıkış yapılamaz vs. 70 bile fazla o yol için.

    sanırım aynı yoldan bahsetmiyoruz çünkü benim bahsettiğim yolda otobüs durakları ve benzeri yerler yoldan ayrılmış durumda. Diyelim ki dediğiniz gibi yan yollar giriş çıkışları sorunlu bu hız sınırı dediğiniz şey herkes o hızda gidecek anlamına gelmiyor maksimum hız o olacak anlamına geliyor. O mantıkla yola çıkınca doğru her yerde hız sınırı 30 olsun zaten yakıt tüketimi gibi şeyleri kimse umursamıyor benim ülkemde...

    Yani tabi Eskişehir Yolu'nun çoğunda yan yollar duraklar vs. yoldan ayrılmış ama yine kaldırımla arada herhangi bir önlem olmaması, bazı kesimlerdeki tıkanıklık vs yüzünden hız yapılmıyor. Eskişehir Yolu'nda hızlı gidelebilecek alan sınırlı zaten. Ha ama gece belli bir saatten sonra yükseltilebilir sınır.
    Ayrıca bu yolda dediğniz yüksek hızda giderken Dışişleri Bakanlığı önünde karşıdan karşıya geçmeye çalışan yayaya çarpmaktan son anda kurtulmuştum. O günden beri Eskişehir Yolu'nda 70 sınırına uymaya özen gösteriyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: lllldbllll

    Ankara'da Eskişehir yolundaki 70 hız limiti ideal. 90 km sınırlı kaldırımda yürüyen yayanın can güvenliği olmaz, durakta otobüs duramaz, yanyollardan yola giriş ve çıkış yapılamaz vs. 70 bile fazla o yol için.

    o yolda sadece mobesete yaklaştımı 70 e düşüyorlar sonra yine 90 100 lerle gidiyorlar.

    Bence Eskişehir Yolu'na da hız koridoru sistemi getirilmeli. Fakat yetkililer de biliyorlarki getirmenin bir faydası çünkü 24 saat tıkalı.




  • Ankara'da ki hiç bir 70 radarına uyulmuyor. Radardan sonra bende dahil herkes hızlanıyor. Şu an radarların tek amacı trafiği kitlemek. Ceza yazdıklarını falanda sanmıyorum, çünkü millet uyandı artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir cok ulkede hiz sinirlari Turkiyedeki seviyelerde. Hatta bazi ab ulkelerinde tr dekindende dusuk.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankarada bir istanbul yolu varki buraya 70 siniri koymuslar. 7 yildir kullaniyorum bu yolu bi insanda radari gectikten sonra hizlanmaz mi arkadaş :D ztn o yolda 70 le gitmek için en sagdan gitmen gerekiyo en sagdada otobüsler zirt pirt duruyo kaza riski daha artiyo.ztn kimse uymuyo hersey acik bari 90 filan yapinki biseye benzesin.buarada aoc de basbakanlik bişeyi filan yapiliyo ya yeni gezici radarlar türedi haberiniz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgnakgnl
    Ceza yazdıklarını falanda sanmıyorum, çünkü millet uyandı artık.


    Bahsettiğiniz ne tür radarlar? araç larmı yoksa sabit yolun tepesinde duran kameralarmı?
  • ankarada bir istanbul yolu varki buraya 70 siniri koymuslar. 7 yildir kullaniyorum bu yolu bi insanda radari gectikten sonra hizlanmaz mi arkadaş :D ztn o yolda 70 le gitmek için en sagdan gitmen gerekiyo en sagdada otobüsler zirt pirt duruyo kaza riski daha artiyo.ztn kimse uymuyo hersey acik bari 90 filan yapinki biseye benzesin.buarada aoc de basbakanlik bişeyi filan yapiliyo ya yeni gezici radarlar türedi haberiniz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankarada bir istanbul yolu varki buraya 70 siniri koymuslar. 7 yildir kullaniyorum bu yolu bi insanda radari gectikten sonra hizlanmaz mi arkadaş :D ztn o yolda 70 le gitmek için en sagdan gitmen gerekiyo en sagdada otobüsler zirt pirt duruyo kaza riski daha artiyo.ztn kimse uymuyo hersey acik bari 90 filan yapinki biseye benzesin.buarada aoc de basbakanlik bişeyi filan yapiliyo ya yeni gezici radarlar türedi haberiniz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Tam tersine tüm araçlar belirli hız aralığında giderse, yani bazı araçlar hız yapıp diğerlerinden çok hızlı gitmeye çalışmazlarsa trafik daha akıcı olur. Trafiğe en fazla neden olan akıcı olmasına rağmen daha hızlı gitmeye çalışıp sürekli şerit değiştiren veya önündekini şerit değiştirmeye zorlayanlar.


    Katılıyorum.

     Türkiye'deki hız limitleri


    Teknik kurumlarımız yok. Olanlar da işimize gelmiyor, ya kapatıyor ya da etkisiz hale getiriyoruz. Vietnam'dan birazcık daha iyiyiz. Daha fazlasını aramayın. Olmaz.

    Şehir içinde dört şertli yol hata. O malum ülkelerde var mı böyle bir yol... Altı şerit daha bir hata. Üç tane iki şertili yol yaparsın 50 ile akar her biri, ama altı şerit yapılırsa limiti 30'a düşürmek zorunda kalırlar. Daha hızlı gidemezler zaten. Planla yapılmadı zaten hiç biri, yara bandı projeler hepsi. Kavşakları genişlettiler, yakın kavşakları bağladılar. Böylece bazı yerler oldu altı şerit.

    Mesela İstanbul Altunizade. Dört şeritli, limit 30. Denetim olmadığı için insanlar istedikleri hızda gidiyorlar, cesaretleri de 70-80 km/s kadar, mantıkları yok zaten. Herhangi biri şerit değiştirdiğinde panikleyip 10 sn. duruyorlar. Ortalama oldu yine 30, belki daha az. İnsan oraya yaya çıkmaya korkar. Geldi bir araba daha... açın bir iki şerit daha. 700 metreye arabayla giden biliyorum, ama hak da veriyorum.

    Cuma günü gayet akıcı TEM'de durduk. Trafik falan yok. Olay da en sağ şeritte giden bir otobüsün sinyal vererek emniyet şeridine geçip durması. Çok enteresan... nasıl da öngörülemez bir durum(!). Ama bizim cengaver ipsizler öyle bir gidiyorlar ki... hani 140'la heryerden geçiyorlar ya, onların üçü yanyana gelirse en basit manevra için duruyorlar. Öngörü işte bu kadar, bir saniye ve otuz metre, daha ötesi kayıp ülke. Bu sürücü profiline TEM'de 70 bile fazla.

    TEM İstanbul kesimi Avrupa'nın bir ülkesinde olsa limit en çok 100 km/s olur. Evlerle göz mesafesinde olan bir yolda yüksek hızın ne eksozuna ne gürültüsüne izin verilmez orada. Böyle yollar şehir içinden geçerken giriş çıkış veya trafik olsun olmasın hız limitleri düşüktür.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.