< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saddlemaker64 -- 22 Temmuz 2019; 4:3:0 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saddlemaker64 -- 22 Temmuz 2019; 4:3:0 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Soyadı, nickle doğrulama yapsın diye kısmı..
Saddlemaker = eğerci ahahajsjsjdkd |
çok güzel bir soru. Birkaç açıdan yaklaşmaya çalışalım.
1) Yukarıda özetini attığım kitabın başyazarı barbara oakley de küçükken mat ve fenle sorunlar yaşarmış. Teknolojik aletlerle arası hiç iyi değilmiş. TVyi açmak ona çok karmaşık geldiği için, bir sürü düğme yüzünden, sadece başka biri açtığı zaman izleyebilirmiş. Okul değişiklikleri yüzünden matematik ve fende başarılı değilmiş liseden sözel dersler sayesinde mezun olabilmiş. İş bulmak için dil öğrenmiş ve Almanya'ya atanmış. Burada çalışırken yine teknolojik aletler uğraşması gerektiği için işinde başarılı olamamış ve istifa etmiş. Sonra iyi miktarda maaş almak için mühendislik yapmak gerektiğini görüp kolları sıvamış. Şuan kendisi EE profesörü ve öğrenme üzerine kitaplar yazıyor. 2) Stephen Duneier Adam hiperaktifmiş ve hocaları hep dermiş ki çalışsa yapar ama çalışmıyor. Bu yüzden ünide notlar hep c gelirmiş. Sonra demiş aga bu böyle gitmez. Hiperaktifiz ama salak değiliz. Ben derslerimi 5-10dk lık küçük parçalar halinde çalışayım. Ne zaman kaynaşmak istesem bir mola vereyim ama sonra mutlaka geri döneyim. Aynı pomodoro gibi. Sonra adamın notlar uçmuş bunu uygulayınca paso A almaya başlamış. Adam diyor ki en hırslı olduğunuz hedefi alın ve onu en küçük parçalarına kadar ayırın. Ve sonra o küçük parçaları yapmaya başlayın ama büyük hedefi yapmayı düşünmeyin hep küçük parçalara odaklanın. Adam bu sayede yılda 50 kitap okumuş. Diyor ki olay 50 kitap okumak değil 1 kitap okumak da değil bir paragraf okumak da değil hatta bir cümle okumak bile değil olay kalkıp 1 kelimeyi okumak. Sen 1 kelimeyi okursan diğerini okursun sonra cümleyi okursun sonra kitabı sonra 50 kitabı. Böl ve yönet politkası derler ya onun gibi düşün. Birleşince başa çıkmakta zorlanacağın bir şeyi üzerinde hakimiyet sağlayabildiğin küçük parçalara bölüp parçalara odaklanıyorsun. Hedef bir şekilde yerine geliyor. Adam böylelikle örgü battaniye örüp guinnes rekoru kırmış. Şimdi bak aynı tekniği uygulayalım. 120 soru tyt var. Her bir konu başlığını özel olarak ele alalım. Atıyorum x konusu. Bir insanın üzerine yeterince emek verdiği zaman sorulabilecek bütün x konusu sorularını yapması sence olası mı? Bence her bir tyt konusu için bu böyle. Yani 120 bile yapılabilir. 100 kesin yapılır.https://youtu.be/TQMbvJNRpLE Huh yoruldum ama devam 3)Azim, Angela Duckworth Bu kitap bence çok önemli bir kitap çünkü azmin başarı üzerinde diğer her şeyden daha etkili olduğunu gösteriyor. Kadın kitap boyunca hep bunu göstermye çalışmış. ortaçağ ve yeniçağ dahilerinin sanattan bilime toplanıp incelendiği bir araştırmadan bahsediyor kitapta. İşte hepsini bir IQ ya göre sıralamışlar bir azime göre sıralamışlar bir de başarıya göre falan. Araştırmanın özetinde şu yazıyormuş. En yüksek zekanın yüksek bir azimle birleşmesindense en yüksek azimin yüksek bir zeka ile birleşmesi başarı açısından daha önemlidir. Kitabın arkasında da Einstein ın bir sözü vardı. "Zeki olduğum için değil problemlerle uğraşmaktan vazgeçmediğim için başarılı oluyorum." |
Çok agresifsiniz hocam devam etmeyi de isterdim ama anlaşılan sizin tartışmanız karşılıklı görüş alışverişine değil karşı görüşü yıkmaya dayanıyor
İlkokul dememin sebebi bunun herkes tarafından bilinen bir gerçek olduğunu size anlatmaktı Ayrıca böylesine öznel bir şeye siz nasıl bilimsel gerçek gözüyle bakıyorsunuz hala anlamış değilim araştırmalar yapılmış olabilir ancak bu sonuçlara asla bilimsel gerçek gözüyle bakılamaz çünkü bahsettiğimiz şeyin F=MA ile hiçbir alakası yok Yine tekrar ediyorum insanların görüşlerine saygı göstermeden asla iyi bir tartışmacı olamazsınız Gelecek hayatımla ilgili öneriler almak için gelmiştim ama bulduğum tek şey görüş bulldozeri oldu |
Troll mü? İnsanların görüşlerini alaya alan biri trolldür asıl
Bize ilkokulda öğretilen şey şudur ki herkesin öğrenme şekli farklıdır kimi dinleyerek kimi izleyerek kimi okuyarak kimi yazarak öğrenir Şu ana kadar ilk kez okuyan kişiye saldıran birini görüyorum ve bu gerçekten üzücü Doğru düşündüğünüz her şey doğru olmadığı gibi yanlış olduğunu düşündüğünüz her şey de yanlış değil bunu aklınızdan çıkarmayın ve konuşurken seviyenizi koruyun lütfen |
Yorumları okudum. Şunu diyebilirim. Bu arkadaşta sağlam ego var. Bu sağlıklı bir şeydir. Herkeste ego vardır. Hatta bu arkadaşın sahip olduğu şeylere başkası sahip olsa daha fazla egoist olurdu. Ama kibir ayrı bir şeydir. Kibirli bir insan isterse yks değil sat birincisi veya MBA birincisi olsun yine önerileri dinlenilmez. Adam kendini argümanlarına o kadar kaptırmış ki başkası bir şey söyleyince kudurmuş resmen. 100 defa dedik şurada sınavdan önce kaynak, video ve sınavdan sonra bölüm/üniversite hakkında bilgi dışında öneri almayın.Çünkü yüzlerce çalışma metodu ortaya çıkacak ve kafanız allak bullak olacak.
|
Bu konuda size katılıyorum hocam herkes doğru olduğunu düşündüğü şeyleri öneriyor mesela Türkiye 12.si de not almayın zihin haritası çizin diye bir şey ortaya atmıştı
Bana kalırsa herkes kendi çalışma yöntemini kendi keşfetmeli ve internet çöplüğünde boğulmamalı Tabi kritik tavsiyeler yine alınabilir |
Hocam şimdi her mesaja sadece cevabını vermek yerine karmaşık cevaplar yazıyor gibi olacağım ama ben kaynakların sınav başarısı üzerinde çok etkili olduğunu düşünmüyorum. Tabi ki ben beğendiğim kaynakları söylerim ama bu lütfen bunları çözen derece yapıyor gibi algılanmasın zira forumda genel olarak böyle bir yanılgı var. Yurtta yan odamda herkes deli gibi acil çözüyordu hem tytsini hem aytsini bitirdiler galiba ben ikisini de 2 3 testten öte çözmedim. Mat netleri kaç bilmiyorum ama biri 21k diğeri 28k dan mezun benim tyt ayt mat full ee şimdi niye böyle oldu?
Hemen akıllara gelen cevap ben bir dâhiyim süperim manyak bir şeyim. Şimdi bu cevap dahi olarak bahsedilen kişinin hoşuna gidiyor tabi ama daha kötüsü ona dâhi diyenlerin daha çok hoşuna gidiyor. Niye? Burayı Niçe abimizden alıyorum kitap yanımda yok tam kelimesi kelimesine çıkaramam belki ama ana fikir aynı "Birine dahi ithafında bulunmak bizi rahatlatır çünkü onda bizden farklı olarak tanrısal/yaratılıştan bir şeyler olduğunu ve bizim ne kadar çabalasak da ona ulaşamayacağımızı söyleriz aslında" böyle bir şey var mı peki? Yok. Şimdi içinizden bir küfrettiniz hadi lan ordan dediniz ben o kadar çalışıyorum çabalıyorum yine de yapamıyorum dediniz nasıl yok ulenn dediniz. Sizi burada ikna etmeye çalışmak yerine ilk sayfada da belirttiğim angela duckworth ablamızın kitabını okumaya davet ediyorum. Onu okuduktan sonra da aynı fikirdeyseniz pm kutusu açık. Benim veya herhangi derece yapan birinin dahi olmadığım hususunda da anlaştıysak gelelim doğru cevaba. Doğru cevap: konfor alanı zımbırtısı. Şimdi ilk 100deki adam acil çözüyor 30bindeki adam acil çözüyor fark ne? Bu arada hep acil diyorum reklamını almışım gibi konu başında onu kullandığımız için öyle devam ettim valla para almadım. Siz herhangi başka bir yayını düşünebilirsiniz. Fark ne? Fark bence şurada genel olarak kendimiz zorlamıyoruz, konfor alanının dışına çıkmıyoruz. Adam acil çözüyor ama atıyorum acilde onun o anki seviyesinin üzerinde yani onu geliştirecek 176 tane soru olsun. Adam bunları çözemeyince bir daha soruya hiç bakmıyor ki hemen işaretleyeyim hocaya sorayım moduna giriyor. E kardeşim senin o kitabı çözmenin olayı o 176 soru zaten. Onları da hocaya çözdürdün elde var sıfır. O sorular dışında kitaptaki tüm soruları çözmüş olmanın bir anlamı yok onları sınavda sorsalar gene çözerdin. Senin olayın o 176 soruyla seni geliştirecek onlar. Bekir avşarda bir ege tıp köksal var bizim okuldan olduğu için izlemiştim videosunu diyor ki 2 ay kala sıkı çalışmaya başladım. Herkes he he demiş. Ama çocuk olayı çözmüş "soru bankasında çözebileceğimi düşündüğüm soruları geçiyordum o 2 ay böyle parmağımla çözemeyeceğim soru arıyordum kitaplarda" diyor. Adam olayı çözmüş. Günde 300tane soruya bakıp hepsini çat çat doğru çözmenin getirisi 0a yakındır. Ama sen o gün 300 soruya bakıp birazını çözemez birazını zorlanarak belki birkaç deneme sonunda çözersen o zaman işte baya getirisi olur. Umarım faydalı olmuştur. Pokitikacılar gibi lafı döndürüp dolaştırıp soruya cevap vermeden bitirdim gene |
Hocam yukarıda attığınız videoda görüşüme karşı gelse bile öğrendiğim şeyler olduğu için size teşekkür ettim ok değil demedim lütfen eylemlerimi çarpıtarak önüme sunmayın bana karşı geliyor demem, bu yanlış demem değil yani siz daha görüşün ne olduğundan bile bihabersiniz
Makale ile görüş ayrı şeylerdir makale gerçekler ile ilgilenir görüş ise inançlarla alakalıdır siz istediğiniz kadar argüman, araştırma sunun insanların inançlarına saygı duymalısınız bkz.insan hakları Sırf sizinle aynı düşünceyi paylaşmıyorum diye "adama bak" anlamına gelecek sözlerle bu kadar ileri gitmeniz gerçekten anlamsız Kibir ego meselesine hiç girmeyeceğim ayrıca tartışmayı da pek seven biri değilim ancak en azından nasıl yapıldığını biliyorum ve sizin tartışma metodunuzun pek de doğru olmadığı kanaatindeyim lütfen bunu bir düşünün Başka insanların daha bazı şeyler hakkında bilgisi olduğunun farkında varın (yani biz de bir şeyler biliyoruz tanıdık geldi mi?) Ben heyecan, zevk için tartışan biri değilim görüş alıp vermek için gelmiştim ama hata etmişim daha konudan itibaren bir şeyleri yıkmaya başlamışsınız |
Sende bir sıkıntı var ama çözemedim. Sınavdan kaynaklı mı yoksa çocukluktan beri mi böylesin anlayamadım? Sen eğitim devrimini ne sanıyorsun? Şaka gibisiniz. Türkiye'de derece yapan birinin bir değil tüm özeti bu arkadaş.Cümlelerinden biri"Gençler sınava hazırlık konusunda teknik olarak yeterli değiller." olan sözü inceleyelim.Bir kere ilk hatan eğitim-öğretimi sadece sınav üzerinden değerlendiriyorsun. Eğitim-öğretimi parça parça değil bütün olarak düşünülür. Kişinin ailesi, çevresi, öğretmenleri, ortamı, yeteneklerini bütünün toplamına eğitim-öğretim deriz.Sen parçalardan birine odaklanıp devrim yapmayı düşünüyorsun. Absürd örnek olacak ama zamanında asılan biri vardı o da senin gibi bütüne değil tek bir parçaya odaklanmıştı. Dikkat edin yani Her neyse öğrencilerin teknik olarak yetersiz kalması neden acaba? Şimdi daha iyi anlamışsındır. Sınava odaklanıp devrim yapacağını düşünen ateşli arkadaşım sakin ol. Beynindeki post apokaliptik bir ortam kurup ardından eğitimde devrim yapmayı düşünüyorsun.Tüm sistemleri en ince ayrıntısına kadar incelemiş, binlerce öğrenciyi analiz yapmış ve sonra teknik olarak yetersizler demiş. Hocam, iyi güldürdün. Bu forumun en sevdiğim yanlarından biri böyle ilginç fikirlerle gelen yırtıcı leopar insanlar.
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |