Şimdi Ara

Uzun süre (4 5 yıl) sadece LPG de çalışmış arabayı benzinde de çalıştırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
10.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorum basit fakat forumda bununla ilgili bilgi bulamadığım için konu açmak durumunda kaldım arkadaşlar.
    86 Ascona aracım var 3 senedir bende benden evveliyatında da sadece LPG'de binildiğini düşünüyorum.
    Ama ben an itibariyle aracımın benzinde de çalışmasını istiyorum.
    Sorum şu şekilde: uzun süre benzinde çalışmayıp daha sonra benim gibi yaptırmaya karar veren forumdaşlarımız var mı? Varsa ne gibi işlem uyguladıklarını detaylı bir. Şekilde yazarsa bence özellikle eski araba kullanıcıları için bulunmaz nimet olacaktır.

    Araç motor kodu C20NE yani Vectra A motoruyla aynı enjeksiyonlu model.

    Son bir soru: ben aracımın komple bütün benzin sistemini yenilemek istiyorum (filtre, benzin pompası, bütün hortumlar vs vs) aracın benzin sisteminin hangi parçalardan oluştuğu ve nasıl bir yol izlemem gerektiğini bilmem gerek.

    Yazım biraz uzun oldu okuyan herkese iyi haftalar dilerim. :)







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Uzun Süre Benzinde Çalışmayan Arabayı Benzinde Çalıştırma

    Anahtar Kelimeler:

    • Uzun süre benzinde çalışmayan araba
    • Uzun süre benzinde çalışmayan araba nasıl çalıştırılır
    • Aracı sürekli LPG'de kullanmak
    • LPG'li aracı benzinde kullanmanın faydaları
    • Benzinde çalışmayan araç muayeneden geçer mi
    • Aracı benzinde kullanmanın faydaları
    • LPG'li araç benzinde çalışmıyor muayeneden geçer mi

    Metin:

    Uzun süre sadece LPG ile çalıştırılan bir aracı benzinde çalıştırmak isteyebilirsin. Bunun birkaç nedeni olabilir:

    • LPG bitmiş olabilir.
    • LPG sistemi arızalı olabilir.
    • Aracını satmak veya muayeneye hazırlamak istiyor olabilirsin.

    Uzun süre benzinde çalışmayan bir aracı benzinde çalıştırmak için şu adımları izleyebilirsin:

    • Anahtar Kontağı Açık Konumda: Anahtarını kontağa tak ve marşa basmadan önce yaklaşık 15-20 saniye bekle. Bu, yakıt pompasının benzin sistemine basınç oluşturmasına izin verecektir.
    • Marşa Bas: Ardından marşa bas ve aracın çalışmasını bekle. Birkaç denemeden sonra çalışamazsa, 15-20 saniye ara verip tekrar dene.
    • Gaz Vermeden Bekle: Araç çalıştığında, gaz pedalına basmadan birkaç dakika rölantide çalışmasına izin ver. Bu, enjektörlerin ve diğer bileşenlerin benzine alışmasına zaman tanıyacaktır.

    Aracı benzinde çalıştırdıktan sonra, aşağıdakileri göz önünde bulundurmalısın:

    • Muayene: Uzun süre benzinde çalışmayan bir araç, muayeneden geçmeyebilir. Muayeneden önce aracını benzinde bir süre kullanmalısın.
    • LPG Sistemi: LPG sistemiyle ilgili sorunlar varsa, bunları gidermelisin.
    • Benzinde Kullanımın Faydaları: Aracını benzinde kullanmak, motor performansını ve yakıt verimliliğini artırabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 5 yildir lpg ile kullaniyorum hic bir sorun yasamadimcilar duser birazdan ve yazdiklari seni rahatlatir. Ama benim nacizane tavsiyem benzinini al ve direk servise git zaten onlar kacak,catlak patlak eskimis parcalari gorurler. Birde arac enjeksiyonluysa zaten once benzinde calisip sonra lpg ye geciyordur yani sadece lpg de calismamistir.
  • Hocam aracımın enjeksiyonlu olduğunu biliyorum merak etmeyin :)
    Az buçuk anlarım bu işlerden 5 6 senedir çalışmayan arabanın deposuna sizin dediğiniz gibi benzin doldurursam patlak çatlak değil direk enjeksiyonları tıkarım.
    Ben bu sistemde bilmediğim birşey varsa diye sormuştum sorumu. Benzin pompası, enjeksiyon, depo temizliği bir de hortumlar var. Fakat bilmediğim kirlenip tıkanıklık yağabilecek başka şeyler varsa bunları öğrenmek istemiştim.

    Aracım enjeksiyonlu fakat lpg sistemi sıralı değil karbüratörlü araçların kullandığı eski tip sistem. Bu yüzden bu kadar uzun süredir sadece LPG'de çalıştırıp durdurabiliyorum. Sanılanın aksine enjeksiyonlu araçlar da sadece LPG'de çalışabilirler.

    Bu arada yarından itibaren işlemlere başlıyorum fotoğraflayabilirsem işlemleri burada da paylaşırım.
  • Tek nokta enjeksiyondur,sirali mpi sistem degildir
  • şahsen ben olsam benzin deposunu açar içindeki benzini çeker, yeni benzin koyar ve direk benzinde aracı çalıştırırım
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Evet hocam araç tek nokta enjeksiyonu ve beyinli.
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Hocam öyle depoyu temizleyip ha diye girişemiyoruz malesef.
    Gerçi bugün 4 usta değiştirdim sırf adımları benim istediğim şekilde uygulasınlar diye son usta beni dinleyerek yaptı işlemleri bu yüzden ben de onlara yaptırdım bazı işlemlerimi.

    Aracım bilindiği üzere minimum 4 5 senedir benzin yüzü görmemiş bir araç.
    Ve ben son 3 senedir aracın benzin pompasının fişi çekili vaziyette geziyordum zaten.
    Depoda hiç benzin yoktu aracın.
    Depoyu hiç sökmedik yıkamadık.
    Ben araca 130 liralık benzin aldım ve benzinlikten dükkana kadar aracı sağ sol ileri geri yapa yapa salladım deponun her yerine benzin erişsin diye aracı agresif sürdüm yani.
    Daha sonra dükkana gittim ustadan benzin pompasından gelen hortumu sökmesini ve pompanın içindeki pis benzini dışarı basmasını istedim. Sağolsun o andan itibaren benim dediklerimi uygulamaya başladı.
    Önce depodan benzin pompasına ordan da dışarıya kadar gelen hortumları ve depoyu temizlemek için yaklaşık 1 litre benzini dışarı basmamız gerekti.
    1 litre sonunda benzin depodan temiz bir vaziyette gelmeye başladı ve pompayı kapattık. (Bu arada pompayı araç dururken 12 volt başka bir aküyle harekete geçiriyoruz).
    Benzin pompasından çıkıştan sonra 10 cm lik bir boru ve daha sonrasında benzin filtresi vardı benzin filtresini de değiştirdik.
    Daha sonra sistemdeki bakır borular hariç bütün plastik boruları değiştirmesini istedim ustadan. Kırmadı beni yine değiştirdi bakır borular hariç toplamda 1 metre falan boru kullanmıştır.
    Daha sonra bütün borular yerli yerine bağlandı ve bu sefer benzin hortumunun motora giriş kısmını motordan çıkartıp benzini basmasını ve bakır borulardaki pisliğin benzin basılarak dışarı atılmasını istedim ve yaklaşık 1 buçuk 2 litre benzini de orada dışarı bastık akan benzin kokusu ve rengi normale dönünce onu da motora bağladık ve aracın marşına basmaya hazır hale getirdik.
    Daha sonra Usta elinde würth ün enjeksiyon ve sistem temizleyici katkısı ile geldi atalımmı depoya çalıştırmadan işimize yarayabilir dedi.
    35 lira fiyatı var dedi. Aslında 25 27 lira dışarda zaten ama usta beni hiç üzmedi ben de okey dedim doldurdu depoya. Daha sonra marşa bastık ilk başta benzinde çalışmadı ve akü bitti.
    Daha sonra takviye yaparak marşa basmaya devam ettik fakat aracın çalışacağı yoktu. Usta da gaza aldı bastı tekrar marşa. Gazda çalıştı gaz verirken benzine aldı sonuna kadar gaz verse de benzinde 2000 3000 devirdi geçmiyodu ve motor dengesiz çalışıyodu.
    Daha sonra başıma geldiği için pistonlardan biri devre dışı gibi geldi bana biraz bastık belki tıkanmıştır diye.
    Fakat daha sonra öğrendik ki aracın enjeksiyonlarına elektrik gelmiyor araç 2 silindirde çalışıyordu.
    Usta arızanın beyinden kaynaklandığını söyledi ve ben orada bujilerle, hava filtresi ile Boğaz kelebeği arasındaki körüklü büyük boruyu değiştirttim. Ve 2 silindir de olsa aracı benzinde çalıştırarak asıl dükkanımıza geri döndüm.

    Şuan beyin almayı düşünüyorum çıkma bir beyin.
    Araştırma aşamasındayım. Fakat araç beni şaşırttı. Okadar sene benzinde hiç çalışmayıp sistem yenileyince çalışması beni mutlu etti.
    Diğer iki pistonu da devreye sokarsam daha da mutlu olacağım.

    YAZIM BİRAZ UZUN OLDU SIKICI OLDU FARKINDAYIM FAKAT ARADA BİRSÜRÜ DE ATLADIĞIM UYGULAMA VAR. DETAYLI OLARAK FİYATLARI VE UYGULAMALARI ANLATMAMI İSTEYENLER OLURSA SEVE SEVE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞIRIM. ANKARADA İKAMET EDİYORUM SANAYİDE DE HATRI SAYILIR İNSANLAR TANIYORUM. HERKESE İYİ AKŞAMLAR :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İlk önce yakıt sistemini kontrol ettiriniz enjektörler dahil ki burada en önemli kısım ise depodan motora kadar benzin hortumunu mutlaka değiştirin. Eğer değiştirmezseniz yıpranmadan ve kuru kalmasından dolayı hortumda çatlama yapmıştır. Benzinle çalıştırmayı veya yürütmeyi denerseniz çatlak hortumdan sıcak motor bloğuna benzin damlar veya akarsa araç yanar. Yolda yanan araçların çoğu bundan yanmıştır.
  • Vay be C20NE Bizim emektar Vectra A'da da C20NE vardı. LPG'de daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyordu araç. Bazen rölanti dengesiz oluyodu, dereceli egzantrik varmış gibi oluyodu. Çözümü birkaç dakika arabanın ciğerlerini açmaktı. Araç saat gibi çalışmaya başlıyodu

    Ascona'nın elektrik sistemi nasıl bilmiyorum ama çıkmacıdan falan beyni denemek için rica edin, eğer düzelirse tamam, sorun beyindedir. Ama farklı şeyler de sebep olabilir.

    Zamanında stop etme sorununu yaşadık. Çözmek için krank devir sensörü, bujiler, distribütör kapağı, gaz potansiyometresi değiştirdik. Ama işe yaramadı yine. Sebep olan şey motor rolesindeki lehim çatlağıymış İnşallah böyle karmaşık bir durum yaşamazsınız. Sonuçlardan haberdar etmeyi unutmayın




  • İshal yapabilir.
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    İlk başta zaten bakır borular hariç bütün plastik ve kompozit boruları değiştirttim.
    Çatlama yapsa da yapmada da değiştirildi yani.
    4 usta gezmemin sebebi de buydu zaten.
    Herhangi olası kaçağı önlemek için elimden gelenin en iyisini yaptım ve yaptırdım merak etmeyin.
    Canımı sokakta bulmadım :).
    1 ve 2. Pistona giren enjektörlerin soketlerine elektrik gelmiyor. Araç benzinliye çevirildi yine de elektrik gelmiyor. Herhangi bir tıkanıklık yok sistemde.
  • createemir kullanıcısına yanıt
    Tabiki haberdar ederim hocam. Bu aracı ve bu motoru ben de çok seviyorum gerçekten eskiden yapılan güzel motorlardan.
    Ömür biçilmiş bir motor değil gerçekten çok dayanıklı yapılmış bir seri.
    Beyin deneme işi benim de aklıma geldi yarın denemek için birkaç hurdacı falan gezicem eğer bulursam beyinin açığa çıkarttım zaten soketi çıkartıp takarım hemen.

    Hocam aracın sorunu kesinlikle enjektörlere elektrik gelmemesi 2 enjektöre geliyor 2 tanesine gelmiyor.
    Bunu çözersem tertemiz benzinde de çalışan arabam olucak :)

     Uzun süre (4 5 yıl) sadece LPG de çalışmış arabayı benzinde de çalıştırmak Uzun süre (4 5 yıl) sadece LPG de çalışmış arabayı benzinde de çalıştırmak




  • hmyildiran kullanıcısına yanıt
    komple elektrik kablosu kontrol edildi mi ? oksitlenme yapmış olabilir veya sigortalar ? oto elektrikçiye gittiniz mi ?
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Hocam ustalar 2 ortaktı biri motor diğeri elektrikçi olmak üzere onlar baktılar.
    Ayrıca elektrikçiye gitmedim.
    Kablonun kopukluğuna bakabildikleri kadar da baktılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Hocam ustalar 2 ortaktı biri motor diğeri elektrikçi olmak üzere onlar baktılar.
    Ayrıca elektrikçiye gitmedim.
    Kablonun kopukluğuna bakabildikleri kadar da baktılar.

    Haddim olmadan bir şey soracaktım, neden? Hobi amaçlı mı aracı benzinli haline döndürmek istiyorsunuz? Zaten biliyorsunuz diye tahmin ediyorum, Tek nokta enjeksiyonlu araçların inanılmaz yüksek benzin tüketimi vardır.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Tupte verimli olmuyor benzinle hemen hemen ayni yakiyor lpg farki pek yok.Benim 1998 clio 1 aracimda ha benzin ha lpg 5 kurus fark ediyordu.

    Lpg verimi mpi motorlara gore cok dusuk,benzinde bin daha iyi.
  • Tek nokta enjeksiyonlu araçlar evet benzinde fazla yakıyor ama lpg de de fazla yakıyor. Yani çok bir fark yok. Bu yüzden arkadaş orjinal benzinli olarak kullanmak istemiş olabilir.
  • ihtiyar delikanlıya saygı duydum. 94 model sıfır km tempra almıştık karbüratörlüydü. kuş serisi falan enjeksiyon sistemine 2000 li yıllara yaklaşırken geçmişti ascona tek noktadan da olsa enjeksiyonlu ve beyinli bir arabaymış.
  • Ascona nin benzinle imtihanı.

    Yalnız su eski motorların LPG uyumu takdire şayan
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hocam aracım 11 aralıkta muayeneye girdi muayenede benzinde çalışmasını isterler diye bir de meraktan dolayı benzinde de çalışsın istedim.

    Şuan benzinde lpg den çok daha rahat çalışıyor.

    Herhangi gaza basma falan olmadan soğuk motor bile olsa tek çevirmede alıyor.

    Ben aracı bu şekilde aldım 3 sene önce 3 senedir sadece lpg de biniyordum benzinde çalıştırmadım hiç hatta benzin pompasını ben söktüm bozulmasın diye.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.