çabuk bitsin diye... |
Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (5. sayfa)
-
-
Param olsa tabikide otobanda dikkatli şekilde basarım keyfine ferrarim olsa porschem olsa sen basmazmısın? Şehir içi şoför tutarım kurallara uy derim .Benim mesajım burda solda trafiği katleden benciller. Yanlış yoruma cevap yazmış olabilirsiniz.
-
Eskiden beri uzun yolda hep keyifçiydim.. milletin 5 saatte gittiği yolu ben 6-7 saatte giderdim bir inerdim yoldan aldığım kavun karpuz üzüm incir suları v.b...
Dura dura yiye içe giderim niye acele ediyim zaten tatildeyim.. tabiii tatil dışı ticaret iş ise yada hastalık ölüm ise o başka.normal zamanlarda tın tın giderim yerim içerim keyif yaparım..
Eskiden kasetli teypler zamanında hababam sınıfı ses kaydı zeki metin filmleri kasetleri olurdu yolda onu dinlerdim...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ahmetbayram5Birkaç yıl önce Adana otobanında 130 ile otomobil sürmekten ceza yedim.
132 yasal sınır. 130 ile ceza yediğiniz yer ya otoban değil ya da göstergeniz bozuk.
bahsettiğim konu bambaşka.
-
Uzun yolda 150 yle gidiyoruz 50ile giden üstünde rüzgar gülü taşıyan tırı geçiyoruz.
15dakika sonra tuvalet molası veriyoruz bi bakıyorsun aynı tır geçiyor seni.
Tuvalete gitmeyin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dikkat etmek gerek altınızdaki en iyi araba olsa 100 den sonra ölüm riski çok fazla. Ben ortalama 110 a sabitleyip giderim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haklı, öne çıkardım
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Yol çok boş ve düzse 150'ye kadar çıktığım oluyor ama uzun süreli değil elbette, zaten yolda uzun süre müsade etmiyor. Genel olarak hız limiti olan 120 ile giderim en fazla. Zaten arabam imzamdaki arabam, yani çok güçlü bir beygirim ya da güvenliğim yok. Ha yol tutuşu iyi ama fazlasına gerek yok. Egea/astra/focus/qasqai de kullandım, hepsinde hemen hemen aynı sürdüm. Tabi gece saatleri fazla aydınlık olmayan yollarda bu hızları da rahat 20km/s düşürüyorum. Öyle aşırı uzun yol da hiç yapmadım zaten. En fazla sabahtan öğlene 400km, akşam üstünden geceye doğru geri 400km yapıyorum. Yani günde 800 ama gidiş geliş toplam.
Benim asıl şaşırdığım ise ışıklandırması olmayan ormanlık virajlı yollarda geceleyin arabasından minibüsüne kadar nasıl 100-110km hızlarla gidebildikleri. Yani yolu çok iyi bilsen bile çok zor ve tehlikeli geliyor bana. Bir çok yerde buna tanık oldum. Güneyde antalya muğla arası turistik koylara giden yollarda, Çanakkale'de yine aynı şekilde koylara giden yollarda, şile ağva arasında. Yani ışık hiç yok, bir tek arabanın farı kadar görebiliyorsun, önüne hayvan da çıkabilir, yollar toprak yol, nasıl o kadar hızla gidiyorlar gerçekten şaşırıyorum. Hani bazen ışık olsun diye, hem de virajları önceden göreyim diye peşlerine takılayım diyorum, koca minibüse yetişemiyorum, kaybolup gidiyor. Ha arada takla attı şu kadar kişi öldü haberleri de geliyor elbette. O güneyde bahsettiğim yolların birinde yaşanmıştı, ben o yoldan döndüm bir kaç saat sonra baktım şehirlerden ambulanslar gidiyor peş peşe, takla atmış minibüs.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spider_hip -- 20 Ekim 2020; 6:45:40 >
-
Gece karanlıkta giderken bulunduğunuz şeritte önünüze birden tır gibi bir yük aracından düşmüş sandık ya da çuval gibi bir varlık çıktığında iyi ki hızlı gitmiyorum dersimiz.
Nereden mi biliyorum çok kez başıma geldi.
Bu arada başlığı açan arkadaş sonuna kadar haklı maks 110 ile giderim canımı da tehlikeye atmam yakıt tasarrufunun da tadını çıkartırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bende 80-100 arası gidince uykum geliyor basınca uykum kaçıyor refleksler otomatikman açılıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kullandiginiz arac ile ilgili bir durum.
-Bir clio ile 120 ile giderken goge eriyormus hissiyati yasarsiniz.
-S320 ile gidin 120 ile sanki hicbiryere gitmiyormus gibi hissederisniz.
Ben araca gore surat yaparim. Altimdaki araba surat icin yapilmissa acikcasi basiyorum ; otobanda 100 ile soldan gidenlere de acikcasi anlam veremiyorum ; 100 ile gittikleri icin degil ; soldan gittikleri icin ; ben 140-150 ile bile gitsem orta bos ise ortaya geciyorum.
-
Yav arkadaş, ben en sağ şeritte giderken gelmeyin arkama ya.. 5.vites 90 km can çekişiyo 70 hp. Benzin ibresinin inme hızı cabası. Bu alet 80 le giderken az yakıp rahat ediyo. Gelmeyin arkama daha, selektör atmayın bana
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bence de yüksek hıza gerek yok, madem acelen var, bir iki saat önce çıkacaksın yola, ani durumlarda ise mümkün olduğu kadar güvenli bir şekilde hareket etmek lazım. genelde ben 100 / 110 arası giderim.
-
100 le yol bitmez. Hele hele 3-4 şerit kaymak gibi paralı otobanda basmamak ayıp. Şehir içi zaten basamıyosun ama otobanda basmak şart.
İstanbul - İzmir yoluna çık 100le git :) Otobana çıkmanın ne anlamı var o zaman?
Ayrıca gayette basabiliyosun ve çok kısa sürede İzmire gidebiliyosun.
-
ben hiçbir zaman sabit hızla gidemiyorum yani bi türlü olmuyor. hele ki otobanda 100 nedir?
sanırım sorun bende.
100 km sabit hızla yol mu biter araç kullanmanın keyfi mi kalır allasen.
-
Sabit hızla çok uzun süreler kullanmak uyku hali yapabilir,o yüzden ara ara da olsa biraz yüksek hızlara çıkıp konsantrasyonu sağlamak gerekli bence.Ama bende genel olarak 100-110 km arası kullanma taraftarıyım,sakince etrafn tadını çıkararak.
-
Ben de yazara katılıyorum. Otoban yollar bölünmüş yollara göre az. oradaki hız alışkanlığı geneli yansıtmaz. Tüm trafik akışı ticari araçlara göre şekil alıyor bu araçlar şehirde N1 N2,M2 şehir dışında N3,M3 kategori kamyon ve otobüs diye bilinen karayolu araçları. Uzun yolda bu araçlar 90 ve 110 km/s set hızla giderler senin hızın bağıldır yani önün açıksa hızlanırsın yoksa öndekine takılırsın . 100km/s hızla ilerlemek ağır vasıta araçlara yavaş yaklaşım otobüsleri geçmek zorunda kalmamak gibi avantajlar sağlarken 110 120 130 km gibi yasal hızları tercih eden diğer araçların sizi daha hızlı geçmesine izin veriyor ve dolayısıyla daha konforlu hızlanma ve yavaşlama yapabiliyorsunuz. Sen uyuyor olabilirsin kanın hızlı akıyor turbo üniteli? aracın hızlı gidiyordur ama bu en ekonomik en güvenli en konforlu hızın M1 binek araçlarda uzun yolda 100 km/s olduğunu değiştirmez.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
30 metre ilerisinde kırmızı ışık yanarken gaza basan zeka kapasitesindeki kişilere garip bir soru sormuşsun.
-
Ferrari ile otobanda ne işim var? Ferrari uzun yol yapmak için yaratılmadı ki. Ayrıca otobanlara yazdığımız hız sınırlarını kafamıza göre yazmıyoruz. 120 yazıyorsa, 121 ile gittiğinde herkesi tehlikeye atarsın. Kimseyi tehlikeye atmak istemem açıkçası.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: vampBunları bilmeyen 100kmh üzerinde araç kullanabilir.
Bu videolardan sonra hızımı 90 a düşürme kararı alabilirim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X