Arkadaşlar merhaba. 2 hafta önce Vatan Bilgisayar’dan teşhir ürünü Philips OLED TV aldım. Oradaki arkadaşlar garantinin normal şekilde işleyeceğini söyledi. Eve geldiğimde OLED yanığı olduğunu fark ettim. Vatan’ı aradım iade için ama teşhir ürünü için iade olmayacağını, servisle iletişime geçmemi söylediler. Philips servisi eve geldi ve OLED yanığı olduğunu belgeledi. Ama merkezleri TV’nin teşhir ürünü olduğu için değişim olmayacağını söylediler. Vatan’ı aradığımda da bir şey yapamayız cevabı alıyorum. Bu konuda yasal olarak nasıl hakkımı arayabilirim? Bu işlerden çok anlamıyorum. Tüketici Hakem Heyeti’ne mi başvurmam lazım. Lütfen beni yönlendirin. Çok teşekkür ediyorum şimdiden. Arkadaşlar sizlerin de yönlendirmesiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuru yaptım. Ekte evraklarla birlikte. Umarım bir sonuca ulaşırım. Aşağıda dilekçem var. Merhaba sayın yetkili: Vatan Bilgisayar mağazasında teşhirde görüp satın aldığım Philips 55OLED908 televizyonun, evde ekranın büyük bir bölümünün OLED TV'lerde yaşanabilen "yanık" probleminin, yani görüntünün ekranda yapışık ve kalıcı olarak kalma durumunun yaşandığını gördüm. Problemi görüp Vatan Bilgisayar'ı aradığımda ürün teşhir olduğu için değişimin ya da iadenin söz konusu olmadığı cevabını aldım. Servisi aramam gerektiğini, kendilerinin hiçbir şey yapmayacağını söylediler. Bornova'da bulunan "Bornova PH Elektronik" isimli yetkili Philips servisini aradım. 2 hafta sonraya randevu verdiler. 18.12.2024 tarihinde eve gelip TV'ye baktılar ve Ekranda "yanık, kalıntılar" kaldığını onayladılar ve belge verdiler. Daha sonra servis, 27.12.2024 tarihinde ürünün teşhir ürünü olduğu için değişimin ya da tamirin söz konusu olmadığını söylediler. Bu verdikleri belgeyi de ekte makamınıza iletiyorum. Şu an Vatan Bilgisayar ve Philips servis arasında kaldım ve ürünüm teşhir olduğu bahanesiyle hiçbir sorumluluk kabul etmemektedirler. Halbuki satın almadan önce, Vatan Bilgisayar'daki satıcı, teşhir ürünlerin garanti olarak kapalı kutu cihazlardan hiçbir farkı olmadığını söylemiş ve ben de gönül rahatlığıyla satın almıştım. Teşhir ürününün, kapalı kutu cihazlardan bir farkı olmadığını, garantinin aldığım gün başlayacağını söyleyip, sorun çıktığında ise teşhir ürünü deyip sorumluluk kabul etmemektedirler. Ayıplı malı bana sattıklarını ve arkasında durmadıkları için kandırıldığımı düşünüyorum. Bana satın alınma işlemi sırasında üründe bir sorun olmadığını, düzgün çalıştığını gördüğümü belirten bir kağıt imzalattılar. Ancak orada demo görüntülerinde ve mağazanın ışıklarında bu yanma problemini görmem imkansızdı. Kaldı ki bu problem daha sonra da yaşanabilirdi ve yine teşhir ürün bahanesine sığınarak ve yetkili servis ne de Vatan Bilgisayar sorumluluk almayacaklardı. Ürünün öncelikle Vatan Bilgisayar tarafından iade alınmasını, hediye çekine dönüştürülmesini ya da muadili bir cihazla değiştirilmesini talep ediyorum. Saygılarımda. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 31 Aralık 2024; 17:1:33 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Hakem Heyeti'ne başvurdum - Vatan’dan aldığım teşhir OLED TV yanık çıktı servis değişim yapmıyor
-
-
başlık ve içerik farklı/yanlış.
kanunlar belli.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler başlığı daha açıklayıcı yaptım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Firma sözleşmeleri firmadan firmaya farklı olabilir.Alirken imzaladığıniz sözleşmede teşhir olan kısımla olan ilgili maddeyi öğrenin.Eger ayıplı mal kategorisinde teşhir urunleri sorumluluğu alıcıya ait ise işiniz zor.
Servisden amoled yanığı raporu alınmış iade içinde yasal sürenizi kullanın (zamanı gecmediyse).
Bulunduğunuz il ilçe kaymakamlik tüketici hakem heyetine dilekçe verip onların konuyla ilgilenmesini isteyebilirsiniz.
Durum bundan ibaret.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Garanti kapsamında onarımı ile ilgili bir sorun yaşıyor musunuz? Sadece iade ile ilgili mi problem?
-
Korona yasakları kalkıp ilk dükkanlar açıldığında vatandan teşhir monitör almıştım.Arkadaş ekranların hepsine bembeyaz vatan logosu koyduğu için 1-2 hafta sonra gta oynarken vatan logosunun yanığını farkedip geri götürdüm,baştan bi servise gidecek falan dediler(daha öncede anakartımın içine etmişlerdi soğutucu takarken) müdür sonra hediye çekine çevirdi kapalı kutu monitör aldım.İş biraz müdürde bitiyor sanırım.
-
Satın aldığınız Philips OLED TV'de OLED yanığı olduğunu fark ettiğinizde, Tüketici Kanunu'na göre ayıplı mal kapsamında haklarınız bulunmaktadır. Teşhir ürünü olsa dahi, ürünün temel niteliklerini etkileyen bir kusur (OLED yanığı) varsa, ürünün iadesi, değiştirilmesi, tamiri veya bedel indirimi talep edebilirsiniz. Vatan Bilgisayar’ın ve Philips servisinin iade veya değişim taleplerinizi reddetmesi durumunda, öncelikle Vatan Bilgisayar'a noter kanalıyla bir ihtarname göndererek talebinizi yazılı olarak iletmeniz gerekir. Olumsuz bir yanıt alırsanız, bulunduğunuz il veya ilçedeki Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuru yapabilirsiniz. TV'nin satış bedeli, hakem heyeti yetki sınırını aşmıyorsa heyet karar verir; aksi durumda Tüketici Mahkemesi’ne başvurmanız gerekir. Başvuru için satın alma faturası, servis raporu ve diğer iletişim kayıtlarını eklemeniz önemlidir. Haklarınızı koruma konusunda hızlı hareket etmenizi öneririm.
-
Servis teşhir ürünün diye değişim yapmıyormuş bunun belgesini verdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam değişim yapmıyor o kısım eyvallah ama onarım konusunda zorluk çıkarıyor mu? Size onarım yapamayız dediler mi mesela? Yoksa onaralım mı dediler?
-
Philips servisi değişim ve onarım yapmıyormuş teşhir olduğu için. Belgesini de verdi. Birazdan ilk post’u güncelleyeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X