Şimdi Ara

Vites değişimi Nasıl olmalıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
20.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

    Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



  • Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

    Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango




    anlamadım bu ne demek=)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61

    Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

    Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



    Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

    Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

    Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

    Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRiS

    quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61

    Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

    Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



    Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bulker


    quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61

    Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

    Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



    Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


    Bunu geçde olsa ögrendim.. Ancak fazla yavasladıgımı hissedip 1'e koydum.. Tabiki yaptıgımı savunuyorum.. Yanlıştı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaNeR.61

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

    Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

    Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...

    Alıntıları Göster
    Aragaz daha çok vitesi zor geçen araçlarda vites rahat geçsin diye yapılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaNeR.61

    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

    Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

    Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...

    Alıntıları Göster
    ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

    ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

    ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

    ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


    Aragaz pek vermem.. Nerede olursam olayım ama işte bazen insan yapmak istıyor=)
    Yakıt tüketimi olarak fazla değil.. Normal.. vites değiştirirken aragaz kullanmam.. dediğim gibi içime dogunca yaparum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaNeR.61

    quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

    ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


    Aragaz pek vermem.. Nerede olursam olayım ama işte bazen insan yapmak istıyor=)
    Yakıt tüketimi olarak fazla değil.. Normal.. vites değiştirirken aragaz kullanmam.. dediğim gibi içime dogunca yaparum...

    Alıntıları Göster
    Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Güneydoğu

    Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Güneydoğu

    Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


    +1

    kara şanzımanda motor devri ile tekerlek devrini dengelemek gerektiği için yapılan bir şey.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orjinalden alıntı: Güneydoğu

    Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


    +1

    kara şanzımanda motor devri ile tekerlek devrini dengelemek gerektiği için yapılan bir şey.

    Alıntıları Göster
    Hareket halindeki aracı 1'e takmamanız lazım.O araçla da aragaz yapılmaz,daha iyi bir araç gelir,aklınızı alır :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Hareket halindeki aracı 1'e takmamanız lazım.O araçla da aragaz yapılmaz,daha iyi bir araç gelir,aklınızı alır :)

    Alıntıları Göster
    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!

    Alıntıları Göster
    taner bey çok güzel yorumlamışsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!


    Olsa da yesek...

    Edit: Vites kutusunu değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 21 Ocak 2009; 22:25:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!


    Beni Anlattın Ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _AvriL_Lavigne_ -- 21 Ocak 2009; 22:48:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TaNeR.61

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango




    anlamadım bu ne demek=)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango




    anlamadım bu ne demek=)


    Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!

    Alıntıları Göster
    taner hoca döktürmüş yine
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.