Arkadaşlar sorum basit olacak. Vites atarken ayağımızı debriyajdan çekerken gaza basmaz isek ne olur? Kalkış için demiyorum bunu örneğin 3. Vitesten 4e atarken?
Biliyorsunuz ki araba viteste iken gaza basmayınca yakıt tüketimi minimuma hatta 0a iniyor ve örneğin uzakta bir kırmızı ışık görünce arabayı vites düşürerek yavaşlatın derler anca ben 3ten 2ye geçirirken minikte olsa debriyajdan çekerken gaza bastığım için pek bir anlamı kalmıyor.
Debriyaj daha yavaş bırak. Gaza basmana gerek kalmaz.
quote:
Vites atarken gaza basmazsak ne olur?
Bi şey olmaz, vites ziyan olur... Camdan mı atıyorsunuz, yan tarafa mı atıyorsunuz anlamadım.
Atarken...?????
Kendi -20 IQ'm ile yanıtlamaya çalışayım.
Düşürürken gaza basılmaz ise kompresör yapar, araç yavaşlar, amaç yavaşlamaksa iyi de olur, ama amaç kickdown denen zamazingoyu yapmak ise pek de olmaz. Arttırırken basılmaz ise çok da bi şey olmaz, aslında yine inceden bir kerkinir araç ama çok dert değil hani.
Günümüz zımbırtıları senkromeçle donatıldığı için devir tutturma derdi yoktur, o sebeple ara gazı derdi de yoktur ama vites değişiminden sonra (özellikle arttırırken) ayak debriyajda uzun süre tutulursa ve devir rölantiye düşürülürse araçta gereksiz bir "kerkinme" olur. O yüzden yükseltirken vites değiştirildiğinde ivedi bir biçimde ayak debriyajdan çekilir ve hafiften gaz verilir, düşürülürlen yavaşlanacaksa gaz verilmez ama kickdown için gazın altında akrep varmışçasına çökülür pedala. (Sirionda yapıyorum ben bunu, gerzek araba bağırıyor ama gitmiyor)
Vites düşerken neden gaz verilsin.Amacına ters bir kere. Hızlanacaksan neden vites düşüresin ki?
Debriyaj daha yavaş bırak. Gaza basmana gerek kalmaz.
Ufaktan gaz verin. Çünkü motora daha az yük biner. Heleki hızlanacağım diye vites küçültüp yükleneceksen biraz daha basmak iyidir. 4 den 3e alıp birden 4000 devire dayandığını düşünün motorun, bide bi miktar gaz verip o devirlerdeyken vites küçültun. Aradaki farkı o zaman anlarsınız, araç zorlanmadan, kasmadan yoluna devam eder.
Motor freni yapacaksan 5-3-2 veya 6-4-2 gaza basmadan frene basarak.
Birden çok hızlanmak istiyorsan 5-3 veya 6-3 gaza sonuna kadar basarsın. Tüm devirleri sonda çevirmen gerekir.
Düşürürken gaz verilir. Düşürdüğünüz viteste olması gereken devir ne kadar büyükse kavrama süresi o kadar uzun olacaktır. Bu sürenin artması da kavramanın erken aşınmasına yol açar. Bu yüzden debriyaja basınca gaz verilir devir belli bir miktar yükseltilir. Bu arada sol ayak debriyajda olduğu için zaten hızlanmayacaktır. Diğer türlü araç öne yığılıp hep konforu bozar hemde aracın bazı organlarına zarar verebilir.
Ama araç devrini kaybettiyse yokuş çıkarken vs. vites düşürülecekse gaz vermeye gerek yoktur. Vites artırır gibi kavrar zaten.
ilerde kırmızı ışık varsa niye vites düşüyorsun al boşa bas frene
Saçma sapan yorumlar yapılmış yine. Vites düşürürken gaza basmazsanız motora ve şanzımana zarar verebilirsiniz. Günlük düşük süratlerde gerek olmasa da vites düşürdüğünüzde yüksek devire ulaşacaksanız ufakta olsa gaz vermelisiniz. Hill and toe tekniği ile sportif sürüşlerde aracın dengesini bozmadan virajları daha hızlı dönebilirsiniz.
Yurdum insanı tasarruf için nelerle uğraşıyor.
lionel1
kullanıcısına yanıt
İlerde derken 300 metre sonrası mesela yol boş. Araba boşta iken rölanti halinde ki gibi yakıt tüketir ama viteste tutup gaz vermezsen yakıt tüketmez. İnternette de diyorlar ki aracı 5.viteste kullanırken bırakın gazı (bende öyle yapıyorum ama belli bi süre sonra devir düşüyor titreme oluyor doğal olarak. Bu durumda 4e atın diyorlar ama gaza basma olayını söyleyen yok. ) Bende işte bu 4e düşürme aşamasında gaza basılmasa ne olur diye sormak istedim.
rabitelli
kullanıcısına yanıt
hocam gece gece işte atarken yazmışım 😂
Cevap için sağol
lawness
kullanıcısına yanıt
Rica ederim, arada bir konuları sulandırmak iyi oluyo.
Bu arada motor freni yaparken yakıt sıfır olur hikayesi de hikaye imiş. En azından tüm enjektörlü araçlarda yok böyle bir olay.
Bendeki sirion 1,5 civarı değerlerde gidip geliyor böyle durumlarda. Şanzımanı elime alma riskini yüklenip boşa attım, en ufak 1,1 değerini gördüm. (karbüratör yok, encektörlü) Yüksek hızda rampa inerken deneyecem bir de. Bakalım ne gösterecek
rabitelli
kullanıcısına yanıt
Gaz kelebeği olduğu için hocam yakıtın gitmemesi gerekiyor diye biliyorum ama dizel içinde farklı bir olayla bunu sağlıyorlar diye biliyorum ben.
Benim arabamda yakıt tüketimi gerçekten viteste tutup gaza basmazsam 0.0 oluyor anlık tüketim
Ben manuel kullandığım zamanlar bunu çok yapıyorum. Bazen hiç basmıyorum bazen de mümkün olan minimum devirde gidecek kadar basıyorum. Genellikle de ışıklara yaklaşırken vites küçülterek yavaşlamaya çalışırım. Vites küçültürken de aşırı yığılma olmasın diye gaza basmaya çalışırım. Bunu yapabildiğim zamanlar ideal bi şekilde konfor bozulmadan vites düşürülmüş oluyor. Ayrıca böyle gaza basınca vites düşürerek yavaşlamanın avantajı kaybolmaz. Motor boştayken gaza basmakla arabayı taşırken gaza basmak arasında çok fark var.