Şimdi Ara

Vitesi Boşa Alarak Gitmek Sakıncalı Mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yokuş aşağı giderken vitesi boşa alarak gitmenin ne gibi sakıncaları vardır? Frenin tutmaması gibi bir durum söz konusu mudur?

    Yine benzer olarak trafik ışığının kırmızı yandığını gördüğümüzde 5. viteste giderken vitesi boşa alıp ışığa ulaşana kadar arabanın yavaşlamasını bekleyerek yakıt tasarrufu sağlamaya çalışmanın ne gibi eksi yönleri vardır?



  • Yillar once karadenizde bayir asagi daglik yollarda bosa atmistim ve arabanin frenleri bosalmisti ( araba ilk scenic di) el freniyle guc bela durmustum. o gun bugundur bosa atmam ve atilmasini tavsiye etmem.

    İkinci olarak da isigi gorup bosa atmak bir ekonomi saglamaz. Eger isiklarda ekonomi istiyorsaniz vites kuculterek motor freniyle yavaslayin. Atiyorum 5 den direk 3 e gecin biraz daha yavaslayinca ikiye atin ve viteste fren yapin. Araba vitesteyken silindirlere yakit yollamayacagi icin ekonomik olan budur. Ayrica frenlere de daha az yuk bineceginden balatalariniz daha az asinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten modern araçlarda boşa almaktansa yüksek viteste kalmak daha ekonomik. Ama bendeki Niva için durum farklı....
  • Boşa atmak tasarruf sağlar. Tecrübeyle sabittir. Ama yakıttan tasarruf edeyim derken balataları daha çabuk eskitirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hicbir sakincasi yok. Simdi birileri gelip burada "araba bostayken motor yaglamayi keser" falan yazacak, inanma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugberk23

    Yillar once karadenizde bayir asagi daglik yollarda bosa atmistim ve arabanin frenleri bosalmisti ( araba ilk scenic di) el freniyle guc bela durmustum. o gun bugundur bosa atmam ve atilmasini tavsiye etmem.

    İkinci olarak da isigi gorup bosa atmak bir ekonomi saglamaz. Eger isiklarda ekonomi istiyorsaniz vites kuculterek motor freniyle yavaslayin. Atiyorum 5 den direk 3 e gecin biraz daha yavaslayinca ikiye atin ve viteste fren yapin. Araba vitesteyken silindirlere yakit yollamayacagi icin ekonomik olan budur. Ayrica frenlere de daha az yuk bineceginden balatalariniz daha az asinir.

    +1. Yavaslama ihtiyaci varsa -> her zaman motor freni

    Hizi koruma ihtiyaci varsa -> bosa almak

    En iyi tasarrufu saglar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Hicbir sakincasi yok. Simdi birileri gelip burada "araba bostayken motor yaglamayi keser" falan yazacak, inanma.

    Birde cut-off çular var.Viteste kalıp ayağı gazdan çekince 0 litre yakıyor diyorlar doğrudur ama araç yavaşlıyor.Boşa alıp rampadan salınca kilometrelerce gidildiği oluyordu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Viteste gaza basmadığında 0 yakma geyiği var.

    Tabi hangi araçlarda bilmek lazım.

    Boşta araç yakmaya devam eder ama fazla değil.

    Arada hiç değecek fark olduğunu sanmam.

    100 km'de 2 lira tasarruf olsa nolur

    Devlete katkımız olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Hicbir sakincasi yok. Simdi birileri gelip burada "araba bostayken motor yaglamayi keser" falan yazacak, inanma.

    Birde cut-off çular var.Viteste kalıp ayağı gazdan çekince 0 litre yakıyor diyorlar doğrudur ama araç yavaşlıyor.Boşa alıp rampadan salınca kilometrelerce gidildiği oluyordu.

    +1 oyle yaziyorlar ki sanirsin cut-offu onlar bulmus. Biz de bilmiyorduk zaten cut offun ne oldugunu. 80 model sahin kullaniyoruz ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayır aşağı giderken sakıncalı olur, düz yolda sorun olmaz. 5'den 3'e atan arkadaşın da şanzımanına Allah yardım etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi empire_loups -- 29 Mart 2013; 11:18:14 >
  • Cevapların hepsinde doğruluk payı var, fakat bu şartlara bağlı olarak değişen bir durum, Mesela dik bir yokuştan inişte araç en üst viteste giderken hız kesmeden gidebiliyorsa bu yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Bu durumda araç yakıt tüketmez. Aynı şartlar da boşa aldığımızı düşünürsek, araç rolanti devrinde olacak ve buna ihtiyaç duyduğu yakıtı yakacaktır. Bunun yanı sıra bu yokuşta aracın hızı artacağı için frene basmanız gerekecek bu durumda balataların yıpranmasına sebep olacaktır. Eğer aracınız eski ise bu fren olayı başınıza iş açacaktır, ısınan balatalar bir süre sonra tutmayarak sizi kaza riskine itecektir (başımdan böyle bir olay geçti) Yeni araçlarda bu durumu ortadan kaldıran bir sistem var artık, hız sabitleyici bu durumu otomatik olarak çözüyor kullananlar bilir.
  • Yokuşun niteliğine bağlı.

    * Eğer çok yokuş ve virajlı bir yolda gidiliyor ise araç boşa atılmamalı, zira, her viraj başında hızlanan aracı yavaşlatmak için frene basılacağı için hem tehlike arzeder, hemde balataların ömrünü kısaltır. Çünkü ardı ardına gelen virajlarda henüz soğumayan balatalar tekrar ısınır ve sonunda şişer. Bu durumda en mantıklısı aracın viteste bırakılarak, aracın hızlanmasını önlemek hatta kayma tehlikesi varsa viraj başına yaklaşırken vites küçülterek yavaşlamaktır. Bu durumda aracın anlık olarak tekerlerinin kaygan zemin üzerinde kilitlenme ihtimali ortadan kalkacağı için frenden daha az tehlikelidir.
    * Eğer tatlı yokuş ve düz bir yolda gidiliyorsa araç viteste kompresyon yapıp araç yavaşlayacaktır. Boşa alınırsa yavaşlamak bir kenara daha da hızlanır. Ara frenler yaparak aracı hızlandırabilirsiniz, iki frenleme arasındaki zaman aralığı uzun olacağından dolayı balata şişmesi açısından tehlike arz etmez. Ancak ani frenleme anında motordan bağımsız olarak hareket eden tekerlekleri durdurmak biraz daha güç olabilir.


    Sonuç olarak şahsen boşta araç sürmeyi tercih etmem. Hafif yokuşlarda araç viteste olur yavaşladıkça ara ara gaz verip aracı hızlandırırım. Dik ve virajlı yokuşlarda zaten sürekli viteste kullanırım. Tavsiye de ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıt tasarrufu vs. bir tarafa vitesi boşa aldıktan bir süre sonra durmak daha çok hoşuma gidiyor.Sırf bu yüzden ışıklara 50 m. varken boşa alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Hicbir sakincasi yok. Simdi birileri gelip burada "araba bostayken motor yaglamayi keser" falan yazacak, inanma.

  • Yüksek hızlarda veya dik yokuşlarda boşa atılırsa aracın frenlerine çok yük binebilir.Dolayısıyla bir takım problemler çıkabilir frenin boşalması,şişmesi veya önünüze her hangi bir şey çıkarsa durmanız zorlaşabilir vs. en iyi yöntem uygun viteste birazda freni yoklayarak güvenli bir şekilde inmektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞahEser

    Arkadaşlar yokuş aşağı giderken vitesi boşa alarak gitmenin ne gibi sakıncaları vardır? Frenin tutmaması gibi bir durum söz konusu mudur?

    Yine benzer olarak trafik ışığının kırmızı yandığını gördüğümüzde 5. viteste giderken vitesi boşa alıp ışığa ulaşana kadar arabanın yavaşlamasını bekleyerek yakıt tasarrufu sağlamaya çalışmanın ne gibi eksi yönleri vardır?

    -Normal yollar (%15 eğimli dağ yollarını kastetmiyorum)
    -Sağlam bir otomobil
    -Tecrübeli bir sürücü
    varlığında boşa atarak kullanmanın bir sakıncası yoktur. Fren tutar.

    90 km/sa hızla giderken 150 metre ötedeki ışığın kırmızıya döndüğünü gördünüz. En az yakıt harcayan senaryolardan bir şu olabilir.
    - Ayağınızı gazdan çekin arabayı yavaşlamaya bırakın.
    - 50 km/sa hızda 4'e geçin.
    - 30 km/sa hızda 3'e alın
    - Yavaşlayıp boşa atın durun.

    Vitesle yavaşlamak cut-off nedeniyle daha az yakıt tükettirecektir.

    Ancak varacağınız nokta daha uzak ise veya hafif yokuş ise vitesle yavaşlamak hızınızı kesecek, tekrar gaz vermeniz gerekecektir. Bu gibi durumlarda boşta yavaşlamak daha az yakıt tükettirir.

    Tüm bunların yanında ileri hypermiling teknikleri kullanarak bu bahsedilenlerden daha da az yakıt tüketebilirsiniz. Dezavantajları: zordur, konsantrasyon gerektirir, ileri sürücülük teknikleri gerektirir, yol ve trafik şartlarına göre tehlikeli olabilir.
    İngilizceniz varsa ve bu konuya meraklıysanız "pulse and glide with FAS" diye arama motorlarında araştırma yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 29 Mart 2013; 14:19:52 >




  • Motor çalışırken fren "şişmez".




  • Eğer viteste iken bile hızlanabiliyorsanız böyle bir yokuşta viteste inmek mantıklıdır ve daha güvenlidir.

    İleride yavaşlayacaksanız ya da duracaksanız (kırmızı ışık vs.) yine viteste kalmak daha mantıklıdır, tasarruf açısından.

    Fakat viteste hız kaybettiğiniz hafif yokuşlarda boşa alarak hızınızı koruyabiliyor ya da kontrollü bir şekilde hızlanabiliyorsanız bu sefer de boşa almak daha tasarruflu, fakat yolun müsait olması lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.