Şimdi Ara

Volkswagen Passat 1.4 TSİ 7 DSG 2 Yıllık İzlenim (Kavrama değişti)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
2
Favori
17.681
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar..

    Forumda devamlı tartışmalara neden olan Volkswagen , TSİ , DSG konularına bir yenisini de ben ekleyim dedim..Öncelikle biraz kendimi tanıtayım..23 yaşındayım..Makina mühendisliği 4. Sınıf öğrencisiyim..Otomobillere karşı ilgim orta okuldan beri var , ancak son 3 yıldır bir hastalık derecesine ulaştı..

    Volkswagen markasıyla tanışmamız 2000 model 1.6 otomatik vites BORA ile oldu..O sıralar birde 1999 model Toyota Avensis imiz vardı..2 aracıda yaklaşık olarak 11 yıl kullandık ve şuan ikiside yok..2009 yazında Avensis i değiştirmeye karar verdik , ve araştırmalarımız başladı.İstediğimiz özellikler 1.600 cc ve aşağısı , iç hacmi geniş ve otomatik vites..Önce jetta , corolla , civic baktık ancak iç hacimleri bizi memnun etmedi ve anladıkki yine D segmenti bir araç almamız gerekiyor..Yukarda saydğım özellikler ozamanlar sadece Passat ta birleşiyordu..Volkswagen i de daha önce tanığımız ve B6 kasa Passat ı çıktığı günden beri çok beğendiğimizden dolayı karar vermemiz hiçte zor olmadı..Aracı aldığımız zaman 1.4 tsi DSG lerde highline donanım gelmiyordu..Bizde sipariş verip comfortline donanıma , Bixenon far ve RCD 510 radyo eklettik..Aracın siparişi 2009 ekimde verildi ve aracın gelmesi 6 ay sürdü..Ve 2 yıl önce bugun yani 9 MART 2010 günü aracı teslim aldık.. ( Bekleme süresi gerçekten çok fazla ancak hali hazırda 2 aracımız olduğu için sıkıntı yoktu , ilk alındığında 3. Araç olarak alınmıştı )

    Motor ve Tüketim

    Neyse daha fazla uzatmadan 2010 MODEL VOLKSWAGEN PASSAT 1.4 TSİ 7 DSG nin 2 yıl 27.000 km boyunca verdiği izlenimleri paylaşayım..
    Araç bildiğiniz gibi 122 beygir güce ve 200 nm torka sahip bir araç..Yaklaşık olarak 1500 kg civarında ağırlığı ve 10.5 sn 0-100 km/h hızlanması var.( Bunlar VW nin yayınladığı teknik bilgiler , daha iyi 0-100 hızlanma süresine ulaşanlar var deniyor , açıkcası ben hiç 0-100 hızlanması denemedim , denediklerimde de kronometre ile ölçmedim )

    Araç ilk 5000 km beklentimizin üzerinde bir yakıt tüketimi sergiledi ancak daha sonra %15-20 civarında yakıt tüketimi düştü..
    Performans olarak aslında konuşmak istemiyorum , çünkü performans göreceli bir kavramdır.200-250 beygirlik bir araç kullanan biri için Passat 1.4 tsi çekmiyor olabilir..Ancak şu kadarını söyleyebilirim , sınıfında yakın motor hacimli araçlara göre performansı oldukça iyi..Şu ana kadar bizi hiç yüz üstü bırakmadı..

    Yakıt tüketimi konusu oldukça tartışılan bir konu..Fabrika verilerine göre şehir içi 8.2 lt , şehir dışı 5.5 lt , ortalama 6.5 lt diye hatırlıyorum ( Güncel 1.4 tsi BMT olduğu için biraz daha iyi değerlere sahip )..İstanbul Anadolu Yakasında yaşıyorum..Normal trafiğe uyumlu seyirlerde ortalama 8.5-9 lt civarında..Uzun yolda 5.3 lt ye kadar düşürdüm , ancak ortalama 110-120 km/h hızla yolculuk yapıldıgında tüketim 6.0 – 6.4 lt arasına çıkıyor..150km/h sabit hızda 7.5-8 lt gibi rakamlar arasında değişiyor tüketim..Çok sıkışık trafiklerde 13-14lt gibi rakamlarda görülebiliyor..Genel olarak aracın kullanıldığı güzergahlardaki bir yolculugumu videoya çekip daha önce paylaşmıştım..Tekrar bu başlıkta da paylaşıyorum..

    7 ileri DSG nin vites oranları bence oldukça başarılı..Araç 2000 Rpm 97 km/h , 3000 Rpm de 147 km/h hızlarda gidiyor.

    Konfor olarak ;

    Araç Bridgestone TuranzaER300 lastiklerle geldi , ve açıkcası bu lastiklerden çok şikayetçiyim..Oldukça fazla yol sesi yapıyor.Bunun gerçekten aracın yalıtımıyla ilgisi yok , çünkü bir çok passat la yolculuk yaptım..Michelin Primacy Hp serisi lastiklere sahip bir arkadaşın aracında gerçekten yol sesi yok..Onun haricinde yüksek süratlerde (170-180 km/h ) bir miktar rüzgar sesi geliyor..Yüksek hızlarda yol tutuşu oldukça başarılı..

    Comfortline donanımda kumaş koltuk mevcut..Elektrikli koltuk şöfor tarafında arka bölüm ve bel destek ayarı olarak var..Geri kalan yönler manuel olarak yapılıyor..Koltukların yan destekleri açıkcası bana yetersiz geliyor..Konforlu ama spor sürüşe uygun değil..Zaten araçta spor bir araç değil :)

    Ses sistemi kalitesi tamamen beklentilerle orantılı..Ses sistemine meraklı biriyim aslında , evde bilgisayarımda 5+1 ses sistemi , kaliteli ses kartı gibi şeyler var..Ancak aracıma ses sistemi yapmak istemedim..O yüzden standart ses sistemini kullanıyorum.Ve idare ederin biraz üstü diyebilirim ses sistemi için..

    İç malzeme kalitesi:

    Genel olarak tanığım bir çok passat sahibi arkadaşın ortak şikayeti belli bir kmden sonra konsoldan tıkırtı sesleri gelmesi..Evet malesef böyle bir durum mevcut..Far açma anahtarının üzerindeki dekor zamanla boşluk yapıyor ve tıkırdamaya başlıyor..Parmagınızla bastırınca tıkırtı kesiliyor..Ancak bunun da çözümü basit,dekoru söküp tırnakları arasında bir miktar izolasyon lifi sarınca tıkırtı falan kalmıyor..

    RCD 510 suan standart olarak geliyor , ancak biz aracı alırken sadece highline araçlarda geliyordu ,bizde siparişimize eklemiştik.Dokunmatik ekran , SD kart girişi , 6 CD changer gibi özelliklere sahip..Ancak 6.5’’ renkli ekrana sahip olup , video fotoğraf görememek gerçekten sinir bozucu oluyor..O özellik bir üst model olan RNS 510 navigasyon sisteminde mevcut..

    2 bölgeli klima araçta mevcut ama açıkcası ben pek bir yararını görmüyorum..Zaten ufacık bir alandan bahsediyoruz..Bölgeler arasında sadece derece farklı olabiliyor..Üfleme bölgeleri ortak..Çift bölgeli klimaların bence dereceden çok üfleme bölgelerinin bağımsız olarak seçilmesi daha önemli..Ki zaten daha üst segment araçlarda üfleme bölgeleride bağımsız..Yani bana göre Passat taki çift bölge klima işlevsiz bir özellik..

    7 ileri DSG gerçekten çok konforlu bir şanzıman..Vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor ve inanılmaz hızlı..65-70km /h hızlarda 7. Vitesten giderken dip gaz yapıldıgında vitesi birden 4’e düşürüp güzel bir atak yapabiliyor..Ancak gerçekten güzel ama tam olarak oturmamış bir sistem..Bildiğiniz gibi 7 ileri DSG lerde bir kavrama sorunu yaşanıyor..Bu sorun bizim aracımızda da mevcut..Şuanda kavrama siparişi verildi , gelmesini bekliyoruz..Bu sorun nasıl bir sorun biraz detaylı olarak yaşadıklarımı anlatayım..Hepinizin bildiği gibi bozuk taşlı yollarda düşük hızlarda gidilirken bir şangırtı sesi geliyor..Ancak bunu duymak için radyoyu kapayıp , kafanızı camdan çıkartmanız gerekiyor..Onun haricinde aracın içinde duymanız imkansız..Bu 7 ileri DSG nin kuru yapısından kaynaklanıyor..Asıl sorun 2. Viteste..1 den 2 ye ve 2 den 3 e vites geçişlerinde her zaman olmamakla beraber ( %30 oluyor diyebilirim ) sanki şanzıman kararsız kalıyor gibi ve ara bir viteste gidiyormuş izlenimi veriyor..Yada vitesi tam kavrayamıyor ve hafif bir silkemeleme yapıyor..Volkswagen sorunun farkında ve garantisi biten araçlarda bile kavramayı ücretsiz olarak değiştiriyor..Onun haricinde DSG de kusur yok diyebilirim..Aslında gerçekten can sıkıcı bir durum.O kadar para verip aldığımız araçta niye böyle bir sorun çıksın , ama malesef oluyor böyle şeyler..Bence burda ayıp olan tek bir şey var , artık hata kimde tam bilmiyorum DOĞUŞ OTO da mı yoksa VOLKSWAGEN de mi? Ama madem 7 DSG lerde bu sorun biliniyor , bir geri çağırım yapılmalı..Bizler şüphelendiğimiz için aracı serviste kontrole sokmamlıyız..Onlar bizi çağırmalı gelin kontrol yapalım diye.

    Birde yarı otomatik araçlarda bayırda kalkışlarda geri kaydırma probleminden bahsedilir..Passat ta bu AUTO HOLD sistemi ile giderilmiş , ancak auto hold devrede değil iken bile bayır ne kadar dik olursa olsun en fazla 10-15 cm geri kayıyorsunuz..Tabi ki hoş birşey değil ama bu konuda da bazı yerlerde çok yanlış şeyler okudum , o yüzden yazmak istedim..

    Tasarım olarak yine pek yorum yapmıcam,göreceli bir kavram..Rakipleri gibi ( İnsignia, Accord , Mazda6 ) gibi spor bir tasarıma sahip değil..Daha ağırbaşlı bir yapısı var Passatın.Hoşuma gitmeyen noktların başında D segmenti bir aracın 16’’ ufacık jantları..Gerçekten araca her baktığımda jantlarıma gıcık oluyorum..

    2 yıl boyunca araçta yaşadığımız sorunlar..

    Aslında bu kısmı çok trajikomik bir olayla başlıyor..Aracı 9 mart 2010 tarihinde teslim aldık , İstanbul’dan Sakarya’ya doğru yola çıktık..Sakarya’ya geldiğimizde araç daha 130-140 km deyken motor arızası verdi..Hemen orda servise çektik , boğaz kelebeği gevşekmiş dendi, düzeltip teslim aldık 2 saat sonra , ancak yine aynı arızayı verdi..Ve bu sefer boğaz kelebeği hatalı üretimmiş dendi , ve değiştirildi..O zamandan şuana kadar başka bir sıkıntı çıkarmadı..

    DSG sorununu zaten biliyorsunuz..parça siparişi verildi bekliyoruz..

    Korna bozuldu , garantiden değişti

    Arka stop grubunun sinyal kısmında tek bir LED bozuldugu için yine stop garantiden komple değişti..Garanti artık bittik ,inşallah bozulmaz.

    Far yıkama sistemi takılıyordu bir ara, serviste 5 dk da düzeltildi..

    Bunlar haricinde 10.000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değiştirildi, 15.000 kmde genel bakım yapıldı..Şimdi 30.000 bakımına girecek yakın zamanda..


    Aklıma gelen , merak edileceğini düşündüğüm noktaları paylaştım.Özetle 2 yıllık deneyim sonrasında araçtan genel olarak memnunuz diyebilirim..

    Saygılar..

    Bahsettiğim İstanbul Sehir Turu..





     Volkswagen Passat 1.4 TSİ 7 DSG 2 Yıllık İzlenim (Kavrama değişti)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi errddm -- 15 Mart 2012; 13:42:31 >







  • Güzel ve objektif bir tanıtım olmuş. Teşekkür ederiz.

    Açıkçası otomobili ilk aldığınızdaki problemler için üzüldüm. VW e hiç yakışmıyor bu tip şeyler.
  • Emeğine sağlık üstadım aracın çok güzel ALLAH kaza bela vermesin. Videoyu çekerken kamerayı nereye sabitledin?
  • Gayet güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık .

    Ancak videoların her ikiside aynı, part 2 yerine tekrar part 1 i koymuşsunuz.

    Sanırım buda part 2

  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknofobi

    Gayet güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık .

    Ancak videoların her ikiside aynı, part 2 yerine tekrar part 1 i koymuşsunuz.

    Sanırım buda part 2



    Teşekkürler uyarınız için düzelttim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Emeğine sağlık üstadım aracın çok güzel ALLAH kaza bela vermesin. Videoyu çekerken kamerayı nereye sabitledin?

    Teşekkürler :)

    Video kamerayı tripod a koyup , tripodu arka koltuklarda orta hizaya koydum..2 ayağını uzun ayarlayıp yere, 3. ayağı daha kısa ayarlayıp koltuğa dayadım..3 ayagı gereken mesafeden biraz daha fazla açarak koltugun tripodu sıkıştırmasını sağladım..Böylelikle daha stabil durdu kamera..
  • elinize sağlık.. gerçekten güzel bir inceleme olmuş
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1,6 vvti corolla vs 1,4 TSI Golf
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kamerayı nereye yerleştirdiniz, bende benzer birşey insignia 2.0 için hazırlayabilirim.
  • Son gunlerde okudugum en objektif inceleme. Tesekkurler dostum.
  • Kardesim harika bir inceleme olmus, eline saglik. :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: errddm

    Merhaba Arkadaşlar..

    Forumda devamlı tartışmalara neden olan Volkswagen , TSİ , DSG konularına bir yenisini de ben ekleyim dedim..Öncelikle biraz kendimi tanıtayım..23 yaşındayım..Makina mühendisliği 4. Sınıf öğrencisiyim..Otomobillere karşı ilgim orta okuldan beri var , ancak son 3 yıldır bir hastalık derecesine ulaştı..

    Volkswagen markasıyla tanışmamız 2000 model 1.6 otomatik vites BORA ile oldu..O sıralar birde 1999 model Toyota Avensis imiz vardı..2 aracıda yaklaşık olarak 11 yıl kullandık ve şuan ikiside yok..2009 yazında Avensis i değiştirmeye karar verdik , ve araştırmalarımız başladı.İstediğimiz özellikler 1.600 cc ve aşağısı , iç hacmi geniş ve otomatik vites..Önce jetta , corolla , civic baktık ancak iç hacimleri bizi memnun etmedi ve anladıkki yine D segmenti bir araç almamız gerekiyor..Yukarda saydğım özellikler ozamanlar sadece Passat ta birleşiyordu..Volkswagen i de daha önce tanığımız ve B6 kasa Passat ı çıktığı günden beri çok beğendiğimizden dolayı karar vermemiz hiçte zor olmadı..Aracı aldığımız zaman 1.4 tsi DSG lerde highline donanım gelmiyordu..Bizde sipariş verip comfortline donanıma , Bixenon far ve RCD 510 radyo eklettik..Aracın siparişi 2009 ekimde verildi ve aracın gelmesi 6 ay sürdü..Ve 2 yıl önce bugun yani 9 MART 2010 günü aracı teslim aldık.. ( Bekleme süresi gerçekten çok fazla ancak hali hazırda 2 aracımız olduğu için sıkıntı yoktu , ilk alındığında 3. Araç olarak alınmıştı )

    Motor ve Tüketim

    Neyse daha fazla uzatmadan 2010 MODEL VOLKSWAGEN PASSAT 1.4 TSİ 7 DSG nin 2 yıl 27.000 km boyunca verdiği izlenimleri paylaşayım..
    Araç bildiğiniz gibi 122 beygir güce ve 200 nm torka sahip bir araç..Yaklaşık olarak 1500 kg civarında ağırlığı ve 10.5 sn 0-100 km/h hızlanması var.( Bunlar VW nin yayınladığı teknik bilgiler , daha iyi 0-100 hızlanma süresine ulaşanlar var deniyor , açıkcası ben hiç 0-100 hızlanması denemedim , denediklerimde de kronometre ile ölçmedim )

    Araç ilk 5000 km beklentimizin üzerinde bir yakıt tüketimi sergiledi ancak daha sonra %15-20 civarında yakıt tüketimi düştü..
    Performans olarak aslında konuşmak istemiyorum , çünkü performans göreceli bir kavramdır.200-250 beygirlik bir araç kullanan biri için Passat 1.4 tsi çekmiyor olabilir..Ancak şu kadarını söyleyebilirim , sınıfında yakın motor hacimli araçlara göre performansı oldukça iyi..Şu ana kadar bizi hiç yüz üstü bırakmadı..

    Yakıt tüketimi konusu oldukça tartışılan bir konu..Fabrika verilerine göre şehir içi 8.2 lt , şehir dışı 5.5 lt , ortalama 6.5 lt diye hatırlıyorum ( Güncel 1.4 tsi BMT olduğu için biraz daha iyi değerlere sahip )..İstanbul Anadolu Yakasında yaşıyorum..Normal trafiğe uyumlu seyirlerde ortalama 8.5-9 lt civarında..Uzun yolda 5.3 lt ye kadar düşürdüm , ancak ortalama 110-120 km/h hızla yolculuk yapıldıgında tüketim 6.0 – 6.4 lt arasına çıkıyor..150km/h sabit hızda 7.5-8 lt gibi rakamlar arasında değişiyor tüketim..Çok sıkışık trafiklerde 13-14lt gibi rakamlarda görülebiliyor..Genel olarak aracın kullanıldığı güzergahlardaki bir yolculugumu videoya çekip daha önce paylaşmıştım..Tekrar bu başlıkta da paylaşıyorum..

    7 ileri DSG nin vites oranları bence oldukça başarılı..Araç 2000 Rpm 97 km/h , 3000 Rpm de 147 km/h hızlarda gidiyor.

    Konfor olarak ;

    Araç Bridgestone TuranzaER300 lastiklerle geldi , ve açıkcası bu lastiklerden çok şikayetçiyim..Oldukça fazla yol sesi yapıyor.Bunun gerçekten aracın yalıtımıyla ilgisi yok , çünkü bir çok passat la yolculuk yaptım..Michelin Primacy Hp serisi lastiklere sahip bir arkadaşın aracında gerçekten yol sesi yok..Onun haricinde yüksek süratlerde (170-180 km/h ) bir miktar rüzgar sesi geliyor..Yüksek hızlarda yol tutuşu oldukça başarılı..

    Comfortline donanımda kumaş koltuk mevcut..Elektrikli koltuk şöfor tarafında arka bölüm ve bel destek ayarı olarak var..Geri kalan yönler manuel olarak yapılıyor..Koltukların yan destekleri açıkcası bana yetersiz geliyor..Konforlu ama spor sürüşe uygun değil..Zaten araçta spor bir araç değil :)

    Ses sistemi kalitesi tamamen beklentilerle orantılı..Ses sistemine meraklı biriyim aslında , evde bilgisayarımda 5+1 ses sistemi , kaliteli ses kartı gibi şeyler var..Ancak aracıma ses sistemi yapmak istemedim..O yüzden standart ses sistemini kullanıyorum.Ve idare ederin biraz üstü diyebilirim ses sistemi için..

    İç malzeme kalitesi:

    Genel olarak tanığım bir çok passat sahibi arkadaşın ortak şikayeti belli bir kmden sonra konsoldan tıkırtı sesleri gelmesi..Evet malesef böyle bir durum mevcut..Far açma anahtarının üzerindeki dekor zamanla boşluk yapıyor ve tıkırdamaya başlıyor..Parmagınızla bastırınca tıkırtı kesiliyor..Ancak bunun da çözümü basit,dekoru söküp tırnakları arasında bir miktar izolasyon lifi sarınca tıkırtı falan kalmıyor..

    RCD 510 suan standart olarak geliyor , ancak biz aracı alırken sadece highline araçlarda geliyordu ,bizde siparişimize eklemiştik.Dokunmatik ekran , SD kart girişi , 6 CD changer gibi özelliklere sahip..Ancak 6.5’’ renkli ekrana sahip olup , video fotoğraf görememek gerçekten sinir bozucu oluyor..O özellik bir üst model olan RNS 510 navigasyon sisteminde mevcut..

    2 bölgeli klima araçta mevcut ama açıkcası ben pek bir yararını görmüyorum..Zaten ufacık bir alandan bahsediyoruz..Bölgeler arasında sadece derece farklı olabiliyor..Üfleme bölgeleri ortak..Çift bölgeli klimaların bence dereceden çok üfleme bölgelerinin bağımsız olarak seçilmesi daha önemli..Ki zaten daha üst segment araçlarda üfleme bölgeleride bağımsız..Yani bana göre Passat taki çift bölge klima işlevsiz bir özellik..

    7 ileri DSG gerçekten çok konforlu bir şanzıman..Vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor ve inanılmaz hızlı..65-70km /h hızlarda 7. Vitesten giderken dip gaz yapıldıgında vitesi birden 4’e düşürüp güzel bir atak yapabiliyor..Ancak gerçekten güzel ama tam olarak oturmamış bir sistem..Bildiğiniz gibi 7 ileri DSG lerde bir kavrama sorunu yaşanıyor..Bu sorun bizim aracımızda da mevcut..Şuanda kavrama siparişi verildi , gelmesini bekliyoruz..Bu sorun nasıl bir sorun biraz detaylı olarak yaşadıklarımı anlatayım..Hepinizin bildiği gibi bozuk taşlı yollarda düşük hızlarda gidilirken bir şangırtı sesi geliyor..Ancak bunu duymak için radyoyu kapayıp , kafanızı camdan çıkartmanız gerekiyor..Onun haricinde aracın içinde duymanız imkansız..Bu 7 ileri DSG nin kuru yapısından kaynaklanıyor..Asıl sorun 2. Viteste..1 den 2 ye ve 2 den 3 e vites geçişlerinde her zaman olmamakla beraber ( %30 oluyor diyebilirim ) sanki şanzıman kararsız kalıyor gibi ve ara bir viteste gidiyormuş izlenimi veriyor..Yada vitesi tam kavrayamıyor ve hafif bir silkemeleme yapıyor..Volkswagen sorunun farkında ve garantisi biten araçlarda bile kavramayı ücretsiz olarak değiştiriyor..Onun haricinde DSG de kusur yok diyebilirim..Aslında gerçekten can sıkıcı bir durum.O kadar para verip aldığımız araçta niye böyle bir sorun çıksın , ama malesef oluyor böyle şeyler..Bence burda ayıp olan tek bir şey var , artık hata kimde tam bilmiyorum DOĞUŞ OTO da mı yoksa VOLKSWAGEN de mi? Ama madem 7 DSG lerde bu sorun biliniyor , bir geri çağırım yapılmalı..Bizler şüphelendiğimiz için aracı serviste kontrole sokmamlıyız..Onlar bizi çağırmalı gelin kontrol yapalım diye.

    Birde yarı otomatik araçlarda bayırda kalkışlarda geri kaydırma probleminden bahsedilir..Passat ta bu AUTO HOLD sistemi ile giderilmiş , ancak auto hold devrede değil iken bile bayır ne kadar dik olursa olsun en fazla 10-15 cm geri kayıyorsunuz..Tabi ki hoş birşey değil ama bu konuda da bazı yerlerde çok yanlış şeyler okudum , o yüzden yazmak istedim..

    Tasarım olarak yine pek yorum yapmıcam,göreceli bir kavram..Rakipleri gibi ( İnsignia, Accord , Mazda6 ) gibi spor bir tasarıma sahip değil..Daha ağırbaşlı bir yapısı var Passatın.Hoşuma gitmeyen noktların başında D segmenti bir aracın 16’’ ufacık jantları..Gerçekten araca her baktığımda jantlarıma gıcık oluyorum..

    2 yıl boyunca araçta yaşadığımız sorunlar..

    Aslında bu kısmı çok trajikomik bir olayla başlıyor..Aracı 9 mart 2010 tarihinde teslim aldık , İstanbul’dan Sakarya’ya doğru yola çıktık..Sakarya’ya geldiğimizde araç daha 130-140 km deyken motor arızası verdi..Hemen orda servise çektik , boğaz kelebeği gevşekmiş dendi, düzeltip teslim aldık 2 saat sonra , ancak yine aynı arızayı verdi..Ve bu sefer boğaz kelebeği hatalı üretimmiş dendi , ve değiştirildi..O zamandan şuana kadar başka bir sıkıntı çıkarmadı..

    DSG sorununu zaten biliyorsunuz..parça siparişi verildi bekliyoruz..

    Korna bozuldu , garantiden değişti

    Arka stop grubunun sinyal kısmında tek bir LED bozuldugu için yine stop garantiden komple değişti..Garanti artık bittik ,inşallah bozulmaz.

    Far yıkama sistemi takılıyordu bir ara, serviste 5 dk da düzeltildi..

    Bunlar haricinde 10.000 kmde bir yağ ve yağ filtresi değiştirildi, 15.000 kmde genel bakım yapıldı..Şimdi 30.000 bakımına girecek yakın zamanda..


    Aklıma gelen , merak edileceğini düşündüğüm noktaları paylaştım.Özetle 2 yıllık deneyim sonrasında araçtan genel olarak memnunuz diyebilirim..

    Saygılar..

    Bahsettiğim İstanbul Sehir Turu..





    quote:

    7 ileri DSG gerçekten çok konforlu bir şanzıman..Vites geçişleri gerçekten hissedilmiyor ve inanılmaz hızlı..65-70km /h hızlarda 7. Vitesten giderken dip gaz yapıldıgında vitesi birden 4’e düşürüp güzel bir atak yapabiliyor..Ancak gerçekten güzel ama tam olarak oturmamış bir sistem..Bildiğiniz gibi 7 ileri DSG lerde bir kavrama sorunu yaşanıyor..Bu sorun bizim aracımızda da mevcut..Şuanda kavrama siparişi verildi , gelmesini bekliyoruz..Bu sorun nasıl bir sorun biraz detaylı olarak yaşadıklarımı anlatayım..Hepinizin bildiği gibi bozuk taşlı yollarda düşük hızlarda gidilirken bir şangırtı sesi geliyor..Ancak bunu duymak için radyoyu kapayıp , kafanızı camdan çıkartmanız gerekiyor..Onun haricinde aracın içinde duymanız imkansız..Bu 7 ileri DSG nin kuru yapısından kaynaklanıyor..Asıl sorun 2. Viteste..1 den 2 ye ve 2 den 3 e vites geçişlerinde her zaman olmamakla beraber ( %30 oluyor diyebilirim ) sanki şanzıman kararsız kalıyor gibi ve ara bir viteste gidiyormuş izlenimi veriyor..yada vitesi tam kavrayamıyor ve hafif bir silkemeleme yapıyor..Volkswagen sorunun farkında ve garantisi biten araçlarda bile kavramayı ücretsiz olarak değiştiriyor..Onun haricinde DSG de kusur yok diyebilirim..Aslında gerçekten can sıkıcı bir durum.O kadar para verip aldığımız araçta niye böyle bir sorun çıksın , ama malesef oluyor böyle şeyler..Bence burda ayıp olan tek bir şey var , artık hata kimde tam bilmiyorum DOĞUŞ OTO da mı yoksa VOLKSWAGEN de mi? Ama madem 7 DSG lerde bu sorun biliniyor , bir geri çağırım yapılmalı..Bizler şüphelendiğimiz için aracı serviste kontrole sokmamlıyız..Onlar bizi çağırmalı gelin kontrol yapalım diye.


    Öncelikle dürüst bir yazı yazdığın için seni tebrik ediyorum sevgili aday meslektaşım. Passast kullanma firsatim olmamasına ragmen kafamdaki imajına oturan bir yorum getirmişsin, parasının hakkını veren ama bazı donanım ve opsiyonlarında Dogus otonun fahis kar marjına yenilen bir araç, fiyatı bazı modellerinde o kadar şişiriliyor ki piyasadaki algı passatı üst kalite markalarla yarışır hale getirmeye kadar uzuyor.

    Dsg konusunda Vw veya Dogus ne kadar sattıkları malın arkasındaysa ben de o kadar vw grubu dsgli bir arac almaya yakınlaşıyorum.

    Senden ricam bu garanti sürecinde, sanırım sizin araçta garanti dışı kusurdan dolayı bir işlem başlatılmış, bizi bilgilendirmendir. Özellikle dsg konusunda ne kadar çok bilgi koparabilirsen bu dogustan veya vw 'den o kadar makbule geçecek.

    Senin yaşadıklarını ve bu konudaki tecrübeni referans alıcam çünkü emin ol ilk defa senin kadar dsg denen bu sanzımana bu kadar objektif yaklasabilen birini okudum. Kazasız belasız sürüşler dilerim.




  • Bir otomobil kullanıcısı tarafından ancak bu kadar güzel ve objektif anlatılabilirdi. Passat ilgi alanıma girmediği halde sonuna kadar okudum.
    Elinize sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _eRay -- 9 Mart 2012; 20:52:12 >
  • 10 numara inceleme olmuş tebrik ediyorum, DSG ile izlenimlerinizi DSG anketi konusunda da yazarsanız sevinirim.
  • Elinize sağlık passat almaya düşünenler için faydalı bir kaynak olmuş...
  • Gayet objektif bir inceleme olmuş
  • Elinize sağlık, objektif, açıklayıcı, keyifli bir inceleme olmuş.

    Aracınızda çok güzel, iyi günlerde kazasız belasız kullanın.
  • Ellerinize saglık güzel bir inceleme.
  • güzel emeğe saygı
  • Dsg ile ilgili soru işaretlerime objektif yaklaşımalr sunmuşsunuz emeğinize sağlık.
  • Güzel objektif bir inceleme olmuş. O farın içindeki renk ne öyle ?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.