Şimdi Ara

Vuruntu mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
1.402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.
    Düne kadar sorunsuz 8.000 km çalışan araç dün sabah marşa basmamla titreyerek çalışmaya başladı.
    Havalar soğudu ondan olmuştur dedim ama motor ısındığında bile kabin içinde hissedilecek kadar çok titriyor.
    Araç 1.6 otomatik LPG' li Passat.
    Yolda giderken bariz bir güçten düşme var. Hızlanmakta isteksiz. Hem benzinde hem de LPG' de titreşim var.
    Ama dikkat ettim de 2000 devirden sonra titreşim kayboluyor.

    Vuruntu olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Buji kablolarini kontrol ettiniz mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vuruntu değil. Vuruntu müthiş sarsıntı yaratır. Motora hasar verir.
    Sizinki soğuktan veya lpg sisteminden kaynaklı basit silkelemedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.



    Düşük devirde sinir edecek kadar çok titriyor.
  • Kedi pati atmıştır motora.
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Yatak sesine benziyor.Düşük devirde çok belli ediyor bu, özellikle yokuş çıkarken 1500-2000 devirle çıkarken çok ses yapıyor mu? Yüksek devirlerde sessiz mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emphire

    Yatak sesine benziyor.Düşük devirde çok belli ediyor bu, özellikle yokuş çıkarken 1500-2000 devirle çıkarken çok ses yapıyor mu? Yüksek devirlerde sessiz mi ?

    Merhaba.
    Aynen dediğiniz gibi oluyor.

    Cumartesi sabah erken saatlerde acile yetişmek için arabayı hor kullandım (Çukurlardan yavaşlamadan geçtim) ve ondan sonra bu durum ortaya çıktı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lpg vuruntu yaparmı?
    17 yıl önce açıldı
    vuruntu nedir
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun.Motor soğukken zorlamamak lazım.

    Eğer tanıdık bir ustanız yoksa çok masraf açar.Bende nissan primera vardı bu şekilde komple rektefiye yaptırdım 4.500 lira tuttu.Bazı parçalarına para vermediğim halde bu kadar tuttu.

    Şimdi sanayiye gidince abi motoru indirip bakarız diyecekler.Başka da çare yok zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emphire

    Geçmiş olsun.Motor soğukken zorlamamak lazım.

    Eğer tanıdık bir ustanız yoksa çok masraf açar.Bende nissan primera vardı bu şekilde komple rektefiye yaptırdım 4.500 lira tuttu.Bazı parçalarına para vermediğim halde bu kadar tuttu.

    Şimdi sanayiye gidince abi motoru indirip bakarız diyecekler.Başka da çare yok zaten.

    Merhaba.
    Saolun.

    Arabanın uzun süredir termostat problemi vardı. Termostatı yeni değiştirdiğim halde (Usta senin aldığım termostat arızalı çıktı ben gidip sağlam olanını buldum takdım demişti) uzun yolda motor buz gibi olurken trafikte ibre 90 derece oluyordu. Asla hararet yapmadı ama...
    Bundan kaynaklı olduğu aklıma gelmişti.
  • Rektefiyeci seni çağırıyor
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Bu hararet göstergesinin bir kalibrasyonu oluyor.Bazen ayarı kaçıyor.Şuan yeni teknoloji araçlarda öyle değildir heralde. Belki soğutmada fark edemediğiniz bir problem vardı ve şimdi patlak verdi.Yağa su karıştırma olmuş mu kontrol ettiniz mi ? Yada yağ seviyesinde eksilme var mı ?

    Sizin yapmanız gereken vw den iyi anlayan bir yere arabanızı göstermeniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emphire

    Bu hararet göstergesinin bir kalibrasyonu oluyor.Bazen ayarı kaçıyor.Şuan yeni teknoloji araçlarda öyle değildir heralde. Belki soğutmada fark edemediğiniz bir problem vardı ve şimdi patlak verdi.Yağa su karıştırma olmuş mu kontrol ettiniz mi ? Yada yağ seviyesinde eksilme var mı ?

    Sizin yapmanız gereken vw den iyi anlayan bir yere arabanızı göstermeniz.

    Merhaba.

    Araç 7000 km önce üst kapak rektefe gördü. Usta o zaman suyuna yağ karıştığını görünce üst kapat çatlağını rektefe ettirmişti.
    O günden beri hiç suyuna yağ karışmadı veya su eksiltmedi.
    Soğuk motor sadece ibreden değil sıcak hava açtığımda motor soğukken sıcak hava vermiyor.
    Biraz trafikte rölantide çalışsın ibre yavaşça 90 dereceye geliyor. Bu durumda kontak kapatıp 5 dakika sonra açtığımda motor sıcaklığı 90 derece oluyor. Bir süre yol alayım 90 deereceden düşmeye başlıyor. Otobanda süratli gidersem motor buz gibi oluyor.




  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    O sorun benim aracımda da olmuştu.Ondan kısa bir süre sonra yağa su karıştırdı zaten. Galiba conta yine yanmış ama fark edilmemiş.

    Yağ eksiltme ve yağa su karışmasını bu ses geldikten sonra kontrol ettiniz mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emphire

    O sorun benim aracımda da olmuştu.Ondan kısa bir süre sonra yağa su karıştırdı zaten. Galiba conta yine yanmış ama fark edilmemiş.

    Yağ eksiltme ve yağa su karışmasını bu ses geldikten sonra kontrol ettiniz mi ?

    Merhaba.
    Kontrol ettim, eksilme veya suda köpürme yoktu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Arabaya bu şekilde binmeye devam edebilirsiniz(Yağını suyunu kontrol edip).Zaten rektefiyeden büyük masraf yok.Bütçeniz müsaitse yaptırabilirsiniz.Yine de bir ustaya gösterin.
  • Merhaba.
    Bozuk olma ihtinaline binaen ternostatı yeniden değiştireceğim, çün bu motor nadiren optimum sıcaklığı görüyor.

    İşin kötü yanı bu titreme sorunu arabaya alıcı çıktığında aniden başladı. Ekspertize götürürken müşteri de farketti, satamadık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mytohology -- 24 Ocak 2016; 17:41:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ soğukken/donukken, zorlanınca motor elemanları yağsız çalıştığı için subaplar zarar görmüş olabilir mi?

    Motor ısındıktan sonra yüksek devirde de sarsıntı azalıyor ya da geçiyorsa subap olma ihtimali yüksek.

    Bir de benzin-gaz farkediyor mu?
  • arkadaşlar etmeyin yapmayın ne yatak sarması yaa. Rektefe falan değil. Yağ su karıştırma falan imkansız ki daha 8000km de araba

    %80 bujinin biri ateşlemiyor. Bizzat sarsıntıya ve benzer sese şahit oldum 1.6Fsi motor golf'te. 3. silindirin ateşleme bobini bozulmuştu. Arabanın bir silindiri ateşleme yapmıyordu. Değiştiricnce düzeldi.

    Yüksek devirde titreşim ve ses kayboulur çünkü motor rezonans eğrisini aşar. Bence bujinin birisi ateşlemiyor 100tl gibi meblağ'a çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin261 -- 24 Ocak 2016; 18:07:21 >
  • artı olarak: Aracın performansı bir tık düşüktür, yüksek devirde ses ve titreşim kaybolur, rapmalarda çekişte azalma olabilir, aşırı yüklendiğinizde egzostan çiğ benzin atar benzin kokar.

    Bunlar varsa, buji veya ateşleme bobini arızası.
  • Mytohology M kullanıcısına yanıt
    Hemen rektefiye yada kapak açılacak diyen ustalara inanmayın.Çok basit halledilebilecek bir arıza da olabilir.
    1.Gaz filtresi (Kötü yakıt sebebiyle tıkanabilir.Değişim zamanı hiç önemli değil, Gaz gerçekten kötüyse, hemen farkeder.)
    2.Ateşleme sistemi(Bujiler, buji kabloları, ateşleme bobini. Bunlardan herhangi birinde sıkıntı varsa sarsıntı yapar.)
    3.Gaz enjektörleri(Yine kirli yakıt sebebiyle arıza oluşabilir.)


    Ayrıca hararet konusu pekte normal değil.Termostatın görevi motor suyu sıcaklığını kalibre edildiği değerler arasında tutmaktır.Yani hareket halinde sıcaklık düşsün, durunca yükselsin hele ki benzinli araç hiç normal değil.Şimdiden geçmiş olsun..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.