Şimdi Ara

VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
5.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dostlar Golf 8 1.0 Impression aracımı bireysel olarak satamadım, manuel şanzıman olması ve 0 km olarak ithalatının bitmesi sebebiyle araç tabiri caizse elimde kaldı.


    Bende takas için ilk olarak Civic 1.5 Turbo-LPG Executive CVT düşündüm. Civic'in iç mekan kalitesinde her ne kadar Corolla gibi sert plastiğin üerine deri giydirme gibi sevmediğim şeyler olsa da yeni kasa da genel olarak kalie hissiyatı iyi geldi.


    Kısa zaman içinde benzin ve mazot fiyatlarının tekrar 30 TL seviyelerine geleceği hepimiz için bir gerçek, bende Civic'in LPG'li olması sebebiyle önemli bir artıya sahip olduğunu düşünyordum ama motor cephesinde maalesef Civic'in eli epey zayıf çünkü ilk olarak 1.5 turboşajlı bir motordan 180 N/m gibi neredeyse atmosferik motor torku alıyorsunuz, 129 PS gibi yine dşük bir değer alıyorsunuz ve 1404 kg ağırlığı ile hantal bir araç ortaya çıkıyor.




    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)


    Diyeceksiniz ki torku erken veriyor vs. evet, torku erken veriyor ama 1.5 MTV'si ödüyorum ve LPG ile benzini birlikte yaktığı için benim 1.0 TSi benzinli Golf'üm ile bariz bir ekonomi farklı göremiyorum hemde benim 1.0 motorum daha iyi gidiyor... Şehir içinde 1.0 düz motor Golf (Hybrid olmadan.) 7 litrenin altında seyredebiliyor, Civic ile 8 litre LPG 2 litre benzin yaksam zaten aynı paraya denk gelecek hemen hemen, hemde Civic Executive'in ağırlık verisi LPG'siz değer, LPG ile 1.5 tonluk araç biraz zor yürür. Donanım olarak yarı hayalet gösterge, şıklı makyaj aynalarının vs. çok basit olması, ve siyah renklı arka camlar vs. olmaması da beni biraz soğuttu. Yine de Corolla'dan çok çok üstün bir araç olmuş. Kesinlikle Corolla'dan iyi ve kötü bir araba değil ama motorun LPG+benzin yakması işime gelmedi. Corolla'nın motorundan tabii ki yine iyidir.




    Egea'ya da baktım, Egea'nın turbo motor en üst paketleri 2.el olarak benzinlilerde 500, dizellerde 600 olmuş. Egea satışlarının düşmesine şaşmamak lazım, C segment boyutlarında B segment fiyatlarında deniyordu artık City ve Taliant ile aynı boyutlarda ama fiyatları C segmentlerle yarışıyor. Kısaca Egea'da anlamlı bir versiyon bulamadım. City ve Taliant ilk geldiğinde hiç kimse yüzüne bakmıyordu şu an Egea Sedan Mayıs'a kadar 12 bin satmış ithal Taliant 4 bin, City ve C-Elysee'de toplam 4400 satmış yani artık Egea'nın pek anlamı kalmamış. Kendi sahasında bile gol atıyorlar. Bu arada City'nin LPG'ye uyumlu atmosferik motorunu da düşündüm, eğer o bantta araba alacak olsaydım ve deri koltuk+makam perdeleri gelseydi City Executive alırdım. Civic'ten aslında daha mantıklı bir araba ama iç mekanda olması gereken şeyler yok.



    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

    Megane'ın vs. de yeni kasası gelecek, zaten artık herkes SUV peşinde koşuyor. İkinci elde de B SUV'lar inanılmaz hızlı diyebilirim. Golf 8'i aldığımda C5 Aircross alsaydım daha fazla kazanıyormuşum şaka gibi ama gerçek... Neyse konumuza dönelim, son olarak manuel araç ve HB-Sedan almamaya karar verdim.


    Şimdi gelelim SUV, SUV'cuk mevzusuna. Bu segmenti Amerikalılar icat etti beyler, diyeceksiniz Range Rover, Jeep muhabbeti vs. var ama artık dikkat ederseniz ''cip'' kelimesi tedavülden kalktı. Herkes spor ticari araç anlamına gelen SUV kelimesini kullanıyor.


    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

    Bu SUV'ların tam anlamıyla ortaya çıkışı 80'li yıllara dayanıyor, ABD'li firmalar 80'lerde genel olarak leş arabalar üretiyordu. Japon araçlarının 2 litre motorla aldığı gücü ve sürüş zevkini 3.5 litre turbo motorlarda bile alamıyorlardı ve ABD'liler o arabaları ''Terrible 80s cars'' olarak tanımladılar. Çokta kullanışsız ve saçma arabalardı.



    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)


    Bu yüzden ABD'liler kendi yoğurt yiyişlerini gösterdiler, binek araba yapamıyorlardı ama muhteşem pikaplar yapıyorlardı. Bu pikaplar zamanla Crew Cab yani 5 ve 6 oturma koltuklu düzene geçti, sonra kısaltılıp kapalı kasa olarak ilk SUV örnekleri çıktı. Suburban bu noktada biraz istisna ama mantık aynı. Pikap şasisini SUV yapmışlar gördüğünüz gibi.


    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

    Bizi ilgilendiren kısım 2000'lerde VW Touareg gibi arabalarla başladı, VW'in ilk Luxury SUV'u olan Touareg'den sonra standart kullanıcılara alıştırma turları olarak Golf Plus ortaya çıktı. Yerden yüksek, arazi kabiliyeti olani alt şasisi hatta yakıt hortumları dahi tamamaen plastik muhafazarla kaptılmış bir binek araç. Dikkat ederseniz ticari kokpitli Touran ve Sharan varken iç mekan kalitesi Passat standartlarında olan bir araç yapıyor VW..ö


    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)


    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

    Golf Plus o kadar sevildi ki sadece Avrupa'da satışa sunulduğu yıl 128 bin adet sattı ve 2012 yılında yerini Golf Sportsvan'a bırakana kadar dünya geneli 1 milyon adet kadar üretildi. Golf Sportsvan orantısız ve çirkin bir arabaydı, tutulmadı silindi gitti... Golf Plus'ın ise kokpiti de o kadar kaliteli ve moderndi ki Tiguan'a aynen nakledildi ve 2016 yılına kadar yüzbinlerce Tiguan'da kullanıldı. VW'in günümüzdeki minnoş SUV'ların temeli özetle Golf Plus'a dayanır.



    Bundan sonra 2016'da yeni kasa Tiguan çıktı, ondan sonra Arona, Ateca'ydı vs. derken VW cephesinde Taos, Teramont, Taigo, T-Cross, T-Roc vs. bi müfreze kadar SUV çıktı.



    Taigo / T-Cross / Taos / Tiguan


    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)


    Teramont (Big boy)



    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)

    Çin pazarında da 50 model satan VW'in yaklaşık 30 SUV'u var. SUV ifadesi yanlış olsa da alternatif olarak yüksek oturum pozisyonlu binek araçlar vs. demek istemediğimiz için SUV deyip geçiyoruz.


    Gelelim Taigo'ya. Taigo alma sebebim 1.5 150 PS TSi motoru 1304 kg gibi bir ağırlığa sahip olarak sunması ve 8.3 saniye gibi ciddi bir 0-100 değerine sahip olması. Aracı henüz almadım ama R-Line paket ve 150 PS motorlu T-Roc ile test sürüşü yaptım, T-Roc 1353 kg ve 8.6 saniye 0-100'le dahi cidden deli bir makineyken Taigo gerçek anlamda bir spor araç gibi gidiyordur tahminimce. Henüz Taigo'yu kullanmadım ama Civic RS olarak bilinen ve 182 PS güce sahip Civic'lerin 8.2 saniye 0-100'e sahip olduğunu düşünürsek Taigo can yakacak bir makine. Golf'e göe üste para ekliyorum ama performans, daha büyük kasa, dizayn ve donanım konularında Taigo Style'dan memnun kalacağımı düşünüyorum.




    VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.)MM Automotiveyoutube
    This car is typical modern product. Funky, stylish, crossoverish, and ...that's it. Nothing more, but also nothing noticeably bad, which is good. #pov #taigo #volkswagen
    https://www.youtube.com/watch?t=584&v=rVdKUag-8-U&feature=youtu.be

    9:40'ta Sport'a almadan basıyor, Drive'da bile ne kadar esnek olduğnu görün istedim.



    Aracı alınca foruma tam incelemesini yazacağım, çok kısa iç mekan kalitesinden bahsedersem eski kasa T-Roc gibi leğen plastiği değil Polo ve Golf gibi ymşak plastik konsol var ve araba zaten Polo. İçi ve omuz çizgilkeri tamamen aynı. Göğüsün hem üstü hem dekor plastiğinin altında kalan kısım yumuşak plastik. Makyajlı T-Roc'a da yumuşak plastik gelmiş ama Taigo kadar kaliteli değil yine de. Ön kol dayamanın içinde halı kaplama vs. de var, benim aldığım araçta Travel Asisst ve Front Assist'te var araba 2022 model Haziran ayında gelmiş. Style pakette gözüme çarpan tek eksi arka camlarda karartma ve arka kol dayama olmayışı.


    Bayon vs. iç mekan kalitesi çok zayıf geldi. Aracı aldıktan sonra izolasyonu da çok merak ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 12 Temmuz 2022; 17:12:58 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Taigo: İlk İzlenimler ve Civic-Corolla Karşılaştırması

    Volkswagen Taigo, kompakt SUV segmentinde yeni ve iddialı bir oyuncu. Honda Civic ve Toyota Corolla gibi popüler modelleri geride bırakıp bu aracı tercih etmeyi düşünenler için, kullanıcı yorumlarına ve karşılaştırılmalara göz atalım.

    Taigo Kullanıcı Yorumları

    Taigo'nun ilk kullanıcı yorumları genel olarak olumlu yönde. Sürücüler, aracın şık görünümüne, ferah iç mekanına ve sürüş dinamiklerine övgüler yağdırıyor. Ancak bazı kullanıcılar, arka koltukların biraz dar olabileceğini belirtiyor.

    Taigo vs. T-Roc

    Taigo, Volkswagen'in T-Roc modelinden daha küçük ve uygun fiyatlı bir seçenek. T-Roc daha geniş bir iç mekana ve daha güçlü motor seçeneklerine sahipken, Taigo daha sportif bir sürüş deneyimi ve daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlı olarak Taigo veya T-Roc sizin için daha iyi seçim olabilir.

    Taigo vs. Civic-Corolla

    Civic ve Corolla, kompakt sedan segmentinde uzun süredir lider modeller. Taigo, bu araçlara göre daha yüksek sürüş pozisyonu ve daha geniş bir bagaj hacmi gibi bazı avantajlar sunuyor. Öte yandan, Civic ve Corolla kanıtlanmış güvenilirlikleri ve daha geniş bayi ağları ile ön plana çıkıyor.

    Karar Verme Süreci

    VW Taigo'yu satın alıp almama kararı, bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Şık görünümü, ferah iç mekanı ve sportif sürüşü ile Taigo, kompakt bir SUV arayanlar için ilginç bir seçenek olabilir. Ancak Civic ve Corolla gibi kanıtlanmış modeller de güvenilirlikleri ve geniş bayi ağları nedeniyle dikkate alınmalıdır.

    İhtiyaçlarınızı ve bütçenizi dikkatlice değerlendirerek, sizin için en uygun seçimi yapabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Golf alırken methiyeler düzüyordun, büyük karlar yapacağından bahsediyordun, olmadı mı
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    O dönem alınan manuel araçlar için. 2. elde sıkıntı olur dendiğinde, kabullenilmemişti. Şimdi gerçekleştiğini görüyoruz.
  • Segment düşmüşsünüz onu da yazsaydın. Hayırlısı olsun kaça mal olacak onu da eklersen; bari almayı düşünenler faydalansın
  • Özenilmiş ancak fazlaca yanlı yorum ve yanlış bilgi içeren bir yazı.


    Aracınız hayırlı olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi white without pressure -- 12 Temmuz 2022; 17:54:32 >
  • Panthér kullanıcısına yanıt

    Şimdi bir de yersiz bir sürü taigo övme konusu gelecek VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.) 

  • Aracı iyi günlerde kullanın. Bu arada Egea son 6 ayın en çok satan otomobili oldu. Hem de Cross satışları dahil edilmeden...
  • Dünya genelinde yerden yüksek araçlar trendde şuanda. Özellikle kadınlar dikkat ediyorum hep yerden yüksek arabalara biniyorlar.

  • Bem olsam kesinlikle eco civic alirdim.2. Eli taigoyu 5 e kart lar. Yine zarar edersin satarken
  • manuel golf hezeyanından sonra wv tutulması..)

    taigo nedir arkadaş bir hayalkırıklığı daha yerden 4 santim daha yüksek hepsi o..

    al lpg li civic geç.

    sonu pişmanlık içeren konuları görürüz yakında..

    hondaya hantal demiyormu birde sanırsın süper sport yarış aracı aldı.

  • yemin ediyorum gına geldi. her konusunun başında golf 8 golf 8. "geçen köpekler çocuğa saldırmış" diye bir konu açsa


    "geçen golf 8 ile giderken" diye başlayacak konuya.

  • Tiago bildiğin Polo hocam. Motor haricinde bir artısı yok.
    Civic Eco çok daha mantıklı seçim.

    Küçük bi şey , Taigo nedir yahu ? O kadar para yazık bence
  • bir de uzun uzun fotoğraflar falan yükleyip tespit kusmus:)). sonuç taigo:))
  • sen okuyanları değil kendini ikna etmeye çalışıyorsun, aldım de geç bize ne..

  • auto_motive kullanıcısına yanıt

    Benim kaynım aynı galeriden 1200'e 3008 alacaktı, takasta Golf'ü kaçtan sayarsınız dedik 550 dediler, tabii ölümü göster hastalığa razı olsun muhabbeti sonra 590 dediler.


    En son bende Taigo'ları olduğunu öğrendim, arabayı yeni almışlar ilana hazırlıyorlar vs. bildiğin stokçular işte... Onu bana verin dedim en son 3008 1 miiyon 200 bin, Taigo 820 bin takasta Golf 700 bin olarak anlaştık.


    Dizel otomatik GT-Line otonom sürüş ıvırt zıvırt bir sürü opsiyon olan 3008, bir sıfır atsak veya eski kurla mesela 2015'teki kurla 120 bin olsa, benzinli Taigo 82 bine denk geliyor aslında pahalı. En azından e-TSi olsa parasını hak edebilirdi. Fiyatları yüksek ikinci eli değerli. Talep var. Ben almasam pazartesi yerel biri alacaktı. (Araba Isparta arabası.) Isparta Burdur heti pütü boldur doldur Allah doldur...VW Taigo alıyorum ilk izlenimlerim (Neden Civic-Corolla vs. almıyorum.) 



    VW'in ikinci eli yüksek, Polo Style'a da bu galeri 745 istiyor Tagiş'e göre bomboş 95 PS araba...



    Fiyat yüksek maalesef. Hemen hemen 40 bin Dolar para gömdük. Seneye Dolar 50 olsa bu araba 2 milyon etmez herhalde. Millet manyak olmuş belki de eder.


    Aklım makyajlı T-Roc'ta kaldı sadece. Galeride o da vardı kırmızı renkti içi vs. gayet iyiydi C segment standartlarını karşılıyordu. Makyajlı kasası bayağı iyi olmuş.





  • kkvan kullanıcısına yanıt

    Civic Eco LPG'de tat verecek bir araba değil hocam.


    CVT şanzıman hep 5-6 devir çeviriyor, ona direkt enjeksiyon+LPG dayanmaz. Uzun vadede başa bela olur. Zaten şehir içi 8-9 litre LPG, 2 litre benzin yaksa e-TSI ile aynı yakıyor ben ne anladım o işten...


    İç mekan kalitesi önde yine zayıf göğüs vs. Taigo'dan kötü. Yarı dijital göstergeyi, yeşil renkli camları vs. beğenemedim. Executive pakette otonom sürüş yapmıyormuş. Civic almak için ekstra bahane üretmem gerekiyordu. Hem C segment binek araba alacaksam Golf Stye alırdım yine, Civic Executive'de motor 150 PS olsa belki yine düşünürdüm de hem hantal hem çok yakıyor hemde gitmesi için çat 5-6 bin yapıştırıyor.


    Turbo motorundan sağlıklı bir his alamadım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.