Dostlar Golf 8 1.0 Impression aracımı bireysel olarak satamadım, manuel şanzıman olması ve 0 km olarak ithalatının bitmesi sebebiyle araç tabiri caizse elimde kaldı. Bende takas için ilk olarak Civic 1.5 Turbo-LPG Executive CVT düşündüm. Civic'in iç mekan kalitesinde her ne kadar Corolla gibi sert plastiğin üerine deri giydirme gibi sevmediğim şeyler olsa da yeni kasa da genel olarak kalie hissiyatı iyi geldi. Kısa zaman içinde benzin ve mazot fiyatlarının tekrar 30 TL seviyelerine geleceği hepimiz için bir gerçek, bende Civic'in LPG'li olması sebebiyle önemli bir artıya sahip olduğunu düşünyordum ama motor cephesinde maalesef Civic'in eli epey zayıf çünkü ilk olarak 1.5 turboşajlı bir motordan 180 N/m gibi neredeyse atmosferik motor torku alıyorsunuz, 129 PS gibi yine dşük bir değer alıyorsunuz ve 1404 kg ağırlığı ile hantal bir araç ortaya çıkıyor. Diyeceksiniz ki torku erken veriyor vs. evet, torku erken veriyor ama 1.5 MTV'si ödüyorum ve LPG ile benzini birlikte yaktığı için benim 1.0 TSi benzinli Golf'üm ile bariz bir ekonomi farklı göremiyorum hemde benim 1.0 motorum daha iyi gidiyor... Şehir içinde 1.0 düz motor Golf (Hybrid olmadan.) 7 litrenin altında seyredebiliyor, Civic ile 8 litre LPG 2 litre benzin yaksam zaten aynı paraya denk gelecek hemen hemen, hemde Civic Executive'in ağırlık verisi LPG'siz değer, LPG ile 1.5 tonluk araç biraz zor yürür. Donanım olarak yarı hayalet gösterge, şıklı makyaj aynalarının vs. çok basit olması, ve siyah renklı arka camlar vs. olmaması da beni biraz soğuttu. Yine de Corolla'dan çok çok üstün bir araç olmuş. Kesinlikle Corolla'dan iyi ve kötü bir araba değil ama motorun LPG+benzin yakması işime gelmedi. Corolla'nın motorundan tabii ki yine iyidir. Egea'ya da baktım, Egea'nın turbo motor en üst paketleri 2.el olarak benzinlilerde 500, dizellerde 600 olmuş. Egea satışlarının düşmesine şaşmamak lazım, C segment boyutlarında B segment fiyatlarında deniyordu artık City ve Taliant ile aynı boyutlarda ama fiyatları C segmentlerle yarışıyor. Kısaca Egea'da anlamlı bir versiyon bulamadım. City ve Taliant ilk geldiğinde hiç kimse yüzüne bakmıyordu şu an Egea Sedan Mayıs'a kadar 12 bin satmış ithal Taliant 4 bin, City ve C-Elysee'de toplam 4400 satmış yani artık Egea'nın pek anlamı kalmamış. Kendi sahasında bile gol atıyorlar. Bu arada City'nin LPG'ye uyumlu atmosferik motorunu da düşündüm, eğer o bantta araba alacak olsaydım ve deri koltuk+makam perdeleri gelseydi City Executive alırdım. Civic'ten aslında daha mantıklı bir araba ama iç mekanda olması gereken şeyler yok. Megane'ın vs. de yeni kasası gelecek, zaten artık herkes SUV peşinde koşuyor. İkinci elde de B SUV'lar inanılmaz hızlı diyebilirim. Golf 8'i aldığımda C5 Aircross alsaydım daha fazla kazanıyormuşum şaka gibi ama gerçek... Neyse konumuza dönelim, son olarak manuel araç ve HB-Sedan almamaya karar verdim. Şimdi gelelim SUV, SUV'cuk mevzusuna. Bu segmenti Amerikalılar icat etti beyler, diyeceksiniz Range Rover, Jeep muhabbeti vs. var ama artık dikkat ederseniz ''cip'' kelimesi tedavülden kalktı. Herkes spor ticari araç anlamına gelen SUV kelimesini kullanıyor. Bu SUV'ların tam anlamıyla ortaya çıkışı 80'li yıllara dayanıyor, ABD'li firmalar 80'lerde genel olarak leş arabalar üretiyordu. Japon araçlarının 2 litre motorla aldığı gücü ve sürüş zevkini 3.5 litre turbo motorlarda bile alamıyorlardı ve ABD'liler o arabaları ''Terrible 80s cars'' olarak tanımladılar. Çokta kullanışsız ve saçma arabalardı. Bu yüzden ABD'liler kendi yoğurt yiyişlerini gösterdiler, binek araba yapamıyorlardı ama muhteşem pikaplar yapıyorlardı. Bu pikaplar zamanla Crew Cab yani 5 ve 6 oturma koltuklu düzene geçti, sonra kısaltılıp kapalı kasa olarak ilk SUV örnekleri çıktı. Suburban bu noktada biraz istisna ama mantık aynı. Pikap şasisini SUV yapmışlar gördüğünüz gibi. Bizi ilgilendiren kısım 2000'lerde VW Touareg gibi arabalarla başladı, VW'in ilk Luxury SUV'u olan Touareg'den sonra standart kullanıcılara alıştırma turları olarak Golf Plus ortaya çıktı. Yerden yüksek, arazi kabiliyeti olani alt şasisi hatta yakıt hortumları dahi tamamaen plastik muhafazarla kaptılmış bir binek araç. Dikkat ederseniz ticari kokpitli Touran ve Sharan varken iç mekan kalitesi Passat standartlarında olan bir araç yapıyor VW..ö Golf Plus o kadar sevildi ki sadece Avrupa'da satışa sunulduğu yıl 128 bin adet sattı ve 2012 yılında yerini Golf Sportsvan'a bırakana kadar dünya geneli 1 milyon adet kadar üretildi. Golf Sportsvan orantısız ve çirkin bir arabaydı, tutulmadı silindi gitti... Golf Plus'ın ise kokpiti de o kadar kaliteli ve moderndi ki Tiguan'a aynen nakledildi ve 2016 yılına kadar yüzbinlerce Tiguan'da kullanıldı. VW'in günümüzdeki minnoş SUV'ların temeli özetle Golf Plus'a dayanır. Bundan sonra 2016'da yeni kasa Tiguan çıktı, ondan sonra Arona, Ateca'ydı vs. derken VW cephesinde Taos, Teramont, Taigo, T-Cross, T-Roc vs. bi müfreze kadar SUV çıktı. Taigo / T-Cross / Taos / Tiguan Teramont (Big boy) Çin pazarında da 50 model satan VW'in yaklaşık 30 SUV'u var. SUV ifadesi yanlış olsa da alternatif olarak yüksek oturum pozisyonlu binek araçlar vs. demek istemediğimiz için SUV deyip geçiyoruz. Gelelim Taigo'ya. Taigo alma sebebim 1.5 150 PS TSi motoru 1304 kg gibi bir ağırlığa sahip olarak sunması ve 8.3 saniye gibi ciddi bir 0-100 değerine sahip olması. Aracı henüz almadım ama R-Line paket ve 150 PS motorlu T-Roc ile test sürüşü yaptım, T-Roc 1353 kg ve 8.6 saniye 0-100'le dahi cidden deli bir makineyken Taigo gerçek anlamda bir spor araç gibi gidiyordur tahminimce. Henüz Taigo'yu kullanmadım ama Civic RS olarak bilinen ve 182 PS güce sahip Civic'lerin 8.2 saniye 0-100'e sahip olduğunu düşünürsek Taigo can yakacak bir makine. Golf'e göe üste para ekliyorum ama performans, daha büyük kasa, dizayn ve donanım konularında Taigo Style'dan memnun kalacağımı düşünüyorum. MM Automotiveyoutube This car is typical modern product. Funky, stylish, crossoverish, and ...that's it. Nothing more, but also nothing noticeably bad, which is good. #pov #taigo #volkswagen https://www.youtube.com/watch?t=584&v=rVdKUag-8-U&feature=youtu.be9:40'ta Sport'a almadan basıyor, Drive'da bile ne kadar esnek olduğnu görün istedim. Aracı alınca foruma tam incelemesini yazacağım, çok kısa iç mekan kalitesinden bahsedersem eski kasa T-Roc gibi leğen plastiği değil Polo ve Golf gibi ymşak plastik konsol var ve araba zaten Polo. İçi ve omuz çizgilkeri tamamen aynı. Göğüsün hem üstü hem dekor plastiğinin altında kalan kısım yumuşak plastik. Makyajlı T-Roc'a da yumuşak plastik gelmiş ama Taigo kadar kaliteli değil yine de. Ön kol dayamanın içinde halı kaplama vs. de var, benim aldığım araçta Travel Asisst ve Front Assist'te var araba 2022 model Haziran ayında gelmiş. Style pakette gözüme çarpan tek eksi arka camlarda karartma ve arka kol dayama olmayışı. Bayon vs. iç mekan kalitesi çok zayıf geldi. Aracı aldıktan sonra izolasyonu da çok merak ediyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 12 Temmuz 2022; 17:12:58 > |
VW Taigo: İlk İzlenimler ve Civic-Corolla Karşılaştırması
Volkswagen Taigo, kompakt SUV segmentinde yeni ve iddialı bir oyuncu. Honda Civic ve Toyota Corolla gibi popüler modelleri geride bırakıp bu aracı tercih etmeyi düşünenler için, kullanıcı yorumlarına ve karşılaştırılmalara göz atalım.
Taigo Kullanıcı Yorumları
Taigo'nun ilk kullanıcı yorumları genel olarak olumlu yönde. Sürücüler, aracın şık görünümüne, ferah iç mekanına ve sürüş dinamiklerine övgüler yağdırıyor. Ancak bazı kullanıcılar, arka koltukların biraz dar olabileceğini belirtiyor.
Taigo vs. T-Roc
Taigo, Volkswagen'in T-Roc modelinden daha küçük ve uygun fiyatlı bir seçenek. T-Roc daha geniş bir iç mekana ve daha güçlü motor seçeneklerine sahipken, Taigo daha sportif bir sürüş deneyimi ve daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlı olarak Taigo veya T-Roc sizin için daha iyi seçim olabilir.
Taigo vs. Civic-Corolla
Civic ve Corolla, kompakt sedan segmentinde uzun süredir lider modeller. Taigo, bu araçlara göre daha yüksek sürüş pozisyonu ve daha geniş bir bagaj hacmi gibi bazı avantajlar sunuyor. Öte yandan, Civic ve Corolla kanıtlanmış güvenilirlikleri ve daha geniş bayi ağları ile ön plana çıkıyor.
Karar Verme Süreci
VW Taigo'yu satın alıp almama kararı, bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Şık görünümü, ferah iç mekanı ve sportif sürüşü ile Taigo, kompakt bir SUV arayanlar için ilginç bir seçenek olabilir. Ancak Civic ve Corolla gibi kanıtlanmış modeller de güvenilirlikleri ve geniş bayi ağları nedeniyle dikkate alınmalıdır.
İhtiyaçlarınızı ve bütçenizi dikkatlice değerlendirerek, sizin için en uygun seçimi yapabilirsiniz.