Şimdi Ara

Wasteland 2 (2014) [ANA KONU] (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
688
Cevap
9
Favori
32.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • utku191 U kullanıcısına yanıt
    Altmış saat sürmüş tam, az buz değil ki ben baya hızlı oynarım (yazıları çok hızlı okurum mesela)
    Partiyi biraz daha iyi kurabilirdim, burada verdiğimi parti önerilerinin hiç birini yapmamıştım başta ve baya rezil bir parti ile bitirdim, çok daha rahat olabilirdi aslında.
    DBM nin üssünü basmayı unuttum, bir daha ki oyunumda kurtulamayacaklar benden
  • oyunu çok sevdim biraz önce highpool görevlerini yaptım o çatışmayı harbi iyi yansıtmışlar şimdi 6 kişi takılıyorum çatışma sırasında red scorpion grubuna biri dalmıştı gittiğimde hepsi hoşaftı kim yaptı acaba minik bir spoiler alsam

    şimdi AG center dayım bakalım ne olacak.
  • Yeni fırsatım oldu, alıp indirip de oynamaya. Karakter yaratma ekranında dondum. Fallout 2'yi hatırladım. Monitöre göz yaşlarım damlıyor şu an.
  • Beyler,

    Oyun open world mü? Bir de, Divinity: Original Sin kadar kaliteli mi?

    Teşekkürler..
  • koray K kullanıcısına yanıt
    Oyun tam anlamıyla açık dünya değil, genişçe 2 tane ana haritada geçiyor ve buralarda irili ufaklı mekanlar var görevlerle ilgili. Ama çizgisel de değil, kafamıza göre takılabiliyoruz çoğunlukla.
    Original Sin kadar kaliteli bir yapım, hatta hikaye, anlatım ve karakterler yönünde daha önde. Grafik olarak fazla bir beklentiniz olmasın.
  • Quickload diye bir şey var, yani bildiğin load'a son save'i yükle görevinin bir tuşa atanmış hali. Yoksa quick falan değil. Quicksave başarılı, quickload başarısız, çok uzun sürüyor. iSSD var, SSD'lerde durum farklıysa SSD alıcam artık.

     Wasteland 2 (2014) [ANA KONU]


    Bazı yerlerin geçilememesi başarısız. Bir şeye tıklıyorsun 10-15 saniye animasyonunun bitmesini bekliyorsun (Şu Highpool'da bizi yukarı taşıyan asansör). Yanlışlıkla tıkladıysan bir daha tıklayıp eski haline getirmek ve tekrar asansörün içine girip bir daha tıklamak ve aşağıya inmek/yukarıya çıkmak 40-45 saniye alıyor. Çok mu? Az. Ama oyunun ahengini bozuyor.

    Piyasada kurşun yok. Ben bol kullandım galiba, 6 tane çete üyesinin karşısına çıkmam gerekiyordu, sadece iki kişinin uzmanlık alanına ait mermim kaldı (Birisi de zaten diplomat, SMG kullandırıyorum ve SMG özelliği 1 idi). Yakın savaşçımın da hp az olduğundan oyun zorluğunu en kolaya getirmek zorunda kaldım. Ranger oynuyordum. Belki de 2 tane yakın dövüşçü bir diplomat bir sniper ile devam ederim. Yanımıza alabildiğimiz companion'lara bir bakayım da ona göre ana dört karakterimizi geliştirmeyeyim o yönde.

    Ya kaliteli güzel de ilk bölümlerden midir nedir. Benim kıstasım Fallout 2 olduğundan yavan geliyor. Zekice hazırlanmamış gibi geliyor. Fallout 2 oynarken tüm zihnimi oyuna vermeliydim ki etrafımdaki dünyayı anlayabileyim, detayları kaçırmayayım. Bunda öyle bir kenarda sevdicekle mesajlaşıp öteki kenarda Kardeş Payı'nı izleyip oyun oynadım.

    Hatta dürüst olayım, bazı konuşmaları da okumadan atladım. Bu tarz oyunların bende kredisi çoktur, ileride seversin, alışırsın ya da oyun sonradan açılıyor diyorsanız oynamaya devam ederim. Oyunu alt+f4 ile kapatıp Wolfenstein oynadım biraz :(

    RPG'ci arkadaşlar, ameliyatlı yerime vurmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 6 Ekim 2014; 19:22:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicholai Hel

    Quickload diye bir şey var, yani bildiğin load'a son save'i yükle görevinin bir tuşa atanmış hali. Yoksa quick falan değil. Quicksave başarılı, quickload başarısız, çok uzun sürüyor. iSSD var, SSD'lerde durum farklıysa SSD alıcam artık.

    Bazı yerlerin geçilememesi başarısız. Bir şeye tıklıyorsun 10-15 saniye animasyonunun bitmesini bekliyorsun (Şu Highpool'da bizi yukarı taşıyan asansör). Yanlışlıkla tıkladıysan bir daha tıklayıp eski haline getirmek ve tekrar asansörün içine girip bir daha tıklamak ve aşağıya inmek/yukarıya çıkmak 40-45 saniye alıyor. Çok mu? Az. Ama oyunun ahengini bozuyor.

    Piyasada kurşun yok. Ben bol kullandım galiba, 6 tane çete üyesinin karşısına çıkmam gerekiyordu, sadece iki kişinin uzmanlık alanına ait mermim kaldı (Birisi de zaten diplomat, SMG kullandırıyorum ve SMG özelliği 1 idi). Yakın savaşçımın da hp az olduğundan oyun zorluğunu en kolaya getirmek zorunda kaldım. Ranger oynuyordum. Belki de 2 tane yakın dövüşçü bir diplomat bir sniper ile devam ederim. Yanımıza alabildiğimiz companion'lara bir bakayım da ona göre ana dört karakterimizi geliştirmeyeyim o yönde.

    Ya kaliteli güzel de ilk bölümlerden midir nedir. Benim kıstasım Fallout 2 olduğundan yavan geliyor. Zekice hazırlanmamış gibi geliyor. Fallout 2 oynarken tüm zihnimi oyuna vermeliydim ki etrafımdaki dünyayı anlayabileyim, detayları kaçırmayayım. Bunda öyle bir kenarda sevdicekle mesajlaşıp öteki kenarda Kardeş Payı'nı izleyip oyun oynadım.

    Hatta dürüst olayım, bazı konuşmaları da okumadan atladım. Bu tarz oyunların bende kredisi çoktur, ileride seversin, alışırsın ya da oyun sonradan açılıyor diyorsanız oynamaya devam ederim. Oyunu alt+f4 ile kapatıp Wolfenstein oynadım biraz :(

    RPG'ci arkadaşlar, ameliyatlı yerime vurmayın.

    usta oyunla ilgili bu tarz yazıları okudukça ağlayasım geliyor :( 21 aralık ta sınavım var diye başlayamadım daha. Anca burada yazılanları okuyarak açlığımı gidermeye çalışıyorum. Bir kişi daha yazmıştı yukarıda oyun 2. kez oynanmaz gibilerinden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicholai Hel

    Quickload diye bir şey var, yani bildiğin load'a son save'i yükle görevinin bir tuşa atanmış hali. Yoksa quick falan değil. Quicksave başarılı, quickload başarısız, çok uzun sürüyor. iSSD var, SSD'lerde durum farklıysa SSD alıcam artık.

    Bazı yerlerin geçilememesi başarısız. Bir şeye tıklıyorsun 10-15 saniye animasyonunun bitmesini bekliyorsun (Şu Highpool'da bizi yukarı taşıyan asansör). Yanlışlıkla tıkladıysan bir daha tıklayıp eski haline getirmek ve tekrar asansörün içine girip bir daha tıklamak ve aşağıya inmek/yukarıya çıkmak 40-45 saniye alıyor. Çok mu? Az. Ama oyunun ahengini bozuyor.

    Piyasada kurşun yok. Ben bol kullandım galiba, 6 tane çete üyesinin karşısına çıkmam gerekiyordu, sadece iki kişinin uzmanlık alanına ait mermim kaldı (Birisi de zaten diplomat, SMG kullandırıyorum ve SMG özelliği 1 idi). Yakın savaşçımın da hp az olduğundan oyun zorluğunu en kolaya getirmek zorunda kaldım. Ranger oynuyordum. Belki de 2 tane yakın dövüşçü bir diplomat bir sniper ile devam ederim. Yanımıza alabildiğimiz companion'lara bir bakayım da ona göre ana dört karakterimizi geliştirmeyeyim o yönde.

    Ya kaliteli güzel de ilk bölümlerden midir nedir. Benim kıstasım Fallout 2 olduğundan yavan geliyor. Zekice hazırlanmamış gibi geliyor. Fallout 2 oynarken tüm zihnimi oyuna vermeliydim ki etrafımdaki dünyayı anlayabileyim, detayları kaçırmayayım. Bunda öyle bir kenarda sevdicekle mesajlaşıp öteki kenarda Kardeş Payı'nı izleyip oyun oynadım.

    Hatta dürüst olayım, bazı konuşmaları da okumadan atladım. Bu tarz oyunların bende kredisi çoktur, ileride seversin, alışırsın ya da oyun sonradan açılıyor diyorsanız oynamaya devam ederim. Oyunu alt+f4 ile kapatıp Wolfenstein oynadım biraz :(

    RPG'ci arkadaşlar, ameliyatlı yerime vurmayın.

    Ben de Fallout'a göre çok yavan kaldığını düşünüyorum ve Fallout hastası biri olmama rağmen bu oyun beni eğlendiremedi

    Edit : Bayağıdır görmüyordum seni özlemişim yazılarını okumayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jiraiya -- 6 Ekim 2014; 12:45:46 >




  • Gerçekten kopma noktasına gelene kadar oynarım. Oyunda beni saracak bir durum olmadı. Oyuna bağlanamadım henüz. Fallout 2 bambaşkaydı. Benim çok oynanmış ve çok ilerlenmiş 6-7 tane karakterim vardı. Hepsiyle neredeyse aynı anda oynardım. Biriyle oynar ilerler, sonra diğerine geçerdim falan Fallout New Vegas'ta buna yaklaşabildim, 4-5 karakterim vardı. Bu oyunda ruh eksik sanki. Ben bu kickstarter projelerinde sanki parayı nakit aldılar diye ortaya bir şey çıkaralım da, düzeltirsek de olur düzeltmezsek de böyle kalsın havası seziyorum. Halbuki ekmek kadar köfte olacak olsa daha iyi yapmaları gerekiyor. Tamam, oyun çıktıktan sonra da satılıyor, hatta daha pahalıya satılıyor ama Shadowrun'ı da aldım aynı havayı sezdim. Yıllar geçti artık, Fallout 2'nin büyük artıları ortada. Bu artılara dokunmadan ufak artılar eklemek zor olmamalı. Bunu beceremiyorsan bence bir yerlerde insani zaaflar vardır. Ya ben bile şu baskın olan cehaletime rağmen oyunu şöyle yapsalardı böyle etselerdi diyebiliyorsam orada bundan ekmek yiyen adamların bunu düşünmeden çözmesi gerek.

    Bazı oyunlara experience sistemi sonradan gelmiş gibi hissediyorum. Yani adamlar taktik, aksiyon falan yapıyorlar. Bir de tercih ekliyorlar iki üç tane. Sonrasında experience, attribute, skill sistemi falan getiriyorlar ki hem aksiyon hem taktik seven hem vurdulu kırdılı hem de RPG'cileri ekran başına toplayayım istiyorlar gibi. Skyrim, Dishonored, Bioshock, Shadowrun, Stalker gibi. Bu oyunlardan Shadowrun hariç hepsini aşırı oynadım ve çok sevdim, yanlış anlaşılmasın. Sadece benim anladığım RPG bu değil. RPG unsurları yerleştirilmiş oyun bunlar. Tabiî beğenilmemelerine sebep değil, hepsi de çok kaliteli, çok güzel, bilgisayarımda kurulu oyunlar.

    @Hurdacı, dersini çalış dostum, oynarsın sonra :) Yine burada sohbet muhabbet fikir paylaşımı yaparız. Sen gelene kadar ağırdan alırız biraz :)

    @Jiraiya, sağol abi, düzgün RPG çıkmıyor ki gelelim. Bu sıralar Wolfenstein ve Diablo 3 dışında oyun oynamıyorum zaten. Divinity Original Sin alıcam da elimdeki oyunlardan bir sıkılayım, hemen para vermeyeyim diyorum. Planescape'in yeni oyunu da güzel çıkmazsa uzun bir süre gözükmeyip Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, Arcanum, Planescape: Torment, Neverwinter Nights oynarım sırasıyla. Beni zaten bu oyunlar şu anki çalışma yoğunluğunda bir yıl götürür. Bir yıl sonra yine bakarım piyasaya, tavsiye ettiğiniz varsa alır oynarım :)

    İyi eğlenceler.




  • Ben Falloutları tekrar tekrar oynadım, bu tarz bir oyun arıyorum yine. Wasteland 2 de sarmadı. Senin tavsiye edeceğin bir şey var mı? Fallout 3 ve New Vegas tarzı da olur.
  • Oyun gayet güzel arkadaşlar, biraz beklentileriniz değişikti galiba sizlerin. RP si yerinde, savaşlar taktiksel ve sıkmıyor, karakterler ilginç, sağa sola yerleştirilmiş güzel hikayeler var. Karakter yaratma kısmı gayet detaylı ve birbirinden değişik partiler ile başlayabiliyorsunuz oyuna, partinize katabileceğiniz 10 dan fazla ilginç tip var ve hepsinin kendi hikayesi, diyalogları var.
    Fallout'un değil Wasteland'in devam oyunu olduğunu bilmeniz lazım başta, ikisini karşılaştırmak pek mantıklı değil. Fallout ile benzerlikleri post apokaliptik dünya ve kara mizah. Onun dışında değişik dünyaların oyunları her ikisi de. En yakın Brotherhood of Steel karşılaştırılabilir bu oyunla.
    Düzgün şans verip oynamanız lazım tabii önce. Her sıkıldığınız yerde çıkıp, bırakırsanız bir şey anlamazsanız oyundan. Önceki oyunlarda da bu tarz sıkıcı yönler gayet fazlaydı, özellikle Fallout 2 ve New Vegas bug yuvasıdır ve ikisininde hala düzelmeyen, oyun bıraktırıcı bugları mevcut.


    Bazı favorimiz olan oyunların bırakın gelişmiş versiyonunu, birebir aynısının bile çıkmayacağını da kabullenmek lazım artık. Ben de bir iki sene öncesine kadar yeni bir Dark Omen, Legacy of Cain, Sacrifice veya Myth oyunu çıksın diye bekliyordum ama bu tarz yaratıcılık ve özen kalmadı artık piyasada. Gothic serisini yapanlar bile çaptan düşüp Risen 2-3 gibi onların yanına yaklaşamayan oyunlar yaptılar.
    Oyun piyasasında çok ufak bir dilimiz artık, CoD un ölüsü bile milyonlar satıyorken, satış rakamı milyona yaklaşamayan adam gibi RPG piyasası bu şekilde devam edecek yoluna. Yıllardır sürünürken şu KS projeleri ile kendine geldi biraz en azından.




  • Beklentim ya da umduğum bir şey yok. Ne birilerinin övmesiyle oyuna sempati duyacak ne de birilerinin yermesiyle oyundan soğuyacak yaşta ve tecrübedeyiz. RPG'den anlayan, FRP'de yıllarca DM'lik yapmış, hikâyeler yazmış biriyim, kendi zevklerimin olduğunu düşünüyorum. Beklentilerim yüksekti onu karşılayamadı değil, bir RPG olarak da beğenmediğimi dile getirdim. Benden sonra yorum yapan diğer iki arkadaş da sıkı RPG'cidir, kendileriyle aylar yıllar önce arkadaş olarak bu konular ile ilgili ekleşmiştik.

    Oyun "sana" göre başarılı olabilir. Nasıl hepimiz Fallout hastasıysak ve sıkı herhangi bir RPG'ci de Fallout'a tapıyorsa öyle bir şey değil demek istedik. RPG'nin iyisi her eski okul RPG'ciye hitap eder. Çünkü zaten beklentilerimiz yeteri kadar düşük. Bak hâlâ Jiraiya eski oyunlara benzeyen oyunlar arıyor ve ben ona düzgün bir liste çıkarıp tavsiyede bulunamıyorum.

    Bu oyunu beğenmek için beklentilerimizin değişik ya da yüksek olmasına gerek yok. Oyunu yine oynayacak mıyım? Oynayacağım, iyice bu oyun olmamış diyene kadar oynayacağım. Ama onun dışında daha ilk 10 saatten yakaladığım eksiklik ve hataların, soğutan nüansların bulunmasına değinemeyeceksek ve sen de buna rağmen oyuna toz kondurmayacaksan bu durumda senin oyundan beklentilerin düşük demektir. Ben bir RPG'de ruh ararım, beni bağlamasını ararım. Onun dışında Call of Duty oynarken de eğleniyorum ama bu tarz oyunların ruhu yok, sadece oynadığın anda eğleniyor, bitirince de siliyorsun zaten. Tadımlık. Wolfenstein oynarken eğleniyorum, seviyorum. Ama çok beğendiğim oyunlardan değil, güzel oyun der geçerim.

    Bir şeyi bir başka şeyle ikâme etmeye çalışmıyor kimse. Sadece o tadı almak istiyor. Fallout'ta bug olması ya da olmaması, oyunun dehşet bir şey olması ya da basit olması, sıkılmadan 150 saat aralıksız oynamak ya da sıkılıp 15 dakika sonra kapatmak sorun değil. Fallout'ta ne yaşıyorsak aynı şeyleri yaşamak istiyor herkes. Adı neyse o. Arcanum'da yaşadık, Neverwinter Nights'ta ben yaşadım (Çoğunluk sevmiyor galiba), Planescape Torment ağır bir oyundu yavaş yavaş oynaya oynaya yaşadık, New Vegas'ta yaşadık. Ben kendimi bu dünyadan soyutlayıp o dünyada hissedemiyorsam, katharsis duygusunu bende oluşturmuyorsa iki experince alıp üç level atlayıp eğlenecem diye RPG oynamam. Oyun diye oynarım ama bunun adı başarılı RPG olmaz.

    Ayrıca dediğim gibi, oyun ileride açılır, ben alışırım, daha güzel daha doyurucu bölümler vardır, saçma salak kamera sorunları ve sürekli parmağımız z tuşunda dolaşmak zorunda kalmayız, o zaman beğenirim. Zaten oyuna vebalı gibi yaklaşmıyorum, temeli olmayan eleştiri de yapmam. Ben eğlenmek için yaptığım bir aktivitenin beni eğlendirip eğlendirmemesine bakarım. Bunun adı RPG olur, FPS olur, strateji oyunu olur, spor oyunu olur. Oyunda sıfır bug şahane bir hikâye süper grafikler de olsa beni mutlu etmiyorsa dile getiririm. Bu yazdıklarım beni bağlar çünkü. RPG bölümünde de istediğimizi söyleyemeyeceksek, eleştiriye kapattıysak ana başlıkları bilelim. Ben buraları bıraktığımda herkes düşündüğünü söyleyebiliyordu çünkü.




  • Bir de senden karakter yaratım guide'ı bekliyorum siberarmi.
  • peşime the provost diye biri takıldı gitmiyor da arkadaş ben nereye bu oraya
  • Genel anlamda sınıfı geçen güzel bir oyun. Oynanmasını tavsiye ederim ama açıkçası oyun beni Fallout Tactics kadar sarmadı. Kesinlikle efsaneler arasına giremez şu haliyle (ve fiyatıyla). Highpool, AG,Nomad Camps sanırım ve bir yere daha gittim sonra ara verdim. Şu ana kadar gördüklerim:
    - Oyuna başlamadan karakterlerin dinlerini seçebiliyoruz 1 ateist, 1 hristiyan, 1 müslüman ve 1 Budhist yaptım ama oyun içinde oynadığım süre boyunca ne bir kendi aralarında laf atma, ne bir referans, ne bir konuşma görmedim. Faso fiso olarak seçiyorsak hiç koymasınlar daha iyi üzerinde düşünerek seçmiştim bir de.
    - Weapon jam olayında da bir sorun var. %2 olarak gösterse de silah %50 gibi bir sıklıkla takılıyor.
    - Loot kaçırmamak için sürekli kamerayı sağa ve sola oynatmak gerekiyor. Belli bir süre sonra can sıkıyor. Sanki COD oyunlarında intel topluyoruz.
    - Bazı eşyaların açıklamaları çok yetersiz.Bir arkadaş beyaz olan herşeyi saklayın dedi diye saklıyorum.
    - 2001'de çıkan Fallout Tactics grafiklerini daha çok beğenmiştim. Bu oyundakinde sanki birşeyler eksik,yavan.
    - Skillerle de ilgili birşeyler söyleyecektim ama bir kez bitirdikten sonra editlicem.

    Heavy Weapon seçeceklere:Grupta AR de kullanan varsa Angela'yı da alınca mermisiz kaldım. Belki benim beceriksizliğim ama oynadığım süre boyunca mermi yetiştiremedim arkadaş. Ağır silahı sniper gibi kullandım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicholai Hel

    Gerçekten kopma noktasına gelene kadar oynarım. Oyunda beni saracak bir durum olmadı. Oyuna bağlanamadım henüz. Fallout 2 bambaşkaydı. Benim çok oynanmış ve çok ilerlenmiş 6-7 tane karakterim vardı. Hepsiyle neredeyse aynı anda oynardım. Biriyle oynar ilerler, sonra diğerine geçerdim falan Fallout New Vegas'ta buna yaklaşabildim, 4-5 karakterim vardı. Bu oyunda ruh eksik sanki. Ben bu kickstarter projelerinde sanki parayı nakit aldılar diye ortaya bir şey çıkaralım da, düzeltirsek de olur düzeltmezsek de böyle kalsın havası seziyorum. Halbuki ekmek kadar köfte olacak olsa daha iyi yapmaları gerekiyor. Tamam, oyun çıktıktan sonra da satılıyor, hatta daha pahalıya satılıyor ama Shadowrun'ı da aldım aynı havayı sezdim. Yıllar geçti artık, Fallout 2'nin büyük artıları ortada. Bu artılara dokunmadan ufak artılar eklemek zor olmamalı. Bunu beceremiyorsan bence bir yerlerde insani zaaflar vardır. Ya ben bile şu baskın olan cehaletime rağmen oyunu şöyle yapsalardı böyle etselerdi diyebiliyorsam orada bundan ekmek yiyen adamların bunu düşünmeden çözmesi gerek.

    Bazı oyunlara experience sistemi sonradan gelmiş gibi hissediyorum. Yani adamlar taktik, aksiyon falan yapıyorlar. Bir de tercih ekliyorlar iki üç tane. Sonrasında experience, attribute, skill sistemi falan getiriyorlar ki hem aksiyon hem taktik seven hem vurdulu kırdılı hem de RPG'cileri ekran başına toplayayım istiyorlar gibi. Skyrim, Dishonored, Bioshock, Shadowrun, Stalker gibi. Bu oyunlardan Shadowrun hariç hepsini aşırı oynadım ve çok sevdim, yanlış anlaşılmasın. Sadece benim anladığım RPG bu değil. RPG unsurları yerleştirilmiş oyun bunlar. Tabiî beğenilmemelerine sebep değil, hepsi de çok kaliteli, çok güzel, bilgisayarımda kurulu oyunlar.

    @Hurdacı, dersini çalış dostum, oynarsın sonra :) Yine burada sohbet muhabbet fikir paylaşımı yaparız. Sen gelene kadar ağırdan alırız biraz :)

    @Jiraiya, sağol abi, düzgün RPG çıkmıyor ki gelelim. Bu sıralar Wolfenstein ve Diablo 3 dışında oyun oynamıyorum zaten. Divinity Original Sin alıcam da elimdeki oyunlardan bir sıkılayım, hemen para vermeyeyim diyorum. Planescape'in yeni oyunu da güzel çıkmazsa uzun bir süre gözükmeyip Fallout 1, Fallout 2, Fallout Tactics, Fallout 3, Fallout New Vegas, Arcanum, Planescape: Torment, Neverwinter Nights oynarım sırasıyla. Beni zaten bu oyunlar şu anki çalışma yoğunluğunda bir yıl götürür. Bir yıl sonra yine bakarım piyasaya, tavsiye ettiğiniz varsa alır oynarım :)

    İyi eğlenceler.

    Eyvallah usta az kaldı sınava, 21 Aralık ta. bitsin wasteland 2 yi oynamayı iple çekiyorum. Muhabbete dahil olmayı çok istiyorum. Saolasın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.T.A.L.K.E.R. -- 6 Ekim 2014; 22:39:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dün kaldığım yerden devam edeyim dedim, dört saat kadar oynuyorum. Birkaç bug, kameranın sağa sola hızlı dönmemesi, geçilmeyen gereksiz görseller (Sanki bu oyunda grafiklere bakıyoruz gibi, bir de basit bir su kaçağını zorla göstermeye çalışıyor, FPS oyunlarında geçilemeyen ara videolar gibi), karakterlerin bir yerlere sıkışıp kalması ve bir kısmının hareket edemeyip ötekilerinin ipini koparması, arzuladığımız ve özlediğimiz birçok şeyin (Şey diyorum, skill'den npc'lere kadar onlarca özellik var) oyunda olması ama yine çoğu şeyin üstün körü geçilmesi ve oyunun havasından, yapısından değil de sanki oyun motorundan kaynaklanan bir yavaşlığı, bir hantallığı olması oyunu gözümde basitleştirdi. Highpool'dan çıkıcam birazdan, şimdilik zekâ gerektiren ya da şaşırtan bir görevle, bir olayla karşılaşmadım. Oyunun başlarında sayılırım sanırım.

    Edit 1: Bir yerden bir yere gitmek için haritayı açtım, tıkladım, git dedim, yolda encounter'a denk geldim, cenk ettik bitti, tekrar yola çıktım. Bir daha haritayı açıp gideceğimiz yeri seçmek gerekiyor. Yanılmıyorsam Fallout 2'de bile vardı bu, işimiz bitince aynı güzergâhtan bir şey yapmadan devam etmek. Bunda yeniden seçmek gerekiyor. Fallout ile kıyaslama sebebim Brian Fargo ve oyunun Fallout'a benzemesi. Yoksa konuyu ya da içeriği mukayese etmiyorum. Burada ruhtan değil teknik bir aksaklıktan bahsediyorum. Ayrıca neyi satıp neyi satmayacağımızı tahmin etmek zorunda kalmak, önemli bir şeyi sattıysak fellik fellik nereye sattığımızı hatırlamak ve aramak, bulmaya çalışmak rol yapmak değil. Nasıl her yerde istediğimiz gibi rol yapamıyoruz, seçenekler sunulsa da bu seçenekleri biz belirlemiyoruz, bize de seçenek sunan bir başka düzen var, bunu da seçenek olarak değil de işe yaramayanları gerçekten işe yaramayan olarak belirterek çözselermiş. Junk diye sattığın item gerekli olabiliyor, beyaz diye işe yarar dediğin item ile işin olmayabiliyor.

    Edit 2: Oyuna biraz şans vermek gerekiyor. Hatalar yine var, kamerayı her seferinde dört döndürmek zorundasınız ve acaba tıklanıyor mu diye mouse'u gezdirmeniz de yetersiz, tıklanabilen nesnelerin sadece bir bölüne tıklanabiliyor çünkü. Oyunda ilerledikçe verilen emekten mi yoksa geçirilen zamandan mı tam netleştiremedim (ama kesinlikle oyundan soğutan nüansların bir anda ortadan kalkmasından değil) oyuna daha tahammül edebilir biçimde devam ettim. Yokluktayız napalım, farklı olan ve bizim beğenilerimize hitap eden oyunlarla benzerlikleri olan her oyuna bir kucak açmalıyız. Çözüm süreci hakkında konuşuyormuşum gibi oldu.

    Save alın bol bol. Oyunda ilerlemeyi imkansız hale getiren muazzam basit bug'lar var. Bir de harita ve düzlem olayları oyunda sıkıntılı ama patch çıkarırlar sanırım. Kullanıcı yamalarına imkan varsa daha da güzelleşebilir. Genel olarak hantal bir oyun, bunu oyunun aslında 3 boyutlu olup oynarken izometrik olmasına yoruyorum. Bir de kamera açısı çok dik. Ya iyice uzaklaşıcaksın ne var ne yok görebilmek için ya da pata küte ilerleyeceksin. 7/10 şimdilik puanım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 7 Ekim 2014; 13:10:51 >




  • Ranger citadele girdim. Bir sohbet bir muhabbet hikayeye daldim gidiyorum baktim oraya amcalar muze kurmus. Girdim geziniyorum birde baktim boyle yesil uzun bir sey var. 150 yillik savas oncesi bir nukleer fuze. Sonrasini ne ben hatirliyorum nede ranger citadeldeki kimse....

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nicholai Hel kullanıcısına yanıt
    Hantal çok doğru bir kelime, özellikle quick load ların en az 6-7 saniye sürmesi bayıyor bir süre sonra, bir kere girdikten sonra sorun değil gerçi ama bazen 4-5 tane tuzaklı ve kilitli sandık, kasa olan yerde çok yavaşlarıyor oyunu, soğutuyor arayı. Unity motoru ve seçtikleri tarzda biraz problemli genel olarak, yeni X-com gibi Unreal motoru kullansalardı keşke demekten kendimi alamadım bazı yerlerde ama elemanlara 3 Amigolar ve goril kostümü giydirdikten sonra biraz geçti bu yadırgama :)

    Arizona'da o kadar ölümcül bir bug ile karşılaşmadım ama LA den itibaren her haritaya girince ayrı bir kayıt almak lazım, özellikle Hollywood bug cenneti. Gerçi hafta sonuna doğru bir yama gelecekmiş büyükçe, bata bir kısım düzelecek orada (bazı bugların çözümü çıkışa yetişmemiş bilmelerine rağmen.) En önemli problem bazı düşmanların çok uzağa ilerlemesi, 4-5 ekran boyunca ilerleyebilen tipler var ama bunu çözmüşler yeni yamada.

    Karakter yaratma ile ilgili bir şeyler yazmıştım temel olarak önceki sayfada, pek de eklenecek bir şey yok ona şu an için.
    -Combat İnitiative en önemli savaş özelliği 15 in üzerinde olunca bir turda 2 defa sıra geliyor, bu yüzden Awarness ve Speed önemli statlar, tüfek kullanacak elemanlarda bunları yüksek tutun.
    -Action Points 10un üzerinde gereksiz çoğu karakter için.
    -STR güzel ama yakın dövüşe o kadar da etki etmiyor. Zırh kullanmak için 4-5 yapılabilir bir karakterde.
    -Coordination da çok önemli değil, gelen vuruş şansı çok yüksek değil ve awerness,speed in gölgesinde kalıyor.
    -Luck'ı gönül rahatlığıyla 1 e inidirin herkesde, acımayın.
    -Bir lider seçin ve karizmasını 8-10 yapın mutlaka ve leadership öğretin. Aynı karakterin İNT te 10 olsun ve sadece yetenekler üzerine yoğunlaşsın. Konuşma karakteri yapabilirsiniz, bazı seçenekler sadece yüksek karizma ve perception ile çıkıyor yoksa kaçırıyorsunuz. Geri kalanların karizmayı 1-2 yapabilirsiniz, 2 olursa garanti olur bazı NPCleri kaçırmazsınız, grubun toplam karizması düşük olunca gözükmeyen tipler var.
    -İNT önemli, 4 ün altına düşürmeyin. Yükseltecekseniz de en az 8 yapın,8 olan karakterler 5-6 tane yeteneği 10 yapabiliyor kitaplar ile.
    -En iyi silahlar tüfekler, pompalı tüfek kalabalıklara karşı etkili, SMG lerin menzili çok kısa, pistoller ilk 10 saatten sonra etkisini kaybediyor. Enerji silahları zırhlılara çok etkili ama zırhı düşüklere karşı gereksiz. Yakın dövüşte en iyisi açık ara Brawling sonlara doğru, seviyeniz kadar hasar ekleniyor her vuruşa ve 10a çıkarınca %100 kritik şansı veriyor. Ezici silahlarda güzel hasar veriyor başlarda ve sonlarda da çok kötü değil. Bıçaklardan ve kesicilerden uzak durun, başlarda iş yapsada sonlarda çok sınıfta kalıyorlar.
    -Barter dan uzak durun, animal whisperer çok işlevsel değil, brute force ile çözülebilecek çoğu şeyi patlayıcı veya silahlar ile çözebiliyoruz. Field medic uzun bir süre 4-5 te kalabilir,daha çok isteyenler Arizona'nın sonlarına doğru çıkıyor anca. Ana haritada savaşmak istemiyorsanız Outdoorsman'e verebilirsiniz. Arizona'da 4-5, LA de 8-9 yetiyor.
    -Silah yetenekleri hariç her yeteneğin bir adet kitabı, 2-3 tanede trinketi var kullanabileceğiniz. LA in başlarında 2 safecrack ve 2 lockpick veren maske var mesela. 10un üzerine çıkmıyor hiç bir özellik ona göre planlayın ilerisini. Oyunun seviye sınırı 50 ama 43-44 gibi rakam ulaşılır gibi en çok. Her gördüğümüzü indirirsek biraz daha yükselebilir ama o zamandan Arizona'dan çıkamayız :) Rangerlar düşman oluyor masumları katletmeye başlarsak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 8 Ekim 2014; 11:37:09 >




  • AG Center da bitki kaplamış geçitler var, hatta bir pompa vanasının bulunduğu odanın kapısında..ateş edince infective yazıyor kırmızı..(Vines on doors geçiyor nette) bir türlü açamadım.yardımcı olur musunuz?
    Mushroom cave de vardı bir tane..patlayıcı , machete ,Herbicide gun hiçbiri işlemiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeriko77 -- 8 Ekim 2014; 13:06:34 >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.