Şimdi Ara

Yeni Jenerasyon 'Belaltı Reklam' Modası...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
3.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çoğumuz; "anneme reklamcı olduğumu söylemeyin, o beni genelevde piyanist sanıyor" fıkrasını biliriz...
    Baştan söylemek isterim ki amacım reklamcıları aşağılamak değil.Bu aralar artan bel altı reklam modasını yermek...

    Unuttuklarım varsa hatırlatın lütfen ama benim gördüklerim şunlardı:

    Bir telefon operatörünün "19luk" muhabbeti, süperlig maçlarını veren bir kanaldan, argo tabir ile bir tv programı sunuculuğundan "şutlanan" malum şahsın bir inşaat malzemesi firması reklamındaki "boru" gafı, meşhur ve izlenme rekorları kıran bitmiş bir dizinin bayanlar baş rolünü üstlenen hanımefendinin bir gıda reklamında şahsına kadar uzanan gıda firmasının yuh be denecek seviyedeki satış sloganı ( tek atımlık çıtır ) ve bitmek tükenmek bilmeyen seviyesiz kondom reklamları...


    ...
    Evet.Haklısınız.Reklam ve amacı ilgi çekmek ve o malı tanıtmak ve daha önemlisi sattır(t)maktır.

    Ancak Hayır!

    Bu şekilde değil. Bu biçem ile olmamalı.

    Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz, bir sigara dumanına bile sansür çektiren RTÜK, bu konu ile alakalı bir atılım yapmalı mı?

    Sevgiler, Iyi Geceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red Kit -- 28 Temmuz 2010; 23:31:47 >







  • fındık reklamındaki
    aganigi naganigi ye ayıla bayıla güldügümüz günler geride kalmalı diyorsunuz yani.
  • Toplumun büyük çoğunluğu müslümandır ve bu yüzden cinsel içerikli herşey daha çok ilgi çeker.

    Türbanlı kadın/çarşaflı kadın, karşı cinsin elini sıkmayan dinciler, cinsi sapıklar hepsi aynı kazanda kaynar. 10 yaşında bir kız çocuğunun elini sıkmayan bir adamın, o el sıkmama nedeni tiksindiricidir. Niyeti bozukluğuna örnektir.

    Babasının evinden bir anadolu kasabasında baskı ile yetişmiş üniversiteli kızın şehir dışında yaptıkları...

    Fırsatı olsa her dişi ile birlikte olma meraklısı olan tiplerin, bakire kız ile evlenme istekleri...


    İşin özü tüm ahlaksızlıklar ve ahlaksızlar, kendilerini ahlaklı gören bu dinci çevrede türemektedirler.

    Kendini meta olarak kullandırıp, bu ranttan pay alan kadınların söz konusu kadın hakları ve erkek egemenliği eleştirisi olunca feminist tutumları tiksinti vericidir. İki karışlık etek giyip orasını burasını çekiştirip, karşısındaki insanı töhmet altında bırakan dişiciklerde peçeli-türbanlı tiplerden farkı yoktur.

    İşin özü Belaltı İnanç Sistemi




  • eger böyle olursa dikkat- ilgi degil, tepki ceker.
    bunlar farklı seylerdir.
    hatırlayınız, hacca giden kafilelerin oldugu zaman havaalanındaki zeki triko reklam panoları sorun olmuştu.
    demekki ilgi cekmiyor.
    ayrıca,
    bu olay (cografi olarak) üstümüzde ve sol bölgelerde dahada derinleşmiş içerikli işiliyor.
    adamların içki reklamları o biçim, hele bi afişleri var. amanın.
    bu durumda ortada bi terslik var.
    bir şarkı derki ;
    cinsellik açık bir kapı, biri onu artık kapatmalı
    iyi olan her şey gibi, bu da artık çok fazla kurcalanmamalı

    ama malesef paranın acık tutamayacagı kapı yok:)

    ilk mesajda şikayette haklı aslında, kaybolan senin örfün-adetin-kültürün.
    ama bu değişim kacınılmaz. diziler-filmler-sarkılar-klipler falanlar filanlar.
    keşke sadece reklamlarda artsa, en azından belli bir yayın süreleri var :))



    olayın baska bir yanıda, kadının cinsel bir obje olarak kullanılmasıdır, kardesimin derlerine katıldıgımdan
    biliyorumki, bu olaya bütün reklamcı kadınlar karsı. ama sözde.
    yine baska bir sarkı derki;

    Money (money), Money (money).
    Get rich (yeah), or die tryin'.

    Money (money), Money (yeah).
    Get rich (ooooooooooh!), or die tryin'.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: castorpollux
    Toplumun büyük çoğunluğu müslümandır ve bu yüzden cinsel içerikli herşey daha çok ilgi çeker.
    Türbanlı kadın/çarşaflı kadın, karşı cinsin elini sıkmayan dinciler, cinsi sapıklar hepsi aynı kazanda kaynar. 10 yaşında bir kız çocuğunun elini sıkmayan bir adamın, o el sıkmama nedeni tiksindiricidir. Niyeti bozukluğuna örnektir.
    Babasının evinden bir anadolu kasabasında baskı ile yetişmiş üniversiteli kızın şehir dışında yaptıkları...
    Fırsatı olsa her dişi ile birlikte olma meraklısı olan tiplerin, bakire kız ile evlenme istekleri...
    İşin özü tüm ahlaksızlıklar ve ahlaksızlar, kendilerini ahlaklı gören bu dinci çevrede türemektedirler.
    Kendini meta olarak kullandırıp, bu ranttan pay alan kadınların söz konusu kadın hakları ve erkek egemenliği eleştirisi olunca feminist tutumları tiksinti vericidir. İki karışlık etek giyip orasını burasını çekiştirip, karşısındaki insanı töhmet altında bırakan dişiciklerde peçeli-türbanlı tiplerden farkı yoktur.
    İşin özü Belaltı İnanç Sistemi



    Ben senin gibi düşünemiyorum..Amerikalı ünlü bir reklam uzmanı reklam sektöründe dünya genelinde %85 oranında kadınların çalıştığını söylemişti türkiyedeki bir tv programında...."kadınlığın" ve seksüel içeriğin her zaman reklam sektörünün "silahı" olduğunu belirtmişti..

    Yani "bel altı" diye nitelendirilen reklamların dünya genelinde yaygın olduğu açık bir durum..Yalnız belli bir ölçünün ötesine geçerseniz çocukların ve gençlerin gelişimi dikkate alındığında dünyanın hiçbir yerinde hoş karşılanmaz,engellenirsiniz..Amaç kimsenin "dini inançlarını korumak" filan değil ,küçük yaşlardaki çocuklar ve gençlerin yanlış davranışlar geliştirmelerinin önüne geçmektir...Hatta belki Avrupa'nın yılardır beceremeyip yakındığı "aileyi koruyabilmek" içindir..

    Eğer anlayamadıysan "yanlış" davranışlardan bazılarını hatırlatabilirim...

    Bu "yanlış" davranışlar sadece iman sahipleri için değil "insan" normunda yaşayan tüm canlılar için geçerlidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kommodor -- 29 Temmuz 2010; 2:31:06 >




  • Ahlak bozuluyo git gide avrupalı olduk iyice
  • Reklam yaratıcılık isteyen bir iştir. Yaratıcılık olmayınca en kolay ve ucuz yolu seçiyorlar, kadınların dişiliğini kullanıyorlar. Malum cips firmasının daha önceki reklamları da benzer nitelikte idi. O zaman da ürünün 3 boyutlu özelliğini vurgulamak için bir bayanın göğüs dekoltesini kullanıyorlardı. Bir de çubuklu dondurma reklamları var. Tagnum gibi reklamlar. Altı üstü bir dondurma yav bu kadar seksilik katmaya ne gerek var:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şu sakız reklamı vardı adam karısınımi sevgilisimi yatakda yakalıyo gidiyo onu sakız a çeviriyo görünürde basit bişey ama olayın ciddiyetini anlatmıyo millet öyle bi durumda cana bile kıyabiliyo belki bunun iyi yönleride olabilir o ayrı olayı basitleştirmek toplum yargılarını bi nebzede olsa değiştirir belki şiddet bakımından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fofo

    Ahlak bozuluyo git gide avrupalı olduk iyice


    Bu Avrupa'lılar çok ahlaksız!

    Oysa biz öylemiyiz? 12-13 yaşındaki çocuklara ve hatta 9 aylık bebeklere tecavüz ederiz; eşeklere-köpeklere tecavüz ederiz, Cuma namazından çıkar sonra aynı gün dişi sinek gördükmü laf atarız, ramazanda oruç tutmayanı döver ramazan sonrası alkol komasına girer; taksimde turistleri taciz ederiz! 3 cümlemizden biri küfürdür, ama evde çoluğumuza çocuğumuza ahlak dersi veririz. İnancımız için başımızı bağlıyoruz der, 3 kere bekaret zarı diktiririz! Birileri görür diye karımızı - kızımızı pencereye bile peçeyle çıkarır ama aynı zamanda karşı komşunun evde askılı badi yada mini şortla gezmesini seyrederiz! Türk aile yapısınına uymuyor diye yeğenin yengesini öptüğü dizileri protesto eder, aynı dizinin final bölümünde meclisi tatil ederiz!

    Avrupalılar acınacak haldeler, oysa biz ne kadarda AHLAKLIYIZ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 29 Temmuz 2010; 10:09:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bir de çubuklu dondurma reklamları var. Tagnum gibi reklamlar. Altı üstü bir dondurma yav bu kadar seksilik katmaya ne gerek var:)




    Tagnum, Coca Zola ve hatta X firmasının parfüm reklamları.. Bu reklamlarda sübliminal tekniği kullanılarak kişilerin görmediği ama algıladığı unsurlar beyne yerleştirilir. Tagnum reklamı için insanlara ne çağrışımı yaptığını sorun; büyük bir kısmı oral sex cevabını verecektir. Ama aynı firmanın başka çubuklu dondurmalarıda var, onlar neden aynı etkiyi yapmıyor mesela?

    Coca Zola reklamlarında da buna benzer bir durum var. Firmanın reklamlarını hazırlayan şirketde zaten bunu kabul etmişti zamanında. Sübliminal yasak olmasına rağmen hala uygulanan bir teknik ne yazıkki.

    Ve yine Amerikalı reklam devlerinden birinin açıklamasına göre Arap ülkelerine gönderilen pekçok reklamda gözün göremediği ama beynin algıladığı cinsel içerikler mevcutki ortadoğu ülkelerinin cinsel açlığını ticari bir avantaja dönüştürmek için etik olmayan ama zekice bir yol!

    ------

    Birde şu gerçek varki; CiNSELLiK, insanoğlunun başlıca yaratılış amaçlarından biridir. Her devirde ilgi çekmiştir, yine çekecektir. Ee, kapitalizminde 'ahlak' gibi kavramlara dair pek kaygısı olmadığına göre; cinsel temalı reklamları dahada bol şekilde göreceğiz diyebiliriz!!




  • bence türkiye de bazı istisnaların dışında oldukça düzeyli bir seviye var.
  • nestlenin bi çikolatası var crunch mıdır nedir

    reklamı döner ara sıra tv

    ne iğrenç ne kepaze bir reklamdır o..

    hedef kitlesi 6-15 yaş arası olan çocuklar için..

    1 tane fırlama ve 3 tane aşiftenin kalça göğüs sallayıp tepinmeleri ve cinsel imalı jest mimik konsantıııresi şahane !!!

    yahu resmen kadını et parçası hükmünde üstelik çocuklara hitab eden bir reklamda kullanacak kadar alçalan alçaklara bizim yerli solonaslardan hiç gık çıkmaz ya ..yada erkek avanelerinden ..çok sasırırım sasırdım ş leri unuttum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinuhe.s -- 29 Temmuz 2010; 11:15:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX
    quote:

    Orijinalden alıntı: fofo

    Ahlak bozuluyo git gide avrupalı olduk iyice


    Bu Avrupa'lılar çok ahlaksız!

    Oysa biz öylemiyiz? 12-13 yaşındaki çocuklara ve hatta 9 aylık bebeklere tecavüz ederiz; eşeklere-köpeklere tecavüz ederiz, Cuma namazından çıkar sonra aynı gün dişi sinek gördükmü laf atarız, ramazanda oruç tutmayanı döver ramazan sonrası alkol komasına girer; taksimde turistleri taciz ederiz! 3 cümlemizden biri küfürdür, ama evde çoluğumuza çocuğumuza ahlak dersi veririz. İnancımız için başımızı bağlıyoruz der, 3 kere bekaret zarı diktiririz! Birileri görür diye karımızı - kızımızı pencereye bile peçeyle çıkarır ama aynı zamanda karşı komşunun evde askılı badi yada mini şortla gezmesini seyrederiz! Türk aile yapısınına uymuyor diye yeğenin yengesini öptüğü dizileri protesto eder, aynı dizinin final bölümünde meclisi tatil ederiz!

    Avrupalılar acınacak haldeler, oysa biz ne kadarda AHLAKLIYIZ..



    Sen o olaylara burda ayıp diyorsun onlar orda normal diyo. Adam öz Kızını pazarlıyo hiçde rahatsız olmuyor yani senin burda en azından yüzün kızarır yani eğer avrupalı olmamışsan




  • Topluma istediğini veriyor sadece bu reklamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vasto Lorde

    Topluma istediğini veriyor sadece bu reklamlar.


    Katiliyorum

    quote:

    Birde şu gerçek varki; CiNSELLiK, insanoğlunun başlıca yaratılış amaçlarından biridir. Her devirde ilgi çekmiştir, yine çekecektir. Ee, kapitalizminde 'ahlak' gibi kavramlara dair pek kaygısı olmadığına göre; cinsel temalı reklamları dahada bol şekilde göreceğiz diyebiliriz!!

    Kapitalizm insanin aynasidir. Demek ki Ahlaksiz bir yapimiz var ki bu reklamlar talep görüyor , kimse kimseyi kandirmasin.

    Reklamlar yüzünden böle değiliz , doğamiz bunu istediği için, böyle olduğumuz için bu reklamlar var. Şuanki reklamlardan gayet memnunum , eski gırkır reklamlarindan 10 kat güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeVeL -- 29 Temmuz 2010; 12:34:44 >




  • Cinselliğin doğal olması sorun değil, sorun reklâmlarla o doğallığın istismarıdır. Reklâmlar topluma hitap ederken erişkin, ergen ayırımı yapmıyorlar. Her yönüyle kendini tamamlamış bir erişkin; mesela pepsi reklamını izlerken, pepsinin yanında kendisine bir Aysun Kayacı verilmeyeceğini veya pepsi içerek bir kıza sahip olamayacağını ayırt edebilir ama ergen veya ergenlik çağına yakın bir çocuk-genç bunu anlamaz yahut fizyolojik- psikolojik gelişim sürecinden dolayı anlamak istemez. Tabii bir de ülkemizdeki erişkinlerin ergenlerden çok farklı olmadığı gerçeğini de hesaba katmak gerekir.

    Reklâm şirketi olan bir tanıdığımın dilinden düşürmediği bir sözdür “reklâmın iyisi kötüsü olmaz” Onunla konuşmalarımdan edindiklerimle; cinselliğin kullanıldığı tüm metaların kalitesi düşüktür, fakat firmalar, mallarının satışını artırmak için en etkili cazibe noktası olan cinselliği özellikle kullanırlar- kullandırtırlar. Malı pazarlayan işin kârına bakarken, pazarlanan konumundakiler bilinçaltlarına yerleştirilenlerle âdeta toplumun içine salıverilen birer mayın olurlar.

    Cinsellik içerikli reklâmların sadece Müslüman ve az gelişmiş toplumlarda tepki aldığı yönündeki söylemleri yanlış buluyorum. Çünkü gerek ülkemizdeki Tüketiciler Birliği ve gerekse Avrupa’da bu birliğe eş değer bulunan kuruluşlar yasal olarak toplumun ahlakını korumayı, fertlerin reklâmlar yoluyla kandırılmasının önüne geçmeyi amaç edinmişler. Hatta Avrupa’da “reele uygun değil” gerekçeleriyle reklâmları dava edip geçimini bu yolla temin eden kişiler varmışşş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok
    Reklam yaratıcılık isteyen bir iştir. Yaratıcılık olmayınca en kolay ve ucuz yolu seçiyorlar, kadınların dişiliğini kullanıyorlar. Malum cips firmasının daha önceki reklamları da benzer nitelikte idi. O zaman da ürünün 3 boyutlu özelliğini vurgulamak için bir bayanın göğüs dekoltesini kullanıyorlardı. Bir de çubuklu dondurma reklamları var. Tagnum gibi reklamlar. Altı üstü bir dondurma yav bu kadar seksilik katmaya ne gerek var:)

    Helal Olsun Hocam. Daha ilk 3cümlende özetlemişsin asıl meseleyi...

    Kadın ve Kadınsallığı kullanmadan da harika reklamların oluşturulduğunu hepimiz biliyoruz.

    Ayrıca bazı arkadaşlar işi dine imana götürmesinler. Biz sosyal bir bozukluktan, etiklikten söz ediyoruz. Mesele yalnızca kadınları kullanmak da değil.En basit örnek, Erman Toroğlunun "Boru" reklamları insanların canını sıkıyor, hatta ve hatta geçen gün bir spor gazetesinde okudum, bir spor yazarı bile bundan yakınıyordu.Bakınız, bu olay, o insanları bile rahatsız etmiş ki spor gazetesinde spor köşesinde reklam eleştrisi yapmış. Yazan kişi de pek muhafazakar biri değildi. Yani bu demek oluyor ki meselenin dinle imanla alakası yok, mesele edep- adap ve kişilik meselesi.

    ...
    Ilk şikayeti ben yapacağım. Bu konu hakkında bir e-mail çekeceğim ilgili makama. Belki kâle alınırız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    Bir de çubuklu dondurma reklamları var. Tagnum gibi reklamlar. Altı üstü bir dondurma yav bu kadar seksilik katmaya ne gerek var:)




    Tagnum, Coca Zola ve hatta X firmasının parfüm reklamları.. Bu reklamlarda sübliminal tekniği kullanılarak kişilerin görmediği ama algıladığı unsurlar beyne yerleştirilir. Tagnum reklamı için insanlara ne çağrışımı yaptığını sorun; büyük bir kısmı oral sex cevabını verecektir. Ama aynı firmanın başka çubuklu dondurmalarıda var, onlar neden aynı etkiyi yapmıyor mesela?

    Coca Zola reklamlarında da buna benzer bir durum var. Firmanın reklamlarını hazırlayan şirketde zaten bunu kabul etmişti zamanında. Sübliminal yasak olmasına rağmen hala uygulanan bir teknik ne yazıkki.

    Ve yine Amerikalı reklam devlerinden birinin açıklamasına göre Arap ülkelerine gönderilen pekçok reklamda gözün göremediği ama beynin algıladığı cinsel içerikler mevcutki ortadoğu ülkelerinin cinsel açlığını ticari bir avantaja dönüştürmek için etik olmayan ama zekice bir yol!

    ------

    Birde şu gerçek varki; CiNSELLiK, insanoğlunun başlıca yaratılış amaçlarından biridir. Her devirde ilgi çekmiştir, yine çekecektir. Ee, kapitalizminde 'ahlak' gibi kavramlara dair pek kaygısı olmadığına göre; cinsel temalı reklamları dahada bol şekilde göreceğiz diyebiliriz!!

    2.ci olarak da, Sayın Novarix, aynı firmanın çubuklu dondurmaları neden bu raddede cinsellik içermiyor diyorsunuz. Aynı firmanın WaX Isimli reklamını çocuklar yapıyor. Her kitleye ayrı bir obje konuluyor ve bu objeler farklı kitlelere hitap ediyor. Bunlar manasız hareketler. Fatih Terimin de dediği gibi, bana bunlarla gelmeyin arkadaş! Kan Beybi reklamındaki çocuk şampuani ya da nemlendirici krem yağında bir çıplak bacaklı bayanın işi ne?

    Hangimiz o Tagnumu Oral Seksi hissetmek adına alırız ki? Güldürmeyin yahu :)

    Bunun en büyük örneği akıllı bir yol izleyerek zeka dolu bir reklamcılıkla "küçük"lerin anlayamayacağı büyüklere ise " hadsizlik "yapılmamış bir kondom cinsi reklamıdır. Alman yapımı bir reklamdı yanlış hatırlamıyorsam ve öyle bir reklam senaryosu vardi ki tebrik ettim gerçekten.

    Cinsel içerikli. Ama Rahatsız etmeyen bir iletim yolu.

    Işte tam olarak bu olmalı.

    ...
    Sevgilerle




  • Aç milletiz vesselam her konuda
  • Cinsellik bu ülkede tabu olduğu için ilgi çekiyor tabi.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.