Arkadaşlar herkese selamlar. Yaşadığım sorunla alakalı Opel Türkiye'den destek alamıyorum. Şikayetimi bu sebeple buraya yazıyorum. Opel Türkiye sıfır araçta yaşadığım sorunuma çözüm bulmuyor ve konuyu kapatmaya çalışıyor. 4 Mart 2025 tarihinde Erzurum Opel Erdemir bayisinden Opel Grandland 1.2 Hibrit 2025 model bir araç satın aldım. Ancak aracımda ciddi bir teknik sorun var: Elektrik motoru hiçbir şekilde devreye girmiyor. Aracı satın aldıktan hemen sonra durumu bayiye bildirdiğimde, şarjın dolu olmayabileceğini ve 200-250 km kullanmam gerektiğini söylediler. Ancak 400 km boyunca elektrik motoruna geçip geçmediğini sürekli kontrol ettim. Yokuş aşağı rejeneratif frenleme ile bataryayı doldurmaya çalıştım, ancak yine de elektrik motoru devreye girmedi. Sorun çözülmeyince aracımı 8 Mart 2025 tarihinde Erzurum Opel Erdemir servisine götürdüm. 20-25 dakika süren bir inceleme sonrası "Cihaza bağladık, bir sorun görünmüyor" yanıtını aldım. Ardından satış yetkilisi Okan Bey ile bir test sürüşüne çıktık. Kendisi de aracın elektrik motoruna hiç geçmediğini bizzat gördü ve "Bu aracın elektriğe geçmesi gerekiyor fakat hiç geçmiyor" dedi. Çektiğim videoları Fransa’daki fabrikaya ileteceğini belirtti. 1 hafta boyunca tarafıma hiçbir dönüş yapılmadı. Okan Bey’i telefonla aradığımda ulaşamadım. Eşimin numarasından aradığımızda ise anında açtı. Bunun üzerine Opel Genel Merkezi'ne şikayet kaydı oluşturdum. 2 gün sonra Opel Genel Merkezi tarafından dönüş yapıldı ve şu yanıtı aldım: "Bayi baktı, sorun yok, bizim yapabileceğimiz bir şey yok." Ben de şu soruyu sordum: "Cihazlarınızda bir hata görünmemesi, araçta gerçekten bir sorun olmadığı anlamına mı geliyor? Aracı kullanırken çekilmiş videolar yetkili serviste mevcut. Ayrıca yine satış yetkilisi aracı kullandığında bu aracın elektrik motoruna hiç geçmediğini gördü." Buna rağmen yetkililer durumu ciddiye almadı, yapabilecekleri bir şey olmadığını söyleyerek süreci kapatma yolunu seçtiler. Daha sonra tekrar servise ulaştık. "Fabrikaya mail attık ama henüz yanıt gelmedi" dediler. Ancak gerçekten mail attıklarına dair bir kanıt sunmadılar. Açıkçası, fabrikaya mail gönderdiklerine bile inanmıyorum. Aradan 2 gün daha geçti. 25 Mart’ta tekrar aradığımızda "Aracınızı biliyoruz. Bir sorun yok ama en erken 21 nisana randevu verebiliriz" diyerek hem sorunu kabul etmiyorlar hem de süreci uzatıyorlar. Aracı satın alan diğer arkadaşlarla bir forum üzerinden bu konuyu konuştuk. Aracımda bariz bir sorun olduğu belli. Çünkü hafif gaza bastığımda elektrik motoruna geçmesi gerekirken geçmiyor ve anlık yakıt tüketimi görünüyor. Bu aracın özelliği düz yolda rölantide 0 yakıt tüketimi ile elektrik motoruna geçmesi. Elektrik motoruna geçildiği ise hız göstergesinin beyaz renkten maviye geçmesi ile anlaşılıyor. Ayrıca motor sesi de değişiyor. Bende bunların hiçbiri olmuyor. Hem benim aracımın hız göstergesi hiç maviye dönmüyor, hem de aracın elektrik ile gidilen mesafesi 0 km yazıyor. Bu süreçte Opel müşteri hizmetlerinde de büyük hayal kırıklığı yaşadım. Şikayetimle ilgilenen Zeynep Hanım, hem bana hem de eşime karşı son derece kaba ve agresif bir üslup kullandı. Avukat ile görüştüğümde şikayet sürecinin 2.5 - 3 sene süreceğini ve otomotiv firmalarının da bunu bilerek süreci yavaşlattığını söyledi. Açıkça oyalandığımı düşünüyorum. Sonuç itibariyle:
Opel Türkiye'den bu konuda açık, net ve şeffaf bir çözüm bekliyorum. Youtube videosu burada: (26) Yeni Opel Grandland 1.2 Hibrit 2025 model aracım elektrik motoruna geçmiyor - YouTube ![]() |
Bildirim