Şimdi Ara

Yokuş aşağı debriyaj ile gitmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.872
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yokuş aşağı yalnız fren yerine debriyaj+fren ile gitmek tehlikeli midir? Yakıttan tasarruf sağlar mı?
    Bir de eğime göre değişkenlik gösterir mi?

    --



  • Baskı balatayı bitirmek için basılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi motor freniyle inmektir. Frene ya da debriyaja uzun süre basmak iyi birşey değil.
    İnmek istediğin hıza bağlı 1. ve ya 2. viteste sal arabayı gitsin
  • hazır konu açılmışken bende bişe sorayım sıkışık trafikte 2. vites rolantisinde bile hız fazla geliyor debriyaj fren yapmak yada sürekli 300-400 metre kadar ara ara debriyaj basılı gitmek zorunda kalıyorum yol hafif eğimli.bu durumda debriyaj balatası zarar görür mü.
  • Debriyaja bastığınız her an baskı balata tükenir. Yaklaşık beş saniye gibi bir süreden daha uzun süreyle debriyaja basma ihtiyacınız olduğunda vitesi boşa atın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    hazır konu açılmışken bende bişe sorayım sıkışık trafikte 2. vites rolantisinde bile hız fazla geliyor debriyaj fren yapmak yada sürekli 300-400 metre kadar ara ara debriyaj basılı gitmek zorunda kalıyorum yol hafif eğimli.bu durumda debriyaj balatası zarar görür mü.

    vitesi boşa al yol eğimli demişsin aktığ zaman sal freni durucağında tekrar frene bas vitesle işin olmaz o trafikte
  • öneriler için teşekkürler
  • Balataya zararlı . Al boşa bırak gitsin .
  • Yokuş aşağı debriyajla gitmenin ne manası var?

    Ya viteste kompresyon + gerektikçe fren yaparak inersin, ya da boş viteste sürekli frene basarak inersin.

    Araba vitesteyken debriyajı basılı tutup fren yaparak inmek zaten arabayı boş viteste aşağı salmakla aynı şey.

    Benim tavsiyem yokuşları araba viteste iken inmenizdir, güvenlik açısından.
  • ben arabayi asla bosa almam ve vites degisimi disindada debriyaja basmam. yol durumuna gore viteste birakirim zaten gazdan cekince 0 yakit tuketimi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iBarbaros

    Yokuş aşağı yalnız fren yerine debriyaj+fren ile gitmek tehlikeli midir? Yakıttan tasarruf sağlar mı?
    Bir de eğime göre değişkenlik gösterir mi?

    --

    Yokuş aşağı debriyaj + fren ile inmek hem yakıt tüketimini artırır hem debriyaj balatasını... Zira araç vitesteyken gaza basılmaz ise motor yakıt tüketmez yada tükettiği yakıt kaale alınır ölçüde değildir. Ancak rolanti devrinde ise araç viteste gaza basılmaz iken harcanan yakıttan daha fazlasını harcar.

    Güvenlik konusunda viteste yokuş inmek yine daha faydalıdır. Nihayteinde debriyaja bastığında tekerlekler serbest halde dönerler, viteste ise motora bağlıdırlar ve motorun kompresyon etkisi ile aracın aşırı hızlanması önlenir. Yani her halükarda aracın viteste olması boşta olmasından daha avantajlıdır.

    Yokuş aşağaı inilirken kural olarak çıkarken kullanılan viteste inilir.

    Yanıldığım noktalar varsa biri beni düzeltsin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yorumlar için teşekkürler, en doğrusu viteste devam etmek anlaşılan.
  • çıktığın viteste in derler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    Yokuş aşağı debriyajla gitmenin ne manası var?

    Ya viteste kompresyon + gerektikçe fren yaparak inersin, ya da boş viteste sürekli frene basarak inersin.

    Araba vitesteyken debriyajı basılı tutup fren yaparak inmek zaten arabayı boş viteste aşağı salmakla aynı şey.

    Benim tavsiyem yokuşları araba viteste iken inmenizdir, güvenlik açısından.

    Viteste inmek yerine, daha dikkatli ve daha yavaş olsak daha faydalı olur bence.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.