Şimdi Ara

yokuş çıkarken ne yapmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
22.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Oldukça acemiyim (arabayı alalı 5 gün oldu, ehliyet kursu dışında da araç kullanmadım diyebilirim); haftasonu yaşadığım ilçenin köy yollarında biraz dolaşayım derken
    toprak-çakıl karışımı bir yola girdim, 2. viteste 30 km ile giderken birden oldukça dik bir yokuşa dikildim. Arabanın devri 1000'in altına kadar düştü, gaza sonuna kadar
    bastım, ha durdu ha duracak oldu fakat zar-zor tepeye çıktım. Tabii bu arada ben de 1 litre kadar ecel teri döktüm sanırım. :)

    Sorularım şunlar;

    -Bu şekilde zaten düşük hızda giderken ani bir yokuşla karşılaştığımda başarıyla çıkabilmek için ne yapmalıyım?
    -Araç 2. viteste çıkarken yokuşun ortasında yığılmaya başladı diyelim, geri kaçırmamak için ne yapmalıyım? 1. vitese alabilir miyim, alabilirsem bunu geri kaçırmadan
    nasıl yaparım? Araç yığıldı kaldı, el freniyle durdu diyelim, bundan sonra nasıl hareket etmek lazım?

    Şimdiden teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuş Çıkarken Yapılması Gerekenler

    Yokuş çıkarken, aracınızın motoruna aşırı yük binmemesi ve güvenli bir sürüş sağlanması için uygun vites kullanımı önemlidir. Aşağıdaki adımları uygulayarak yokuşları sorunsuz bir şekilde aşabilirsiniz:

    1. Vites Kaçta Olmalı?

    Yokuşun eğimine ve aracınızın gücüne bağlı olarak doğru vitesi seçmelisiniz. Genellikle, dik yokuşlarda daha düşük vitesler kullanmak daha etkilidir. 1. vites, en dik yokuşlar için ayrılmıştır ve en yüksek torku sağlar.

    2. 1. Vitesle Yokuş Çıkmak

    Özellikle aracınız ağır yüklü ise veya yokuş çok dik ise 1. vitesi kullanmanız gerekebilir. 1. vites, tekerleklerin daha fazla güçle dönmesini sağlayarak yokuşu tırmanmanızı kolaylaştırır.

    3. Yokuşta Vites Kaçta Olmalı?

    Yokuş çıkarken, motorun zorlanmaması için uygun vitesi kademeli olarak düşürün. Aracınızın hızını ve motor devrini takip edin. Motor devri çok yüksekse bir üst vitese geçebilir, çok düşükse bir alt vitese düşebilirsiniz.

    4. Araçla Yokuş Çıkmak

    Yokuş çıkarken gaz pedalına kademeli olarak basın. Ani hızlanmalar veya frenlemelerden kaçının. Aracın momentumunu kullanarak yokuşu daha rahat ve güvenli bir şekilde aşabilirsiniz.

    5. Yokuş Yukarı Çıkarken Vites Kaçta Olmalı?

    Yokuşun dikliğine göre vitesinizi ayarlayın. Dik yokuşlarda daha düşük vitesler kullanırken, daha hafif yokuşlarda daha yüksek viteslere geçebilirsiniz.

    6. Yokuş Yukarı Kaçıncı Viteste Çıkılır?

    Genellikle, 1. vites en dik yokuşlar için, 2. vites orta diklikteki yokuşlar için ve 3. veya 4. vites daha hafif yokuşlar için uygundur.

    Yokuş çıkarken doğru vitesi kullanarak aracınızın motorunu koruyabilir, güvenli ve konforlu bir sürüş sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Baktın yokuş çıkarken devir düşüyor hemen debriyaja köküne kadar basıp hızlı bir şekilde vites düşürüyorsun. Anca öyle toparlar araba. Zaten belli bir hızda gittiğin için geri kaçırma yapmaz. Vites değişimine göre silkeleme yapabilir.
  • Hem motoru boğmuşsun hem de debriyaj kullandıysan ömründen azcık yemişsin.
    Çekmemeye başladığı zaman 1 e alıp devam edeceksin.
    Geri kaçırmamak için zamanla alışırsın ama şöyle yap şimdilik fren çekikken az biraz gaz ver freni indir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAXSTAR

    Hem motoru boğmuşsun hem de debriyaj kullandıysan ömründen azcık yemişsin.
    Çekmemeye başladığı zaman 1 e alıp devam edeceksin.
    Geri kaçırmamak için zamanla alışırsın ama şöyle yap şimdilik fren çekikken az biraz gaz ver freni indir
    Bir de asla gaza hızla yüklenme, hafif bir şekilde gazı ver yoksa tekerler patinaj çeker, daha çok panik olursun. En iyisi alışana kadar 1. viteste orta devirde çıkmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Bir de asla gaza hızla yüklenme, hafif bir şekilde gazı ver yoksa tekerler patinaj çeker, daha çok panik olursun. En iyisi alışana kadar 1. viteste orta devirde çıkmak.

    Alıntıları Göster
    Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar.
  • Madem çok tecrübeniz yok.yokuşta baktınız araba bayıldı 1.vitese atsanız araba duracak geri kaymaya başlayacak siz de kısa süreli olmak şartıyla debriyaja biraz basıp gaz verin araba devirlensin.yarım debriyajda gidin hızlanana kadar.ama bu işlem debriyaj balatasına çok zararlı sadece mecbur kalınca yapmanızı tavsiye ederim.uzun süre yaparsanız debriyaj balatası sıyırır duman ve koku çıkabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptan Ross

    Madem çok tecrübeniz yok.yokuşta baktınız araba bayıldı 1.vitese atsanız araba duracak geri kaymaya başlayacak siz de kısa süreli olmak şartıyla debriyaja biraz basıp gaz verin araba devirlensin.yarım debriyajda gidin hızlanana kadar.ama bu işlem debriyaj balatasına çok zararlı sadece mecbur kalınca yapmanızı tavsiye ederim.uzun süre yaparsanız debriyaj balatası sıyırır duman ve koku çıkabilir
    1'e atınca silkeleyeceği bir hızdaysam (30 falan yüksek 1. vites için) gazı bırakır hızımı düşürür, 1. vitese uygun bir hız yakaladığım anda 1e geçerdim. Yalnız biraz tecrübeyle yokuş olduğu için hızı hemen düşer, dolayısıyla 2den 1e düşerken harcayacağınız sürede bu ritmi ayarlayabilirsiniz.

    Yalnız böyle durumlarda yokuşta arkanıza yapışanlar varsa kornaya basarlar. Şahsen dik yokuşlarda önümdeki araçla arama mesafe koyarım. Zira bir sürücü her gün çıktığı bir yokuş değilse devrini tam ayarlayamayabilir. Tecrübeli sürücü bile bir anlık dalar, öngöremez, olur böyle şeyler. Yol ıslaktır, yokuşun başında yapıştırmamıştır, falan. Elbette ben öndekine mesafe bırakırken yavaşladığım için mutlaka ustalar ustası, sürücülerin ilahı bilmişin birinden korna mutlaka yerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    1'e atınca silkeleyeceği bir hızdaysam (30 falan yüksek 1. vites için) gazı bırakır hızımı düşürür, 1. vitese uygun bir hız yakaladığım anda 1e geçerdim. Yalnız biraz tecrübeyle yokuş olduğu için hızı hemen düşer, dolayısıyla 2den 1e düşerken harcayacağınız sürede bu ritmi ayarlayabilirsiniz.

    Yalnız böyle durumlarda yokuşta arkanıza yapışanlar varsa kornaya basarlar. Şahsen dik yokuşlarda önümdeki araçla arama mesafe koyarım. Zira bir sürücü her gün çıktığı bir yokuş değilse devrini tam ayarlayamayabilir. Tecrübeli sürücü bile bir anlık dalar, öngöremez, olur böyle şeyler. Yol ıslaktır, yokuşun başında yapıştırmamıştır, falan. Elbette ben öndekine mesafe bırakırken yavaşladığım için mutlaka ustalar ustası, sürücülerin ilahı bilmişin birinden korna mutlaka yerim.

    Alıntıları Göster
    Ya da dik yokuşu görünce, araç daha tırmanmaya başlamadan önce gaza biraz daha basıp, hızını almak da iyi bir yöntemdir.
    Onun haricinde araç o anki devir ve vitesle tutunamıyorsa, 1 ya da 2 vites aşağı düşülebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ya da dik yokuşu görünce, araç daha tırmanmaya başlamadan önce gaza biraz daha basıp, hızını almak da iyi bir yöntemdir.
    Onun haricinde araç o anki devir ve vitesle tutunamıyorsa, 1 ya da 2 vites aşağı düşülebilir.

    Alıntıları Göster
    vites küçült.debriyajı ve gazı seri ve yumuşak şekilde kullan zamanla pro olursun zaten.aracı çok düşük devirlerde kullanmak motoru boğar (yüksek benzin az hava.)




  • Evet arkadaşa katılıyorum. Belli bi hızda gittiğin için geri kaçırma yapmaz Vites değişimine göre silkele'me yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life goes on

    Evet arkadaşa katılıyorum. Belli bi hızda gittiğin için geri kaçırma yapmaz Vites değişimine göre silkele'me yapabilir.
    Normalde bayırın durumu göz ucuyla kestirilip uygun vites seçilip o şekilde bayıra öyle çıkılmalıdır.
  • Dik bir yokuşa geldinmi çaaaaaaaat diye 1 e at ondan sonra sıkıntı yapma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2BAE0C551

    Dik bir yokuşa geldinmi çaaaaaaaat diye 1 e at ondan sonra sıkıntı yapma.
    Toprak çakıl karışımı yol ve yokuş cidden bir acemi için zor. Durursan bir daha kalkman yokuşuna göre çok zor. Eğer dikse çakıldan patinaja düşeceği için eğer arkan boşsa ve durmuşsan arka dolmadan. yavaş yavaş 4 lüleri yak geri geri in hız alıp öyle gel. Arkan doluysa el frenini çek in arkadaki adamdan ben acemiyimde kaldıramıyorum siz bakar mısınız bir de rica et böyle durumlarda utanmak yersiz. Durmamışsan sıkıntı yok 1 e tak devam et ama gaza çok aşırı yüklenme. çakıl toprak karışımı yollarda yavaş gitmekte fayda var. Zemin asfalt ise işin daha rahat çok aşırı dik olmadığı sürece 1 de kalkarsın el frenini kaydırmamak için kullanabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    Toprak çakıl karışımı yol ve yokuş cidden bir acemi için zor. Durursan bir daha kalkman yokuşuna göre çok zor. Eğer dikse çakıldan patinaja düşeceği için eğer arkan boşsa ve durmuşsan arka dolmadan. yavaş yavaş 4 lüleri yak geri geri in hız alıp öyle gel. Arkan doluysa el frenini çek in arkadaki adamdan ben acemiyimde kaldıramıyorum siz bakar mısınız bir de rica et böyle durumlarda utanmak yersiz. Durmamışsan sıkıntı yok 1 e tak devam et ama gaza çok aşırı yüklenme. çakıl toprak karışımı yollarda yavaş gitmekte fayda var. Zemin asfalt ise işin daha rahat çok aşırı dik olmadığı sürece 1 de kalkarsın el frenini kaydırmamak için kullanabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Tecrübe:
    Çamlıca tepesine çıkıyordum dimdik yokuş arabayı alalı 2. günüm ve ilk araç sürme deneyimimdeki 2. gün

    2.viteste girdim yokuşa hız düşmeye başladı devirde düştü gazı köklüyorm araç çekmiyolan diyorm kendi kendime. eyvah dedim ve araç hız düşe düşe durdu ve stop etti. Hoooop yokuş aşşağıya uçtum kaldırımdaki direğe tosladm. Allahtan arkamda araç yoktu. Şanslıydım biraz ve o direğin arkasıda uçurumdu Sonradan öğrendimki 1. viteste çkmak gerekiyomş

    o gün bugündür 1 yıl geçti en son yokş deneyimimi geçen gün 45 derecelik yolda yaptm 1. viteste arabayı felaket boğdm ama çktı, 2 viteste çkmazdı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lyc

    Tecrübe:
    Çamlıca tepesine çıkıyordum dimdik yokuş arabayı alalı 2. günüm ve ilk araç sürme deneyimimdeki 2. gün

    2.viteste girdim yokuşa hız düşmeye başladı devirde düştü gazı köklüyorm araç çekmiyolan diyorm kendi kendime. eyvah dedim ve araç hız düşe düşe durdu ve stop etti. Hoooop yokuş aşşağıya uçtum kaldırımdaki direğe tosladm. Allahtan arkamda araç yoktu. Şanslıydım biraz ve o direğin arkasıda uçurumdu Sonradan öğrendimki 1. viteste çkmak gerekiyomş

    o gün bugündür 1 yıl geçti en son yokş deneyimimi geçen gün 45 derecelik yolda yaptm 1. viteste arabayı felaket boğdm ama çktı, 2 viteste çkmazdı

    Alıntıları Göster
    1. vitesten yukarısı motor güçlü bile olsa yokuşlarda boğuyor yığılıyor yavaş gitmekten başka çare yok sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soneday

    Tecrübe:
    Çamlıca tepesine çıkıyordum dimdik yokuş arabayı alalı 2. günüm ve ilk araç sürme deneyimimdeki 2. gün

    2.viteste girdim yokuşa hız düşmeye başladı devirde düştü gazı köklüyorm araç çekmiyolan diyorm kendi kendime. eyvah dedim ve araç hız düşe düşe durdu ve stop etti. Hoooop yokuş aşşağıya uçtum kaldırımdaki direğe tosladm. Allahtan arkamda araç yoktu. Şanslıydım biraz ve o direğin arkasıda uçurumdu Sonradan öğrendimki 1. viteste çkmak gerekiyomş

    o gün bugündür 1 yıl geçti en son yokş deneyimimi geçen gün 45 derecelik yolda yaptm 1. viteste arabayı felaket boğdm ama çktı, 2 viteste çkmazdı

    Acemiyseniz motoru bağırtmaktan korkmayın. Debriyajı yersin falan diyenleri de dinlemeyin, sonuçta her Allah'ın günü bu durumlara düşmeyeceksiniz. İlla ki ömründen yiyebilir ama o an düşünmeniz gereken bu değil. Atmosferik araçlarda özellikle, yokuş yukarı dur-kalk işkence olabilir. Bu durumlarda gazı çok vermeden el freni çekiliyken gaz vermeye başlayıp uygun devirde el frenini bırakarak devam edebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caldexter

    quote:

    Orijinalden alıntı: soneday

    Tecrübe:
    Çamlıca tepesine çıkıyordum dimdik yokuş arabayı alalı 2. günüm ve ilk araç sürme deneyimimdeki 2. gün

    2.viteste girdim yokuşa hız düşmeye başladı devirde düştü gazı köklüyorm araç çekmiyolan diyorm kendi kendime. eyvah dedim ve araç hız düşe düşe durdu ve stop etti. Hoooop yokuş aşşağıya uçtum kaldırımdaki direğe tosladm. Allahtan arkamda araç yoktu. Şanslıydım biraz ve o direğin arkasıda uçurumdu Sonradan öğrendimki 1. viteste çkmak gerekiyomş

    o gün bugündür 1 yıl geçti en son yokş deneyimimi geçen gün 45 derecelik yolda yaptm 1. viteste arabayı felaket boğdm ama çktı, 2 viteste çkmazdı

    Acemiyseniz motoru bağırtmaktan korkmayın. Debriyajı yersin falan diyenleri de dinlemeyin, sonuçta her Allah'ın günü bu durumlara düşmeyeceksiniz. İlla ki ömründen yiyebilir ama o an düşünmeniz gereken bu değil. Atmosferik araçlarda özellikle, yokuş yukarı dur-kalk işkence olabilir. Bu durumlarda gazı çok vermeden el freni çekiliyken gaz vermeye başlayıp uygun devirde el frenini bırakarak devam edebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    arabanın lastiklerine ve yolun durumuna, toprak-asfalt olmasına göre birinci viteste çıkmak gerekir.

    örneğin 30 ile 2. viteste giderken çekmeyeceğini anladınız ve toprak yol, birinci vitese alsanız bile araba patinajda kalıp hızlanmayabilir . o yüzden dik yokuşlardan once genelde yavaşlayıp 1. vitese alırım ve öyle çıkarım, özellikle yağmur varsa veya toprak yolsa.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay61

    Dik bir yokuşa geldinmi çaaaaaaaat diye 1 e at ondan sonra sıkıntı yapma.

    2den 1e çat diye yavaş geçir kardeşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sefa KC

    quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay61

    Dik bir yokuşa geldinmi çaaaaaaaat diye 1 e at ondan sonra sıkıntı yapma.

    2den 1e çat diye yavaş geçir kardeşim.

    Alıntıları Göster
    çatt diye 4 at..



    gerekli cevaplar verildiği için birşey yazmaya gerek duymadım ancak kısaca yokuşu görünce vites küçültüp biraz daha hızlanın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MURRAT

    çatt diye 4 at..



    gerekli cevaplar verildiği için birşey yazmaya gerek duymadım ancak kısaca yokuşu görünce vites küçültüp biraz daha hızlanın

    Alıntıları Göster
    Yokuşa girilmeden hızını arttırıp rahat çıkmayı düşünebilirsin.

    He baktınız araba yavaşlıyor, artık baymaya başlıyor;

    Optimum hızda vitesi 1'e alın. Ve gaza çok aşırı basmayın çünkü yokuş çok dikse gaza çok basmanın hiç bi anlamı yok arabaya zarar vermekten başka.

    Olduki durdunuz, durmak zorunda kaldınız;

    El frenini çekin, vitesi 1'e alın, gaza basın abartılı olmadan, ayağınızı kavrama noktasına kadar getirin ve el frenini indirin. Araba kalkacaktır.

    Kolay gelsin




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.