bazıları şu aracın yol tutuşu böyle bu aracın böyle diyor mesela iyi dediklerinin bence yol tutuşu çok kötü benimde iyi dediklerim onlara göre kötü belki
bunu değerlendirmek için kriterler nelerdir veya siz neye göre yol tutuşu değerlendiriyorsunuz ?
bunun için yapılan testler var tabiki oonlar karşılaştırılabilir ama yol tutusta dış faktörlerde çok etkili lastik seçimi yol durumu hatta arabanın bagajındakı agır yuk bile etkileyebilir yol tutuşunu..Birazdan çok daha teknik cevaplar gelir
Yol tutuş birazda kullananın direksiyonuna bağlı..
Kimine göre arkadan çekerli araçlar tehlikeli, virajda gaza yüklenmede arkasının kaydığı için.Benim için zevk ayrı bişe..
Her aracın bir sınırı vardır ve bu sınırı kullanmadan bilmek saçma olur..Eğer ki aracınızın yol tutuşu sizi tatmin etmiyorsa, geniş taban lastik ve konfordan ödün vererek spor yaylar ile güzel sonuçlara ulaşabilirsiniz..
quote:
Orjinalden alıntı: 56_chevy
bazıları şu aracın yol tutuşu böyle bu aracın böyle diyor mesela iyi dediklerinin bence yol tutuşu çok kötü benimde iyi dediklerim onlara göre kötü belki
bunu değerlendirmek için kriterler nelerdir veya siz neye göre yol tutuşu değerlendiriyorsunuz ?
yol tutuşundan kastına cok uymayacak biliyrum ama normalde arabanın ağarlık mrkezi,yerden yüksekliği,temas yüzeyi ,sürtünme katsayısı ,ağarlığı vs vs gibi verilerle hesaplanan kayma devrilme formülü var,bu formulle arabanın belli bir acıdaki viraja girebileeği max hız hesaplanıyor
Yol tutuşla ilgili olarak, eskilerde TOFAŞ Kartal vardı bizde, arabanın özelliği özellikle yerler ıslaksa ve hafifçede olsa dönülüyorsa, arabanın arka tarafı kaymaya çok meyillidir. Virajlara hızlı girmemek gerekir, girişte gaza basmamak gerekir. Arabanın ağırlık merkezinin yerden yüksek olması, ağırlık dağılımının ön arka akslarda dengesiz olması bunda etken.
Sonrasında Mazda 3.23'üm vardı üç yıl süresince, araba yere yakın ve yayvan olduğu için virajlarda çok başarılı idi. Aynı virajlara şu anda kullandığım Vectra ile girmem pek mümkün görünmüyor.
bu muhendisler ( ki taşeron firmalara sadece diploma satıyorlar zannedersem ..hiç şantiyeye uğramadıklarını düşünüyorum ) virajlarda (türkiye için konuşmuyorum ) eğimi neye göre nasıl ayarlıyorlar bence aritmetik bir ölçümü değerlendirilmesi olması lazım araçların yol tutuşunun
mercedes 190E nin yol tutuşu inanılmazdı.Bunda sanırım arabanın yayvan olması lastiklerin geniş ve amortisörlerinin biraz özel olması çok önemli faktörlerdi.O kullandığım biraz elden geçmiş haliydi.
slalom testleri falan yapılıyor ama ne kadar gerçek sonucu verir tartışılır...sonucata insan kullnıyor 2 defa aynı şekilde gitmez kimse...
forumdaki yorumlar göreceli tabiki... bide hiç binmemiş olup ta yorum yapanlar var..
bildiğim kadarıyla yol tutuş kriterleri sana bana göre değil kuka testi geyik testi viraj testi pist testi gibi kriterler ile belirleniyor
kuka testi belli aralıklarla dizilen kukaların arasında slalomun aracın kontrolünü kaybetmeden ne kadar hızlı yapılabildiği ölçülüyor en yüksek hızda yapan doğal olarak en iyi yol tutan kabul ediliyor
geyik testi araç belli bir süratte ilerlerken ani bir sağa yada sola dönüş sırasında izine ne kadar sadık kalabildiği ve devrilip devrilmediği ölçülüyor
viraj testini anlatmaya gerek yok sanırım belirlenen bir virajı kontrolü kaybetmeden en hızlı dönebilen en iyi yol tutan kabul ediliyor
pist testinde ise pisti en hızlı dönen en iyi yol tutan kabul ediliyor
tabi bu testler ıslak ve kuru zemin ayrı ayrı yapılıyor başka tstlerde vardır heralde ama benim bildiğim bunlar
tabi bu testleri bu akdarayrıntılı yapan yerli dergi varmı bilmiyorum
yerli dergiler ya tek bir araba alıp fazla yermeden inceleme yapıyorlar, ya da hiç uğraşmayıp Alman dergilerinden çeviri yapıp basıyorlar. Araba tanıtan programlar daha komik, amcanın biri alıyor arabayı, gidiyor orman içi yollara. sakin sakin anlatıyo sabit 2 kameraya, olay tamam. Top Gear benzeri programlar lazım bize de
quote:
Orjinalden alıntı: 56_chevy
bazıları şu aracın yol tutuşu böyle bu aracın böyle diyor mesela iyi dediklerinin bence yol tutuşu çok kötü benimde iyi dediklerim onlara göre kötü belki
bunu değerlendirmek için kriterler nelerdir veya siz neye göre yol tutuşu değerlendiriyorsunuz ?
Genelde riske girmemek için yüksek hızda viraj zorlamam. Kuru düz bir asfaltta düşük hızlardan başlayarak feint yaparak (direksiyonu bi sağa bi sola kollarım çapraz olucak kadar, sertçe kırarak) bakarım yol tutuşuna. Tabi bu yol tutuşun sadece bi kısmı hakkında fikir verebilir. Örneğin kendi 97 model Corsam 50 den itibaren kopma sinyalleri verirken, 2001 model Getz 40ta bu hareketle direk kopuyo, arka kayıyo. Yine aynı şekilde Astra G 60-70 e kadar sorun çıkarmıyor. Bu teknik belki yol tutuş hakkında direk iyi-kötü tanım koymaz ama gerçektende genel olarak dergilere yayınlara göre kötü yol tutan arabalar bu şekilde daha düşük hızlarda kayıyo, yine dergi ve incelemelere göre iyi yol tutanlar ise daha yüksek hızlara çıkabiliyor. Demekki direk bağlantısı var o yüzden yol tutuş hakkında bir fikir verebilir bu test. Tabi geniş bir yolda karşıdan arkadan araba gelmeden yapmak lazım, çünkü 50de kopmayan araba 60ta cart diye bi anda kopup toplamaya fırsat vermeden spin atabiliyor. (siz koparmak için uğraştığınız için bi anda toplayamayabiliyorsunuz, geçen gün kırağı yağmış yolda yanlarken ne olduğunu anlamadan cart diye kaldırıma sıfır park etmiş buldum kendimi :D) Geniş bi yol olursa yanlış bi harekette olsa koptuğu anda frene basıp kısa sürede durursunuz.
quote:
Orjinalden alıntı: SilverBlue
yerli dergiler ya tek bir araba alıp fazla yermeden inceleme yapıyorlar, ya da hiç uğraşmayıp Alman dergilerinden çeviri yapıp basıyorlar. Araba tanıtan programlar daha komik, amcanın biri alıyor arabayı, gidiyor orman içi yollara. sakin sakin anlatıyo sabit 2 kameraya, olay tamam. Top Gear benzeri programlar lazım bize de
Genel olarak, arka arkaya girilen virajlarda aracın tepkilerine bakılır yol tutuş için. oversteer-understeer var mı, sınırları neler onlara bakılır, Elektronik sistemler varsa onların devreye girme durumuna-zamanlamasına bakılır, işe yarayıp yaramadığına bakılır... Arkadan çekişli arbalarda işin zevki yanlamaktadır; bmw testlerinde örneğin; zamandan kaybetmek pahasına sürücü birkaç virajı yanlayarak döner ve aracın yanlamadan sonra kendini ne kadar kolay toplayabildiğini adeta gözümüzün içine sokar vs.. Ancak yol tutuş konusu çok geniş bir kavram. Yol şartları o kadar değişken ki; bir aracın aleyhine olan durum diğer aracın lehine olabiliyor.. Fakat genel bağlamda yol tutuş için en önemli kriterler; Yerden yükseklik, Yüksek hızlarda aracın aerodinamik yapısı, Lastik tipi - ebatları (lastiklerin ince yanaklı olması yol tutuş için çok önemlidir örneğin) Süspansiyon - amortisör sistemi, olarak sıralanabilir. Fakat dediğim gibi, çok değişken şeyler var. Örneğin bir araçta çekiş kontrol sistemi varsa; bilin ki o araç viraj çıkışları vb. yerlerde büyük avantaja sahip olacaktır, yol tutuş bakımından kötü bile olsa; diğer araçlara göre zaman kazanabilir..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme