Şimdi Ara

yüksek rölanti, motor hava alıyor...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
8.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • eski yeni bütün otomobil bölümüne selamlar,

    öncelikle aracım 97 escort 1.6 enjeksiyonlu fakat lpg eski sistem.
    1 hafta kadar önce motor öğretmeni bir arkadaş soğutma suyunun değişmesi gerektiğini söyleyerek suyu tamamen boşalttı ve antifiriz ile tekrar doldurduk. birde enjektörleri kontrol ederek aralıkların 1.5 falan olduğunu, 0.8 e ayarladığını söyledi.

    bugün lpg bitip tekrar alana kadar bir sıkıntı yoktu, lpg yi doldurtup yola çıktım fakat araç 1500-3000 devir aralarında tekleyerek gidiyordu, sonrasında ise normal hızlanıyordu.
    lpg ayarından olabileceğini düşünüp kaputu açtım ve ayarı kontrol ederken (4-5 senedir kendim yaparım ayarını) bir patlama oldu, olayın aniliğinden nereden geldiğini farkedemedim... bundan sonra da motor rölantideyken hem gazda hem benzinde 3000 devir civarında durmaya ve aşağı düşmemeye başladı.

    hava filtresini mi patlattık acaba diye söküp baktım fakat bir sorun yoktu... bu esnada motor çalışırken hava girişini elimle tamamen kapatsam bile motorun stop etmediğini ve bir tıslama ile birlikte biryerlerden hava aldığını farkettim...

    toparlamak gerekirse, motorun üst arka tarafında bir yerlerden (resime göre hava filtresinden motora giden büyük borunun oralardan) hava alması bu rölanti yüksekliğinin nedeni olabilir mi? sorun hakkında fikri olan var mı acaba.

     yüksek rölanti, motor hava alıyor...







  • Patlama kelebekten sonra bir yerleri yarmış, oraları bir kontrol edin...
  • resim sanırım size ait değil eski sistem olduğu için bi yeri patlatmıştır.
  • bu durum bendede var patlatma ve çekişin sıfıra düşmesi. sorunun lpg ile benzin aynı anda birer miktar yanma odasına giriyor olması diye gördüm internet araştırmalarımda.
  • bugün sanayiye bir gideceğim bakalım, küçük yerlerde yaşamak ne zormuş meğer bu konularda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    bugün sanayiye bir gideceğim bakalım, küçük yerlerde yaşamak ne zormuş meğer bu konularda...

    Hava alan yeri kolayca bulabilirsin. Balata spreyi al bir tane, araç çalışırken emme manifoltu çevresine spreyi sık. Hava alan yerden spreyi emince motor devrinde düşme olacak. Bu şekilde bulabilirsin. Arızayı kendin bulursan daha az masraf edersin sanayide
  • öğleden sonra sanayiye ugradim, sorun LPG dek gelen borunun hava filtresinden gelen büyük boru ile birleşim noktasından kaynaklaniyormus. aksam olduğu ve arabayi birakma sansim olmadigi için yarin sabah götürmek üzere eve geldim. hava biraz karanlikken motora baktigimda buji kablolarinin birbirlerine yakin olduklari noktalarda mavi kivilcimlarla atlama yaptigini farkettim. sanirim kabloların da ömrü dolmuş, bu atlamaları yapması çok mantikli gelmedi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bahsettiğim aciklik sivi conta ile yapistirilarak kapatildi bugün ve araç normale dondu. tanidik vasitasiyla 20 liraya halletmiş olduk bu isi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    öğleden sonra sanayiye ugradim, sorun LPG dek gelen borunun hava filtresinden gelen büyük boru ile birleşim noktasından kaynaklaniyormus. aksam olduğu ve arabayi birakma sansim olmadigi için yarin sabah götürmek üzere eve geldim. hava biraz karanlikken motora baktigimda buji kablolarinin birbirlerine yakin olduklari noktalarda mavi kivilcimlarla atlama yaptigini farkettim. sanirim kabloların da ömrü dolmuş, bu atlamaları yapması çok mantikli gelmedi bana.

    Buji kablolarını orjinal kablo ile değiştir. O atlamalar hem ateşleme kaybına hem de parazite sebep olur.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    motorcraft in orijinal kablosunu almayi düşünüyorum bende. bulundugum yer itibari ile parca temin etmek biraz zor ve pahali, bu yüzden ankaraya gitmeyi bekleyecegim 1 ay kadar. simdilik kabloların üzerini birkaç kat yalitim bandi ile sardim, atlamalar kesildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.