Şimdi Ara

Zes ve Vestel, 720 kW'lık Türkiye'nin en hızlı şarj istasyonunu hizmete alıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: cimbomlusinan Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy şu anda #11
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Zes ve Vestel, 720 kW'lık Türkiye'nin en hızlı şarj istasyonunu hizmete alıyor
    Elektrikli araç şarj operatörü Zes, Vestel Mobilite tarafından üretilen 720 kW (kilovat) gücündeki Türkiye'nin en hızlı şarj istasyonlarını yakında kullanıcılarla buluşturacak.



    Şarj süresi 10 dakikaya kadar düşecek



    Vestel Mobilite'nin ürettiği ultra hızlı şarj istasyonları, araçların şarj edilme kapasitesine bağlı olarak otomobil, otobüs ve ağır vasıta araçlar için tek çıkışta 720 kW'lık gücün tamamını verebiliyor ve şarj süresini 10 dakikaya kadar düşürebiliyor.



    Aynı anda 8 araca hizmet verebilecek



    Türkiye'den başlayarak Avrupa'ya yayılacak bu ultra hızlı şarj istasyonları ile Zes ve Electrip markaları adı altında hizmet verecek. 2025 itibarıyla Zes Türkiye ağı ve Electrip'in Avrupa'daki genişleyen altyapısıyla, stratejik ve premium noktalara konumlanacak istasyonlar aynı anda 8 araca hizmet verilebilecek.



    Ayrıca Bkz.BYD: “Türkiye'de elektrikli araç pazar payı yüzde 15’e ulaşacak”



    Vestel Mobilite Genel Müdürü Ender Yüksel yeni ultra hızlı şarj istasyonları ve şirketin hedefleri hakkında şunları söyledi:



    "Bugün Zes'e teslimi sağlanan 720 kW güç çıkışlı ultra hızlı şarj istasyonumuz, kısa sürede şarj imkanı sunarak bekleme sürelerini büyük ölçüde azaltıyor. Dünya genelinde kimi üreticiler 300 kW'lık şarj istasyonlarını ürün gamlarına daha yeni eklemeyi planlarken, Vestel Mobilite olarak bugün 720 kW'lık güç çıkışlı çok hızlı şarj istasyonlarını hizmete sunuyor olmaktan gurur duyuyoruz. Dünyada mobilite alanında sayılı şirketlerden biri olarak 1 ve 5 MW güç çıkışlı ürünlerimizin de portföyümüzde olduğunu belirtmek isteriz. 2017’den bu yana elektrikli araç şarj istasyonları üretiyor ve ihraç ediyoruz. Bugüne kadar dört kıtada 35 ülkeye, 250 binden fazla şarj soketini başarıyla yerleştirdik."




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/enerjiterminali/sirket-haberleri/zes-elektrikli-araclari-720-kilovat-gucundeki-ultra-hizli-sarj-istasyonlariyla-bulusturuyor/47115
    Kaynak:https://zes.net/urunler/hpc-ultra-hizli-sarj-istasyonu







  • Togg ile alakası yok abi ileri de mecburen 800V a geçecek üstelik Hyundai ioniq 5 kullanıyorum diyelim bu araç 800V ve 270kW a kadar alıyor yada Porsche kullanıyorum yine o da yeni araçlarında 330kW a kadar destekliyor sadece Togg olarak düşünme yani. Ayrıca Togg yurtdışına da bunlardan kurup yatırım yapmalı Tesla gibi sadece Türkiye ile sınırlamamalı kendini

  • Togg 180 likler yerine bu 720kW lık istasyonları kurmalı Tesla gibi yurtdışına da kurmalılar Almanya da satışa başlayınca döviz olarakta ciddi gelir demek

  • Apsny A kullanıcısına yanıt
    Togg 180 kW üstü şarj çekemiyor ki bildiğim kadarı ile önce şarj hızını batarya teknolojisini yenileyerek arttırsın sonra kurar..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Resimde iki soketli iki araç aynı anda tüm güç çekse bile 360 kW soket başına kalıyor.

    Bu kadar güçle beraber esas istediğimiz şey ise soketlere dinamik dağılım yapması.

    Mesela bir soketteki araba bitmek üzereyken çok az çekiyorsa diğer sokete fazla enerjiyi aktarmalı.

    Bazen boş yere bekliyoruz yarıya kesiyor halbuki yandaki araba 10 kW çekerken

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Togg ile alakası yok abi ileri de mecburen 800V a geçecek üstelik Hyundai ioniq 5 kullanıyorum diyelim bu araç 800V ve 270kW a kadar alıyor yada Porsche kullanıyorum yine o da yeni araçlarında 330kW a kadar destekliyor sadece Togg olarak düşünme yani. Ayrıca Togg yurtdışına da bunlardan kurup yatırım yapmalı Tesla gibi sadece Türkiye ile sınırlamamalı kendini


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok hızlı şarj, batarya ömrüne olumsuz etki eden bir durum, acil durumlar dışında çok tercih edilmemeli. Benim aracımda Max 80kw şarj olmasına rağmen, birçok şarj istasyonu bu seviyede bile değil. Çok acil bir durum yoksa bu kadar yüksek kW ile şarj etmemek gerekir. Çok hızlı şarj batarya hücrelerini çok ısıtır ki bu da asıl batarya ömrünü kısaltan şeydir. Araçları alttan soğutacak sistemler de gerekli. Laptop soğutucuları misali.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.