Peugeot Bipper Comfort Plus bir araç satın aldık ve teslimi bugün yapıldı ancak kafamızda birkaç soru işareti var özellikle Bipper kullanan arkadaşlar deneyimlerini aktarırsa çok memnun olurum.
1)Çift anahtar verildi ancak anahtarladan birisi kumanda kontrolü barındırmıyor. Bu böyle midir normal midir?
2)Bu araçların koltuk ambalajları teslim edilmeden sökülebiliyor mu? biz aracı ilk gördüğümüzde zaten ambalajı yoktu. Sadece serviste karter ilavesi yapıldı. Koltukların ambalajsız olması şüphe uyandırır mı?
3)Kilometre kontrolcüleri teknik servislerde sıfırlanabiliyor mu? Nakil sırasında 1-2 kilometre mi gösterir araçlar? Nedir bu işin aslı?
Sorularıma cevap alabilirsem memnun olurum. herkese hayırlı günler...
öncelikle hayırlı uğurlu olsun arkadasılm sorularına bildiğim kadarıyla yanıt vericem..
1 sorun 2 anahtar verilmesi normal Anahtarların diyerinde Kumanda bulunmamasıda Gayet doğaldır sıkıntı yok.. 2 sorun Koltık ambalajı sökülmüş olması normal Daha öönce cok 0 klometre arac gördüm ama hiç koluk ambalajı görmedim koltuk amlajı olan araba yokmu diye sorarsan oda var ama gayet normal. soru 3 oo Kilometreyi 0 layamıyorlar ama ayarlarıyla oynuyorlar 1 kac kilometre yapması normal aracın hatta iyi bile diyebiliriz arac test edilmiş..
Allah kazabela vermesin güle güle bin..
Çok teşekkür ederim çok yararlı oldu bu
hayırlı olsun aracınız nedir allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin
Hayırlı olsun, arkadaş yazmış gerçi ama ben de ekleyeyim;
1. Maliyet odaklı olarak böyle birşey yapıyorlar evet, ikisi de kumandalı şekilde anca Mercedes BMW'de falan veriyorlar.
2. Araçlar teslim edilmeden önce PDI kontrolünden geçiyor. Yani "Pre-Delivery Inspection" olması lazım. Tabi bu işlem fabrikada değil, bayide, araç teslim edilmeden önce veya depoya getirildiğinde yapılıyor. Hatta ön camında PDI etiketi falan görebilirsiniz bazı araçlarda.
Bu kontrol sırasında, işte ambalajların sökülmesi, bazı araçların boyasında bulunan mum benzeri koruyucu malzemenin temizlenmesi vs. gibi işlemler var.
Mesela arkadaşın Scirocco'su ilk geldiğinde bayide görmeye gitmişti, alet sanırım gemiden indirilirken ön-arka tampon falan sağa sola değmesin diye baya yüksek takozların üzerinde gelmiş. Normalden 5-10cm yüksekti araba demişti arkadaş. Sonra teslimattan önce sökmüşler o takozları.
Başka bir arkadaş Volvo'da çalışıyordu, arabanın üzerindeki mum benzeri kaplama, fren disklerindeki süngerler vs. gibi birçok malzemeyi çıkardıklarını söylemişti.
3. Araçlar üretim bandından çıktıktan sonra çok ufak bi teste tabi tutulur. Bu test, işte yok efendim sinyali çalışıyor mu, farı çalışıyor mu, motoru düzgün çalışıyor mu, ilk etapta gözle görünen bir abukluk var mı diye bakılır yani. Bu dediğim, üretim bandından park yerine kadar geçen bir süreç. Yani toplamda maksimum 5dk.
Ancak sanıldığı gibi rodaj falan yapılmaz. Bazı üretici kitapçığa yazar, "rodaj gerekir, şöyle yapın böyle yapın" diye. Bazısı da yazmaz. Mesela benim araçta yazmıyordu ama ilk 500km boyunca ani fren yapmayın, aracı çok zorlamayın gibi birşey yazıyordu. Ben de her ihtimale karşı 1000km düzgün kullandım, sonra basmaya başladım mesela.
Orada gördüğünüz 5-10km gibi değerler, araçların üretim bandından çıktıktan sonra park yerine çekilmesi, TIR'a yüklenirken, gemiye yüklenirken, gemiden indirilirken ve bayinin otoparkında yapılan kilometrelerdir. Yani ister istemez bu araçlar çok az da olsa sürülüyor ama bir zararı yok merak etmeyin.
sıfır alınan araçlarda kilometre olayı şöyle dir. km sayacını ilk 150 km sıfırlayabiliriz .