arkadaşlar, psa grubu araçlarda sizce hangi motor mantıklı, çevremde herkes diyor dizele binilmez artık, dizel bitmiş vs gerçekten böyle bir durum var mı? |
1.2 pureteceh mi 1.5 hdi mi
-
-
95 konu daha aç
Ev taksidi için ikinci eli hızlı araç al
Bide doğuda üniversite okurken kullanılacak araç ekle
O zaman söylerim
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Dizelin bittiğini, 1.2 puretech motorun da triger kayışı koparma, buji kırma, lspi gibi çok ciddi kronik sorunları olduğunu sağır sultan bile duydu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2021 peugeot 308 kullanıyorum 85000 km de benim haberim yok
sıfırdan beri araç bende
-
Sıfır km veya sıfıra yakın 1.2 puretech alınır, bütün bakımları yetkili serviste yaptırılır, 3-4 sene sonra değiştirilir araç. hiç bir sorun olmaz zaten olsa da araç garantide ne gerekiyorsa yapılır. satıldıktan sonra artık alan düşünsün.
bu motorları ikinci el almak sıkıntı.
Dizel çok km yapıyorsanız, kısa mesafe soğuk motor kullanmıyorsanız ancak düşünülür. dizel bitmedi ama evet özellikle küçük hacim dizel bitiyor zaten eskisi kadar ekonomik değiller ama yılda 40-50bin km yol yapanlar var. böyle ise Lpg veya dizel hala iş yapıyor.
-
illa ikisinden biriyse 1.5 bluehdi alınır.
1.2 puretechin çok fazla falsosu var. performansı dizel ayarında ama %20 fazla yakıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 20 Eylül 2024; 16:54:18 > -
Tamamen bilmediğim için soruyorum. Ciddi bir performans eğrisi mevcut mu ? Dizel ile 1.2 çok kullandım baya keyif veriyor aslında. Dizel daha iyi ise bir göz gezdireceğim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
performansı geride demem yanlış olmuş, kafa kafayalar. zeperfs.com'dan karşılaştırılabiliyor.
-
1.2 benzinli motor da baya az yakıyor. Benim leon 1.6 tdi 2,40tl(6lt) yakarken astra 1.2 puretech 2,75tl(6,5lt) yakıyor.
-
1.5 hdi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.6 puretech bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İki motora da sahibim. Şimdilik ikisi de sorunsuz. 1.2 Puretech daha güzel hızlanıyor.
Herkesin bayıldığı 1.5 DCI megane vardı bende. Allah düşmanıma versin derdim.
Demem o ki, forumlarda sadece sorun yaşayanların konuları olur. Hangi araç çok satmışsa genelde de o firmaya ait sorunlar çok gözükür.
Sürekli servis veya kaliteli özel servis görmüş araçtan kolay kolay korkmayın. Yoksa sanayi yüzü görmüş corolla bile baş belası olabiliyor.
Ama iki motor arasında 1.5 bluehdi daha az yaktığı için tercihim olurdu. Keyifli sürüş için yine 1.2. Ama bulunursa 1.6 Puretech Japonlara rahmet okutacak güzellikte.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2 puretech 2019 sonrasi bakımlı ve triger degismisse korkma. Motorun bir sorunu yok sadece triger en çok 50.000 de en geç 5 yılda değişmiş olması lazım. Dizel benzinli tercihi ise tamamen size kalmış. Mesela ben benzinden yanayım. Hatta hibrit olsa tadından yenmez 😁
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şaka maka 1.2 puretech’in gerçek kullanıcıları bizim forumdakiler kadar dert etmedi. (Misal ben)
Fordun 1.0ları da triger yağ içinde çalışıyordu. Bu kadar sansasyon olmamıştı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 22 Eylül 2024; 14:43:37 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şahsi olarak yıllık 20-22 bin km civarı kullanımlarda hala dizeli önerir misiniz? Multijet 1.3 mesela?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 23 Eylül 2024; 5:34:56 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Onda daha büyük sansasyon oldu da, bizim ülkede puretech motorun 1000'de 1'i kadar satmadı ilk örnekler. Fiesta'lardaki motorları da bir dönemden sonra kayıştan zincire çevirdiler.
Yine biz gelmeyen Civic'in 1.0 turbo 130 beygir versiyonu vardı, o da wet belt idi, onda da kırılan motorlar olmuş, parça pinçik kayışlar.. çoğunun eksik bakım, belki hatalı yağ falan yüzünden böyle olduğu kesin de eskiden böyle değildi, azıcık 3-5bin bakım atladın mı, bilmemne yazısına kadar aynı spesifikason yağ kullanmadın mı sorun olmuyordu. bu çıtkırıldım motorlarda oluyor.
-
EAT8 1.5 BlueHDi ile daha verimli çalışıyor.
-
2021 yılı mart ayından beri kullanıyorum 308 style tech 1.2 benzinli eat8 şanzımanı
dizel aracı ses ve sorun çıkarma ihtimalinin daha yüksek ve daha maliyetli olması sebebiyle sevmiyorum o yüzden alırken benzinli tercih ettik
bu güne kadar performanslı sürüş yada sakin kullanışda keşke dizel olsaydı dediğim olmadı senede ortalama 25 bin km yol yapıyorum araç şu anda 85000 km civarında
motor hakkında internette yazılan kayış buji sorunu gibi sorunlar hakkında bilgim yok ,başıma gelmedi , ya ben şanlısıyım yada fazlaca şişirme var bu sorunlar hakkında internette
motor yakıt tüketimi hakkında yüksek suratlerde ciddi olarak yakıyor 9 litreleri gördüğü oldu Ankara İstanbul arası ortalaması ortalama hız 170 km ile ancak 8. vites 100 km surat ile 4.5 litre bandında geziyor
tek sevmediğim yönü 3 silindir olması
motor limitlerini zorlarsanız hızlanmada 3 silindir oldugunu hissediyorsunuz sanki tekliyor gibi değişik bir hızlanışı var
ancak dediğim gibi aşırı zorlarsanız
bakımlarınızı yetkili servis/ehil ustalarda yaptırın
tekrar alsam 1.5 dizel almam yine aynı 1.2 benzinliyi tercih ederim
-
Günde ortalama (7 günün ortalamasi) 50_60 km sehir içi araç kullanıyorum, yani araç neredeyse hiç durmuyor ve kullandığım güzergahin büyük kısmı yoğun trafikli ancak genelde tek kontakta 15 km nin altinda kullanılmıyor, yılda şehir dışı olarak ta 10.000 km civarı yol yapıyorum.
Yani yılda minimum 25.000 km yol yapıyorum.
Aracım 1.3 Multijet Egea araç bu tempoda beni genel olarak yoruyor çünkü sonuçta araç manuel ayrıca 95 HP lik motor ve şehir içinde istediğim performansı vermiyor bundan da hoşnut değilim ama yinede aracı değiştirmeye elim varmıyor. En azından bu yoğun tempo 1 yıl daha devam edecek ve bende bu yoğun tempoya bu arkadaş ile devam etmek istiyorum.
Peki neden bu aracı kullanmaya devam ediyorum.
Çünkü,
-1.3 Multijet yakıt anlamında gerçekten çok çok başarılı,
-benim kullanım koşullarımda (kısa mesefa kullanmadığım için) daha bu güne kadar partikül tıkanıklığı vesaire yaşamadım
-arac garantili ve otokoc garanti ile ilgili konularda genelde sorun çıkarmıyor ve başta anlattığım gibi aracsizliga tahammülüm yok ve garanti kapsamında bir iş yapılacaksa sıkıntısız bir şekilde ikame araç alabiliyorum, bu benim için çok çok önemli çünkü bir gün araçsız kalsam bütün işlerim aksar.
-uzun yola çıktığım da yaşadığım il itibariyle sürekli toroslari aşmam gerekiyor ve torku nedeniyle sıkıntı yaşamıyorum
- parça usta derdi vesaire ülkede en az olan motorlardan birisi,
-Motor en sorunsuz en uzun ömürlü makinelerden birisidir sahibindene girin en yüksek km li araçların tamamına yakını 1.3 Multijettir.
Uzun lafın kısası 1.3 Multijet yukarıda anlattığım özellikleri ile gerçekten başarılı bir makine ve yukarıda anlattığım özellikleri sizin için önemliyse 1.3 Multijet alınır ama aracı sürekli şehir içi ve kısa mesafe kullanacaksınız ben hiçbir dizel aracı tavsiye etmem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben alacak olsam kesinlikle dizel üniteyi tercih ederim.
PSA dizel konusunda gerçekten başarılı 👍
Ancak bu kararı verirken mutlak suretle kullanım koşullarını göz önünde bulundurun yoğunlukla şehir içi ve kısa mesafe araç kullanıyorsanız/kullanıyor olsam hiçbir şekilde dizel almayın/almam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
95 konu daha aç
Ev taksidi için ikinci eli hızlı araç al Bide doğuda üniversite okurken kullanılacak araç ekle O zaman söylerim |
2021 peugeot 308 kullanıyorum 85000 km de benim haberim yok sıfırdan beri araç bende |
Benzer içerikler
- mondeo 1.5 ecoboost
- toyota corolla 1.6 dream multidrive s yorum
- jeep compass alınır mı
- renault duster alinir mi
- hyundai accent era 1.6 otomatik vites yorumları
- uçan araba fiyatları
- en az yakan arabalar
- renault logan
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X