Şimdi Ara

1.8 20 valf ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
6.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kafama takıldı bu 20 valf olmasının 16 veya 8 den farkı fazlası eksiği nedir ? egsoz ve emme olduğunu biliyorum motoru rahatlattığını yüksek deviri motorun daha rahat cevirdiğini ama başka bi artısı varmıki ? ayrıntılı anlatabilecek bi arkadaş var mı ? şimdiden teşekkür ederim



  • Burda ayrintili aciklama var usta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam atladığınız bir nokta var. 20v motorlar 5 silindirli. Her silindir de 2 emme 2 egzos ile 20v oluyor doğal olarak.

    Örneğin; 1.8hgt Fiat Bravo i5 20v
     1.8 20 valf ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DcD-Semih

    Hocam atladığınız bir nokta var. 20v motorlar 5 silindirli. Her silindir de 2 emme 2 egzos ile 20v oluyor doğal olarak.

    Örneğin; 1.8hgt Fiat Bravo i5 20v
     1.8 20 valf ?


    4 silindşr motorlardada 20v oluyor 3 emme 2 egzos oluyor onlardada acaba motoru rahatlatmaktan yakıtı düşürmekten ve yüksek devir çevirmeyi rahatlatmaktan başka artısı varmıdırki ? krank mili için falan




  • Buna benim bildiğim bir örnek daha var, Ferrari F50'nin motoru.

    12 silindir 60 valf, onda da silindir başına 3 emme, 2 egzos valfi var. Fiat da Ferrari'den kopyalamıştır aynı sistemi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    Kafama takıldı bu 20 valf olmasının 16 veya 8 den farkı fazlası eksiği nedir ? egsoz ve emme olduğunu biliyorum motoru rahatlattığını yüksek deviri motorun daha rahat cevirdiğini ama başka bi artısı varmıki ? ayrıntılı anlatabilecek bi arkadaş var mı ? şimdiden teşekkür ederim

    Araba 5 silindirlidir o yuzden 20v dir;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20v diyince benim aklıma direk i5 bir motor geliyor hocam, 4 silindirli olup 3emme 2egzoslu bir motora denk gelmedim benim ayıbım diyelim ozaman

    Mantık yürütürsek ekstra bir emme ile beslemeyi arttırırız, rahat devir çevirmenin yanı sıra bir miktar fazla beygir gücü elde edilebilir, alt devirlerde daha fazla tork elde edilebilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 TCE vs 1.5 TSI
    4 yıl önce açıldı
    1.33 vs 1.6 Corolla ?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DcD-Semih

    Hocam atladığınız bir nokta var. 20v motorlar 5 silindirli. Her silindir de 2 emme 2 egzos ile 20v oluyor doğal olarak.

    Örneğin; 1.8hgt Fiat Bravo i5 20v
     1.8 20 valf ?


    Yalnız 4 silindir 20 valfte var. 3 Emme 2 egzoz ya da 2 emme 3 egzoz emin değilim. Volkswagen'de görmüştüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    Kafama takıldı bu 20 valf olmasının 16 veya 8 den farkı fazlası eksiği nedir ? egsoz ve emme olduğunu biliyorum motoru rahatlattığını yüksek deviri motorun daha rahat cevirdiğini ama başka bi artısı varmıki ? ayrıntılı anlatabilecek bi arkadaş var mı ? şimdiden teşekkür ederim

    Araba 5 silindirlidir o yuzden 20v dir;)

    4 silndir motorlardada 20v oluyor 3 emme 2 egzos

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 20V AKL kodlu motor 90ların sonu 2000lerin başında VW grubunda yer alırdı.
    4 silindir 20V idi.
    Ben bir tanesini 4-5 yıl kullandım (seat toldeo) .
    1.8 125 bg idi o yıllarda standart 1.6 lar 85-90 bg 16 valf olan 1.6 lar 100-110 bg idi. 2.0 litre 115 bg bile motorlar vardı o zaman.

    Motor titreşimli ve biraz sesli idi. Başka bir sıkıntısını görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    1.8 20V AKL kodlu motor 90ların sonu 2000lerin başında VW grubunda yer alırdı.
    4 silindir 20V idi.
    Ben bir tanesini 4-5 yıl kullandım (seat toldeo) .
    1.8 125 bg idi o yıllarda standart 1.6 lar 85-90 bg 16 valf olan 1.6 lar 100-110 bg idi. 2.0 litre 115 bg bile motorlar vardı o zaman.

    Motor titreşimli ve biraz sesli idi. Başka bir sıkıntısını görmedim.



    hocam titreşimin ve sesin pekbi alakası olacağını sanmıyorum ama motorun ömrü + yüksek devir rahatlığı gibi artıların önemli olduğunu düşünüyorum
  • İlk çıktığında vw motoru yenilikçi idi ve aynı hacim klasmanındaki bmw ve merc lerden daha iyi idi ancak sonu gelmedi fakat en verimi olduğu yer turbo ile birlikteliği idi,150,180,190,210,225,250 hp güç çıkışları oldu ve halen başka versiyonları kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    1.8 20V AKL kodlu motor 90ların sonu 2000lerin başında VW grubunda yer alırdı.
    4 silindir 20V idi.
    Ben bir tanesini 4-5 yıl kullandım (seat toldeo) .
    1.8 125 bg idi o yıllarda standart 1.6 lar 85-90 bg 16 valf olan 1.6 lar 100-110 bg idi. 2.0 litre 115 bg bile motorlar vardı o zaman.

    Motor titreşimli ve biraz sesli idi. Başka bir sıkıntısını görmedim.



    hocam titreşimin ve sesin pekbi alakası olacağını sanmıyorum ama motorun ömrü + yüksek devir rahatlığı gibi artıların önemli olduğunu düşünüyorum


    İlk çalıştırmada çok sesli ve titreşimli idi. Isınınca rahatsız etmiyordu.
    O yıllarda burada Hitler motoru diye bilinen 1.6 SR motorlara 20-50 motor yağı kullanılıyorken 1.8lere Castrol Formula SLX 0-30 yağ konuyordu. Biraz pahalıydı belki soğukta o etkiliydi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    İlk çıktığında vw motoru yenilikçi idi ve aynı hacim klasmanındaki bmw ve merc lerden daha iyi idi ancak sonu gelmedi fakat en verimi olduğu yer turbo ile birlikteliği idi,150,180,190,210,225,250 hp güç çıkışları oldu ve halen başka versiyonları kullanılıyor.

    Evet çok haklısınız. O motor 1.8T motorların temelini oluşturuyordu. Ben 1.8T çok istemiştim ama Katalonya oto yıllarda getiremedi (Leon top sport adıyla 180liği getirecekti kapora verdim ama getiremediler). Audi S3 o zaman yanılmıyorsam 210 bg falandı. Sonra ben bunu çıkma parçalarla turbo yapayım diye düşündüm ama tabii olmadı.

    1.8 125bg motor VWde passatta golfte ve borada da gelmişti. Çok satılmadı ama. Sadece bir dönem golf ve bora 4motionlar sadece bu motorla getiriliyordu.

    O SEAT toledomu 2004 Haziranında satmıştım. Geçen ay Kartalda Ankara asfaltında arabayı önümde gördüm. Zor yetiştim. Gözlerim doldu valla. Hala taş gibi hala dipdiri hala tasarımı güncel; 14 yaşında olduğunu kesinlikle farkettirmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    1.8 20V AKL kodlu motor 90ların sonu 2000lerin başında VW grubunda yer alırdı.
    4 silindir 20V idi.
    Ben bir tanesini 4-5 yıl kullandım (seat toldeo) .
    1.8 125 bg idi o yıllarda standart 1.6 lar 85-90 bg 16 valf olan 1.6 lar 100-110 bg idi. 2.0 litre 115 bg bile motorlar vardı o zaman.

    Motor titreşimli ve biraz sesli idi. Başka bir sıkıntısını görmedim.



    hocam titreşimin ve sesin pekbi alakası olacağını sanmıyorum ama motorun ömrü + yüksek devir rahatlığı gibi artıların önemli olduğunu düşünüyorum


    İlk çalıştırmada çok sesli ve titreşimli idi. Isınınca rahatsız etmiyordu.
    O yıllarda burada Hitler motoru diye bilinen 1.6 SR motorlara 20-50 motor yağı kullanılıyorken 1.8lere Castrol Formula SLX 0-30 yağ konuyordu. Biraz pahalıydı belki soğukta o etkiliydi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    İlk çıktığında vw motoru yenilikçi idi ve aynı hacim klasmanındaki bmw ve merc lerden daha iyi idi ancak sonu gelmedi fakat en verimi olduğu yer turbo ile birlikteliği idi,150,180,190,210,225,250 hp güç çıkışları oldu ve halen başka versiyonları kullanılıyor.

    Evet çok haklısınız. O motor 1.8T motorların temelini oluşturuyordu. Ben 1.8T çok istemiştim ama Katalonya oto yıllarda getiremedi (Leon top sport adıyla 180liği getirecekti kapora verdim ama getiremediler). Audi S3 o zaman yanılmıyorsam 210 bg falandı. Sonra ben bunu çıkma parçalarla turbo yapayım diye düşündüm ama tabii olmadı.

    1.8 125bg motor VWde passatta golfte ve borada da gelmişti. Çok satılmadı ama. Sadece bir dönem golf ve bora 4motionlar sadece bu motorla getiriliyordu.

    O SEAT toledomu 2004 Haziranında satmıştım. Geçen ay Kartalda Ankara asfaltında arabayı önümde gördüm. Zor yetiştim. Gözlerim doldu valla. Hala taş gibi hala dipdiri hala tasarımı güncel; 14 yaşında olduğunu kesinlikle farkettirmiyor.


    hocam kullandığım araç b5 1.8 benim üst devirlerdeki hızlanması gerçekten cok iyi aracın 20v özelliğini burada biraz belli ediyor ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs


    quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    Kafama takıldı bu 20 valf olmasının 16 veya 8 den farkı fazlası eksiği nedir ? egsoz ve emme olduğunu biliyorum motoru rahatlattığını yüksek deviri motorun daha rahat cevirdiğini ama başka bi artısı varmıki ? ayrıntılı anlatabilecek bi arkadaş var mı ? şimdiden teşekkür ederim

    Araba 5 silindirlidir o yuzden 20v dir;)

    4 silndir motorlardada 20v oluyor 3 emme 2 egzos

    Tesekkurler dostum bilmiyordum.ben 20v olunca direk 5 silindir heralde diyordum:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • baya bi bilgi kirliliği mevcut ufak bişiler yaziyim dedim :D
    şuanda 20v golf4 4motion var bendede

    birincisi 4 silindirde 20v olur ki benimki öyle düşük devirlerde yüksek tork ile vites değiştirme olayını rahatlatıyo(60 la giderken 5. vitesde düşürmeden devam edebiliyosun rahatca)

    ikincisi silindir başına düşen 5 subap ın 3 tanesi EKSOZ 2 tanesi EMME olur ki bu her aynı tip 5 valf düşen araçta aynıdır

    şimdi diceksinizki neden emme yapılmıyo daha fazla yakıt alır fln :)
    çünkü manifold dan gelen akış zaten bir çekiş ile yapıldığından bunu artırmak gereksiz yani yeterlidir yazılımla oynanarak değişiklik yapılabildiği gibi

    ama eksoz gazını dışarı atmak daha zordur motor için ki bu nedenle eksoz gazını daha kolay dışarı atabilmek için 5. valfi eksoz yapar tüm üreticiler


    umarım açıklayıcı olmuşumdur

    bu arada GOLF4 4 motion 20V 125 PS mükemmel ve nadir bulunan bir araçtır..4 çeker ve 125ps güç ile araba kullandığınızı hissediyosunuz




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.