Şimdi Ara

2.0 motor az yakar efsanesi biri açıklayabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
162
Cevap
3
Favori
58.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Slm arkadaşlar bazen okuyorum ve duyuyorum bazı kişiler 2.0 motor aracın 1.6dan daha az yaktığını söylüyor. Yada çok az bir fark olduğunu. Bunun sebebi olarak da bazı araçlarda kasanın ağır geldiğini 1.6nın zorlandığını birde klima açınca daha çok yaktığı söyleniyor. Ve araca göre de değiştiği! Örneğin; ford mondeo, opel vectra, Renault laguna, Honda accord, Alfa romeo gibi araçlarda buna rastladım. Asıl soru şu bunun üreten şirketlerin mühendisleri düşünemiyor mu? Testleri yapılmıyor mu? Bizim millet hemen yapıştırıyor " yok abi ya o kasayı 1.6 kaldıramaz" Eeee adam niye yaptı bunu sadece vergi yüzünden mi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2.0 Motorun Az Yakıt Tüketmesi Efsanesi

    2.0 motorların daha az yakıt tükettiği yaygın bir efsanedir. Ancak bu iddiayı destekleyen net kanıtlar bulunmamaktadır.

    2.0 motorların daha büyük 1.6 motorlara kıyasla daha az yakıt tükettiği varsayılsa da, bu durum aracın ağırlığı, aerodinamik özellikleri ve sürüş alışkanlıkları gibi diğer faktörlerden de etkilenir.

    2.0 Motor Yakıt Tüketimi

    2.0 motorun yakıt tüketimi, aracın modeline, markasına ve sürüş koşullarına göre değişir. Ancak genel olarak, 2.0 motorlu araçların 100 kilometrede aşağıdaki oranda yakıt tükettiği söylenebilir:

    • Benzinli: 6,5 - 8,5 litre
    • Dizel: 5 - 7 litre

    Faktörler

    2.0 motorlu bir aracın yakıt tüketimini etkileyen faktörler şunlardır:

    • Aracın Ağırlığı: Daha ağır araçlar, daha fazla yakıt tüketir.
    • Aerodinamik Özellikler: Daha aerodinamik araçlar, daha az yakıt tüketir.
    • Sürüş Alışkanlıkları: Ani hızlanma ve yavaşlama, yakıt tüketimini artırır.
    • Yol Koşulları: Tıkalı trafik veya yokuşlu araziler, yakıt tüketimini artırır.

    Sonuç

    2.0 motorlar, araçların daha fazla güç ve performans sağlamasına yardımcı olabilir, ancak daha az yakıt tükettikleri iddiası kesin değildir. Yakıt tüketimi, aracın modeline ve diğer faktörlere bağlı olarak değişir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bizim millet rahatsız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1.8T

    Bizim millet rahatsız.
    passat 1.4 tsi için aynı şeyleri söylüyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1.8T

    Bizim millet rahatsız.
    İşin ucu para.Siz 1400 kg bir aracı 1.6 motorla da götürürsünüz,2.0 veya 3.6 üstü ile de.Cebinizde 5 bin vardır 1.6 alırsınız,7 bin vardır aynı aracın 2.0 olanını alırsınız...Kasayı kaldırır muhabbetine gelirsek,1.6 motorla 2.0 motor aynı güçte mi?Hayır,en basitinden 1.6 aracın 110 hp,2.0 aracın 140 hp olduğunu varsayarsak 140 hp daha rahat gidecektir.Ama bu 1.6 motorlu aracın gitmeyeceği anlamına gelmez.


    Bir de şöyle bir durum var,siz 1700 kg bir araca 1.6 motor koyarsanız garibim motor daha fazla güç üretmek isteyecektir.Siz gaza basacaksınız,o yakacak.Ama aynı kilodaki bir aracı 2.0 motorla daha az güç harcayarak daha rahat hareket ettirirsiniz.Bu da az yakmanız demek.


    Şimdilerde ise turbolu motorlar mevcut,yukarıda anlattıklarım atmosferik motorlar için geçerliydi.Turboyu işin içine sokacak olursak hp ile işin içinden çıkabiliriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AssistForte

    İşin ucu para.Siz 1400 kg bir aracı 1.6 motorla da götürürsünüz,2.0 veya 3.6 üstü ile de.Cebinizde 5 bin vardır 1.6 alırsınız,7 bin vardır aynı aracın 2.0 olanını alırsınız...Kasayı kaldırır muhabbetine gelirsek,1.6 motorla 2.0 motor aynı güçte mi?Hayır,en basitinden 1.6 aracın 110 hp,2.0 aracın 140 hp olduğunu varsayarsak 140 hp daha rahat gidecektir.Ama bu 1.6 motorlu aracın gitmeyeceği anlamına gelmez.


    Bir de şöyle bir durum var,siz 1700 kg bir araca 1.6 motor koyarsanız garibim motor daha fazla güç üretmek isteyecektir.Siz gaza basacaksınız,o yakacak.Ama aynı kilodaki bir aracı 2.0 motorla daha az güç harcayarak daha rahat hareket ettirirsiniz.Bu da az yakmanız demek.


    Şimdilerde ise turbolu motorlar mevcut,yukarıda anlattıklarım atmosferik motorlar için geçerliydi.Turboyu işin içine sokacak olursak hp ile işin içinden çıkabiliriz

    Alıntıları Göster
    bazı durumlarda 2.0 aracın 6 ileri vitesli olmasının da payı var sanırım. Örneğin sabit 120 km hızla ilerlerken 6 ileri vitesli araç daha düşük devir çeviriyor. Yine mesela rampaya gelindiğinde 2.0 olan araçta gaza daha az basarak çıkılabilirken 1.6 olanda hızı sabit tutmak için bir hayli yüklenmek gerekebiliyor.

    Bu karşılaştırmalar yani 2.0'ın 1.6'dan az yaktığı olaylar sakin kullanımlarda ve eşit şartlar altında olabilir düşüncesindeyim. Yoksa gazlar köklenip agrasif kullanıma geçildiğinde 2.0 olan dah afazla yakacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    bazı durumlarda 2.0 aracın 6 ileri vitesli olmasının da payı var sanırım. Örneğin sabit 120 km hızla ilerlerken 6 ileri vitesli araç daha düşük devir çeviriyor. Yine mesela rampaya gelindiğinde 2.0 olan araçta gaza daha az basarak çıkılabilirken 1.6 olanda hızı sabit tutmak için bir hayli yüklenmek gerekebiliyor.

    Bu karşılaştırmalar yani 2.0'ın 1.6'dan az yaktığı olaylar sakin kullanımlarda ve eşit şartlar altında olabilir düşüncesindeyim. Yoksa gazlar köklenip agrasif kullanıma geçildiğinde 2.0 olan dah afazla yakacaktır.

    Alıntıları Göster
    Eski astraların SFI motorlarını ele alırsak çoğu güncel 1.6 motorlardan daha az yakıyor.

    2.0 Litre 16V DOHC

    150HP 196Nm

    Astranın ağırlığı 1100kg.

    ş.içi 9 litre.

    Kadett' tede kullanıldı bu motor. Daha hafif olduğu düşünülürse daha az yakacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakaniko

    Eski astraların SFI motorlarını ele alırsak çoğu güncel 1.6 motorlardan daha az yakıyor.

    2.0 Litre 16V DOHC

    150HP 196Nm

    Astranın ağırlığı 1100kg.

    ş.içi 9 litre.

    Kadett' tede kullanıldı bu motor. Daha hafif olduğu düşünülürse daha az yakacaktır.

    Alıntıları Göster
    Efsane degil, tamamen kullanim tarziniza bagli olmakla birlikte dusuk beygirli bir arabada araba gitsin diye siz devamli dip gaz giderseniz, hele de kasa agirsa 1.6 motor 2.0'lardan fazla yakabilir.
    Ozellikle uzun yolda, belirli bir hizin ustunde iken, yokuslara geldiginizde buyuk hacimli motorda vites kucultmeden ve fazla da hiziniz dusmeden yola devam edebiliyorsunuz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.4 lt arabayla(atmosferik normal) 160 yaparken, 2.0 lt den fazla yakarsınız.
    Uzun yolda bu nedenle(basıyorsanız) 2000 motor hem daha randımanlı olur hem daha az yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    1.4 lt arabayla(atmosferik normal) 160 yaparken, 2.0 lt den fazla yakarsınız.
    Uzun yolda bu nedenle(basıyorsanız) 2000 motor hem daha randımanlı olur hem daha az yakar.
    1.4 araci satarken satici '' 1.6 gibi kacar tüpü koklar abi''

    1.6 arac icin '' 2.0 moturlular yetisemiyor abi yakitta 1.4 gibi tüpte''

    2.0 motorlu arac icin '' 1.6 gibi yakar seni üzmez hatta uzun yolda 1.4 kadar''

    vs vs vs ..... uzar gider bu konu böyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    1.4 araci satarken satici '' 1.6 gibi kacar tüpü koklar abi''

    1.6 arac icin '' 2.0 moturlular yetisemiyor abi yakitta 1.4 gibi tüpte''

    2.0 motorlu arac icin '' 1.6 gibi yakar seni üzmez hatta uzun yolda 1.4 kadar''

    vs vs vs ..... uzar gider bu konu böyle.

    Alıntıları Göster
    babamın aracıyla rekorumdu,daha önce de yazmıştım.
    '91 vectra a gl,2.0 115 hp ,tartarini sıralı sistem lpg
    klima yarı açık,90-95 km hızla,yüksüz(yolcu yok bagaj yok)
    100 km'de 6.7 lt lpg

    lpg takılmadan önce,tam yüklü,klima yarı açık,110-120 km hızla 7 lt civarı benzin yakıyordu.
    peki dezavantajı yok mu bunun?
    tabi ki var;Isparta şehiriçinde 11 lt lpg yakıyor şehiriçinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    babamın aracıyla rekorumdu,daha önce de yazmıştım.
    '91 vectra a gl,2.0 115 hp ,tartarini sıralı sistem lpg
    klima yarı açık,90-95 km hızla,yüksüz(yolcu yok bagaj yok)
    100 km'de 6.7 lt lpg

    lpg takılmadan önce,tam yüklü,klima yarı açık,110-120 km hızla 7 lt civarı benzin yakıyordu.
    peki dezavantajı yok mu bunun?
    tabi ki var;Isparta şehiriçinde 11 lt lpg yakıyor şehiriçinde

    Alıntıları Göster
    Şehiriçinde sıkışık trafikte geçerli değildir. Ama uzun yolda, sabit hızda gidersen 2.0 araç 1.6'dan az yakar.

    Misal 1.6 110 BG bir araç 5. viteste 110km/h gidebilmesi için 4500 d/dk çevirmesi gerekir motorun.

    2.0 145 BG bir araç ise 5. viteste 110km/h gidebilmesi için 3000 d/dk çevirir. Bu da daha az yakıt tüketimi demektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mert107

    1.4 araci satarken satici '' 1.6 gibi kacar tüpü koklar abi''

    1.6 arac icin '' 2.0 moturlular yetisemiyor abi yakitta 1.4 gibi tüpte''

    2.0 motorlu arac icin '' 1.6 gibi yakar seni üzmez hatta uzun yolda 1.4 kadar''

    vs vs vs ..... uzar gider bu konu böyle.

    Alıntıları Göster
    Yüksek hacimli motorlar alt devirlerde, düşük hacimlilere oranla,daha az yakıtla, daha fazla güç üretirler. Dolayısıyla aynı hızlarda 2.00 litre bir araç, 1,6 litreye oranla daha az yakıt tüketimine ihtiyaç duyar.. Yuksek devirlerde ise yuksek hacımlı motorun fazla yakıt tuketecegı aşikardir.
    Yüksek hacimli motora sahip aracın kasası ağır ise, optimal devirlere ulaştıktan sonra, bu devir aralığını, ağır kasanında etkisiyle, kolaylıkla koruyabilir. Bu da düşük hacme göre daha az yakıt tuketımı demektir.
    Aslında soru, arabanın ne kadar yaktıgı degıl, senin ülkende akaryakıtın kac para oldugudur.
    Japonyada benzinin litre fiyatı 2.00 tl ye tekabul edıyor. Acaba bu tıp ulkelerde bu tıp tartısmalar yapılıyor mudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman
    Slm arkadaşlar bazen okuyorum ve duyuyorum bazı kişiler 2.0 motor aracın 1.6dan daha az yaktığını söylüyor. Yada çok az bir fark olduğunu. Bunun sebebi olarak da bazı araçlarda kasanın ağır geldiğini 1.6nın zorlandığını birde klima açınca daha çok yaktığı söyleniyor. Ve araca göre de değiştiği! Örneğin; ford mondeo, opel vectra, Renault laguna, Honda accord, Alfa romeo gibi araçlarda buna rastladım. Asıl soru şu bunun üreten şirketlerin mühendisleri düşünemiyor mu? Testleri yapılmıyor mu? Bizim millet hemen yapıştırıyor " yok abi ya o kasayı 1.6 kaldıramaz" Eeee adam niye yaptı bunu sadece vergi yüzünden mi?

    1.6 motor bazi araclara o motora mahkum bizim gibi ulkeler icin konuluyor.yoksa motor kasaya ufak kalirsa cok yakar , dogrudur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman
    Slm arkadaşlar bazen okuyorum ve duyuyorum bazı kişiler 2.0 motor aracın 1.6dan daha az yaktığını söylüyor. Yada çok az bir fark olduğunu. Bunun sebebi olarak da bazı araçlarda kasanın ağır geldiğini 1.6nın zorlandığını birde klima açınca daha çok yaktığı söyleniyor. Ve araca göre de değiştiği! Örneğin; ford mondeo, opel vectra, Renault laguna, Honda accord, Alfa romeo gibi araçlarda buna rastladım. Asıl soru şu bunun üreten şirketlerin mühendisleri düşünemiyor mu? Testleri yapılmıyor mu? Bizim millet hemen yapıştırıyor " yok abi ya o kasayı 1.6 kaldıramaz" Eeee adam niye yaptı bunu sadece vergi yüzünden mi?

    1.6 motor bazi araclara o motora mahkum bizim gibi ulkeler icin konuluyor.yoksa motor kasaya ufak kalirsa cok yakar , dogrudur.
    vergiler olmasa herkes büyük hacme binmek ister. ancak olayın şu boyutunu atlamamak lazım. amaç nedir?
    eğer sıkışık trafik ve çok dur kalk varsa hafif araç+ufak hacim daha iyidir. yok çok fazla dur kalk yapılmayacaksa gerek yoktur.
    bendeki 2,0 mondeo 2500 devirde 100 km/h hız yapıyor. 3000 devirde 120 km/h.
    bu durumda uzun yolda ben 3000 devir çevirirken 4000 devir çevirmesi gereken motor daha fazla yakacaktır.




  • Vergi dezavantajı olmasa herkes 2.0 motorlu araçları tercih eder. O kadarını söyleyeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    Vergi dezavantajı olmasa herkes 2.0 motorlu araçları tercih eder. O kadarını söyleyeyim
    Motor hacmi (toplam silindir hacmi) artmasi dogal olarak yanma odasi hacmini, Strok hacmini ve Strok u artiracagindan oyle bir durum soz konusu olamaz. Kimisi 110 km/s, 120 km/s ve sehir disi sabit hizdan bahsetmisler. hatta 6 ileri diyen bile olmus ama 90km/s hizi asmanin yakitin uzerindeki etkisi devir ile alakali bir durum degildir. Ancak Motor hacminin artmasi sikistirma oranlarini dusuk tutmaya sebeb olabilir soyleki 1.4, 1.6 motordan 110 HP guc alabilmek icin yuksek tutulmasi istenir buda yuksek devirlerde verimsizligie sebeb(VURUNTU) olabilir.(ANcak gunumuz Motor teknolojisi ve yuksek oktanli, katkili yakitlarla soz konusu olamaz). Hava direnc katsayi 90km/s uzerinde anormal artis gosterdigindendir.
    90 km/s hizi isterseniz 400 Hp aracla gecin onemi yoktur vitesin devirin yakit acisindan. Sahinin aynalariyla oval bir ayna bile sadece 45 Tl/Yil fark ettirir.

    Kisaca Evet o sadece bir evsanedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NsNx -- 5 Temmuz 2010; 11:21:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NsNx

    Motor hacmi (toplam silindir hacmi) artmasi dogal olarak yanma odasi hacmini, Strok hacmini ve Strok u artiracagindan oyle bir durum soz konusu olamaz. Kimisi 110 km/s, 120 km/s ve sehir disi sabit hizdan bahsetmisler. hatta 6 ileri diyen bile olmus ama 90km/s hizi asmanin yakitin uzerindeki etkisi devir ile alakali bir durum degildir. Ancak Motor hacminin artmasi sikistirma oranlarini dusuk tutmaya sebeb olabilir soyleki 1.4, 1.6 motordan 110 HP guc alabilmek icin yuksek tutulmasi istenir buda yuksek devirlerde verimsizligie sebeb(VURUNTU) olabilir.(ANcak gunumuz Motor teknolojisi ve yuksek oktanli, katkili yakitlarla soz konusu olamaz). Hava direnc katsayi 90km/s uzerinde anormal artis gosterdigindendir.
    90 km/s hizi isterseniz 400 Hp aracla gecin onemi yoktur vitesin devirin yakit acisindan. Sahinin aynalariyla oval bir ayna bile sadece 45 Tl/Yil fark ettirir.

    Kisaca Evet o sadece bir evsanedir.

    Alıntıları Göster
    Yorumlar için herkese teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Yüksek hacimli motorlar alt devirlerde, düşük hacimlilere oranla,daha az yakıtla, daha fazla güç üretirler. Dolayısıyla aynı hızlarda 2.00 litre bir araç, 1,6 litreye oranla daha az yakıt tüketimine ihtiyaç duyar.. Yuksek devirlerde ise yuksek hacımlı motorun fazla yakıt tuketecegı aşikardir.
    Yüksek hacimli motora sahip aracın kasası ağır ise, optimal devirlere ulaştıktan sonra, bu devir aralığını, ağır kasanında etkisiyle, kolaylıkla koruyabilir. Bu da düşük hacme göre daha az yakıt tuketımı demektir.
    Aslında soru, arabanın ne kadar yaktıgı degıl, senin ülkende akaryakıtın kac para oldugudur.
    Japonyada benzinin litre fiyatı 2.00 tl ye tekabul edıyor. Acaba bu tıp ulkelerde bu tıp tartısmalar yapılıyor mudur?

    Yapılıyor tabi, Abd'de felanda yapılıyor. Yakıtın fiyatı arttı diye, insanlar mesela Suv almaktan vazgeçmişti geçen yıllarda. Gm'nin suv satışları %30 oranda gerilemişti, hatta 2 milyar dolarlık yatırım gerektiren yeni suv projelerinide komple iptal etmişlerdi.

    Şimdilerde tekrar benzin fiyatları doğru düzgün olduğundan Suv satışlarıda artmış vaziyette.

    Tabi, o en fazla olduğu dönemde bile Abd'de , bizim şimdi kullandığımızdan daha ucuzdu benzin. Zaten, o dönemlerde bizde litresi 3.2 tl felandı, şimdilerde ise ~4 tl. Buda, açık ve net bizdeki benzin fiyatlarının dünyayla pek alakası olmadığını, aksine enflasyon ( Paranın değerinin düşmesi ) sebebiyle devletin gelirlerinde azalma olmasıdır. Bunun için benzin fiyatını yükselttilerki, insanların ceplerinde daha az para kalsın. Ki bu artmayada devam edecektir, tabi ara sıra indirim oluyor ama, ben bir daha 3 lira gibi fiyatları görebileceğimizi pek sanmıyorum, zira 2006 yılında felan 2.6 tl idi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 4 Temmuz 2010; 21:52:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Yorumlar için herkese teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Uzun yol için ne kadar büyük motor olursa o kadar iyi,Şehiriçi için ne kadar küçük motor olursa o kadar iyi gibi bir kanı çıkardım burdan ben
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FB®h Pozitif

    Uzun yol için ne kadar büyük motor olursa o kadar iyi,Şehiriçi için ne kadar küçük motor olursa o kadar iyi gibi bir kanı çıkardım burdan ben

    Evet aynen öyle. Hybrid araçlardada mesela, elektrik motorları , benzinli motorlarına oranla epey güçsüzdür. Çünkü şehir içinde , özellikle trafik sıkıştığında elektrikli motorlar, uzun yolda, belli bir süratin üzerinde ise benzinli motorlar devrede. ( Tabi ikisininde bir arada olduğu oluyor, şarj durumuna ve sürüş tarzınada bağlı ).

    Mesela, Abd'de onun için banliyö kesiminde yaşıyorsanız eğer, öyle çok ufak hacimli araç almanıza gerek yok.

    Oradaki VW Golf mesela 2.5 litre 160 hp motora sahip, 1.4 Tsi 160 Hp satmıyor adam oraya, 2.5 litre satıyor çünkü yollar boş. Yerleşmeleride zaten Abd'nin %80'i uzun yol tipi. Üniversiteye gitmek 40-50 km, işe gitmek 150 km, markete gitmek 10-20 km vs. vs.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.