Şimdi Ara

2020 Model Skoda Superb Arızası (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
234
Cevap
3
Favori
26.008
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
93 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    DQ381 - DQ500 4 çeker sistemi olan araçlarda var. 2 çekerlerde DQ200 var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    DSG'yi kesinlikle savunmuyorum, ama sırf EAT8 için de Peugeot almam ben, araç şanzımandan ibaret değil...



    Alıntıları Göster
    Ne varmış peugeotta? Eski peueotlar neysede , yeni araçları çok iyi peugeotnun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG ler genede sıkışık trafikte bunu yapar DSG şanzımanlarin hepsi sorunlu anlatılan problem ise mekatronik arızasını gösteriyor Allah yardımcın olsun
  • Merhaba. Sorun çıkaran şeyleri elimine ediniz derim. Satınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaaaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: star scream

    Ne varmış peugeotta? Eski peueotlar neysede , yeni araçları çok iyi peugeotnun.

    Alıntıları Göster

    Hocam ön yargı dünya'nın en kötü alışkanlığıdır. Ve ön yargılı insanlara bir şey anlatamazsın boşver.

  • onder46 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler

  • Bizim işyerinde bir arkadaş var. Golf ü var 1.4 DSG otomatik. Senelerdir yok ww şöyle yok ww böyle, golf ün üstüne araba tanımam falan diye geçiniyordu. Geçen sene şanzıman içine verdi. 17 bin TL masraf çıktı, yalvar yakar iyiniyet garantisi ile 3-4 bin falan verdi yırttı. işte olabiliyor arada bana denk geldi falan diyordu yine. Geçen hafta motor arızası verdi. araç 1.000 km de 1 litre yağ eksiltiyor. Servis söküp bakacaz ama 20-25 bin masrafı olur demiş. Arkadaş şimdi arabayı başkasına nasıl kitleyeceğinin derdine düştü.


    Özetle DSG konforlu fakat bir o kadar da riskli bir şanzıman. Motor uyumu da beklentinden düşük. WW bir an önce CVT veya EAT gibi tam otomatik şanzımanlara geçmeli, yada kuru DGS yi, yağlıya çevirmeli.

  • Bende de 2018 model ibiza 1.0 tsi dsg var idi(henüz 14.000 km idi), satalı 1-2 ay oluyor.

    Hemen hemen aynı sorunlar benim araçta da vardı. Saçma sapan silkeliyor, katur kutur sesler çıkartıyor vs. Hemen sattım, alıcısına da söyledim ama çok kaile almadı, hem de onun da bir önceki aracı dsg imiş 


    Valla sattım kurtuldum, yoksa sonumun forumlarda okuduğum arkadaşlar gibi olacağı kaçınılmazdı..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: onatba

    P ye almadan N ye alma muhabbeti dsg ye has degil, butun otomatik vitesler icin gecerli. Saydiklariniz ne arizaya karsi korur nede arizaya sebebiyet verir.

    Çift kavrama şanzımanlarda vites gecislerinde ayaginizi gazdan cekmek(DQ200 otomatik olarak gazı kendi kesiyor) ve sıkışık trafikte durunca boşa almak(DQ200 otomatik yapıyor) dışında bir önlem yok.

    Çok seri hizlanmalarda veya tam gaz hizlanmalarda kavrama kaydirmiyirsa manuel vites atmaniza(vites degistirirken ayaginizi gazdan cekmenize) de gerek yok.
    DSG spor ve seri kullanimi seven, sıkışık trafikte dur kalk kullanımı pek sevmeyen bir sistem.

    Insanlar genelde DSG-DKG-EDC gibi cift kavramali sanzimanlarin robotize manuel olduklarini unutuyorlar. Sonucta kavrama sistemine sahip bir sanziman. Haliyle kullaniriken manuel hissiyatiyla kullanmak gerek.

    Sizin arizaniz muhtemelen TCU yada kavramadan. Durum hakkinda detayli bilgi verirseniz sevinirim.
    Bu gune kadar 4 adet dsg li arac kullandim biri hariç hiçbirinde sorun yaşamadım. O birinde de vites konum sensoru iyi niyetten degisti. Hiç yolda kalmadım.
    Umarim probleminiz kisa zamanda cozulur. Gecmis olsun.

    dsgnin bütün olayı çok sıkışık trafikte yarım debriyaja mecbur bırakacak kadar ağır gitmeyip daha kararlı bir şekilde dur-kalk şeklinde ilerlemek. ilk şanzıman ısındı uyarısını aldığımda bunu yaptım, yaptığım gibi birkaç dk sonra uyarı kayboldu ve bir daha da uyarı almadım.





  • Bethesta kullanıcısına yanıt

    EAT6 kullanıyorum.


    Sırf DSG yüzünden Tiguan yerine 2008 aldım.


    EAT6 gerçekten kusursuz bir şanzıman. İstanbul trafiği için ilaç.


    Bu saatten sonra EAT6 ve EAT8 dışında otomatik bir araca para vermem !


    1.5 BlueHDI 120 hp EAT6 Allure donanım ile gerçekten araba gibi araba olmuş.


    Tiguan'da hem DSG riskine giriyorsun, hem de PSA daki Allure donanıma yaklaşamıyorsun.


    Şimdi ben fanboy değilsem niye gidip Tiguan alayım ?

  • Asıl fanboyluk üst segment araç alabiliyorken, alt segment aracı savunmak gibi duruyor. Tiguan yerine 2008 alınmaz, 3008 alınır ama. T-Roc yerine 2008 aldım desen mantıklı tercih derdim şahsen ama bir üst segment yerine bir alt segment araç alınınca bunu diyemiyoryum.

  • jetgil kullanıcısına yanıt

    hocam dsg den uzak dur alacaksan düz vites al, dsg li vw alırken bana aynı şeyler dendi ama dinlemedim aldı 3 kere arıza verdi garanti bittikten sonra iş daha kötü. bence daha sorunsuz araçları tercih edin.


    dsg alırsan büyük ihtimal bozulacak, güncelleme o bu şu hepsi hikaye

  • quote:

    Orijinalden alıntı: starliner3434

    Hocam biliyorum forumlari hep okuyordum fakat 14 bin kmde olmasi çok canimi skti araç daha yeni neyse hayirlisi artik. Sagolun

    Servisten bilgi geldi mi? Son durum nedir?

  • DSG alan bunu göze alacak ben almam o ayri


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam geçmiş olsun aynı şeyleri yaşadım.


    15 bin de garantiden değişti


    25 bin civarı gene garantiden değişti


    sonra gene titreme başladı güncelleme yaptık dediler


    en son yolda kaldım gene şanzıman değişti


    değişenler mekantronik kavrama falan, dsg problemli şanzıman oransal olarak arıza çok fazla


    benim tavsiyem sıkışık trafikte vitesleri kendiniz atın


    dik yokuşlarda küçük viteslerde gidin


    kavramayı korursunuz belki

  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    DSG alan bunu göze alacak ben almam o ayri

    %100 katılıyorum. Bir servet ödeyip, kronik arızası olduğun bir arabayı, şanzımanı alıyorsun. Akıl sır erdiremiyorum ben bu olaya..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    Asıl fanboyluk üst segment araç alabiliyorken, alt segment aracı savunmak gibi duruyor. Tiguan yerine 2008 alınmaz, 3008 alınır ama. T-Roc yerine 2008 aldım desen mantıklı tercih derdim şahsen ama bir üst segment yerine bir alt segment araç alınınca bunu diyemiyoryum.

    bunlar gerçek mi bazen şüphe ediyorum. mantıklı değil çünkü. hani bmw alsa x1 tercih etse anlarım, parası yetmemiş dedim de 3008 dediğin zaten tiguan'dan ucuz. ya arabadan hiç anlamıyor ya da bir liseli çocuk bizle makara geçiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: esC#

    Tork konvertörlü şanzıman kullanıyorum iyiki karoq almamışım dedirten konu

    Ben eski sahibinden kaynaklı EAT4 eski tork konvantörlü aracımda da arıza yaşadım ve masrafı DSG'den daha pahalıya patladı. DSG tamirden sonra nasıl randıman veriyor bilemiyorum ama arıza riski tüm otomatik şanzımanlarda mevcut. Özellikle 60-70k km'de bir şanzıman yağınızı değiştirmenizi tavsiye ederim.

  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.