Şimdi Ara

2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
1.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Yeni nesil 2023 Nissan X-Trail'ın Japonya'da satılacak versiyonu ortaya çıktı. ABD'deki ikizi Rogue'un aksine sadece hibrit güç aktarma sistemiyle tercih edilebilecek olan yeni X-Trail'da 2WD ve 4WD (e-4ORCE) opsiyonu da bulunacak. Avrupa'da satılacak versiyonda da aynı sistemin yer alması bekleniyor.



    Yeni Nissan X-Trail, özellikleriyle neler sunuyor?



    CMF-C platformunu kullanan yeni Nissan X-Trail, değişken sıkıştırma oranına sahip 1.5 litre VC-Turbo üç silindirli benzinli motor ile ikinci nesil e-POWER sistemini bir araya getiren hibrit güç aktarma sistemine sahip. Nissan, söz konusu hibrit sistemin öncekine göre güç, akıcılık ve sessizlik açısından iyileştirildiğini belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.TOGG sedan konsepti Zorlu Center'da sergileniyor



    Yeni Nissan X-Trail'daki hibrit sistemin detaylı özellikleri açıklanmadı fakat bu sistemi Qashqai'den tanıyoruz. Yukarıda bahsettiğimiz benzinli motor, tekerleklere güç vermek yerine elektrik motorları için jeneratör görevi görüyor. Nissan, bu sayede motorun sürekli optimum düzeyde çalışarak verimliliği artırdığını ve diğer içten yanmalı motorlu araçlara göre yakıt tüketimini azalttığını belirtiyor.



    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Dört tekerlekten çekişli versiyonlarda, önde ve arkada yer alan birer elektrik motoru ile e-4ORCE sistemi sunuluyor. Bunun yanında X-Trail'da sürücü gaz pedalından ayağını kaldırdığında fren pedalına gerek olmadan otomobili yavaşlatan ve bu esnada enerji geri kazanımı sağlayan e-Pedal rejeneratif frenleme özelliği de mevcut.



    Yeni X-Trail, görsel açıdan 2020 yılında tanıtılan Rogue ile aynı. Ön tarafta bölünmüş far tasarımı ve krom çerçeveli V-Motion ızgara dikkat çekerken profilden bakıldığında büyük tekerlekler, geniş çamurluklar ve bazı donanım seviyelerinde yan aynalar, A sütunu ve tavandan oluşan parlak siyah tasarım teması göze çarpıyor. Arka bölümde ise bagaj spoyleri, LED stoplar, siyah tampon ve gri koruma plakasından oluşan, eskiye göre çok daha köşeli bir tasarım mevcut.



    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Yaşam alanına baktığımızda iki farklı moda sahip 12.3 inç dijital gösterge paneli karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı ve 10.8 inç head-up display de mevcut. İki veya üç sıra koltuk düzeniyle tercih edilebilen SUV'da Bose Premium ses sistemi, 1500 Watt maksimum çıkışa sahip 100V AC güç kaynağı ve versiyona göre kumaş veya deri materyallerden oluşan kişiselleştirme seçenekleri de karşımıza çıkıyor.



    Yeni Nissan X-Trail, 25 Temmuz'dan itibaren Japonya'da satışa sunulacak. Fiyatlar giriş seviyesindeki 2WD hibrit versiyon ile birlikte 3.198.800 Yen (407.000 TL) seviyesinden başlayıp 4.499.000 Yen'e (573.000 TL) kadar yükseliyor. X-Trail'ın aynı hibrit sistemle birlikte bu yaz Avrupa'ya da gelmesi bekleniyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var
    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: Kalbinde e-POWER hibrit sistem var








  • 500.000’e bu arabayı almak güzel olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximus01982 -- 20 Temmuz 2022; 21:19:22 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • şu çift far olayını citroen bi çıkardı suri çiftleşmesi gibi birçok markaya yayıldı citroende kalmalıydı şu olay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mordawey M kullanıcısına yanıt

    2010 yılında Juke ile başladı nissanda bu olay.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön far tasarımı olmamış. Arabanın geneli güzel ama ön taraf işi bozmuş.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Qashqai ve Juke özentisi olmuş. Arkası çok çirkin olmuş

  • Qashqai yeni bir sınıfı (Kompakt SUV) oluşturdu. Belki ilkiydi, belki değildi bilmiyorum ama tüm dünyaya Qashqai sayesinde yayıldı. X-Trail ise her zaman D SUV sınıfının en çok satanı oldu. İşte burada bir firmanın nasıl rehavete kapıldığının açık örneğini görüyoruz. Ne sınıfının temelini oluşturan ve uzun süre en çok satanı olan Qashqai, ne de D SUV'nin en çok satanı olan X-Trail yıllardır gıdım yol alamadı. Rakipleri, özellikle de PSA grubu ve Koreliler SUV'de uçup giderken Nissan yerinde saydı. Ortağı Renault bile Australis gibi çok daha güzel işler ortaya çıkarırken Nissan; Juke, Qashqai ve X-Trail arasına sıkıştı. İşin en kötü kısmı bunları da ufak dokunuşlar hariç yenileme zahmetine bile girmedi. Sonuç ise bu üstteki. Ne idüğü belirsiz bir D-SUV. Şimdi bir buna bakın, bir de aynı sınıftaki 5008, Santa FE, Sorento veya C5X'e bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 21 Temmuz 2022; 12:53:02 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • "e-4ORCE" haberdeki yazım doğru mu? okunuşu "fourorce" yani anlamsız oluyor. "e-4CE" veya "e-4RCE" olsa "force" diye okunur anlamlı olurdu.

  • mordawey M kullanıcısına yanıt

    çok katılıyorum, bunu yazmak için geldim, çirkin iki arabanın çiflteşmesi sonucu ortaya çıkmış

    en ufak bir özgünlüğü yok...

  • Çok fazla bir fark yok. Qashqai'de biraz oynayıp Trail modeli çıkarıyor

  • Nissan tasarım dili git gide rezil bi hal alıyor. Sadece boyut büyüyor tipler aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Qashqai ilk crossover değildi. İlk crossover 1980 AMC Eagle kabul edilir. Bizim yani Türkiye içinse ilk crossover (CUV) araçlar 1996 Toyota RAV4 ile 1997 Subaru Forester sayılabilir. İlk Nissan Qasqai ise 2006 yılında boy gösterdi ki VW Tiguan ile hemen hemen aynı tarihlere denk gelir.


    Kısacası, İlk crossover AMC Eagle kabul edilmekle birlikte dünya çapında tanınırlığı olan ilk gerçek crossover Toyota Rav4'tür. 1 yıl sonra da Subaru Forester ortaya çıkmıştır.


    Edit: İmla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 21 Temmuz 2022; 20:0:51 >
  • Nissan araç tasarımcılarını emekli etmeli (görsele göre 60 yaş üstü felan olmalılar) Daha geçenlerde yeni juk dediler gündüz farları kaç yıllık i20 çakması çıktı.

    eski kasa 3008 ile yeni 3008 arasındaki evrimi bir incelesinler mesela, Yada Kia sportage'in evrimini. Nissan tersine evrim sürecinde.


    43 araçlık avrupa satış sayıları sıralamasında 30. olan x-trail söylediklerimin sağlamasını da yapıyor. Liste aşağıda.



    https://carsalesbase.com/european-sales-2021-midsized-crossovers/

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Avatar da ilk 3B film değildi ama tüm dünya sinemalarının 3B'ye dönmesi Avatar ile oldu. Qashqai'ye kadar crossoverlar da yaygın değildi, elbette vardı ama bu kadar yaygınlaşması Qashqai ile oldu. Demek istediğim bu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avrupaya erasmusa gelmiş japon öğrenci gibi. rezil bir tasarım dili.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Pazardan pazara değişir. Qasqai'nin Amerika (ABD-Kanada-Brezilya vb.) kıtasınının genelinde esamisi okunmaz ama orada CR-V, Forester ve Rav4 çok satar. Qasqai Türkiye'de ve bazı Avrupa ülkelerinde çok satmış olabilir ama diğer bazı Avrupa ülkelerinde ise Tiguan çok satmıştır. Bu nedenle Qasqai için tüm dünyada "trend-setter" oldu diyemeyiz. Bizim ülkemizde öyle olmuş olabilir ama bunu dünyaya genellemek doğru değildir.


    Tüm dünya için böyle bir genelleme yapılacaksa bu Qashqai için değil ancak Honda CR-V için yapılabilir çünkü üretildiği günden bugüne kadar dünyada en çok satan crossover Qashqai değil, Honda CR-V'dir, son yıllarda bu ünvan RAV4'ün eline geçmiş gibi görünüyor.


    Honda CR-V Sales Figures | GCBC (goodcarbadcar.net)


    Honda CR-V de RAV4 ve Forester ile hemen hemen aynı zamanda yani Qashai'den 10 yıl önce piyasaya çıkmış bir araçtır. İşin ilginci, 2017 yılına kadar ABD'de Qashqai satılmıyordu bile. 2017 yılından beri Rouge Sport adı altında ABD'de Rouge adıyla satılan X-Trail'in bir alt modeli olarak satılıyor.


    Evet Qashqai Türkiye'de ve üretildiği İngiltere gibi ülkelerde iyi iş yapmıştır ama dünyada Compact Crossover SUV segmentini yaygınlaştıran model oldu demek dünya çapında satış rakamlarıyla desteklenmesi gereken abartılı bir iddiadır. Kaldı ki Qashqai diğer japon rakiplerinden 10 yıl sonra ortaya çıkmış bir modeldir


    Bana göre dünyaya compact crossover segmentini sevdiren RAV4 ve CR-V'ydi ve her ikisinin dünya çapındaki satışları Qashqaşi'nin hayli önündedir.


    Qashqai'nin Avrupa satışları da ortada. Tiguan ile kıyaslayınca öyle aman aman bir fark yok Tiguan'la aralarında. Rakamlar ortada:


    Nissan Qashqai - Wikipedia


    Volkswagen Tiguan - Wikipedia


    Kısacası, Türkiye'ye bakıp dünya hakkında çıkarımda bulunmak, genelleme yapmak doğru değildir. Türkiye pek çok bakımdan dünyanın yalnızca %1'idir.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim detaylı bilgilendirme için :)

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    Rica ederim hocam :)


    Qashqai'yi ben de severim. Dediğiniz gibi Türkiye'de compact SUV'u insanlara sevdiren başlıca model oldu ama maalesef Türkiye dünyanın bire bir, bir mikro modeli değil.


    European sales 2021 - compact crossovers - carsalesbase.com



    US car sales analysis 2021 - Compact crossovers - carsalesbase.com


    2021'de Qashqai Avrupa'da 5. sıradayken ABD'de ilk 50'de bile yok.


    Yine Avrupa'da 2021'de 1.800.000 crossover satılmışken ABD'de neredeyse 3,5 milyon Crossover satılmış çünkü ABD SUV'un vatanı ve dünyada en çok SUV ve compact SUV kullanılan ülkedir. Zaten bu durum CR-V ve RAV4 satış rakamlarından da belli. Bu 2 model Avrupada satılan tüm modellerin neredeyse yarısı kadar sadece ABD'de satmışlar.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Segmentlerde biraz kavram karmaşası var sanki.

    4x4 yerden yüksek bir araç crossover mıdır SUV midir?

    Bahsettiğiniz araçlar için C-SUV nin ilk örnekleri desek daha doğru olmaz mı? Hatta bunlara ilk 1996 yılında piyasaya çıkan LR Freelander da eklenebilir.

  • Jackal78 kullanıcısına yanıt

    Ben de yok da sektörde var!


    İlk SUV tanımlı araçlar, orijinal SUV araçlar ray şase üzerine monte edilmiş karoser gövde ve 4-çeker off-road ağırlıklı araçlardı. Kullandıkları şaseler genelde pikap şaseleriydi. Bu tür araçlara örnek Toyota Land Cruiser ve land Rover Discovery vb. gösterilebilir. Crossover araçlar ise unibody şase (karoser gövde ve şase bir arada monoblok yani otomobil temelli) tasarımına dayanan 4-çeker veya 2-çeker off-road özelliği de olabilen yerden yükseltilmiş araçlardır. Yani gerçek bir SUV pikap şasesi üzerine bina edilmiş 4-çeker bir arazi aracıyken, Crossover bir araç (ya da C-SUV) otomobil şase mimarisini baz alan yerden yükseltilmiş hatch tarzı araçlardır. bazıları 4-çeker ve arazi odaklı olabilirken, bazıları da 2-çeker ve yol odaklıdır. Günümüzde SUV adıyla satılan araçların çoğu aslında crossover'dır, SUV değildir ama çeşitli pazarlama taktikleri aradaki bu temel farkı zamanla örtmeye başladı. Öyle unibody 4-çeker araçlar üretildi ki gerçek SUV'larla arazi kabiliyeti açısından yarışabilir durumdaydı. Ve yine öyle pikap temelli SUV'lar üretildi ki araziden çok yol konforu hedeflenmişti. Yani Crossover ile SUV arasındaki ayrım flulaşmıştı ama aynı crossover araçların 2-çeker olanları da vardı ve bunlar aslında SUV değildi çünkü SUV olmanın en temel şartı arazi kabiliyetinin olmasıdır.


    Velhasılı zamanla tanımlar arasındaki farklar flulaştı, pazarlama cambazlıklarıyla firmalar gerçekte crossover olan araçlarını SUV diye pazarlamaya başladılar falan...


    Bugün yerden yüksek her araca çoğu pazarda kısaca SUV deniyor ama teknik olarak bu doğru değil aslında. SUV kısaltmasının içindeki "Sport" ve "Utility" kelimeleri başlangıçta arazi kabiliyetini tanımlamak için kullanılmıştı ama günümüzde arazi kabiliyeti olmayan araçlara da sırf yerden yüksek diye SUV denilebiliyor.


    Sonuç olarak, Honda CR-V, Toyota RAV4, Subaru Forrester vs.hepsi unibody otomobil mimarisine (Corolla, Civic, Impreza vb.) dayalı crossover araçlardır ama günümüzde C-SUV ya da compact SUV olarak adlandırılıyorlar. Bu araçların doğru tanımı "compact crossover SUV" olarak geçer ama herkes SUV diye bilir oysa crossover'dırlar.


    Mesela crossover'a bir örnek:

    Toyota RAV4 - Wikipedia


    Şunlar da pikap temelli gerçek SUV araçlar:

    Every Truck-Based SUV Still Sold Today (caranddriver.com)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 20 Ekim 2022; 18:30:50 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.