Şimdi Ara

3 senedir çalışmayan bir aracı çalıştırmadan önce neler yapmalıyım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
10.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tüm foruma selam... Arkadaşlar sorumu biraz açmak gerekirse; kapımın önünde 95 model toyota corolla 1.3 benzin motorlu eski aracım hemen hemen 3 senedir yatmakta. Üstü falanda kapalı değil baya yatıyor. Geçen gün aracımın maliye yüzünden bağlanması sebebi ile araçsız kaldım sizce benim eski arabam çalışır mı daha doğrusu nasıl çalışır? ne yapmalıyım şimdiden çok teşekkürler.(arabanın aküsünü birine verdiydim gerçi vermesem de biterdi yeni alacağım----bide çekici ile falan saniyeye çekmek istemiyorum kendi kendini götürsün en azından kafi )



  • aracta bır arıza yoksa akuyu takınca calısması lazım sanıyede ılk olak yağını ve yağ fıltresını değiştirmeyı unutmayın ayrıca yağ fıltresını mutlaka orjınal alın , yan sanayı fıltreler ya yağı temızleyemez yada gecırgenlığı az olduğu ıcın motorun yeterlı yağlama yapmasını sağlayamaz o acıdan yağ fıltresı onemlı br mevzu
  • Yağını suyunu filtrelerini değiştirin ilk önce. Zaten sorun yoksa araçta bunları değiştirdikten sonra çalışmaması gibi birşey olmaz.
  • çok teşekkürler benim asıl merak ettiğim bilinçsiz bi şekilde akü takıp çalıştırsam zarar görürmü motor falan gibisnden di bilinçsizce birşey yapmak istemedim ama tabi aracı çalıştırıp doğruu sanayiye götüreceğeim :) eğer sorun yaşamassam araçtan gider gene toyota alırım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Dejawu

    çok teşekkürler benim asıl merak ettiğim bilinçsiz bi şekilde akü takıp çalıştırsam zarar görürmü motor falan gibisnden di bilinçsizce birşey yapmak istemedim ama tabi aracı çalıştırıp doğruu sanayiye götüreceğeim :) eğer sorun yaşamassam araçtan gider gene toyota alırım :)

    3 yıl az bir zaman değil. yağ karterde bekleye bekleye özelliğini kaybetmiştir. size tavsiyem bir usta getirin yağını, filtrelerini çalıştırmadan önce değiştirin. fren hidroliğini kontrol edin. balatalar sertleşmiş olabilir ki büyük ihtimal sertleşmiştir ve fren performansı pek iyi değildir. frenlerede bakım yaptırın kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: .Dejawu

    çok teşekkürler benim asıl merak ettiğim bilinçsiz bi şekilde akü takıp çalıştırsam zarar görürmü motor falan gibisnden di bilinçsizce birşey yapmak istemedim ama tabi aracı çalıştırıp doğruu sanayiye götüreceğeim :) eğer sorun yaşamassam araçtan gider gene toyota alırım :)

    3 yıl az bir zaman değil. yağ karterde bekleye bekleye özelliğini kaybetmiştir. size tavsiyem bir usta getirin yağını, filtrelerini çalıştırmadan önce değiştirin. fren hidroliğini kontrol edin. balatalar sertleşmiş olabilir ki büyük ihtimal sertleşmiştir ve fren performansı pek iyi değildir. frenlerede bakım yaptırın kesinlikle.


    +1

    ek olarak hortumların tamamı kontrol edilmeli. kayışlar da kontrol edilmeli mesela akümülatör kayışı gibi. fan ve etrafı temizlenmeli. radyatörün tıkanıp tıkanmadığı tespit edilmeli. araç çalıştırıldığında hararet çok hızlı yükselmeye başlarsa araç durdurulmalı. yukarıda du hast tarafından sayılanlar ve diğer bütün sıvılar direksiyon hidroloğine kadar değiştirilmeli. araca 444 veya benzeri bir ilk aşınma yağ katkısı da eklenmeli. normalde bu katkılar motor sıcakken konur. yani araç bir süre çalıştırılıp stop edilmeli. bu katkı konup yeniden çalıştırılmalı. büyük ihtimalle aracınız sorunsuz çalışacak ancak tedbir almak büyük masraflar çıkmasını önler.




  • eyw sağolasınız hafta sonuna kadar yapacam sanırım ve ne olacağını sizlerle paylaşacam (ama bundan sonra yeni araç alınca tekrar böle sıkıntılarla uraşmamak için arada çalıştıracam gezdirecem biraz..... Son olarak aracı ilk 500 km falan ne şekilde kullanayım tabi yağ vs değiştirip komple bakımını yaptırdıktan sonra.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Dejawu

    eyw sağolasınız hafta sonuna kadar yapacam sanırım ve ne olacağını sizlerle paylaşacam (ama bundan sonra yeni araç alınca tekrar böle sıkıntılarla uraşmamak için arada çalıştıracam gezdirecem biraz..... Son olarak aracı ilk 500 km falan ne şekilde kullanayım tabi yağ vs değiştirip komple bakımını yaptırdıktan sonra.

    aracın bakımı düzgün yapıldıktan sonra normal şekilde kullanabilirsiniz.
  • Denize yakın bir yerse silindirlerin içi paslanmış olabilir. Zayıf ihtimal de olsa sekmanlar pastan dolayı iyi hareket etmezse, ya pistonu yanlış şekilde aşındırır veya sekmanlar kırılabilir. Bu durumda bujileri çıkarıp sonra buji deliğinden bir miktar yağ doldurup, bir süre beklettikten sonra motoru elle yavaşça çevirmek faydalı olurdu.

    Bujiler yerinde değilken motorda kompresyon olmadığından, makaralardaki civatalara uyan bir anahtar yardımıyla motor yavaşça çevrilebilir. Veya zemin düzse, 4. 5. vitesteyken araç ileri-geri itilerek motor yavaşça döndürülebilir. Yağı mümkün olduğunnca uzun süre bekletmek ara sıra pistonları yavaşça hareket ettirmek iyi olurdu.

    İlk çalıştırma en riskli andır. 40 d/dak gibi marş devrinden 700-800 gibi bir rölanti devrine bir anda çıkar. Yakıtta devamlılık sağlanıncaya kadar kesiklikler olacaktır. Bu durumda motor devrini yükeltmeyin, rölanti tutması için yüksek devirler çevirmeyin. Stop etsin ziyanı yok, yeniden çalıştırın. Motoru mümkün olan en düşük devirlerde alıştırın. Akü takıldıktan sonra, bujiler takılmadan marşla da biraz alıştırma yapılabilir. Bu halde devir 100-150 d/dak civarı olabilir. Buji deliklerinden yağ sıçrayabilir, hazırlıklı olmak, önlemini lazım.

    Pistonlar temizlenince karterdeki yağ da değiştirilebilir.

    Karbüratörlüyse şamadırayı temiz benzinle doldurun, emme manifolduna da çok az benzin gönderin. Güvenlik için karbüratördeki filtereyi takmadan çalıştırmayın. Yakıt hatlarındaki benzini değiştirmek gerekebilir, veya kısa bir süre sonra benzin filtresini değiştirmek gerekebilir. Hatlardaki yakıtı değiştirmek motora gelen esnek hatları ayırıp elektrikli benzin pompasını çalıştırarak yapılabilir. Zor bir işlem değil.

    Muhtemelen bir usta bu kadar özenmeyecektir, bir şekilde çalıştırırlar. Ancak motorun ömrü için faydalı işlemlerdir.

    Arkadaşların yazdıklarına ek olarak lastikler de hiç kullanılmadığı için dış tarafları sertleşmiştir, ıslak zeminde çok zayıf bir tutuşa hazır olmak lazım.




  • İlk önce besmele çek sonra da üstteki mesajda yazılanları uygula.
  • bende yerinde direk yağının değiştirilmesi taraftarıyım ve neler yaptığınızı ve sonucu yazmanızı bekliyorum
  • Arada bir marşa bassaydınız ya keşke, 3 sene yatar mı bir araba hiç
  • sağolun teşekkürler herkese... Ne yaptığıma gelirsek hafta sonu aldım bi akü taktım bastım marşa biraz değişik bi ses geldi kayişlerden sonra kayişlere baktım talaş olmşlar dedim hiç uğraşmıyayım bunla elimde kalmasın aradım bi arkadaşımı bu işlerden anlıyan neyse çekti beni götürdü sanayiye girdik orda bi motorcuya bıraktık arabayı gittim pazar almaya bi kaç kablo deişmişler dedilerde aklımda değil ne oldukları sonra balata değişmişler suyunu falanda değişmişler buji kayiş yağ yağın da iyisinden koymuşlar 20 30 kilometrede gezmiş denemişler bi sorunu varmı die beğenmişler benden de 500 sakal istediler 450 verdim akdım aracı. bi 100 km gezmişimdir her şeyi normal geldi çekişte falan bişesi yok eskisi gibi sadece direksiyon sert geldi biraz oda nissan navara ya alıştığımdan olabilir.. şimdilerde de kia ceed i incelemekteyim Ceed için ne dersiniz( 0 dizel ve full paket )
  • Sayin dejawu üzerinden çok zaman geçti ama sormak istedim. Senin araç sonrasında bir problem çıkardı mi? Bende benzer bir durumla karşı karşı yayımda. Umarım mesajı görürsün :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.