Şimdi Ara

5 Avrupa Ülkesinin Otomobil Tercihine Dair Gözlemler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Belçika(Brüksel ve Brugge), Lüksemburg(Lüksemburg), Fransa(Paris), Almanya (Dusseldorf -Köln) ve Hollanda (Amsterdam)arasında bir hafta süresince ve yaklaşık 2500 km yol yaparak edindiğim izlenimlerdir.
    1-Bu beş ülke ve kısa bir süre önce gittiğim Norveç de dahil olmak üzere ülkemizde çok popüler olan Toyota ve Honda'nın durumunun oldukça vahim olduğunu gördüm. Bu sürede hiç corolla ve civic sedan görmemekle birlikte denk geldiğim Auris Touring Sport , Avensis Touring Sport, Verso, Civic HB oranını Türkiye'deki Alfa Romeo Gullietta oranına benzer diyebilirim. Norveç hariç, Nissan için de çok benzer bir durum söz konusu. Norveç'de QQ ve elektrikli model Leaf yaygın olmakla birlikte bahsettiğim diğer ülkelerde sık karşılaşılmayan bir marka. Norveç'in bir ilginç tarafı da Türkiye'de Hyundai modellerine rastlama sıklığınız kadar Tesla'ya rastlıyor oluşunuz. Bu ülkelerde en popüler Japon markasının 6 ve CX3-5 modelleri ile Mazda olduğunu söyleyebilirim.
    2-Fransız araçları içerisinde Peugeot ve Citroen Renault'a göre çok daha yaygın olup hiç Fluence görmedim
    3-Hyundai özellikle Belçika'da oldukça popüler olmakla birlikte genelinde de başarılı bir marka.
    4-Bir başka başarılı marka Skoda. Almanya da dahil olmak üzere Türkiye'dekinden 3 kat daha fazla rastlanmakta.
    5-Benim de sahibi olduğum Seat marka araçların popülaritesi ülkemize benzer olmakla birlikte bir ibiza modelinin popülaritesi Türkiye'dekine nazaran daha yüksek.
    6-Volkswagen modelleri Türkiye'deki kadar yaygın değil. Bununla birlikte Audi Türkiye'deki VW Kadar yaygın. Yani VW yerine Audi tercih ediliyor.
    7-Ülkemizde çok sık tartışılan Volvo'nun görülme sıklığı için (Özellikle V40 ve XC60)Türkiye'deki Audi'nin A4 ve üstü sınıflarının sıklığını verebilirim.
    8-Almanya'da Fordun popülerliğine şaşırdım.
    9-Japon premium temsilcisi Lexus da Türkiye'deki Jaguar'dan biraz daha yaygın.
    10-Fiat oldukça seyrek olmakla birlikte en çok satılan modeli 500 serisi. Bu serinin görülme olasılığı Türkiye'den çok az daha fazla .Sanırım bu aralar biraz daha satmak üzere sıkı çalışıyorlar zira bir kaç ülkede 2 şer tır üzerinde 500 sevkiyatı gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damdanakar -- 12 Ocak 2016; 15:43:56 >







  • Norvec refah duzeyi yuksek ulkelerden oyle ki ab ye dahi girmeye tenezzul etmiyorlar. Her neyse konumuz bu degil. Arastirmalarina ve edindigim bilgilere dayanarak norvexliler diger avrupa ulkesi vatandaslarina gore biraz daha cevreci elektrikli arabalarin orda cok olnasinin sebebi doga severlikleridir ellam. Almanya ve isvicre gibi ulkelerin dogaseverlik tavirlari genelde sozde yuksek motorlu araclara duskunler.

    Japon arabalarinin genel olarak abandigi yer abd pazari ve bae. Onlar icin boyuyta islevde onemli cunku. Avrupalilar turbosever :) gibi gorunuyor genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzakdoğu ülkelerinde (tayland, kore, japonya vs.) yani kendi evinde japon markaları oldukça güçlü. avrupalı araçlar yok gibi bir şey. (japon araçlarının avrupadaki durumu gibi)
  • İngiltere hariç tüm Avrupa'yı gezdim.Bir de Estonya'ya gitmedim.Benim Avrupa genelinde en çok dikkatimi çeken şey, Skoda'nın fazlalılığı ve hemen hemen hepsinin station olması.Dendiği gibi uzak doğu üreticileri pek yok oralarda.

    Türkiye bu konuda en karma ülkelerden biri.Uzakdoğu ve Avrupa markalarının tamamı iyi satıyor.Vergi problemimiz olmasa, Abd menşeli Cadillac, Lincoln ve Ford'un araçları da ülkede eminim baya satardı.Ya da Lexus, İnfitini vs.

    Ama tabi en sevdiğim ve gitmekten en büyük keyif aldığım ülke İtalya .Bilhassa Lancia'yı bol bol görmek hoşuma gidiyor orada.
  • Ford 2 ye ayrılır. Ford Amerika ve Ford Avrupa. Avrupada merkezi Almanyadadır. Almanyada bu kadar popüler olmasının belkide en büyük nedeni üretim ve arge anlamında Almanyanın kendi evi olması olabilir diye düşünüyorum.

    İngilterede popüler olması ise fordun ingilterede fabrikası olmasına, ingilizlerin amerikanlara yakınlığına, ve Alman disiplinindeki Ford karakteri ve sorunsuzluğunun, ingilizler tarafından sevilmesine bağlayabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adamlar avrupayı kitap gibi okudular ya la

    bulgaristanda genelde vw audi ve bmw tabi eski modeller
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    İngiltere hariç tüm Avrupa'yı gezdim.Bir de Estonya'ya gitmedim.Benim Avrupa genelinde en çok dikkatimi çeken şey, Skoda'nın fazlalılığı ve hemen hemen hepsinin station olması.Dendiği gibi uzak doğu üreticileri pek yok oralarda.

    Türkiye bu konuda en karma ülkelerden biri.Uzakdoğu ve Avrupa markalarının tamamı iyi satıyor.Vergi problemimiz olmasa, Abd menşeli Cadillac, Lincoln ve Ford'un araçları da ülkede eminim baya satardı.Ya da Lexus, İnfitini vs.

    Ama tabi en sevdiğim ve gitmekten en büyük keyif aldığım ülke İtalya .Bilhassa Lancia'yı bol bol görmek hoşuma gidiyor orada.


    station wagon,avrupa da takıntılı bir platform..

    hemen hemen herkes de bir station wagon sevdası var..




  • Bahsettiğiniz Benelüx bölgesine gittiğimde beni en çok şaşırtan statio nwagon çılgınlığı olmuştu. Ülkemizde hiç olmayan BMW 5 station Mercedes E station Audi A6 station gibi premium station kaynıyordu ortalık ve 4 araçtan 3ü station wagondu
  • Opel durumu nasildi? Siz algida secicilik yapmissiniz anladigim
    Kadariyla daha cok vag grubunun araclarina bakmissiniz. Yuzeysel kalmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GTS1907

    Opel durumu nasildi? Siz algida secicilik yapmissiniz anladigim
    Kadariyla daha cok vag grubunun araclarina bakmissiniz. Yuzeysel kalmis

    Opelin en popüler modelinin İnsignia HB olduğunu söyleyebilirim. Bu durumun tek istisnası Hollanda'da Ampera'nın oldukça yaygın olması. Bunu önceki kasa ve yeni kasa Zafira takip etmekte. Ülkemizde çok popüler olan Astra'ya rağbet daha az. Türkiye'de Astra K kasayı gördüm ancak bu ülkelerde hiç rastlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyrant1907

    Bahsettiğiniz Benelüx bölgesine gittiğimde beni en çok şaşırtan statio nwagon çılgınlığı olmuştu. Ülkemizde hiç olmayan BMW 5 station Mercedes E station Audi A6 station gibi premium station kaynıyordu ortalık ve 4 araçtan 3ü station wagondu

    Norveç'te de çok sayıda CLS SW bulunmakta. Bu gölgelerde gördüğüm SW CLS sayısı sedanının 4 katı kadardı.
    Yeni kasa Mercedes C SW oldukça şık olmuş.
    Peugeot 308'in SW da oldukça popüler ve Hb'den çok daha alımlı görünüyor.
    Bir de VW Golf Plus'ın yerini alan Golf Sportsvan çok hoşuma gitti.




  • Bir süre milanoda bulundum. Her sokakta ferrari görecem derken 1 tane anca gördüm.
    Zibil gibi A ve B sınıfı araç kullanıyorlar. Burada görmediğimiz tuhaf tuhaf modeller var.
    bizde neredeyse hiç satılmayan lancia Ypsilon dolu heryer. Mini cooper da çok vardı.
    Ülkeden ülkeye hatta şehirden şehire değişiyor araç tercihi bence.
    VW'e burada gözümüz çok alıştığından Milano'da yok gibi birşeydi. Golf çok az gördüm ki zaten C sınıfı bile nadir kullanıyorlar.

    Bizdeki algı avrupalı SW'ye biner mantığıydı. Ama durum öyle değil.
    Milliyetçiler aynı zamanda. Milanodaki araçların çok büyük kısmı italyan malıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Bir süre milanoda bulundum. Her sokakta ferrari görecem derken 1 tane anca gördüm.
    Zibil gibi A ve B sınıfı araç kullanıyorlar. Burada görmediğimiz tuhaf tuhaf modeller var.
    bizde neredeyse hiç satılmayan lancia Ypsilon dolu heryer. Mini cooper da çok vardı.
    Ülkeden ülkeye hatta şehirden şehire değişiyor araç tercihi bence.
    VW'e burada gözümüz çok alıştığından Milano'da yok gibi birşeydi. Golf çok az gördüm ki zaten C sınıfı bile nadir kullanıyorlar.

    Bizdeki algı avrupalı SW'ye biner mantığıydı. Ama durum öyle değil.
    Milliyetçiler aynı zamanda. Milanodaki araçların çok büyük kısmı italyan malıydı.

    şaka gibi bir yorum olmuş :)

    italyanlar ne yapsın sw araçları,kendilerini zaten avrupa'dan bile bağımsız bir ülke olarak görüyorlar..

    Ağırlık olarak japonlar gibi küçük-kompakt araç severler,keza ferrari-maserati-lamborghini-alfa romeo-lancia gibi markaları üreten bir ülke orta ve batı avrupa araçlarını pek tercih etmez..

    Fakat orta ve batı avrupa keza kuzey avrupa (iskandinavlar) genel de her modelin sw platformunu tercih eder..

    (İtalya'nın bir çok yeri istanbul gibi dar sokaklara,mahallere sahiptir,ağırlık olarak vespa ve motor kullanıcıları da pek çoktur ve küçük-kompakt araç tercih ederler)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Super Santorelli -- 12 Ocak 2016; 15:49:49 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.