Belli bir yaştan sonra şoförlük için bir test vs. yapılmıyor mu? 84 Yaşındaki Sürücü Kontrolden Çıkan Otomobille Kafeye Daldı https://www.ticarihayat.com/84-yasindaki-surucu-kontrolden-cikan-otomobille-kafeye-daldi |
84 yaşındaki sürücü kafeye daldı: 1 ölü 2 yaralı



-
-
Her yaş gurubundan sürat ustaları arabalarıya parendeler atarken bir 84'lük kahveye dalmış... Ehliyet yaşı 30'a çıkarsa 80+ için de belli testler yapmak belki mantıklı olur.
ABD'de onbeş yılı kapasayan detaylı istatistiklere göre 20'li yaş gurubu, 90+ grubunu bile geride bırakıyor. Süre, yolculuk sayısı, kullanılan mesafe başına sağlık veya can kaybı olarak. Yolcu sayısı olarak da incelenmiş. Yani yaşlıların araçlarında daha az yolcunun olduğu durumlar için ayarlanmış veriler de kurtamıyor 20 yaş gurubunu. Ek olarak 90+ daha çok kendisine zarar verme eğilimindeyken 20'li yaşlardakiler daha çok başkalarına zarar veriyor. 80 grubuyla 30 yaş gurubu bile yarışamıyor.
Bu istatistikler olmasa, Türkiye'de değilse bile insan yaşamının daha değerli olduğu yerlerde belirli ek testler yapılırdı bence.
Motor Vehicle Crashes, Injuries, and Deaths in Relation to Driver Age: United States, 1995–2010
Brian C. Tefft Senior Research Associate AAA Foundation for Traffic Safety, November 2012, 202-638-5944www.aaafoundation.org
-
Burada durumu, sanki daha ziyade bayan şoförlerin yaptığı, panik anında fren yerine gaza basmak gibi algıladım.
80 değil ama 70 yaşından itibaren aslında en az göz ve refleks kontrolünden oluşan bir sağlık yeterliliği getirilmeli fikrine ben de katılıyorum.
Bizim gibi ekran nesli büyüklerimizden çok daha erken yaşlarda katarakt belasına yakalanacağız.
Bu öyle bir şey ki aynı tenceredeki kurbağa misali yavaş yavaş geliştiği için görme kaybı olduğu kişilerce anlaşılamıyor.
Doğal olarak genetik ve çevre faktörleri (+-) 10 yaş fark eder.
Benim esas korkum yaşa bağlı olmayan uyku apnesi sorunu olanlar.
Bir tanıdığımda vardı. Muhabbet ederken arada 30 saniyelik, 1 dakikalık kopmalar yaşıyor, uyanınca kaldığı yerden sohbete devam ediyordu. Kendisinin arabası olmadığı için bir sorun yoktu. Düşünsenize direksiyon başında 30 saniyelik kopmanın yol açacağı riskleri.
Tabi bu durum kişi başvurmadıkça nasıl tespit edilir bilemiyorum. Çünkü uyku laboratuvarı hariç teşhis konulamıyor.
-
Geçenlerde yaşlı sürücülerin Japonyada sebep olduğu trafik kazalarıyla ilgili bir yazı okuştum. Aynı bizdeki olayı anlatıyor.
Yaşlılıkta refleksler yavaşlıyor, muhakeme yeteneği azalıyor, görme yeteneği azalıyor, fren yerine gaza basma gibi durumlar artıyor. Bu da kazalara sebebiyet veriyor.
Bu gibi durumların önüne geçmek için yaşlıların işini görecek küçük arabaları teşvik edilmesi gerektiğini söylüyorlardı.
Toyotanın iRoad diye bir aracı var. Bu tarz kullanması basit, otonom özellikleri olan, küçük arabalar bir nebze riski düşürür.
youtube
The ultra-compact electric vehicle (EV), "TOYOTA i-ROAD", which caused quite a sensation when it was introduced in 2013, has evolved greatly from a concept v...https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ZeNnQcH6Gmg
-
51 yaşında otomobil kullanmayı çok seven biri olarak yazıyorum: 70-75 yaşından sonra ehliyeti olan kişinin, sağlıklı mı değil mi diye bakılmadan, ehliyeti direkt iptal edilmelidir.
ki bu adam 84 yaşında oha yani. o ölen kişi bizim bir yakınımız olabilirdi. ne yapardık o adama düşünün..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 13 Kasım 2024; 9:55:23 > -
75 yaşından sonra Herhangi bir taşıtı kullanmak yasaklanmalı. Çünkü ülkemizde sağlık muyaneleri düzgün yapılmıyor, ehliyet yenilemek için yapılan muayenlerde herkese sağlıklı raporu veriliyor. Bir kişi herhangi bir nedenle hastaneye gittiğinde yaşlılığa bağlı sıkıntılar çekiyor ise o kişinin doktor tarafından ehliyetinin iptal edilmesi gerekiyor bu gençler içinde geçerli olmalı. Kulağı duymayan tek gözü görmeyen tek kolu bacağı olmayan kullandığı ilaçlar nedeniyle araç kullanmaması gereken herkes yollarda.
-
ABD istatistikleri bence bir şey ifade etmiyor, çünkü gencinden yaşlısında dünya üzerindeki en mal sürücü grubu olabilir.
Burada kavşakta daha yandan gelen arabayı görmeyen, saçma sapan kullanan arkadaşımı, ABD'de Mustang ile full patinaj kalkıp sadece direksiyonu tuttuğu için, "oooo müthiş kontrol" falan diyen adamlar bunlar. Baya bi tarafımla gülmüştüm arkadaş bunu övünerek anlattığında. Demek ki ben gitsem direkt NASCAR pilotu olacağım
Ayrıca bu istatistik yine bu insanların ehliyetlerinin elinden alınması gerektiği gerçeğini değiştirmiyor. Zaten diğerleri yazmış, gençlerde risk daha fazla diye tepki süresi 10sn olan, fren yerine gaza basan, muhakeme yeteneği olmayanların ehliyetleri elinden alınmalıdır mutlaka. Babam 76 yaşında, saçma sapan araba kullanıyor, artık kullanma sat şunu diyorum. Uzun yol falan gitmeye çalıştığında baya korkuyorum.
Ha bunun haricinde şöyle bir durum var;
Ehliyet alma, otomobil kullanma işi kökten değiştirilmeli.
Yine dünya üzerinde birçok sürücü "standart", yani hiç bir halttan anlamayan tiplerden oluşuyor. Araba manyakları, hasbelkader yarış şu bu yapmış veya ileri sürücülük teknikleri almış, araç kontrolü nasıl sağlanır bilen adamlar falan tarzı sürücüler çok çok çok çok az.
Bu tipler gidip çok dandik gundik ehliyet sistemleri ile ehliyet alıp, saçma sapan araçların direksiyonlarına oturuyorlar. Silah alır gibi değerlendirilmesi lazım bu işin. Daha katı, daha ciddi eğitimler gerekli. Sadece park etme vesaire değil, aracın gerçek manada kontrolünü sağlama, bazı basit işleri araçta yapabilme gibi işleri de becerebilecek sürücülerin direksiyon başına geçmesi gerekli.
Örneğin ehliyeti alıp, aracı kullanıp, hala buğusu nasıl çözülür, kliması nasıl açılır şeklinde kullandığı aracı bilmeyen tipler var. Bunları da şart getireceksin bir şekilde. Bunlar da kaza veya trafiği tehlikeye atma nedeni mesela.
-
Sorsan, "ben şimdiki gençleri cebimden çıkarırım, bende daha iş bitmedi..." diye bir saat masal anlatır.
Bomboş vasıfsız insanlara sırf yaşlandı diye saygı göstermenin, yetersizliklerini görmezden gelmenin sonucu bu.
Kendi dedem de; 83 yaşına kadar çalıştı, 80'li yaşlarında kendi yaşıtlarına göre çok daha sağlıklı ve dinçti, devamlı insanlar "sen daha gençsin..." diye, akıllarınca iltifat edip gaza getirirdi. Biz de bu gazlara gelip araba kullanmasına izin verseydik belki o da birilerinin zarar görmesine sebep olacaktı. Ama aklı başına insanlar olarak hiç bir zaman bu riske girmedik.
Yaşlılar da çocuklar gibi; Bunamasalar bile bir yaştan sonra kafa gidiyor ve "ben daha ölmedim" kompleksiyle saçma bir özgüven oluşuyor. Çevrelerindeki cahiller de, bırakın kontrol altında tutmayı, iyice gaza getiriyorlar.
Keşke tanımadığı insanlar yerine, sadece kendisini gaza getiren böyle cahillere zarar görseydi, belki akılları başlarına gelirdi.
Yaşlı olmak, çocuk olmak, kadın olmak, engelli olmak, azınlık olmak... hatalarınıza/yetersizliklerine tolerans gösterilmesi için sebep değildir. Yetersiz insan yetersizdir ve sebep olabileceği şeyler için önlem alınmalıdır.
-
75' inden sonra noterde işi olsa, aynı gün tam teşekküllü hastaneden alınma şartlı akıl sağlığı raporu istemesini bilirler ama...
-
Maalesef boyle bir durum bir tanidigimda vardi. Genc yasinda olmasina ragmen hem de ara ara kut diye uyurdu 1 2 dakika sonra kalkar devam ederdi. Bir kere direksiyon basinda uyuya kalmisti ehliyetsiz halimle araba kullanmayi bile bilmedigim halde yalvar yakar yer degistirmistim de 90-90 tin tin agir agir ben surmustum araci can korkusundan. Allah korusun cok problemli bir durum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Buna ancak kadir inanır. Tamamen yalan ve kasıtlı olarak yapılmış sahte paylaşım. Yaşlılar gençlerden daha iyi araba kullanıyor lafına ancak kargalar güler. Türkiye'de gençler zehir gibi araba kullanıyor. Ben o gençlerin attıkları makasları atamam şahsen. İyi bir örnek olmayabilir ama kabiliyet ve öğrenme konusunda gençler her yaştan iyiler. Ayrıca Amerika'da ehliyet yaşı 16. Her evin önünde 2-3 araba var. 16-17-18 yaş araba kullanmak çok yaygın. Türkiye'de sadece ehliyet almak 1 asgari ücret. Gençler nasıl araba alsın? Türkiye'de insanlar artık 30 yaşından önce araç sahibi olamıyor ki. Trafikte giderken sağınıza solunuza bakın 25 yaş altı şoför görebilecek misiniz.
-
Belirli bir yaştan sonra trafiğe çıkarmayacaksın testi mesti yok işin.
-
30 yaşında ehliyet aldım ben bile diyorum geç mi kaldık acaba.
-
Bir öneri de ben sunuyorum.
Hadi bakalım.
Senin gibi önyargılı ve faşist düşüncede olanları hastaneye tıkacaksın.
Testi mesti yok bu işin bir daha dışarı çıkarmayacaksın.
-
1970 li yıllarda kirada otururken jinekolog doktor ev sahibimiz 103 yaşında land rover araç kullanırdı ve yolda kendini geçen ile yarışırdı
günde 3 paket yenice marka sigara içerdi ve her akşam meze sofrası ile donatılmış masada 2 duble rakısı vardı
iş yaşa bakmıyor dinçliğe bakıyor
-
Sadece ticari araç sürücülerine yapıyorlar. Akrabamın ticari araç belgesini iptal ettiler. Bir kaç kere yakaladı polis. Bi daha yakalarsam arabanı bağlarım dedi de öyle bıraktı ticari sürmeyi. Ama sivil sürebiliyor hala, onu iptal etmediler. Tuhaf biraz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Gençler hızlı öğrenirler, çünkü öğrenecek çok şeyleri var.
Gerçekleri kabul etmek bazen zordur. 20 yaş öncesi sürücü, zaten yürüyen felaket. 20'likler de 90'lıklardan daha tehlikeli. Durumu ne kadar erken farkederseniz o kadar iyi.
Trafikte refleks önemli değil, hiç bir makina refleksle kullanılmaz, refleks ve makina yanyana gelince ancak kaza olur. 'Tepki süresi' demek istiyorsanız da, el-göz koordinasyonunda ihtiyar-genç farkı 0.35'e karşı 0.45 sn... trafik kurallarının metrikleri 60 Newton pedal kuvveti ve 2sn tepki süresine göre planlanmışken kritik bir fark değil. Yorgun, dikkati dağınık veya dinlenmiş olmak elli yaş farkın getireceğinden çok daha büyük farklara neden oluyor. Trafikte çok önemli olan, etrafı takip etmek, yani 'multi tasking'de ise gençler dökülüyorlar. 50'lilerindeki ortlama operatör beş değişkeni takip edebilirken 20'likler ancak iki değişkeni sürekli takip edebiliyor. Bunun gibi yukarıdaki istatistiği teorik olarak da destekleyecek literatür standardı haline gelmiş sayısız psiko-fizik bulgu var.
Fazla tekniğe girmeyen, dil bilen herkesin anlayacağı basit bir özeti attım. İnsan-makina ilişkisini tasarlamak benim mesleğim. Otomotiv endüstrisindeki kalite kontrol mühendislerinin hata oranlarını araştırıyoruz, onlar için bulut veriyi hızlı kullanabilecekleri machine-learning arayüzleri geliştiriyorum. Sayısız araç, makina, eskavatör, tarım makinası v.s. tasarladım. Makas atmak park manevrasından daha kolay olup, küçük bir eylemle etrafı çok korkutan bir gösteri. Bunu küçük adımlara bölüp, yavaşça ilerletip yeterince vakit ayırırsanız siz de yaparsınız, herkes yapabilir. Motosikletle üç parende atıyorlar, bir öğrenme süreci ve tekniği var. Tabii, bu da bir gösteri. Bunlar bizi, profesyonelleri kandırmaz, ama pek çoklarını kandırır. Ben de aynı hafta içinde makas atarken takla atan iki süpermen gördüm (toplum için potansiyel tehlike) ama buradan veri çıkmaz, kahve muhabbeti yapmış oluruz.
Verilerle gelip konuyu zenginleştirecek herkesle tartışmaya açığım.
En Beğenilen Yanıtlar

Sorsan, "ben şimdiki gençleri cebimden çıkarırım, bende daha iş bitmedi..." diye bir saat masal anlatır. Bomboş vasıfsız insanlara sırf yaşlandı diye saygı göstermenin, yetersizliklerini görmezden gelmenin sonucu bu. Kendi dedem de; 83 yaşına kadar çalıştı, 80'li yaşlarında kendi yaşıtlarına göre çok daha sağlıklı ve dinçti, devamlı insanlar "sen daha gençsin..." diye, akıllarınca iltifat edip gaza getirirdi. Biz de bu gazlara gelip araba kullanmasına izin verseydik belki o da birilerinin zarar görmesine sebep olacaktı. Ama aklı başına insanlar olarak hiç bir zaman bu riske girmedik. Yaşlılar da çocuklar gibi; Bunamasalar bile bir yaştan sonra kafa gidiyor ve "ben daha ölmedim" kompleksiyle saçma bir özgüven oluşuyor. Çevrelerindeki cahiller de, bırakın kontrol altında tutmayı, iyice gaza getiriyorlar. Keşke tanımadığı insanlar yerine, sadece kendisini gaza getiren böyle cahillere zarar görseydi, belki akılları başlarına gelirdi. Yaşlı olmak, çocuk olmak, kadın olmak, engelli olmak, azınlık olmak... hatalarınıza/yetersizliklerine tolerans gösterilmesi için sebep değildir. Yetersiz insan yetersizdir ve sebep olabileceği şeyler için önlem alınmalıdır. |
51 yaşında otomobil kullanmayı çok seven biri olarak yazıyorum: 70-75 yaşından sonra ehliyeti olan kişinin, sağlıklı mı değil mi diye bakılmadan, ehliyeti direkt iptal edilmelidir. ki bu adam 84 yaşında oha yani. o ölen kişi bizim bir yakınımız olabilirdi. ne yapardık o adama düşünün.. |
Benzer içerikler
- blueefficiency nedir
- dunlop nerenin malı
- service jetzt
- 195 65 r15 ile 185 65 r15 arasındaki fark
- 44 psi kaç bar
- renault symbioz
- ıd7 vw
- toyota highlander
- 2024 en çok satılan arabalar
- opel astra fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X