merhaba arkadaşlar! Benim 98 accent 1.3 ls karburatörlü aracım war. türkiyeye gelen gelen son kore serisinden bi araç. ve bu yüzden devir saati yok. türkiye üretimlerinde war devir saati. sorum şu: bu araçta devir kesici warmı? aracımızın motorunu iyi açtık zamanında. ama devir saati olmadığı için insan korkuyor sonuçta sonuna kadar basmaya.ben gazı kökledim ama sınırlayıcı olmayabileceğini düşündüğüm için korktum gazdan çektim ayağımı. 2. viteste 85 i gördükten sonra sınırlayıcı olup olmadığını bilmedğim için daha fazla yapamadım. devir kesici(limitör) warmı merak ediyorum. şimdiden teşekkürler...
karbr. olan bu modellerde limitor yok. 1.5 inj. modellerde var. Sizin aracın dip gaz çevirebildiği devir 6100-6200 devirdir karb. daha fazlası için benzin basmaz.
cevabınız için teşekkürler. peki dip gazda motora herhangi zarar vermem söz konusumu? zararları varsa nelerdir? biraz ayrıntı verirseniz çok sevinirim.
Maksimum çevirebileceği devir üzerinde çok fazla giderseniz aklınıza gelmeyecek motor arızalarına sebebiyet verebilir.Triger kopması,biyel kolu kırılması,yağ pompası,krank kesmesine kadar gidebilir.
quote:
Orjinalden alıntı: monster_89
cevabınız için teşekkürler. peki dip gazda motora herhangi zarar vermem söz konusumu? zararları varsa nelerdir? biraz ayrıntı verirseniz çok sevinirim.
Araç vitesde değil iken yani hareket halinde olmadan dip gaz yaparsanız motor için pek iyi olmaz zaten hareket halinde iken aracın limitlerini çok zorluyacak kadar devirlere ve hızlarada çıkamıyacağınıza göre sorun yok.
quote:
Orjinalden alıntı: yeakin
Maksimum çevirebileceği devir üzerinde çok fazla giderseniz aklınıza gelmeyecek motor arızalarına sebebiyet verebilir.Triger kopması,biyel kolu kırılması,yağ pompası,krank kesmesine kadar gidebilir.