Şimdi Ara

Almak istediğim araba için nasıl tercih yapabilirim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba değerli dostlarım , ben emekli bir kişiyim . Senelerdir kullandığım 2012 model Astra 1.6 sedan Plus arabam var 115 BG 155 tork manuel . Bu araba ile yaşadığım problemlerim şunlar .

    1. Bayır da , klima açıkken çekişi çok düşüyor .
    2. Atmosferik olduğundan benzin sarfiyatı fazla .
    3. Kronik sorunları var . Isıtma ve soğutma sistemi arıza veriyor . Sesi içeri alıyor .


    Ben ancak ikinci el araba alabileceğim . SUV tarzı bir araba kullanayım diyorum merak ettiğimden . Otomatik vites olsun , klima açıkken bayırda çok rahat çekiş gücü olsun istiyorum . Benzinli istiyorum gerekirse lpg ilave ettirebilirim . Skoda veya volswagen grubu olabilir ?


    Sorularım şöyle ; Turbo bana avantaj sağlar mı nerede faydalı olur ?

    Beygir gücü 150 BG bir SUV için iyimi dir ?

    Tork 200 - 250 olması bayırlarda sıkıntısız çıkmaya katkısı oluyor mu ? Yoksa ağır araba olduğu için Benim arabamdaki 155 tork la aynı performansı mı verir ?


    İnternette gördüğüm Tiguan arabalarda 1.4 TSİ ile 1,5 TSİ hangisini niçin tercih etmeliyim ? Aklıma takılan sorular bunlar vereceğiniz cevaplara göre tekrar sorularım olabilir . Yardımcı olabilirseniz sevinirim . Saygılarımla . Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim .








  • Emekli bir kişisiniz ve anladığım kadarı ile araçlar hakkında hiç bir bilginiz yok. Çünkü SUV bir araca 150 bg yeter mi? diye sormuşsunuz, yeter mi ne demek uçurur. Ayrıca zaten Astra gibi yıllar geçtikçe sorun yumağı haline gelen bir aracı baştan almakla hata etmişsiniz. Gelelim sorularınıza:

    1) Turbo size şu şekilde avantaj sağlar, turbonun erken verdiği yüksek tork sayesin de, yüksek devir çevirmekten kurtulursunuz, bu araca hem atiklik verir hem de, klima çekişi etkilemez ayrıca yakıt tasarrufu sağlar.

    2) Bırakın 150 bg i, 100 Bg Turbo Benzinli bir araç bile sizi, Astranın hantallığından sonra fazlasıyla tatmin eder.

    3)"Tork 200 - 250 olması bayırlarda sıkıntısız çıkmaya katkısı oluyor mu ?" bunu cevaplamaya gerek duymuyorum, anlattığımı anladığınızı var sayıyorum.

    TSI ile E-TSİ arasında ki fark biri Turbo Benzinli diğeri Hybrid Turbo benzinli Motor Vw gurubuna ait ikisi de tercih edilebilir ben E-TSI Motorun çalışma mantığını sevmiyorum, o uzun mesele. Ben sizin yerinizde olsam, Ford Puma 1.0 Ecoboost Motor, ya da daha mütevazi bir Crossever olan Hyundai BAYON 1.0 T-GDI Motor uzun yıllar işinizi görür.





  • Sn Tefennili bilgilendirme için teşekkür ederim. Astra tercih etmemin sebebi o zamanlarda ekonomik olarak sıfır ful donanım ona gücüm yetmişti . Klima Opel astra nın en büyük problemi . En büyük kızgınlığım otomobil üreticilerine vernik yanığı sorununa çözüm bulamamaları elimde imkan olsa idam edeceğim . Sözüm meclisten dışarı . Yazdığınız araçların bagajları küçük olduğu için tercih etmiyorum . Sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt

    arkadaşın tavsiye ettiği araçların tek kusuru bagajı değil, hepsi 2. eli zayıf araçlar. turbo motor harika bir şey. ilk kullandığımda resmen şok olmuştum. 1.4 tsi da 1.5 tsi da aynı beygir gücüne sahip ama 1.5 sıfırdan dizayn edilen yeni bir motor. daha iyiymiş (nesi daha iyi bilmiyorum doğrusu). tiguan'ı tavsiye ederim. içine bir otur gör. arka koltuğu bile çok geniş ve ferah. ama bir alternatif daha var; seat ateca. tiguan ile aynı fabrikada üretiliyor. iç hacmi, şekli, koltuklarının ferahlığı, motoru, hatta direksiyonu bile aynı. illa ki arada bir kalite farkı vardır ama ateca bütçede sorun varsa bence iyi bir alternatif. komşumda var. maddi durumu da çok iyi ve yıllardır kullanıyor. memnun olmasa çoktan değiştirirdi. tiguan ve ateca bu motorla çok iyi gidiyor.


    bu arada akrabamda 1.3 astra vardı. o da klimadan şikayetçiydi. yokuşta klimayı kapatıyorum diyordu. o dönemde üretilen opellerin klimasının en büyük sorunu (hala öyle mi bilmem), bir dergide okumuştum. klima önce en düşüğe soğutuyormuş havayı. sonra da senin seçtiğin ısıya kadar ısıtıyormuş. bu yüzden de motordan çok güç çekiyormuş. otomobil yazarı çok saçma diye eleştiriyordu haklı olarak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 10 Eylül 2024; 0:3:11 >




  • 1.4 motor 150 likse pek fark yok 1.5 150 ps olan motora göre , 125-140-160 ps olanlar çok farkli tipteler.
    Suv bakiyorsaniz 1.5 150 likler işinizi görür , tiguan alacaksaniz da yağli tip sanziman var yani daha sorunsuz. Ateca ile ayni fabrikada üretiliyor olsa da sanzimanlar farklidir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Almak istediğiniz 2. el Volkswagen Tiguan 1.5 TSI vs. Suv modelleri çok ucuz değildir.1.5 M ve üzeri aşağı yukarı .Daha eski modeller uygun olabilir ama temizini bulmak zor.


    Nacizane tavsiyem ne kadar bütçeniz var bilmiyorum ama ( bir çok firma Suv ve diğer modelerde kampanya yapmaktalar ve sıfır faizli kredi olanaklarıda var ) sıfır ama D sınıfı değil C sınıfı Suv yada otomobillere bakabilirsiniz.

  • Değerli dostlarım, yazdığınız yorumlar için çok teşekkür ederim. Benim çok fazla bütçem yok . Elimdeki arabayı satıp üzerine biraz daha para ilave edip üst modellerde 2. El araba alabilmek istiyorum . Gönlüm SUV türü araç . Ancak dediğiniz gibi 1 Milyon üstünde . Şimdiki sıfır arabalarda Turbo olanları 1 veya 1.2 Motor onların da bence çekişleri az olacak . Benim 1.6 Atmosferik arabadan çok güçlü olmayacak . Ben Adana gibi sıcak şehirde yaşıyorum. Bagajda enaz 480-500 lt olsun istiyorum . Anladığım kadarıyla Tiguan ehveni şer araba . Onun yerine alabileceğim 2016-2017 model üzeri , temiz , bagajı 450 lt üstü , otomatik vitesli , benzinli ( gerekirse LPG uyumlu ) Torku yüksek , kronik sorunları olmayan 1-1.2 Milyon civarında , rahat ergonomik aile arabası ne önerebilir siniz ? Kandiliniz mübarek olsun. Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt

    Merhaba bir kaç sorum olacak cevaplarsanız daha sağlıklı bir seçim yapabiliriz.

    Aracı kullanılırken genelde içinde genelde kaç kişi olacak?

    Yılda kaç km yol yapılacak ve bunun ne kadarı şehir içi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba sn otomobilci-x dostum sorularına vereceğim cevapları şöyle yazabilirim . Ben emekli insan olduğum için senede en fazla 15 bin km diye düşünüyorum . Eğer hybrid araç söyleyecekseniz düşünmüyorum . Şehirlçi ve şehirler arasında çoğunluk şehirler arası olur oda şunun için Adana ile Ankara , İzmir ,İstanbul Antalya arasında kullanacağım için . Arabad 2-4 kişi arasında değişecek . Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt
    Dizel 3008 veya grandland düşündünüz mü butceniz içinde ozellikle grandland veya grandland x için temiz örnek bulursunuz diye tahmin ediyorum. Hem istediğiniz gibi suv olur hem de adblue (yazılım ile basitçe çözüp gecilebiliyor.) hariç bilinen ve kronik sorunları olmayan arabalar.

    Dizel veya psa isteniyorum derseniz sıfıra yakin 1.3 tce otomatik megane alıp geçebilirsiniz, kesinlikle tavsiye ederim. Turbo motor konusunu da o butcedeki en iyi örneklerden birinde deneyimlemis olursunuz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt

    Yok hybrid değilde ben size PSA nin hafif ticarisini tavsiye edecektim.

    Bütçenize uygun olarak 2023 model sıfır gibi düşük km li en full versiyonundan dizel otomatik

    Combo, Doblo, Rifter, Berlingo ve Toyota nin aracinindan hangisini bulursanız alabilirsiniz diyecektim.

    Ama uzun yolda aracı 4 kişi kullanacaksaniz önermem, çünkü aracın arka koltukları arkada oturanlara rahat bir yolculuk sunmuyor, o yüzden aracı kaç kişi kullanacağınızı özellikle sordum.

    Yapacağınız yolun uzun yolmu şehir içimi olmasını sorma nedenim ise adana içi kullanacaksanız ovada benzinli motor işinizi görür ama siz sürekli Torosları asacaksaniz ( bende sürekli aynı mücadeleyi veriyorum) sizin ilacınızı kesinlikle dizel araçlar, Pozantı da hem düşük yakıt hemde performansı bir arada sadece dizeller verebiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli dostlarım ticari araba istemiyorum . Dizel araçların turbo ve bakım maliyetleri çok diye söylüyorlar ve hiç dizel kullanmadım bilmiyorum. Benim özellikle aradığım rahatlık , sürüş konforu , ekonomik olması , biliyorsunuz Ankara İzmir gibi yerlerde bayır çok olduğu için otomatik vites istiyorum . Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xceed,stonic,egea cross(1.4hariç),captur bunlarıda inceleyebilirsiniz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Turbo motorlu benzinli bir model isteklerini fazlasıyla karşılar. Bütçe belirtmediğin için öneri yapılamıyor. VW istiyorsan Tiguan, T-ROC alabiliirsin. 1.4 motor Tiguan'ın eski kasasında mevcut. Farkı o. 1.5 motoru daha iyi ve güncel.

  • Merhaba JeuroS mesajda bütçe belirtmediğimi söylemişsiniz cevabı mesajlar arasında 1-1.2milyon diye yazmıştım . Sağlıklı günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba dostlarım aklıma başka bir soru takıldı ? Ben size Tiguan dedim otomatik vites dedim . Doğuş grubunun arabalarındaki otomatik şanzıman arıza yapabiliyor deniliyor. Benim Astra arabam manuel ben bayırlı yollarda şehir içinde kayma problemi oluyor diye otomatik vites dedim , ancak sahibinden sitelerine baktığımda manuel vitesde Auto hold dan bahsediliyor , bu auto holt sistemi manuel vites de ne derece randımanlı bayırlı yolda kırmızı ışıkta durunca kalkışta hiç kaydırma yapmıyormu ? Manuel vites auto hold lu araba almak mantıklı mı ? Sağlıklı günler dilerim . Saygılarımla .

  • gkozcan G kullanıcısına yanıt
    Aracı 3 sn tutar, o arada kavrama yaptırıp kalkınca bırakıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Abi uygun fiyatlı 1 milyon civarı 1.6 dizel otomatik Nissan QQ bak tatmin eder boşver lpgyi sanayinin içinde biri olarak söylüyorum .
    2016 17 model olabilir kadjar 1.5 otomatik olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkozcan G kullanıcısına yanıt
    1. aracinizda anladığım kadarıyla vernik yanığı var. 2012 bir araçta normal. Zaten bir arabanın kullanım ömrü 10 senedir.
    2. turbolu bir araçta mevcut aracınizdaki gibi yokuşlarda 4-5 bin devir çevirmeniz gerekmez. 3 bin devir civarı çoğu yokuşu rahat çıkarsınız.
    3. yeni model çoğu turbo araca LPG olmaz. Suvde düşündüğünüz için benzinli bir suv I iyi yakar.
    4. auto hold ve yokuş kalkış desteği farklıdır. Autohold araç durduktan sonra hiç frene basmasanız bile aracı hep frende tutar. Yokuş kalkış desteği 3 saniye tutar. Manuel viteste Vw araçta autohold oldukça başarılıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değerli dostlarım verdiğiniz değerli cevaplar için çok teşekkür ederim . Bugün bazı bayilere gittim elle tutulur sıfır bir araba alabilmek için enaz 1,5 milyon lirayı gözden çıkarmak lazım . 2. el piyasasına bakıncada ortalama o civarlarda arabalar . Daha uygun fiyatlı araba almak için ya eski model araba olacak , ya kilometresi yüksek araba olacak yada değişenli boyanan veya ağır hasar kayıtlı arabalar olacak . Sizlere söylediğim gibi benim en fazla çıkabileceğim fiyat olarak 1,2 milyon . Sizin değerli yorumlarınıza göre tercihi nasıl yaparsam en karlı olabilirim size şıkları vererek karar vermeme yardımcı olabilirseniz memnun olurum . Benim şu andaki arabam 2012 model opel astra .

    1. 2012 model kilometresi yüksek mersedes vb arabamı almak
    2. 2016-2018 model hatasız ancak kilometresi yüksek suv mi benzinli veya lpg li
    3. 2016 ve daha üst model ağır hasarlı suv mi
    4. 2018 model ve üstü değişenli boyalı suv veya binek arabamı almak benim için daha karlı olur ?
    5. Ayrıca Değişenli veya boyalı arabalar için neye çok dikkat etmem gerekiyor ?

    Bu sorularıma yardımcı olabilirseniz memnun olurum. Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim .





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.