Şimdi Ara

Arabalardaki segmentler neye göre belirleniyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Günaydın değerli dostlarım ;
    Kusura bakmayın bir sorum olacak araba veya SUV lerde segmentler neye göre tanımlanıyor ? O segmentte yer almak için neler gerekiyor ? Sağlıklı günler dilerim. Saygılar.



  • Günaydın.
    en yaygın kriter aks mesafesi sanırım. üst segmente doğru gittikçe aks mesafesi ve araçta koltuklar arası mesafe uzuyor böylece konfor artıyor mesafe açısından. konforu arttıran diğer etkenler de daha konforlu daha pahalı donanımlar.
  • Boyut ve kalitenin kombinasyonu gibi
  • https://carwarninglights.net/car-guide/car-segments/

    Cars are mainly classified as US and European axes in two ways. This is related to the differentness of the “size” understanding of the United States and Europe.

    Car classifications in the US are as follows:

    Insurance Institute for Highway Safety (IIHS): Based on purpose and length.
    National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA): Based on weight.
    United States Environmental Protection Agency (US-EPA): Based on the sum of the cabin and luggage volume.
    Car classifications in Europe are as follows:

    EuroNCAP: Intended use is taken as a basis.
    British Market: Based on the total volume of cabin and luggage.
    European New Car Assessment Programme and European Commission: Vehicle size is expressed in capital letters.
    The most common classification of vehicles is the classification specified by the European Commission. In this classification, the purpose, size and equipment characteristics of the vehicle are the determining factors. These are: A, B, C, D, E, F, J, M, S class as the European market segment.


    Araç segmentleri çoğunlukla ABD ve Avrupa eksenli olarak iki şekilde yapılmaktadır. Bu durum Amerika Birleşik Devletleri ile Avrupa’nın “boyut” anlayışının farklılığı ile ilgilidir.

    ABD’deki araç segmentleri sınıflandırması aşağıdaki gibidir;

    Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS – Insurance Institute for Highway Safety): Amaca ve boyuta göre

    Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration): Ağırlık bazında.

    Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı (US-EPA -United States Environmental Protection Agency ): Kabin ve bagaj hacminin toplamına dayanmaktadır.

    Avrupa’da araç segmentleri sınıflandırmaları aşağıdaki gibidir;

    EuroNCAP: Kullanım amacı esas alınıyor.

    British Market: Toplam kabin ve bagaj hacmine göre.

    Avrupa Yeni Araç Değerlendirme Programı ve Avrupa Komisyonu ( European New Car Assessment Programme and European Commission): Arabanın büyüklüğü dikkate alınır.

    Araba segmentleri en yaygın Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen A, B, C, D, E, F, J, M, S segmentlerine göre belirlenmektedir. Bu sınıflandırmada, aracın amacı, büyüklüğü ve donanım özellikleri belirleyici faktörlerdir.




  • Kişisel görüşüm: konfor*genişlik.
    Bi araba s class boyutunda olsun istediği kadar geniş olsun konforlu değilse b segmenttir.

    Bi araba s class konforunda olsun içi geniş değilse yine b segmenttir.

    Konfor nedir peki? Arabanın içi ile dışı arasındaki bağlantıyı ne kadar koparabildiğidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamıyla boyutlara göre verilir. Egeada c segment dir. Golfte, a3 de

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aks mesafesi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yıllara Göre Golf Modelleri
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aks mesafesi

    Dakika 24:10

  • Avrupa'nın kullandığı segmentler farklı, Amerika'nınki farklı mesela. Siz hangisini öğrenmek istiyorsunuz?
  • Amerikada genelde uzunluk, Avrupada da benzer.
    Sadece uzunluk ile yuzde 95ini dogru segmente koyarsiniz. Arada uzun ama dar ya da uzun ama aks mesafesi kisa bir kac arac cikar vs.

    Segmentin kalite veya fiyat ile direk ilgisi yoktur. Ayni segmentte hem ekonomik arabalar hem orta sinif arabalar hem premium hem ultra premium araclar olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 29 Eylül 2020; 17:8:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Avrupa'nın kullandığı segmentler farklı, Amerika'nınki farklı mesela. Siz hangisini öğrenmek istiyorsunuz?
    Sn cormen , ben genel olarak sordum , hatta Amerikan ve Avrupa farkını bugün sorularıma cevap yazdığınızda öğrendim. Ayrıca kalite ile farketmediğinide sayenizde öğrendim. Beni bilgilendiren tüm dostlarıma teşekkür ederim. Sağlıklı günler dilerim. Saygılar.
  • @cormen her konuda boş konuşuyosun kaç kere avrupaya amerikaya gittin 😂



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Matheas -- 19 Ocak 2021; 17:32:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyutlar, genişlik, yol tutuş, malzeme kalitesi, konfor, sessizlik. Bunların hepsi segment belirlemede bir faktör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamolsun1 -- 19 Ocak 2021; 18:14:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa da boyutlar sınıf belirlemiyor maalesef ,kendileri karar veriyor aracın sınıfına


    Yani bugün E serisinden aks , boyut olarak , donanım olarak zengin araç yap avrupalı değilsen D sınıfı :)) onların e sınıfları jant kapaklı olsa bile  


    Hyundai bu konudan muzdarip i40 modeli D sınıfı olarak kabul edilmedi ama mercedes C class kabul ediliyor.Konu davalık olmuş alman mahkemesi D sınıfı değildir kararı vermişti


    Mesela iç hacmi çoğu C sınıfından küçük C class ve bmw 3 serisi nasılsa D sınıfı geçiyor


    İnanılmaz değil mi :)) yani uzun kaput ve uzun bagajı çıkar yaşam alanı en dar araçlar ama Skoda superb ,talisman ,passat ile aynı sınıf


    E-otodergi yayınında T-roc C sınıfı SUV satışlarında veriliyor halbuki B sınıfı araç


    Aks mesafesi konu olamaz arkadan itişli mercedes ve bmw lastiği en öne alarak C sınıfı boyutlarında D sınıfına yakın aks mesafesi elde edebilir bu onun dar iç hacimli olduğu gerçeğini değiştirmez ,uzun kaputun iç hacme hiçbir katkısı yok ,yani konfora hatta tam tesi içleri uzun boylular için dar.C class ismi üzerinde C sınıfı  


    BMW 5 serisi ,passat ,superb ,talisman ,E serisi iç hacim olarak aynı araçlar ama ikisi E sınıfı diğerleri D :))





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.