Şimdi Ara

Arabanın elektrik sistemi zayıf ( farlar , sinyaller ) ÇÖZÜLDÜ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
14.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar farlar çok aydınlatmıyor. Ampül değiştirdim yine aynı. Sinyaller güçlü yanmıyor. Mesela arabanın içindeki aydınlatma açıkken sinyal verince içerdeki lambada yanıp sönüyor . Yada sinyal çalışırken gösterge ışığıda tepki veriyor azalıyor baya. İçerdeki saat yanıp sönüyor sinyallerle beraber.

    Araba eski olduğu için sanayiye gideceğim mecbur. Bu sorunu neden yapar ? Gidince kazık yemek istemiyorum. En azından kafamda bi fikir olsun. Aküde sıkıntı yok sanıyorum ama sıkıntı ondan olurmu bilmiyorum.. Bir ara şarj dinamosunu ( alternatörü ) ölçtürmüştüm sıkıntı çıkmamıştı. Sonra çok binmemeye başladım araca. Yatıyor evin önünde. Tekrar sık kullanmaya başlayacağım. Trafikte ara sıra küfür yiyorum sinyaller çok güçlü çalışmadığından dolayı. Anca akşam farkediliyor yandığı. Gündüz pek anlaşılmıyor dikkatli bakmayınca. Tehlikeli olabiliyor. Yeni model arabalarda ki gibi şöyle güçlü şekilde yanmaz mı farlar ve sinyaller ? Ne yapmalıyız ? Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 31 Ağustos 2020; 21:11:32 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Elektrik Sistemi Zayıf: Nedenleri ve Çözümleri

    Arabanızın elektrik sistemi zayıfladığında, aşağıdakiler gibi çeşitli sorunlar yaşayabilirsiniz:

    • Sinyal verince farlar sönebilir.
    • Sinyal verince ışıklar kısılır.
    • Yolda giderken farlar sönebilir.
    • Farları yakınca gösterge ışıkları zayıflayabilir.
    • Arabanın sinyalleri ve dörtlüleri çalışmayabilir.
    • Arabanın farları yanıp sönebilir.

    Bu sorunlar, sürüş deneyiminizi önemli ölçüde etkileyebilir ve hatta güvenliğinizi tehlikeye atabilir. Elektrik sistemi zayıflığının nedenlerini ve çözümlerini anlamak çok önemlidir.

    Elektrik Sistemi Zayıflığının Nedenleri:

    • Zayıf Akü: Akü, arabanızın elektrik sisteminin kalbidir. Zayıf bir akü, yeterli güç sağlayamayabilir ve elektrik sisteminin sorunlara neden olabilir.
    • Ge gevşek Bağlantılar: Elektrik sistemindeki gevşek bağlantılar, akım akışını engelleyebilir ve zayıf bir sisteme neden olabilir.
    • Hasarlı Kablolar: Hasarlı kablolar, elektrik akımını kesebilir ve elektrik sistemini zayıflatabilir.
    • Arızalı Alternatör: Alternatör, arabanızın sürüş sırasında aküyü şarj eden bileşenidir. Arızalı bir alternatör, aküye yeterli güç sağlayamayabilir.
    • Elektriksel Aşırı Yük: Arabanıza çok fazla elektrikli cihaz eklemek, elektrik sistemini aşırı yükleyebilir ve zayıflamasına neden olabilir.

    Çözümler:

    • Aküyü Test Edin: Akünün zayıf olup olmadığını belirlemek için bir akü test cihazı kullanın. Zayıfsa, değiştirin.
    • Bağlantıları Kontrol Edin: Elektrik sistemindeki tüm bağlantıları kontrol edin ve gevşek olanları sıkın.
    • Kabloları İnceleyin: Kabloları hasar açısından inceleyin ve hasarlı olanları değiştirin.
    • Alternatörü Test Edin: Alternatörün düzgün çalıştığından emin olmak için bir elektrikçiye test ettirin.
    • Elektriksel Yükü Azaltın: Arabanıza gereksiz elektrikli cihazlar eklemekten kaçının.

    Bu adımları takip ederek, arabanızın elektrik sistemini güçlendirebilir ve yukarıda belirtilen sorunları giderebilirsiniz. Elektrik sisteminizle ilgili sorunları kendiniz çözmekte zorlanıyorsanız, bir elektrikçiye başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Akü

    Kutup başları

    Akü kutup kabloları (motordan aküye giden)

    Alternatör

    Alternatör kayışı

    Sigortalar

    Sigorta kutusu





    Kutup başlarını temizleyin, artı eksi ayaklarını yenilettirin.

    Aküye giden kutup kablolarını kontrol ettirin gerekirse aynı kalitede kablolayla yenilettirin. Olur su, nem, oksit yapabilir.

    Elektrikçiye kaçak kontrolü yaptırın. Araçta herhangi çeken yüklenen birşey var mı diye.

    Eğer bunlardan birşey çıkmazsa diğer seçenekleri kontrol ettirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xilence -- 25 Ocak 2017; 23:47:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rolanti ne durumda dusukse ondanda yapar araba ney?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Multimetreniz varsa,

    DC gerilim ölçme konumuna alın. Aracınızın motorunu rölanti devrinde çalıştırın. Araçtaki tüm elektrikli donanımı (kalorifer, arka ısıtıcı, far vb) kapalı konuma alın. Akü kutup başından gerilim ölçümü yapın 13,5-14,4 Volt arası bir gerilim okumanız lazım. Bu esnada size yardımcı olacak biri içerden gaz pedalına bassın 4000 devir mertebesine kadar devri yükseltsin gerilim 14,4 Voltun üzerine çıkmamalıdır.

    Aynı testi ikinci kez araçtaki tüm elektrikli donanımı devreye alarak yapın, özellikle klima/kalorifer en yüksek fan hızında, tüm farlar, arka cam ısıtıcı çalışır vaziyette olsun. Bu durumda 13 Voltun altında gerilim okumamanız lazım.

    Bu testleri geçtiyseniz alternatörde sorun aramayın, şase noktalarına bakın. Özellikle farlar için. Ben sorununuzun zayıf şaseden kaynaklandığını düşünüyorum.

    Saygılar...




  • Sinyallere ve stoplara 4 bacaklı röle bağlattırın ben kendi aracımda yaptırdım eskiden kalorifer ve silgeçler çalışırken sorun oluyordu.
  • ilk başta başka bi akü ile dene akünde sıkıntı var dediklerin bunu gösteriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Multimetreniz varsa,

    DC gerilim ölçme konumuna alın. Aracınızın motorunu rölanti devrinde çalıştırın. Araçtaki tüm elektrikli donanımı (kalorifer, arka ısıtıcı, far vb) kapalı konuma alın. Akü kutup başından gerilim ölçümü yapın 13,5-14,4 Volt arası bir gerilim okumanız lazım. Bu esnada size yardımcı olacak biri içerden gaz pedalına bassın 4000 devir mertebesine kadar devri yükseltsin gerilim 14,4 Voltun üzerine çıkmamalıdır.

    Aynı testi ikinci kez araçtaki tüm elektrikli donanımı devreye alarak yapın, özellikle klima/kalorifer en yüksek fan hızında, tüm farlar, arka cam ısıtıcı çalışır vaziyette olsun. Bu durumda 13 Voltun altında gerilim okumamanız lazım.

    Bu testleri geçtiyseniz alternatörde sorun aramayın, şase noktalarına bakın. Özellikle farlar için. Ben sorununuzun zayıf şaseden kaynaklandığını düşünüyorum.

    Saygılar...
    hocam çok teşekkürler. yıllar sonra yazıyorum size ama taa o günlerde rehber olmuştu mesajınız. önce aküyü ölçüp herşeyin normal olduğunu gördükten sonra dediğiniz gibi şaseye yoğunlaştım. akü - kutubuna bağlanan şase kablosunu takip ettim. inanılmaz derecede yıpranmıştı. yeniledim. gördüğüm her şase kablosunu yeniledim diyebilirim. üstüne led sinyal ampülleri takınca sinyal verdiğim zaman inanılmaz parlak şekilde yanmaya başlamıştı sinyallerim. arabayı yeniden almış gibi sevinmiştim =))

    sinyali, farı zayıf yanan arkadaşlar şase güçlendirmesine bakın derim. birileri aratırsa konuyu görsün.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Konuyu uplamakla şahsen çok güzel yapmışsınız. Bizimde eski araçta aküyü yenilememize rağmen iç aydınlatma sinyal verince yanıp sönme yapardı 4 lüler açıkken arka stoplar çok çok az sönüp yanardı vs. Konuyu kendi arabamda yaşamadığım halde okudum çok teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.