Şimdi Ara

Aracı çalıştırırken beklemeli mi????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
4.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar arabayı yarım kontakta bekletmeden direk çalıştırmanın bir zararı var mı? yoksa immobilizer ışığı sönene kadar beklemek daha mı doğru bu konudaki görüşleriniz nelerdir



  • ben tüm ışıklar sönene kadar bekletiyorum. dizeli kızdırıyor falan birde ne bileyim problem olduğunu motoru çalıştırmadan öğrenmek daha mantıklı geliyor.
  • belirli bir zaman mevcut özelliklede dizellerde ve soğuk havalarda kızdırma bujisi ve diğer lambaların sönmesi beklenmeli,soğuk motora start verme açısından.
  • ışıklar sönene kadar bekliyorum ben herzaman benzinlilerde sorun olmuyor diye biliyorum ama dizellerde sorun oluyor sanırım
  • Arabamız dizel , ne olur ne olmaz kurallara uyuyor ; Işıklar söndükten sonra kontağı çeviriyoruz :)

    Edit : Yazım hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 6 Haziran 2009; 21:50:20 >
  • benim aracım benzinli ve ben bütün ışıklar sönen kadar bekliyorum kesinlikle.
    kullanım kitapçığında öyle yazıyor
  • benzin pompası benzini dolduruncaya kadar beklemek lazım ama akşam kontağı kağattınız sabah çalıştırırken gibi
    yoksa 10 dk durmuş çalıştırırken bekleyeyim filan gerekmez
    beklemenin mantığı benzin pompasının hazır olması
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç almak mı? Beklemek mi?
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ilk aldıgımızda özeniyoduk birşey olmasın diye bekliyoduk 3-5 sn ama 2 senedir umursamıyoruz
  • kuralsız olmaya gösterdiğimiz özenı kurallı olmaya göstersek eminim bütün sorunlar hallolacak.aracın kullanma kılavuzunda belirtileni yapmak o kadar zormu?
  • Bence de ışıklar sönene kadar beklenmeli. Özellikle de ( dizel araçlarda ) kızdırma bujilerinden dolayı.
  • iyi de benim bildiğim immobilizer ışığı aracı açınca zaten sönüyor, yani anahtardaki düğmeye basınca imbobilizer ışığı yanıp sönen kırmızı ışık değil mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: seckin01

    Evet arkadaşlar arabayı yarım kontakta bekletmeden direk çalıştırmanın bir zararı var mı? yoksa immobilizer ışığı sönene kadar beklemek daha mı doğru bu konudaki görüşleriniz nelerdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erincar -- 6 Haziran 2009; 22:52:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erincar

    iyi de benim bildiğim immobilizer ışığı aracı açınca zaten sönüyor, yani anahtardaki düğmeye basınca imbobilizer ışığı yanıp sönen kırmızı ışık değil mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: seckin01

    Evet arkadaşlar arabayı yarım kontakta bekletmeden direk çalıştırmanın bir zararı var mı? yoksa immobilizer ışığı sönene kadar beklemek daha mı doğru bu konudaki görüşleriniz nelerdir





    Evet,arkadaş karıştırdı sanırım.

    Anahtarı yuvaya sokup 1 kademe ittiriyorum (direksiyon kilidi devreden çıkıyor),ardından 2.kademeye ittiriyorum (göstergeler çalışıyor,ışıklar yanıyor),en son sönen airbag ışığı da sönünce marşa basıyorum.Ardından sol taraftaki EPC ışığı sönünce,elektromekanik park freni butonuna basıp gazlıyorum.

    Beklemeye gerek yok benzinli atmosferiklerde.Boşa yakıt kaybı olur.Turbolu araç sahipleri 30 sn. civarında beklemelidir.




  • Azıcık beklemekte fayda var, değerli arkadaşlar doğru yönde fikir beyan etmişler, ben de katılıyorum. Zaten yarım kontak açarsınız, sonra emniyet kemerinizi takana kadar ECU Self-Check yapar ve proğramı EEPROM'dan sisteme upload eder. Zaten 2-3 saniye bile sürmemektedir.
  • kullanma klavuzunda yazdığı üzere ışıklar sönene kadar bekliyorum.kaybedeceğim 5sn aracımdan değerli değil.
  • Bizimki çalışmıyor zaten,yani şöyle kontağı açıyorum üç saniye sonra ışıklar sönüyor.Direk çalıştırmaya kalktığımda 2-3sn sonra motor alıyor.
  • dizel motorlarda kış aylarında kızdırma bujisini, bir kaç defa kontağı döndürerek ısıtıp sonra çalıştırmak lazım. çalıştırırkende debriyaja basılı tutun.
  • kontağı yarım çevirip test ediliyor yazısı sönene kadar bekliyorum test bitti yazısı yanınca diğer gösterge ışıklarıda sönmüş oluyor bu arada benzinde yerine ulaşıyor çalıştırıyorum sık kullanımlarda test yazısını beklemiyorum.
  • Benim ışıklar ABS ışığı ile birlikte sönüyor.
    Bende ABS ışığı sönünce çalıştırıyorum aracı.
  • valla ben ışıkların sönmesini hiç beklemem, direk çalıştırırım arabayı. zaten sürücü kapısını açınca benzin pompası çalışmaya başlıyor. ama soğuk motorla hiç bir zaman basmam.

    not: araç soğukken zaten turbodan sesler gelir ,motor ısınınca seste kesilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Magnat_HiFi -- 7 Haziran 2009; 13:18:25 >
  • Kontak açılınca yakıt pompalanır ve testler yapılır. Testleri beklemeden aracı çalıştırmayın. Hem araçta anormal bir durum olup olmadığını görmüş olursunuz hem de ECU marşa bastığınızda düşen voltajla teste devam etmek zorunda kalmaz. Ayrıca yakıt pompalanıp enjektöre ulaşmadan da aracı çalıştırdığınız zaman geciken yakıt zor çalışmaya sebep olabilir. Yakıt boşa gider diye de düşünmeyin. Marşa basana kadar enjektörlere pompalanan yakıt kapalı olan enjektörlerden yakıt geri dönüş yoluyla depoya geri döner.

    Dizel kullanıcıları zaten kızdırma bujisini bekliyorlardır.

    Son bir hatırlatma da marşa basarken debriyaja da basarsanız şanzımanda çökelen yağ yüzünden yağsız kalan şanzımanın hasar görmesini önlemiş olursunuz. Ayrıca araç yağsız şanzıman yükü olmadan daha rahat çalışacaktır. Marş motoruna binen yük de azalmış olur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.