Şimdi Ara

Aracımdaki Geçmeyen Tekleme Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
4.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 2011 opel astra h otomatik benzinli araç sahibiyim. Geçen ay ilk defa ECN210111 ve ECN1345E hatası aldım. Ertesi gün ustaya gidip hataları gösterdim. Hata mesajını silip gaz kelebeğini temizlediler. Daha sonra yine 1345E oksijen sensörü hatası vermeye devam etti. Yine sildirdim yine devam etti ama bu hayatı verdiğinde araçta gaz yememe ve tekleme de devam ediyordu. Yani şöyle oluyor ışıklardan kalkıyorum 60 80 kmye çıkınca tekliyor sanki stop edecek gibi oluyor. En sonunda gidip oksijen sensörünü değiştirdim ama 3 gün sonra yine aynı hatayı verdi ve yine tekleme ve gaz yememeye devam ediyor arada. Herkes farklı bir şey diyor. Kimisi buji bobin diyor kimisi katalizör diyor. Bu ve bunun gibi sorun yaşayan oldu mu? Ne yapayım sizce? İlk aracım olduğu için gerçekten ne olduğunu bilmiyorum. Teşekkür ederim




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçta Geçmeyen Tekleme Sorunu: Olası Nedenleri

    Opel Astra H araçlarda görülen "{opel astra h 1345 e hata kodu}" veya "{ecn 1345 e hata kodu}" olarak bilinen sorun, genellikle tekleme yapmasına neden olan bir katalizör arızasından kaynaklanır. Bu hata kodları, "{ecn 1345e}" ve "{ecn 59761}" olarak da bilinir.

    Katalizör, egzoz sisteminde bulunan ve egzoz gazlarındaki zararlı emisyonları azaltmaya yardımcı olan bir cihazdır. Katalizör arızalanırsa, egzoz gazları düzgün bir şekilde temizlenmez ve bu da tekleme, performans kaybı ve artan emisyonlara yol açabilir.

    Geçmeyen tekleme sorunu yaşıyorsanız, aracınızın "{ecn 59761}" veya "{ecn 1345 e}" hata kodlarını verip vermediğini kontrol etmelisiniz. Bu hata kodlarını bir OBD2 tarayıcısı kullanarak tespit edebilirsiniz.

    Katalizör arızası dışında, geçmeyen tekleme sorunu aşağıdakiler gibi başka nedenlerden de kaynaklanabilir:

    • Bujiler
    • Bobinler
    • Yakıt enjektörleri
    • Hava filtresi

    Tekleme sorununu teşhis etmek için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önerilir. Tamirci, hata kodlarını okuyacak, aracınızı inceleyecek ve sorunun kaynağını belirleyecektir.

    Katalizör arızasının onarımı genellikle katalizörün değiştirilmesini gerektirir. Bu pahalı bir onarım olabilir, ancak aracınızın düzgün çalışmasını sağlamak için gereklidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Önce buji düzelmezse bobin onda da düzelmezse maf map sensörü ve elektrik devreleri.

    Boğaz kelebeği değildir. Egzantrik devir sensörlerine de bakılmalı bunlardan sonra
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba. Cevabınız için teşekkür ederim. Ben önce oksijen sensörü değişiminden başladım ve hata yaptığımı anladım. Aslında başta buji ve bobin değişimi yapıp daha sonra duruma göre hareket edecektim. Buji ve bobini set olarak değiştirsem olur değil mi?

  • Buji bobin ve enjektörler bu da olmazsa elektrik tesisatı hiçbirini değişmesine gerek yok tek tek test edip gereken değişir tabi ülkemizde iyi usta sayısı çok az olduğu için bir araba parası harcayabilirsiniz
  • Kelebek temizlendikten sonra cihazla kalibrasyon yapildi mi..?
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt

    Hocam dediğiniz gibi buji ve bobinden başlayacağım işe. Eski oksijen sensörü de hala duruyor. Atmadım temizledim duruyor arabamda. Araç 5 yıldır bende daha hiç arıza ışığı yakmamisti. İlk gittiğim usta gaz kelebeğini temizleyip tekrar taktı. 150 lira para aldı. Parasında değilim de gelip bilgi bile vermedi. Başkasi temizledi zaten. Sonra oksijen sensörü hatası devam etti gittim yine sildirdim. Yine devam etti başka bir servise gittim orada değiştirdim. Eski gittiğim yerde ki bir usta ile araca binip deneme yapmıştık. Bu tekleme ve öne atma olayını o usta sürerken önce buji sonra da bobin değişimi yapalım demişti. Daha geçen pazartesi sensör değiştirdim cuma günü yine hata verdi. Boşuna sensör değişimi yaptık gibime geliyor. Keşke önce buji bobin değişimi yapsaydım.

  • Fuji kullanıcısına yanıt

    Hocam ilk temizlendikten sonra hiçbir şey yapılmadı. Ücretini ödeyip gittim. İki gün sonra yine oksijen sensörü hatası verince tekrar gittim arızayı silerken sanırım tech2 cihazında rolanti ayarı yapıldı diye düşünüyorum ama emin değilim. Sanayiye gitmeye korkuyorum hocam. Herkes bir şey diyor ilgilenen kimse yok usta gelip bakıyor şu şu var deyip gidiyor. Tamam yapalım deyince çırak gelip yapıyor. Kimseyi küçümsediğimden değilde özenmeden iş yapıyorlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonose_2

    Hocam ilk temizlendikten sonra hiçbir şey yapılmadı. Ücretini ödeyip gittim. İki gün sonra yine oksijen sensörü hatası verince tekrar gittim arızayı silerken sanırım tech2 cihazında rolanti ayarı yapıldı diye düşünüyorum ama emin değilim. Sanayiye gitmeye korkuyorum hocam. Herkes bir şey diyor ilgilenen kimse yok usta gelip bakıyor şu şu var deyip gidiyor. Tamam yapalım deyince çırak gelip yapıyor. Kimseyi küçümsediğimden değilde özenmeden iş yapıyorlar.

    YouTube da opel ile ilgilenen özel servis vardır illaki sizin oturduğunuz yerdeyse ne ala bence enjektörden birisi ölmüş

  • echomaniac E kullanıcısına yanıt

    Hocam aracım benzinli hiç tüp takılmadı 75binde daha. Enjektörler bu kadar kısa zamanda sıkıntı çıkarır mı? Bilmediğim için soruyorum. Bir de aracım oksijen sensörü hatası veriyor sensör değişmesine rağmen. Konyada yaşıyorum hocam Ankarada falan olsam birkaç yer var gitmek istediğim.

  • Hocam arıza net belli değilse sanayiye sokmayın bir yerini yaparlar başka yerini bozarlar.

    Geçende arkadaşımın arabası arızalandı. Bütün bakımlarını serviste yaptırır hep, araba traktör gibi çalışıyor sanayiye götürseydi enjektör, turbo vs. Kurcalamadık yer bırakmazlardı ama servise götürdü triger kayışı çıktı daha önce serviste değiştiği ve garantili olduğu için bedavaya çıktı araba

    Siz aracınızı servise verin hocam 200-250 TL gibi bir arıza tespit ücreti alırlar sadece (eğer parçayı serviste değiştirirseniz tespit ücreti alınmaz.) ama daha uzman ve aracı yalayıp yutmuş ustalar bakacak ayrıca servisteki yedek parça kısmından şüphelendikleri parçaları değiştirip deniyecekler sorun düzelmezse de geri yerine koyacaklar yani siz deneme yanılma yapıp parçalara bir dünya para ödemeyeceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonose_2

    Hocam aracım benzinli hiç tüp takılmadı 75binde daha. Enjektörler bu kadar kısa zamanda sıkıntı çıkarır mı? Bilmediğim için soruyorum. Bir de aracım oksijen sensörü hatası veriyor sensör değişmesine rağmen. Konyada yaşıyorum hocam Ankarada falan olsam birkaç yer var gitmek istediğim.

    Hocam çok geniş bir alan sorun tam olarak ateşleme yani yanma iyi değil zengin yada fakir ki sensör arıza veriyor çekiş düşük kanımca benzin pompasından enjektöre bobinlere bujiye hepsini test etmek gerek ki arızalı parça değişsin

  • benim araç da üçüncü vites 60-80 hızlarında tekleme yapıyor, gaz yemiyordu. tamircim problemi bulamadı. internetten araştırdığımda egr valfinin temizlenmesi gerektiği yazıyordu. tamircime bunu söyledim. egr valfini açtı ve kurum kapladığını gördük. wd40 benzeri temizleyici ile kurumu temizledi ve egr valfini yerine taktı. sorun hallolmuştu, tekrar yapmadı.

    egr valfinin temizlenmesi aklınızda bulunsun. pahalı çözümlere girmeden önce ilk adım denenebilir. diğer çözüm önerileri pek mantıklı gelmedi bana. umarım bu şekilde çözülür
  • Opelden anlamam usta ama araştırdığım kadarı ile yardımcı olmaya çalışayım. ECN210111 arızasının karşılığı olarak P2101 hata kodu çıkıyor. Bu kodu P li şekle çevirmek için km kadranındaki ECN hatasının son 2 rakamını görmezden gelip yazıyorsunuz ve başına P koyuyorsunuz.


    Bunun da birkaç yabancı forumda açıklamasını karter havalandırma valfinin yanlışlığı sebebiyle gaz kelebeği kontrol motorunun arızalanması olarak yazmışlar.


    Bir başka deyişle sizin gaz pedalına bastığınız oranı hesaplayarak gaz kelebeğini açması gereken motorunuzda bir sıkıntı var. Detaylı açıklamasını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz.


    https://tr.no-hero.org/p2101-2040





  • iCrush kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba. Aracı bilgisayara bağlayınca arıza olarak oksijen sensörü hatası veriyor. Bunu birkaç kere yaptı ve en sonunda geçen hafta değişim yaptırdım. Eskisini ne olur ne olmaz diye de atladım. Cuma günü arızayı tekrarladi ve yine oksijen sensörü hatası verdi. Benim tahminime göre araç tekleme yapınca veriyor bu arıza kodunu.

  • echomaniac E kullanıcısına yanıt

    Hocam sanayiye gitmeye korkuyorum gerçekten. Herkes bir şey söylüyor. Araç oksijen sensörü hatası veriyor onu değiştirdim fakat hala aynı arızayı tekrarlıyor. Usta desen zaten arızaya göre hareket ediyor araca binelim bir dolaşalım bir bakayım demiyor bile. Ben de bugün yeniden götürüp buji bobin söktürüp bakacağım sıkıntı var mı yok mu diye. Bunların arızalı olup olmadığını anlayabilirler mi peki?

  • smyrna kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de bugün söyleyeyim gidince. Şuana dek sadece gaz kelebeğini temizlediler başka da bir yere bakmadılar. Bana da bir arkadaş katalizöre baktırmami söyledi. Oksijen sensörü hatası verdiği için katalizör ile ilgilide olabilir dedi.

  • HondatugraL kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim hocam zaman ayırdığınız için. İlk önce bu kod ile oksijen sensörü hatası kodu veriyordu. İlk gittiğimde usta gaz kelebeğini temizledi sonra da hataları silip aynı hatalar çıkarsa gel dedi. Sonra hep oksijen sensörü hatası verdi. Benim için hata kodu önemli değil de tekleme ve gaz yememe sorunu. Sollamaya çıkıyorum ya da sabit hızla gidiyorum üç dört kere tekliyor sonra aynı devam ediyor. Işıklara geliyorum kalkarken belli bir hıza çıkıyorum yine aynısını yapıyor. İlk aracım öyle çok araca binen biri de değilim ama böyle ufak tefek şeyler yüzünden inanın soğudum. Sorun geçsin diye ne ustalar ne derlerse yapıyorum. Oksijen sensörü değişecek dendi değiştim. Şunu yapalım diyorlar tamam diyorum.

  • bu tip sebebi bilinmeyen net olmayan arizalarda sanayi ustalari cozum uretemez bosu bosuna bir suru parca degisirsiniz. Bence direk yetkili servise gidin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mydonose_2

    Teşekkür ederim hocam zaman ayırdığınız için. İlk önce bu kod ile oksijen sensörü hatası kodu veriyordu. İlk gittiğimde usta gaz kelebeğini temizledi sonra da hataları silip aynı hatalar çıkarsa gel dedi. Sonra hep oksijen sensörü hatası verdi. Benim için hata kodu önemli değil de tekleme ve gaz yememe sorunu. Sollamaya çıkıyorum ya da sabit hızla gidiyorum üç dört kere tekliyor sonra aynı devam ediyor. Işıklara geliyorum kalkarken belli bir hıza çıkıyorum yine aynısını yapıyor. İlk aracım öyle çok araca binen biri de değilim ama böyle ufak tefek şeyler yüzünden inanın soğudum. Sorun geçsin diye ne ustalar ne derlerse yapıyorum. Oksijen sensörü değişecek dendi değiştim. Şunu yapalım diyorlar tamam diyorum.

    Oksijen sensöründen önce 2. hatayı vermeye devam ediyorsa ona yoğunlaşın derim. Gaz kelebeği sizin gaz konumuza uygun pozisyona geldiğinde aracınız deparlanıyordur ama arada eğer tutukluk veya titreşim gibi hatalar veriyorsa aracınız haliyle tekliyormuş gibi gidebilir. Oksijen sensörünü değiştiğiniz halde bu hatayı vermesinin sebebi de bu tarz bir durum olabilir. Yani direkt sensörden değil de sensörü etkileyecek bir tuhaflıktan dolayı bu sorunu veriyor olabilir. Eğer sadece O2 sensörüyle sıkıntınız varsa ve diğer hatayı vermiyorsa aşağıdaki linkte detaylı şekilde sebeplerini çözümlerini yazmışlar okuyun derim.


    https://tr.no-hero.org/p0134-1157





  • mustafa_atr kullanıcısına yanıt

    Hocam sanayide denemem yanılma yöntemi ile işler hallediliyor genelde duyduğum kadarıyla. Bugün buji ve bobin değişimini yaptım. Usta devam ederse bobini geri alırım dedi paranı veririm dedi. İnsAllah hiç gerek kalmazda bu problem geçer.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.