< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 19 Ekim 2015; 14:10:56 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 19 Ekim 2015; 14:10:56 > |
1 tur versene
|
Ben tartışma çıksın istemiyorum sadece aracı almadan önce yaptığımı kendi değerlendirmemi yaptım. Hala da aynı fikirdeyim audiler birbirininin uzunu kısası, a4 ün arkasını kes oldu sana a3, biraz boyunu uzat oldu sana a6, üstten biraz bastır oldu sana a7 falan filan neyse konumuz audi değil zaten.
CLS ile panemera ise direk birbirinin rakibi iki araç tüm testlerde (fifth gear,top gear tüm otomobil dergileri) bu modelleri karşılaştırır. Al sana bir kaç örnek: Fifth Gearyoutube Mercedes CLS AMG vs Porshe Panamera GTS - Fifth Gear https://www.youtube.com/watch?v=qX5pwyATYlUauto motor und sport Sportliche Viertürer im Test: Der CLS fordert A7 und Panamera http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/sportliche-viertuerer-im-test-der-cls-fordert-a7-und-panamera-3555760.htmlAuto Express Mercedes CLS vs rivals | Auto Express http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/14418/mercedes-cls-vs-rivalsSen audiyi beğenirsin ben mercoyu başkası porscheyi lütfen konuyu saptırmayın, tartışma çıkmasın... |
C ve S kasanın birbirine çok benzediği doğru ama bence CLS hem kasa dizaynı hemde ön ve arka görünüş (özellikle farlar) olarak diğer tüm mercedeslerden ayrılıyor. Yani dikiz aynanda şu aracı görsen eminim diğerlerinden ayırabilirsin.
Neyse arkadaşlar ben konumuza dönmek istiyorum, Bu akşam sizlere aracımın fabrikasyon donanım listesini paylaşmak istiyorum... DATACARD MERCEDES CLS 350 CDI 01N - STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ 1U2 - SNOW GRID 1U3 - VEHICLE WAXING 200A - LEATHER 202B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN 205A - LEATHER - BEIGE 218 - REAR-VIEW CAMERA 22P - TRACK PACKAGE 234 - BLIND SPOT ASSISTANT 235 - ACTIVE PARK ASSIST 240 - LED DAYTIME RUNNING LIGHTS 249 - INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING 255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD 260B - AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH 275 - MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR) 277 - SPORTS STEERING WHEEL 291 - PELVIS AIRBAG (PELVISBAG) 294 - KNEE AIRBAG 302B - HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN 332B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN 386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS) 414 - ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION 427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED 474 - DIESEL PARTICULATE FILTER 476 - AUTOMATIC LANE RECOGNITION 477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER 485 - (COMFORT RUNNING GEAR) 513 - TRAFFIC SIGN RECOGNITION 518 - UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI) 527 - COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 557L - AUSTRIA 55U - ROOF INTERIOR TRIM BEIGE FABRIC 581 - AUTOMATIC CLIMATE CONTROL 5XXL - EUROPE 608 - AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) 61V - SPEED- + LOADINDEX 99Y XL + 97Y 622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC 670 - RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA) 690 - EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE) 736 - TRIM PIECES - WOOD ASH BLACK 772 - AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT 790 - 19" AMG SPOKED WHEELS WITH MIXED TIRES 799U - DIAMOND WHITE - METALLIC PAINT 802 - 81P - COMAND WITH NAVIGATION UPDATE 863 - TV-TUNER DIGITAL TO ANALOG 873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 875 - HEATED SCREEN WASH SYSTEM 877 - AMBIENCE ILLUMINATION 881 - REMOTE TRUNK LOCKING 889 - KEYLESS - GO 915 - FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY 928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY 950 - AMG SPORTS PACKAGE 966 - COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2 A21 - SHIFT BY WIRE A24 - JOINT FLANGE, 4-ARM 120 A35 - SOFTWARE 1 A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19 A66 - FE CONVERTER 19 MM A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3 A89 - REDUCED-FRICTION B12 - WHEEL REPLACEMENT TOOL F218 - SERIES PRODUCTION 218 FC - COUPE G903 - TRANSMISSION CODE VERSION 03 GA - AUTOMATIC TRANSMISSION HA - REAR AXLE J1A - NAT2 WITH OPTIMIZED DSM J52 - ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT K10 - SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM L - LEFT-HAND STEERING M014 - ENGINE INCREASED PERFORMANCE M019 - SERVICE REPOSITIONED M30 - DISPLACEMENT 3.0 LITER M642 - V6 DIESEL ENGINE OM642 P17 - KEYLESS-GO PACKAGE R01 - SUMMER TIRES U01 - REAR BELT STATUS INDICATION U18 - AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE) U26 - FLOOR MATS - AMG U72 - DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN VL - FRONT AXLE HALF, LEFT VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT 799U - DIAMOND WHITE - METALLIC PAINT 205A - LEATHER - BEIGE M642 - V6 DIESEL ENGINE OM642 Şimdi burada bazı donanımları açıklama istiyorum, öncelikler dediğim gibi dış görünüşe çok önem verdiğim için 950 kodlu AMG iç dış spor paket siparişi verdim. Aynı zamanda jantlarıda extra 5 kollu amg 19 ince çıkardım. Fakat benim için böyle lüks bir araçta malum TR yolları yüzünden rahatsızlık çekmemek için 485 kodlu COMFORT SUSPENSION ı seçtim. Yani araç dışardan tam bir AMG ama konfor S class a yanaşır. Önceki postumda dediğim gibi ileride sıkıntı çekmemek için airmatic almadım çünkü servisler ve internet bir sürü airmatic arızası yaşayan insan ile dolu. Arıza yapmaya çok açık bir sistem ve aracın yaşı ilerledikçe körüklerden veya hortumlardan kaçak başlıyor belki sizde görmüşsünüzdür arkası yerde airmatic arızalı S classları :) Aracım Avusturya Spec olduğu için baya bir dolu ŞERİT TAKİP ASİSTANI, KÖR NOKTA ASİSTANI,AKTIF PARK ASISTANI,TABELA TANIMA ASİSTANI,OTOMATIK UZUN FAR(ILS),GERİ GÖRÜŞ KAMERASI,MEDIA INTERFACE,MOBIL TELEFON BAGLANTISI,COMAND,TELEVİZYON,DVD,KEYLESS GO,THERMOTRONIC (4 BOLGELI KLIMA),KOLTUK ISITMA, BUYUK YAKIT TANKI OPSIYONU(88LT),SAĞ SOL HAFIZA,CAM SUYU ISITMA,ELEKTRIKLI BAGAJ,AMBIANS AYDINLATMA,tamir kiti yerine ORJ STEPNE VS VS... MEVCUT Bende sonradan orjinal şekilde TV-free, In Car Wireless Hotspot, Apple Carplay ve BRABUS D6S taktırdım bunu daha sonraki bir konuda açıklayacağım. Almadığım ve gereksiz gördüğüm bir başka donanım ise distronic. Diğer aracımda var ve okuyanlar bilir(infiniti fx30ds) gerçekten bu icat Türkiye yollarına fazla :) Yani şöyle tam ayarlıyorum öndeki araca takip etmesini araya hoop bir araç dalıyor bir anda araç fren yapıyor, yada öndeki bir anda frene basıyor, ani hızlanıyor vs araçta sürekli bunu takip edicem diye gaz&fren çok konforsuz bir yolculuk oluyor. İnanın infiniti' de distronic i açmak istemiyordum ama uzun yolda da cruise controlsuz yapamıyorum ve bu nedenle bu aracımda almadım. Belki almanyada otobanda sistem kusursuz işleyebilir ama Türkiye de bizim trafik kültürümüzde imkansız. Bizde sistem iki araç arasında güvenli mesafe bırakıyor arkamdan adam selektör yapıyor öndekine yapışayım diye :) sonra da gelip araya dalıyor vs hiç gerek yok...En güzeli Mercedesin klasik elden gazı ile cruise controlu kendiniz ayarlamak... Ve son olarak bu vesileyle donanımlar üzerine genel bir görüş bildirmek istiyorum. Şunca yıldır çok araca bindim indim. Evet donanım, aracın full olması falan çok önemli ama asıl önemli olan o donanımların hepsinin bir bütün ve üzerine düşünülüp konması gerekli. Yani şunu söylemek istiyorum mesela benim infiniti de şerit takip asistanı vardı ama bütün yol bip bip bip bip bip aferdersiniz kafamı ütülerdi. Sürekli kapatırdım çünkü koymuşlar bir tane pc hoparlörü yolcuları bile rahatsız edecek şekilde sürekli bip bip bip. Mercedes te adam direksiyonu hafifçe titretecek şekilde yapmış kimse rahatsız olmuyor. Hatta gerçekten çok işe yarıyor. Yada keyless go dan örnek vereyim. Tamam diğer Volvo aracımda da anahtarsız giriş ve çalıştırma var ama kapı kollarındaki düğmeye basmanız gerekli her seferinde hem kilitlerken hemde açarken. EE ne anladım ben o işten? Kapı kolundaki düğmeye basana kadar kumandadaki düğmeye basarım. Ama mercedesde daha kapı koluna elimi attığım gibi kapılar açılıyor kilitlerken de hafifçe kapı kolunun istediğim yerini okşuyorum kapanıyor yani bunlar belki ince detaylar ama bazı otomobil üreticileri donanım koymuş olmak için koyuyorlar ama kullanımı vasat,dandik ve gereksiz oluyor. Herkese iyi akşamlar dilerim. Sağlıcakla kalın... |
Ayni motor e serisi 2011 amg aracim var. Testi yapan arkadas gibi ben de ozellikle arkadan itis olarak aldim. O guc arkadan itis icin cok tehlikeli diyenlere cok rastliyorum. 60km/h ye kadar yuklenmelerde 4 matic'e gore sagi solu oynuyor. Ama Esp acik iken asla savrulma veya tehlikeye izin vermiyor. Her kose donusumde tabiri caizse kic attirarak donmek bu arabada rutin bir kullanim tarzi;) Esp kapali iken ani yuklendiginizde ise mutlaka tecrubeli bir kullanici olmalisiniz. 90-100 uzeri hizlardaki yuklenmelerde veya virajlarda kimse 4 matic'den farkini anlayamaz. Tuketimi karma 6'lara dusurmek imkansiz. Ama 10'a da cikarilamaz. Ozellikle sehir disi az yakan bir arac. Guc o kadar lineer ki gercekten bir sinirlama yapildigi anlasiliyor. 258km/h limitli. Hem en iyisinden bir spor arac hem de aileniz icinde konfor ortaminda uyurken muziginizi acip ilerleyebileceginiz bir uzun yol arabasi.. Bunun uzerine bir de cls kalitesi eklenince soz bitiyor. Mercedesin neden referans kabul edildigini anlamak pek guc degil.
|
Böyle bir araç için sadece tasarım ve motor mu?
Hani süspansiyon, yalıtım,malzeme, donanım ince ayrıntılar vs.. Çok eksik olmuş. Bir test disiplini ile hee testte aynı alanlarda ortak bir başarı yüzdesi ile inceleme yapman gerek ki faydalı olsun. Emeğin için teşekkürler tabi. |
maşallah güzel araç, 620nm tork ayağının altında ve 5.2lt tüketim esnekliği bir arada, forumun %99.9unun sahip olamayacağı bir araç
|
Değerli arkadaşlar, kafanızdaki tüm soruları çok yakında cevaplayacağım. Bu arada tabiki genel ortalamam 6 lt değil ama Brabus D6S taktıktan sonra 313HP 690 NM olan torka göre gayet makul bir ortalamam mevcut sanıyorum: 7.2 LT/100 KM Bu pazar çektim.
Brabus takmadan önce sıfırlamıştım yani son 5000KM ortalamam 7.2 bu ortalama gene 313 hp olduktan sonra baya bir gazlama, top speed içeriyor. Yani normal kullanımda sanıyorum 6.5 lara çok rahat çekilebilir ama kasmıyorum aracın zevkini çıkarıyorum... Güzel bir CLS AMG tanıtım videosu: |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 13 Ekim 2015; 18:19:59 > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ampul_patlatan -- 10 Ekim 2015; 9:33:04 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 18 Ekim 2015; 13:39:27 > |
|
|