Şimdi Ara

Basık araba neden sevilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
2
Favori
7.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gerçekten bilmediğimden soruyorum. Görüntü mü? Yol tutuş mu?



  • Basık ve yere yakın sert suspansiyon : yol tutuş , aerodinamik yapı ( ruzgar direncinden daha az etkilenme ) daha az yakıt tüketimi , daha az ruzgar sesi. Daha sağlıklı sürüş pozisyonu

    Edit : Konuda apaçi modifiyesinden bahsediliyomuş .Gözümde lamborghini aventador canlanmıştı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mojaverok -- 1 Haziran 2017; 15:45:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben şahsen hiç sevmiyorum. görüntü kirliliği olarak bakıyorum.
  • "Araç hakkında teknik bilgiye sahip olduğunu iddia edip aslında hiçbir şey bilmemekten" kaynaklanıyor.


    Basık araba neden sevilir?

    Basık araba neden sevilir?


    Basık aracın ağırlık merkezi aşağıya iniyor, fakat ön düzen geometrisinde salıncaklar ve süspansiyon bağlantı noktası değişmediği için roll center ile ağırlık merkezi arasındaki mesafe artıyor. Aracın üzerine, orijinal araca oranla daha yüksek devrilme momenti etkiyor.

    Farkındaysanız sonradan satılan yaylar, 3.5 cm indirir arabayı, daha fazla indirmez. Sebebi var.

    Sert yaylar ile bu moment dengelenmiş gibi görünüyor, araç çok yana yatmıyor. Fakat sert yaylar, süspansiyonun çalışma aralığını daraltıyor. Amortisör, yeterli sönümlemeyi yapamıyor. Araç hafif engebeli yolda seke seke gidiyor.

    Sonuç ise çoğunun maruz kaldığı sonuç. Esp bile kurtaramaz. Basık aracın limitleri, sert süspansiyon nedeniyle keskin olur. Sekme karakteri yüzünden hafif engebeli yolda viraja hızlı girdiğinde aracın tekerleri bir anda tutuş kaybediyor. Apaçi arkadaşımız da bariyerlere doğru yolculuk yapıyor.

    Bu nedenledir ki orijinal süspansiyonlu araçlar, ülkemizin çoğunu oluşturan hafif virajlı ve engebeli yollarda, basık ve sert süspansiyonlu araçlara rahmet okutur iyi bir şoförün altında. Sert süspansiyonlu araçların avantajlı olduğu yerler, pürüzsüz pist koşullarıdır.

    Ön düzende parça değişmeden basılan arabalara ise geçmiş olsun. Kullanan kesimin entelektüel bilgi seviyesinin ne durumda olduğu ayan beyan ortada olduğu için çok şaşırmıyorum. Yeter ki patlayacakları zaman birine zarar vermeden , sadece bariyer ile işlerini halletsinler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 1 Haziran 2017; 13:59:37 >




  • Eger araci indirirseniz aracin butun muhendisligini yerle bir etmis olursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    "Araç hakkında teknik bilgiye sahip olduğunu iddia edip aslında hiçbir şey bilmemekten" kaynaklanıyor.


    Basık araba neden sevilir?

    Basık araba neden sevilir?


    Basık aracın ağırlık merkezi aşağıya iniyor, fakat ön düzen geometrisinde salıncaklar ve süspansiyon bağlantı noktası değişmediği için roll center ile ağırlık merkezi arasındaki mesafe artıyor. Aracın üzerine, orijinal araca oranla daha yüksek devrilme momenti etkiyor.

    Farkındaysanız sonradan satılan yaylar, 3.5 cm indirir arabayı, daha fazla indirmez. Sebebi var.

    Sert yaylar ile bu moment dengelenmiş gibi görünüyor, araç çok yana yatmıyor. Fakat sert yaylar, süspansiyonun çalışma aralığını daraltıyor. Amortisör, yeterli sönümlemeyi yapamıyor. Araç hafif engebeli yolda seke seke gidiyor.

    Sonuç ise çoğunun maruz kaldığı sonuç. Esp bile kurtaramaz. Basık aracın limitleri, sert süspansiyon nedeniyle keskin olur. Sekme karakteri yüzünden hafif engebeli yolda viraja hızlı girdiğinde aracın tekerleri bir anda tutuş kaybediyor. Apaçi arkadaşımız da bariyerlere doğru yolculuk yapıyor.

    Bu nedenledir ki orijinal süspansiyonlu araçlar, ülkemizin çoğunu oluşturan hafif virajlı ve engebeli yollarda, basık ve sert süspansiyonlu araçlara rahmet okutur iyi bir şoförün altında. Sert süspansiyonlu araçların avantajlı olduğu yerler, pürüzsüz pist koşullarıdır.

    Ön düzende parça değişmeden basılan arabalara ise geçmiş olsun. Kullanan kesimin entelektüel bilgi seviyesinin ne durumda olduğu ayan beyan ortada olduğu için çok şaşırmıyorum. Yeter ki patlayacakları zaman birine zarar vermeden , sadece bariyer ile işlerini halletsinler.

    Kardeş profilde mak.müh. yazıyor dolayısı ile bilebileceğinizi düşünüyorum.



    Bu arada bu bilgilendirme içinde teşekkürler , bende basık masık sevmem. Benim gözümde apaçilikten başka birşey değil. Orjinalden yanayım her zaman. Bu aracı üreten mühendisten daha tecrübeli ve bilgili olmadığımızı düşünüyorum... .



    Neyse soruya dönecek olursak; şu, genelde eski civic lerde gördüğümüz lastiklerin alt kısmı ofset olarak dışa doğru çıktığı bir pozisyon veriliyor jantlara. Adını bilmiyorum ama son zamanlarda çokça görmeye başladık. Bu pozisyonun yol tutuşa gerçekten bir artısı varmı. Bunu yaparken zarar verdiği başka bir aksam varmı merak ediyorum doğrusu Bir fikriniz varmı bu konuda acaba ?..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sevilmiyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tofaş Serçe Ne Kadar Yakar?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    "Araç hakkında teknik bilgiye sahip olduğunu iddia edip aslında hiçbir şey bilmemekten" kaynaklanıyor.


    Basık araba neden sevilir?

    Basık araba neden sevilir?


    Basık aracın ağırlık merkezi aşağıya iniyor, fakat ön düzen geometrisinde salıncaklar ve süspansiyon bağlantı noktası değişmediği için roll center ile ağırlık merkezi arasındaki mesafe artıyor. Aracın üzerine, orijinal araca oranla daha yüksek devrilme momenti etkiyor.

    Farkındaysanız sonradan satılan yaylar, 3.5 cm indirir arabayı, daha fazla indirmez. Sebebi var.

    Sert yaylar ile bu moment dengelenmiş gibi görünüyor, araç çok yana yatmıyor. Fakat sert yaylar, süspansiyonun çalışma aralığını daraltıyor. Amortisör, yeterli sönümlemeyi yapamıyor. Araç hafif engebeli yolda seke seke gidiyor.

    Sonuç ise çoğunun maruz kaldığı sonuç. Esp bile kurtaramaz. Basık aracın limitleri, sert süspansiyon nedeniyle keskin olur. Sekme karakteri yüzünden hafif engebeli yolda viraja hızlı girdiğinde aracın tekerleri bir anda tutuş kaybediyor. Apaçi arkadaşımız da bariyerlere doğru yolculuk yapıyor.

    Bu nedenledir ki orijinal süspansiyonlu araçlar, ülkemizin çoğunu oluşturan hafif virajlı ve engebeli yollarda, basık ve sert süspansiyonlu araçlara rahmet okutur iyi bir şoförün altında. Sert süspansiyonlu araçların avantajlı olduğu yerler, pürüzsüz pist koşullarıdır.

    Ön düzende parça değişmeden basılan arabalara ise geçmiş olsun. Kullanan kesimin entelektüel bilgi seviyesinin ne durumda olduğu ayan beyan ortada olduğu için çok şaşırmıyorum. Yeter ki patlayacakları zaman birine zarar vermeden , sadece bariyer ile işlerini halletsinler.

    Kardeş profilde mak.müh. yazıyor dolayısı ile bilebileceğinizi düşünüyorum.



    Bu arada bu bilgilendirme içinde teşekkürler , bende basık masık sevmem. Benim gözümde apaçilikten başka birşey değil. Orjinalden yanayım her zaman. Bu aracı üreten mühendisten daha tecrübeli ve bilgili olmadığımızı düşünüyorum... .



    Neyse soruya dönecek olursak; şu, genelde eski civic lerde gördüğümüz lastiklerin alt kısmı ofset olarak dışa doğru çıktığı bir pozisyon veriliyor jantlara. Adını bilmiyorum ama son zamanlarda çokça görmeye başladık. Bu pozisyonun yol tutuşa gerçekten bir artısı varmı. Bunu yaparken zarar verdiği başka bir aksam varmı merak ediyorum doğrusu Bir fikriniz varmı bu konuda acaba ?..

    Negatif kamber açısı

    *Frenleme performansını düşürür, çünkü lastiğin yere bastığı alan azalıyor.

    *Lastiğin üzerinde dengesiz basınç dağılımına sebebiyet verir. Lastiğin yola bakan kısmını aşırı ısıtır. Lastiklerin erken aşınmasına da sebebiyet verir.

    Negatif kamber açısını, araç viraja girip yana yattığında, tekeri düzlesin diye verirler motorsporlarında. Süspansiyon sistemiyle de bağlantısı var. Çift salıncaklı(double wishbone) süspansiyonda mantıklıdır bu.

    Fakat verilen açılar -2 ila -4 arasında gezer. O da normal arabalara oranla iki-üç kat hızlı viraj dönen araçlarda ve pist lastiklerinde. Apaçi civic'lerdeki gibi -10 derece değil yani. Normal araçlar için -1.5 veya maksimum -2 gayet güzeldir. O da sürekli viraj yapılacaksa. Normal şartlarda 0 ile -1 arasında gezer.

    Ayrıca genelde kamber açısı, kaymasının istenmediği tekere daha çok verilir. Drift araçlarında mesela aracın kafası tutunsun diye öne daha fazla kamber verilir. (direksiyonun da payı var bunda fakat o mevzu çok karışık, burada girmeyeyim) Önden çekişli, önden motorlu araçlar, virajda kafadan kaymaya meyillidir. Yani aslında arkaya değil, öne vermeleri gerekir. O da az miktarda. Ayrıca frenlemede aracın önünün kritik olduğunu, kamber açısının frenleme performansını olumsuz etkilediğini de bilerek yapmak gerekir.

    Son olarak, mesleğim gereği biliyorum ki , araçları üreten mühendislerin yaptıkları tasarımlar kusursuz değildir. Bir yerlerden ödün vererek başka yerlerden kazanç mantığıyla yapılır.

    Araçlar modifiye edilebilir, isteğe göre şekillendirilebilir. Fakat piyasa ile ayrıldığımız nokta şu: Modifiye, çocuk oyuncağı değildir. Bilenin yapması gerekir. Ayrıca belirli kuralları ve regülasyonları ihlal etmemesi gerekir. Genel olarak da bir mühendisin yaptığı tasarımı, başka bir mühendisin revize etmesi mantıklıdır. Türkiye'de sıkıntı şu, bunu yapan mühendis yok gibi bir şey. Olsa bile bizim regülasyonlarımızı düzenleyenler yetersiz, çoğu yer tanımlanmamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 1 Haziran 2017; 14:50:24 >




  • Bilgilendirme için teşekkürler. Kısaca konuda bahsedilek basma olayı ve bu kamber olayı pist araçları için geçerli. Bizim gündelik hayatta kullandığımız araçlarımız için görselliğin dışında hiçbir katkısı olmayan hatta araca ve güvenliğimize zararı olan uygulamalar diyebilir miyiz ?..



    Dediğiniz gibi modifiye işin ehli bir mühendisin elinden geçiyorsa , matematik geometri fizik ne varsa hesaplanarak yapılıyorsa amenna ama sanayideki amortisör değşltirmeyi bilen x ustanın yaptığı modifiye modifiye değildir bence. Araca işkencedir kısaca ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Bilgilendirme için teşekkürler. Kısaca konuda bahsedilek basma olayı ve bu kamber olayı pist araçları için geçerli. Bizim gündelik hayatta kullandığımız araçlarımız için görselliğin dışında hiçbir katkısı olmayan hatta araca ve güvenliğimize zararı olan uygulamalar diyebilir miyiz ?..



    Dediğiniz gibi modifiye işin ehli bir mühendisin elinden geçiyorsa , matematik geometri fizik ne varsa hesaplanarak yapılıyorsa amenna ama sanayideki amortisör değşltirmeyi bilen x ustanın yaptığı modifiye modifiye değildir bence. Araca işkencedir kısaca ...

    İki paragrafa da verilecek cevap: Aynen öyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    "Araç hakkında teknik bilgiye sahip olduğunu iddia edip aslında hiçbir şey bilmemekten" kaynaklanıyor.


    Basık araba neden sevilir?

    Basık araba neden sevilir?


    Basık aracın ağırlık merkezi aşağıya iniyor, fakat ön düzen geometrisinde salıncaklar ve süspansiyon bağlantı noktası değişmediği için roll center ile ağırlık merkezi arasındaki mesafe artıyor. Aracın üzerine, orijinal araca oranla daha yüksek devrilme momenti etkiyor.

    Farkındaysanız sonradan satılan yaylar, 3.5 cm indirir arabayı, daha fazla indirmez. Sebebi var.

    Sert yaylar ile bu moment dengelenmiş gibi görünüyor, araç çok yana yatmıyor. Fakat sert yaylar, süspansiyonun çalışma aralığını daraltıyor. Amortisör, yeterli sönümlemeyi yapamıyor. Araç hafif engebeli yolda seke seke gidiyor.

    Sonuç ise çoğunun maruz kaldığı sonuç. Esp bile kurtaramaz. Basık aracın limitleri, sert süspansiyon nedeniyle keskin olur. Sekme karakteri yüzünden hafif engebeli yolda viraja hızlı girdiğinde aracın tekerleri bir anda tutuş kaybediyor. Apaçi arkadaşımız da bariyerlere doğru yolculuk yapıyor.

    Bu nedenledir ki orijinal süspansiyonlu araçlar, ülkemizin çoğunu oluşturan hafif virajlı ve engebeli yollarda, basık ve sert süspansiyonlu araçlara rahmet okutur iyi bir şoförün altında. Sert süspansiyonlu araçların avantajlı olduğu yerler, pürüzsüz pist koşullarıdır.

    Ön düzende parça değişmeden basılan arabalara ise geçmiş olsun. Kullanan kesimin entelektüel bilgi seviyesinin ne durumda olduğu ayan beyan ortada olduğu için çok şaşırmıyorum. Yeter ki patlayacakları zaman birine zarar vermeden , sadece bariyer ile işlerini halletsinler.

    Çok derli toplu anlatmışsın abi. Teşekkürler.

    Ancak bir parantez açmak isterim:

    Özellikle ekonomi sınıfı araçlarda ortak parça kullanımından ötürü o araca mükemmel uymayan yay-amortisör kullanıldığı oluyor(du). Sanırım bu tarz davranışlar azalıyor gitgide. En güzel örneği Chevrolet Kalos ve Pug 206. Kalos sınıfına göre kötü yol tutan bir araba. Sebeplerinden biri de suspansiyon sistemi ve aracın yüksek olması. Bu aracı usturuplu bir biçimde pıstırmak ve yayı biraz sertleştirmek mümkün olsa, yol tutuşa ciddi olumlu etkisi olur. Ancak 3.5cm de biraz fazla.

    -------

    Pug 206 ise kendi sınıfında iyi yol tutuşa sahipti. Düzgün yol şartlarında iyi yol tutsa da, çok çabuk 3 tekere kalkan bir yapısı vardı. Çok dalga geçerdik. Eski Citroen'den mi örnek aldılar nedir? Neyse, o zamanlar yarı performans yaylar vardı. 206 için aksesuar da sular seller gibi zaten. Çok abartıya kaçmadan yapılan bir müdehale çiçek gibi olurdu. O sınıfa göre çok iyi yol tutan bir arabanız olurdu.

    ------

    İşin dozajı kaçtığı anda bozuk satıhtaki yol tutuşunuzdan önemli derecede ödün veriyorsunuz. Dolayısı ile saçma. Ancak temelde maliyet limitleri gereği, mükemmel üretilmemiş araçlarda minik dokunuşlar bozuk satıh performansını çok veya hiç etkilemeden düzgün asfalt yol tutuşunu geliştiriyor.

    Aracını yere basanların çoğu bunların farkında falan değil. Görünüş için yapıyor. Bozuk zeminde başına ne geleceğini de bilmiyor. Zaten o yüzden bir duvara giriyor. 1.6 100 beygir arabada kasisten geçmek için yolcuların inmesinin gerekmesi komik oluyor. Ömründe pist görmemiş araba, leş lastikler... Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu... Bizim arkadaşta vardı bir 307. 18 jant, çift egzoz, 3.5cm yay, kaput kilitleri, kafam kadar hava filtresi, intake falan... Ama araç 1.6 atmosferik ve otomatik... Ne dalga geçerdim herifle ya.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sayın meslektaşım açık ve düzenli bilgilendirmeniz için teşekkür ederim



    Ekleme olarak aynı durumun kamber açıları için de geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Hunharca negatif kamber yapmanın :



    Çeki performansının düşmesi



    Lastiklerin hızlıca eskimesi



    Yakıt tüketimini arttırması



    Fren performansını düşürmesi



    Gibi bir çok negatif sonucu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tarz da konular için foruma devam ediyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.