Şimdi Ara

BENZİN ARTIK MOTORİNDEN UCUZ ELVEDA DiZEL (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
547
Cevap
3
Favori
36.419
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
100 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakıt ekonomisinde her türlü dizel fakat dizel kullanıcısı olarak belki benzin bakım masrafı falan bu fiyatlarla dengeleyebilir artı arac fiyatı farkıda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bat-Man -- 14 Mart 2020; 8:29:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyada benzin kullanımı açısından kartlar yeniden katılıyor. Sıkılaşan emisyon normları, hacim küçültme, hibrit vb motor teknolojileri ticari dışı kullanıcıları benzine yöneltmeyi hedefliyor. Çevremiz çok önemli, bizden sonra yaşayacak torunlarımızdan emanet aldık. Zaman içerisinde daha ileri önlemler de gerekebilir. Ağır taşıma için lpg cng ve elektrik teknolojileri de geliştiriliyor.
    Konu açısından kavga etmeye gerek yok.
    2 farklı dizel, 1 turbo benzin, 1benzin lpg aracım oldu, son olarak yılda 40 bin km kadar yol yaptığım için dizel kullanmayı tercih ettim. Herkes işine geleni tercih ediyor. Çevre önemli tabi ama aradaki maddi fark da hayli fazla.
    Küçük hacim 3 silindir veya silindir kapama teknolojili motorlar dizel ekonomisini gün geçtikçe köşeye sıkıştıracak. Şu anda bile ciddi rakipler var. Ancak benzinli aracın dizel den ekonomik olması için halen çok yol var.
    Dizel araçların düşük devirlerde verdiği tork değerleri aynı hacim turbo benzinlilere göre bile belirgin şekilde fazla. Performans gerektirmeyen, günlük kullanımlarda bu durum dizellerin lehine. Düşük devirde canlı tork, dolayısı ile düşük devirde benzinli ye göre daha yüksek beygir gücü de sunması ekonomi sağlıyor, aracın daha rahat ve akıcı yürümesine sebep oluyor. Performans istendiği zaman ise aynı hacimde turbo benzinlinin gücü yadsınamaz. Hatta aynı hacimde atmosferik benzinli bile dizellerden daha iyi yürüyebiliyor.
    Yılda yaptığım yol miktarı azalırsa yani dizel benim için avantajını kaybederse ileride daha premium benzinli araca geçmeyi planlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Dizelci arkadaşlar ne kadar kozunuz varsa dökün bunlar son avanslar. Markalar dizel üretmeyi bırakacak az kaldı. O zaman seve seve benzinli arabaya bineceksiniz zaten. Boşuna çırpınmayın.
    bu dediğin gerçekleştiğinde yani dizel dünyadan tamamen kalktığında çoğumuz ölmüş oluruz, sen de en az 70 yaşında olursun. onun için boş yapma bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 14 Mart 2020; 9:43:15 >
  • 1.5, 1.6 dizel arabaları kötüleyen 1.0, 1.2 fındık turbo, tüplü ve öfkeli kardeşlerimiz nasıl bir akıl tutulması yaşadıklarının farkında değiller. İşlerine gelmiyor çünkü.

    "Markalar dizel motor üretmeyi bırakıyor."

    Hangi markalar? Honda, Toyota... Bunlar zaten dizel motor yapmayı bilmiyordu ki. Mikro dizel motor avrupa motorudur. Porsche de üretmeyecek neden acaba spor otomobil markası olduğundan olabilir mi?

    "Benzin daha performanslı."

    1.0 1.2 fındık motor arabanın 1500-3500 yani günlük kullanım devirlerindeki ürettiği beygir ve tork gücüne bakın ve dizelin günlük kullanımda daha performanslı olduğunu görün. Sağ şeritten tıntın giden, rampada bayılan benzinli motorlara daha performanslı demek abesle iştigaldir. Günlük hayatta tapagaz sürmüyoruz düşük devirde dizel daha güçlü.

    "Yeni nesil benzinlilerde az tüketiyor."

    Arabayı yükleyince, sollamaya çıkınca, rampaya gelince, yüksek süratte gidince az yakmıyor. Dizelden az yakması fizik kurallarına aykırı bir kere.




  • Ben dizel benzini geçecek demiştim forumdaki bazı arkadaşlar benimle dalga geçmişti. Onlar burda mi acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • "Dizel alamıyorum bari alabilenlere benzinli daha iyidir diye giydireyim" konusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arz talep dengesi sebebiyle benzinin daha ucuz olması gerekiyor zaten. Çünkü mazota olan talep daha fazla.

    Bugün benzin daha ucuz ama motorine indirim bekleniyor. Yeniden motorin daha ucuz olacaktır.

    Ha bana kalırsa en iyisi çok yol yapana LPG az yapana benzin. Kendi aracım da dizel ama 5 senede 25k yol yaptığım için gereksiz oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de ben neden benzin tercih ediyorum. (Aracım Passat 1.4 TSI)
    1- Ben ses takıntılıyım. Benzin motoru hem çok sessiz hem de titreşimsiz.
    2- Bakım maliyeti daha düşük. Dizeldeki Dpf tıkanması vs. gibi sıkıntılar yok.
    3- Alırken daha ucuz özellikle kredili alındığında finansman maliyeti düşük
    4- TSI motor az yakıyor. 1550 kg Passat ile şehir içi kışın 9 yazın 8 civarında geziyorum. Şehir dışı 6 ya kadar sakin kullanimda düşürürsünüz.

    Neden dizel tercih ederim. Benzin fiyatından artık dizel tercih etmem

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bunun demek için çok erken , bugün öyle doğru ama yarın piyasalar düzelirse benzine gelen indirimin 2 katı zam gelir (benzinciyim umarım öyle olmaz ama görünen köy klavuz istemez)
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Sağlam ağlamışsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-82AD9505E

    Sağlam ağlamışsın.
    Temiz konuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Kirli konuştuğumu düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün gece eve dönerken 100 tl'lik benzin aldım,yaklaşık 17 küsür litreyi görünce gözlerim doldu,Corona vakalaro psikolojimizi bozmuşken biraz olsun tebessüm ettirdi namussuz
  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    Euro 6 normunu en fazla 2 sene karşılayabiliyorsunuz. 2 seneden sonra belli bir km yapmış bir aracın o normu karşılamasına imkan yoktur. Senin aracında sana o normları karşılatan hayati 3 tane parça vardır: Katalitik konvertör, EGR ve DPF. Bu parçaların yaptığım kmye göre periyodik bakım ve değişim süreleri vardır. Allah aşkına Türkiye de kim bu parçaları değiştiriyor ya da bakımını yaptırıyor. Bu parçalar zaten ülkemizde fahiş fiyatlara satılıyor kim takar bu parçaları bin git derdindeler. Sokaklarda gördüğün üç dizel otomobilden biri ani gazlanmalarda siyah duman atıyor, sürekli az az atanda var, gözle görülmesi biraz zor olup ara sıra atanda var. Zaten kokusundan bu işlere biraz merakı olan insan direk anlar.
    Bu dizel araç sektörü yüzünden çiftçim, nakliyatçımda bu işten çok kötü etkilendi. Dizel otomobiller piyasada yokken şehir içi hava da bu kadar kirli değildi. Kıskançlık falan değil, bu otomobillerdeki dizel motor tamamen saçmalık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: power-pc

    lpg varken dizel zaten enayilikti.yıllardır lpg yakarım hiç zararını görmedim param cebimde kaldı.havayı asla kirletmedim.ama şu dizeller çok pis kokuyor camı açamaz oldum.
    LPG Candır gerisi HEYECANDIR, HEZEYANDIR.
  • Mazot için indirim bekleniyor 40kr gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ymy67 kullanıcısına yanıt
    Sakin olun tüplü ve öfkeli bey.
  • ymy67 kullanıcısına yanıt
    LPG ezikliktir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.