< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MALCOLMX© -- 16 Temmuz 2021; 1:51:47 > |
BİR SAMSUNG TR KLASİĞİ (THH'DEN PARA İADESİ KARARI ÇIKTI)
-
-
Telefonu alman bir şeyi değiştirmez telefon sende kalabilir. Başka bir Samsung servisinde çalışıyorum. Müşterilerden çoğu zaten alıyor kullanıyor hatta karar kendi lehine çıkanlardan bazıları telefonu getirdiğinde ekranı falanda kırılmış oluyor ama çıkan tutardan ekran ücretini düşerek iade ediliyor.
1 aylık cihaza zaten müdahale etmeleri, kapağını açmaları hata. THH başvur bekle derim.
-
Teşekkür ederim. İyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş. Sizin yazmanız da öyle oldu, bir Samsung servis çalışanı olarak. Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım zaten 2 gün önce. Yarın gidip telefonu alayım, sonuç çıkana kadar kullanayım o halde. -
Thh ye başvurmanız iyi olmuş. Tek çare o gözüken.
Biraz uzun sürse de lehinize sonuçlanır diye düşünüyorum. Servis kaydı faturanızda değişim-iade istediğiniz yazıyorsa thh kolayca lehinize karar verecektir.
-
Başka çare bırakmadılar. Daha 4 haftalık telefona toz girmesine "müşteri kusuru" diye yazmışlar. İade yapmamak için. Sanki ben kamera lens kapağını açtım, içine toz atıp kapattım. Hadi ilkinde müşteri kusuru, daha 24 saat geçmeden temizlenen telefona tekrar toz girmesi neyle izah edilir?..
Evet THH süreci ağır işlese de nihayetinde en garantili hak arama mercii orası. -
Aynen hocam. Samsung servisleri iade-değişim yapmamak için diretiyorlar ne yazık ki. Forumda çok denk geldim.
-
Hakkınız arayın.Hakem heyeti mutlaka sizi haklı bularak para iadesini sağlayacaktır,ürünü almanız bunu değiştirmez.
-
Yazdıklarınız gayet hak verilir derece de ama yine de sonuç bilinmez merakla bende bekliyorum sonucu.
Geçmiş olsun tekrar -
Öncelikle geçmiş olsun, dediğiniz gibi bir Samsung Türkiye klasiği daha doğrusu başka bir rezilliği.
Keşke ilk seferinde değişimde ısrarcı olup, telefonu kabul etmeseymişsiniz ama şartlarınız izin vermemiş.
THH yoluyla davayı kazanacağınızı tahmin ediyorum, inşallah sıkıntısız bir süreç olur çünkü kararın çıkmasından sonra da paranın iadesi için de bir süre oyalanma taktiğine maruz kalacaksınız.
Ben ayrıca, mümkünse ıslak imzalı bir dilekçe ile firmayı Ticaret Bakanlığı'na da şikayet etmenizi öneririm.
Garanti Belgesi yönetmeliğinin uygulanmasının takibi Ticaret Bakanlığı'na aittir. THH'den paranızı aldığınızda firmanın zarar ettiği bir durum yok, hatta yapması gerekeni aylar sonra hiçbir ceza almadan siz müşteriyi mağdur ederek yapacak.
Ancak Ticaret Bakanlığı tarafından, eğer sonucunun size de bildirilmesini talep ederseniz, büyük ihtimalle Garanti Belgesi usüllerine muhalefetten ceza kesilecektir.
Bu arada Ticaret Bakanlığı'na başvururken haklarınız ya da iade vb konulardan bahsetmeyin, bu onların konusu değil, sadece firmayı Garanti Belgesi usüllerine uymadığı için şikayet edip, incelenmesini isteyin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lomax. -- 6 Mart 2021; 1:26:49 >
-
Teşekkür ederim. Aslolan sizin dediğiniz gibi olmalı, fakat uygulama farklı oluyor maalesef. Yani bu firmalar garanti yönetmeliğine uymadığı için ceza almalı ekstradan. Fakat THH, Ticaret bakanlığının uygulayıcı alt birimi olduğu için bakanlık topu heyetlere atıyor. Zira Ankara'da oturuyorum, 3-4 sene önce buna benzer bi durum için Ticaret Bakanlığına dilekçe verip bizzat elden götürdüm, bakanlık evrağına kayıt ettirdim. 1 hafta sonra postadan cevap geldi: "Bilmem kaç para altındaki şikayetiniz için ilçedeki THH'ne, bilmem kaç TL üzerindeki uyuşmazlık için tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz" şeklinde otomatik bir cevap yazıp yollamışlardı dilekçeme. -
Teşekkür ederim. -
Yerimizi alalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
geçmiş olsun. önemli bir konu olmuş herkese faydası olur. takibe aldım ben de.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MALCOLMX©
Teşekkür ederim. Aslolan sizin dediğiniz gibi olmalı, fakat uygulama farklı oluyor maalesef. Yani bu firmalar garanti yönetmeliğine uymadığı için ceza almalı ekstradan. Fakat THH, Ticaret bakanlığının uygulayıcı alt birimi olduğu için bakanlık topu heyetlere atıyor. Zira Ankara'da oturuyorum, 3-4 sene önce buna benzer bi durum için Ticaret Bakanlığına dilekçe verip bizzat elden götürdüm, bakanlık evrağına kayıt ettirdim. 1 hafta sonra postadan cevap geldi: "Bilmem kaç para altındaki şikayetiniz için ilçedeki THH'ne, bilmem kaç TL üzerindeki uyuşmazlık için tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz" şeklinde otomatik bir cevap yazıp yollamışlardı dilekçeme.Kendi deneyimimi anlatayım;
Yaklaşık üç yıl önce İstanbul Ticaret Bakanlığı'na, bir tv modeli için ihtilafta olduğum Lg Elektronik hakkında şikayette bulundum.
Tüketici hakem heyeti davam sürerken, şikayetim sadece ve sadece 10 gün içinde tamir edilemeyen ürünün (ki o zaman 15 gündü yanılmıyorsam) yerine verilmesi gereken muadil ürünün teklif edilmemesi/verilmemesiydi.
Söylediğim gibi olayı yanlış anlayıp ya da işgüzarlık yapıp yokuşa sürmeyi denediler ancak garanti belgesindeki "iş bu belgenin yürütülmesinin denetimi Ticaret Bakanlığı'nın sorumluluğundadır" ibaresini görünce dilekçeyi işleme koydular.
Sonucunun tarafıma şikayetimi yaptığım yoldan bildirilmesini de ekledim. Yaklaşık 1 ay sonra Ankara Ticaret Bakanlığı'ndan arandım, yürütülen soruşturma, kesilen ceza hakkında bilgi verildi ve bu telefon konuşmasından on beş gün sonra belge olarakta tarafıma postalandı.
-
Öncelikle geçmiş olsun. Var mı herhangi bir gelişme hocam?
-
Teşekkür ederim. Henüz bir gelişme yok. Arada e-devlete bakıyorum. Firmanın savunması istenmişti 1 ay önce. Yeni gelişme yazmıyor. Muhtemelen bu ay sonuna kadar sonuçlanır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
nedir son durum?
-
Henüz bir gelişme yok. Martta firmadan savunma istenmişti. 2 ay oldu henüz sisteme güncel bilgi girilmemiş.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
THH bilirkişi atamış. Bugün bilirkişi beni aradı. Buluştuk. Telefonu gördü, resimlerini çekti, kamera lenslerinin full toz olduğunu gördü. Hatta telefonumdan fotoğraf çekti, fotoğrafta tozların belli olduğunu gördü. Raporunu hemen yazıp sisteme yükleyecekmiş. "Yazdığım rapor doğrultusunda 1 ay içinde THH kararı açıklayıp size ve firmaya yollar. Muhtemelen para iadesini alırsınız" dedi.
Konuyu takip eden arkadaşlara bilgi vereyim dedim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Telefonu alman bir şeyi değiştirmez telefon sende kalabilir. Başka bir Samsung servisinde çalışıyorum. Müşterilerden çoğu zaten alıyor kullanıyor hatta karar kendi lehine çıkanlardan bazıları telefonu getirdiğinde ekranı falanda kırılmış oluyor ama çıkan tutardan ekran ücretini düşerek iade ediliyor. 1 aylık cihaza zaten müdahale etmeleri, kapağını açmaları hata. THH başvur bekle derim. |
Benzer içerikler
- s24 yorumlar
- telefonu siyah beyaz yapma
- telefonum gelen aramaları meşgule atıyor
- 4g+ nedir
- rehberdeki numaralar neden siliniyor
- exynos 2500
- uygulama indirmeden karekod okutma
- esim nedir
- samsung s26
- samsung s23 yurtdışı fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X