Şimdi Ara

BİR SAMSUNG TR KLASİĞİ (THH'DEN PARA İADESİ KARARI ÇIKTI)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
1
Favori
2.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Samsung TR garantisine güvenerek aldığım cep telefonumun başına gelenleri paylaşmak istiyorum. Hem fikir alışverişinde bulunmak hem benzer durumu yaşayanların tecrübelerinden istifade etmek hem de ilerde buna benzer bir sorun yaşayacak olanlara fikir vermek...

    19 Ocak 2021 tarihinde Teknosa internet üzerinden bir Galaxy A71 telefon aldım. Fakat bir süre sonra kamera lensinde tozlanma olduğunu farkettim. Bir iki tane değil, epey miktarda bi tozlanma. Tozlu bir ortamda çalışmıyorum bu arada. Evdeyim, home ofis
    yürütüyorum işlerimi...

    Bunun üzerine cihaz tam 28 günlükken Necatibey'deki Samsung servisine götürdüm. Tüketici kanununun "İlk 6 ayda üründe bir kusur çıkması halinde, ürünün ilk alındığı anda kusurlu olduğuna hükmedilir ve ürünü; değiştirme, iade vs seçimlilik hakkı müşteriye aittir" ilgili maddesince "değişim" talebinde bulunarak telefonu teslim ettim. Aynı günün akşamı servis yetkilisi beni arayarak Samsung Genel Merkez'in değişim talebine onay vermediğini, telefonun lenslerini temizleyip vereceklerini söyledi. Ben de hem telefonsuz kalmamak hem de süreç uzamasın diye değişimde ısrarcı davranmayıp telefonun kamera lenslerinin temizlenerek verilmesine onay verdim. Ertesi gün sms geldi, cihazı teslim almaya gittim. Servis yetkilisine "cihaz neden toz almış, ne işlem yapıldı?" diye sorduğumda "muhtemelen fabrika çıkışında kamera kapağının tam kapanmadığı için toz almış olabileceğini" söyledi. "Peki bundan sonra tekrar aynı sorunu yaşar mıyım? Tekrar toz girerse telefonu iade ederim" diye sorduğumda bana "tüm testlerin yapıldığını, bundan sonra kesinlikle toz veya su girmeyeceğini" söyledi. Ben de servis yetkilisinin bu sözüne itimat edip telefonu teslim aldım. Kamera lensine baktığımda temiz görünüyordu. Akşam olduğu için detaylı inceleyemedim.

    Fakat ertesi gün güneşin altında tesadüfen kamera lensine baktığımda yine toz olduğunu gördüm. Bir de tam kamera lensinin kenarına toplu iğne başı kadar darbe vurmuşlar kapağı açıp kaparken. Araya haftasonu yasakları girdiği için telefonu bi yere götüremedim. Fakat gitgide tozlar çoğalıyor, hele 64 MP'lik ana kamera neredeyse tamamen toz dolmaya başlıyordu. Yasaklar biter bitmez, pazartesi günü telefonu tekrar servise verip, hiçbir şekilde tamirat istemediğimi, iade istediğimi belirttim. Fakat ertesi gün "telefonu temizledik, gelin alın" diye mesaj geldi. Tabi ki telefonu almadım.

    Bu arada Samsung Çözüm merkezi ile iletişime geçtim. Tam 4 kişiyle görüştüm. Her aramada, ilkokul 1. sınıf öğrencisine anlatır gibi izah ettim. Zira müşteri bilgi havuzu denen bişey yok. Senin niye aradığın, yaşadığın sorun ne diye baktıkları bir sistem yok. Veya var da bakmıyorlar. Bi vurdumduymaz bi git derdini Marko Paşa'ya anlat tavrı ki sormayın. Bir de nobran ve kabalar ki; hakkınızı istediğinizi ifade ettiğinizde küstahlaşıp kabalaşıyorlar. En son görüştüğüm Esra hanım, iade talebini kabul etmediklerini, zira bu telefonun IP sertifikası olmadığını, toz ve su girerse bunun yükümlülüğünün müşteriye ait olduğunu söyledi. Yani telefonu tozlardan uzak, pamuklara sarıp sarmalayıp öyle kullanmamız gerekiyormuş. Fakat işe bakın ki; hemen 1 dakika sonra aynı konuşma içinde, beni ikna etmek için, telefonun tüm testlerinin yapıldığını bundan sonra toz girmeyeceğini söyledi. Bu ne perhiz kardeşim...

    Nihayetinde sadece 4 hafta kullanabildiğim telefon 2 kere peşpeşe toz için servise gitti. Artı kamera kenarına vurdukları darbe de cabası. E devlet üzerinden THH'ne başvurdum. İade istediğimi söyledim. Gelişmeleri buradan güncelleyerek paylaşacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MALCOLMX© -- 16 Temmuz 2021; 1:51:47 >







  • Telefonu alman bir şeyi değiştirmez telefon sende kalabilir. Başka bir Samsung servisinde çalışıyorum. Müşterilerden çoğu zaten alıyor kullanıyor hatta karar kendi lehine çıkanlardan bazıları telefonu getirdiğinde ekranı falanda kırılmış oluyor ama çıkan tutardan ekran ücretini düşerek iade ediliyor.

    1 aylık cihaza zaten müdahale etmeleri, kapağını açmaları hata. THH başvur bekle derim.

  • Telefonu alman bir şeyi değiştirmez telefon sende kalabilir. Başka bir Samsung servisinde çalışıyorum. Müşterilerden çoğu zaten alıyor kullanıyor hatta karar kendi lehine çıkanlardan bazıları telefonu getirdiğinde ekranı falanda kırılmış oluyor ama çıkan tutardan ekran ücretini düşerek iade ediliyor.

    1 aylık cihaza zaten müdahale etmeleri, kapağını açmaları hata. THH başvur bekle derim.

  • claswan kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. İyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş. Sizin yazmanız da öyle oldu, bir Samsung servis çalışanı olarak. Tüketici Hakem Heyetine başvuru yaptım zaten 2 gün önce. Yarın gidip telefonu alayım, sonuç çıkana kadar kullanayım o halde.
  • Thh ye başvurmanız iyi olmuş. Tek çare o gözüken.


    Biraz uzun sürse de lehinize sonuçlanır diye düşünüyorum. Servis kaydı faturanızda değişim-iade istediğiniz yazıyorsa thh kolayca lehinize karar verecektir.

  • thelordof kullanıcısına yanıt
    Başka çare bırakmadılar. Daha 4 haftalık telefona toz girmesine "müşteri kusuru" diye yazmışlar. İade yapmamak için. Sanki ben kamera lens kapağını açtım, içine toz atıp kapattım. Hadi ilkinde müşteri kusuru, daha 24 saat geçmeden temizlenen telefona tekrar toz girmesi neyle izah edilir?..
    Evet THH süreci ağır işlese de nihayetinde en garantili hak arama mercii orası.
  • MALCOLMX© kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam. Samsung servisleri iade-değişim yapmamak için diretiyorlar ne yazık ki. Forumda çok denk geldim.

  • Hakkınız arayın.Hakem heyeti mutlaka sizi haklı bularak para iadesini sağlayacaktır,ürünü almanız bunu değiştirmez.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yazdıklarınız gayet hak verilir derece de ama yine de sonuç bilinmez merakla bende bekliyorum sonucu.

    Geçmiş olsun tekrar
  • Öncelikle geçmiş olsun, dediğiniz gibi bir Samsung Türkiye klasiği daha doğrusu başka bir rezilliği.

    Keşke ilk seferinde değişimde ısrarcı olup, telefonu kabul etmeseymişsiniz ama şartlarınız izin vermemiş.

    THH yoluyla davayı kazanacağınızı tahmin ediyorum, inşallah sıkıntısız bir süreç olur çünkü kararın çıkmasından sonra da paranın iadesi için de bir süre oyalanma taktiğine maruz kalacaksınız.

    Ben ayrıca, mümkünse ıslak imzalı bir dilekçe ile firmayı Ticaret Bakanlığı'na da şikayet etmenizi öneririm.

    Garanti Belgesi yönetmeliğinin uygulanmasının takibi Ticaret Bakanlığı'na aittir. THH'den paranızı aldığınızda firmanın zarar ettiği bir durum yok, hatta yapması gerekeni aylar sonra hiçbir ceza almadan siz müşteriyi mağdur ederek yapacak.

    Ancak Ticaret Bakanlığı tarafından, eğer sonucunun size de bildirilmesini talep ederseniz, büyük ihtimalle Garanti Belgesi usüllerine muhalefetten ceza kesilecektir.

    Bu arada Ticaret Bakanlığı'na başvururken haklarınız ya da iade vb konulardan bahsetmeyin, bu onların konusu değil, sadece firmayı Garanti Belgesi usüllerine uymadığı için şikayet edip, incelenmesini isteyin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lomax. -- 6 Mart 2021; 1:26:49 >




  • Lomax. kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Aslolan sizin dediğiniz gibi olmalı, fakat uygulama farklı oluyor maalesef. Yani bu firmalar garanti yönetmeliğine uymadığı için ceza almalı ekstradan. Fakat THH, Ticaret bakanlığının uygulayıcı alt birimi olduğu için bakanlık topu heyetlere atıyor. Zira Ankara'da oturuyorum, 3-4 sene önce buna benzer bi durum için Ticaret Bakanlığına dilekçe verip bizzat elden götürdüm, bakanlık evrağına kayıt ettirdim. 1 hafta sonra postadan cevap geldi: "Bilmem kaç para altındaki şikayetiniz için ilçedeki THH'ne, bilmem kaç TL üzerindeki uyuşmazlık için tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz" şeklinde otomatik bir cevap yazıp yollamışlardı dilekçeme.
  • Teşekkür ederim.
  • Yerimizi alalım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun. önemli bir konu olmuş herkese faydası olur. takibe aldım ben de.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MALCOLMX©

    Teşekkür ederim. Aslolan sizin dediğiniz gibi olmalı, fakat uygulama farklı oluyor maalesef. Yani bu firmalar garanti yönetmeliğine uymadığı için ceza almalı ekstradan. Fakat THH, Ticaret bakanlığının uygulayıcı alt birimi olduğu için bakanlık topu heyetlere atıyor. Zira Ankara'da oturuyorum, 3-4 sene önce buna benzer bi durum için Ticaret Bakanlığına dilekçe verip bizzat elden götürdüm, bakanlık evrağına kayıt ettirdim. 1 hafta sonra postadan cevap geldi: "Bilmem kaç para altındaki şikayetiniz için ilçedeki THH'ne, bilmem kaç TL üzerindeki uyuşmazlık için tüketici mahkemesine başvurabilirsiniz" şeklinde otomatik bir cevap yazıp yollamışlardı dilekçeme.

    Kendi deneyimimi anlatayım;

    Yaklaşık üç yıl önce İstanbul Ticaret Bakanlığı'na, bir tv modeli için ihtilafta olduğum Lg Elektronik hakkında şikayette bulundum.

    Tüketici hakem heyeti davam sürerken, şikayetim sadece ve sadece 10 gün içinde tamir edilemeyen ürünün (ki o zaman 15 gündü yanılmıyorsam) yerine verilmesi gereken muadil ürünün teklif edilmemesi/verilmemesiydi.

    Söylediğim gibi olayı yanlış anlayıp ya da işgüzarlık yapıp yokuşa sürmeyi denediler ancak garanti belgesindeki "iş bu belgenin yürütülmesinin denetimi Ticaret Bakanlığı'nın sorumluluğundadır" ibaresini görünce dilekçeyi işleme koydular.

    Sonucunun tarafıma şikayetimi yaptığım yoldan bildirilmesini de ekledim. Yaklaşık 1 ay sonra Ankara Ticaret Bakanlığı'ndan arandım, yürütülen soruşturma, kesilen ceza hakkında bilgi verildi ve bu telefon konuşmasından on beş gün sonra belge olarakta tarafıma postalandı.





  • Öncelikle geçmiş olsun. Var mı herhangi bir gelişme hocam?

  • ugur_Akd kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Henüz bir gelişme yok. Arada e-devlete bakıyorum. Firmanın savunması istenmişti 1 ay önce. Yeni gelişme yazmıyor. Muhtemelen bu ay sonuna kadar sonuçlanır.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • nedir son durum?

  • zett89 Z kullanıcısına yanıt
    Henüz bir gelişme yok. Martta firmadan savunma istenmişti. 2 ay oldu henüz sisteme güncel bilgi girilmemiş.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • THH bilirkişi atamış. Bugün bilirkişi beni aradı. Buluştuk. Telefonu gördü, resimlerini çekti, kamera lenslerinin full toz olduğunu gördü. Hatta telefonumdan fotoğraf çekti, fotoğrafta tozların belli olduğunu gördü. Raporunu hemen yazıp sisteme yükleyecekmiş. "Yazdığım rapor doğrultusunda 1 ay içinde THH kararı açıklayıp size ve firmaya yollar. Muhtemelen para iadesini alırsınız" dedi.
    Konuyu takip eden arkadaşlara bilgi vereyim dedim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.