Şimdi Ara

bu devirde e46 alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
23.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • e46 318i eski motor ve makyajlı kasa yeni motor(2.0 143hp) bunlar nasıldır 320i yi zaten biliyorum. ortalama 40binlerden başlıyor e46 piyasası bi iki değişenli boyalı orta hallileri(316i-318i). yada o paralara o kaliteyi keyfi verecek neye binilir focus2 mazda 3 corolla astra jetta1.6 vs diye uzar gider bu araçlar e46nın yerini tutar mı ?



  • Saydığınız araçlar E46'nın yerini tutar mı bilmiyorum fakat Türkiye piyasasında içinden geçilmeyen E46 çok nadir kaldı. Temizleri veya koleksiyonluk oları da zaten piyasa da belirli başlı kişiler toplayıp arabaların hakkını vererek bakıyorlar. Hatta bir çoğu trafikten bile çekiyor aracı.

    Bu araçlar bizim gençliğimizde de ilanlarda 200.000-250.000KM aralığındaydı hala aynı KM aralığında gerisini siz düşünün

    2006 model ( 2005 değil kesinlikle ) makyajlı 318Ci bulursanız hemen alın derim ama şuanda Unicorn muamelesi görüyor.
    g20 çıkınca e90a bile yüzü eskidi diyorlar.

    gezenadam'da 320ci e46 60a satılmış görünce yok artık demiştim.

    yukarıdaki bazı yorumların geçerliliği mevcut. Zamanında daha ucuzdu. Çocuk hayali sokak başı yanlamak isteyen 5-10yıl kredi çekip aldı. Bozulana kadar binip masraflar artınca satmaya başladılar. Temiz bakılmış düzgün binilmiş bulman lazım ki bu devirde zor.

    Arkadaşımın babasında e46 compact vardı. Çoğu parçası e46 ile aynı 2003 model mi neydi, 275bin km'de baya bir süre de lpg imiş. Araba genel olarak düzgündü ve temiz bakılmış. ancak ufak tefek sorunları yok değildi. tavan döşemesi sarkması, direk kaplamalarında soyulma, arka silecek motoru çalışmıyor, ön sileceklere su fışkırtmıyordu. Megane'lardaki kronik kemer sorunu vardı, srs ışığı yanıyordu sürekli. Güzel yanı hala park sensörü çalışıyordu ve gidişi iyiydi. Ancak şahinden e46a geçmiş cahil adamdan araba alınmaz... Temiz binen birini bulman lazım, özel bmw servisinde kontrol ettirmen lazım. Kaporta biraz önemli ama asıl önemli olan mekaniği...

    Bende de 2006 e90 320si var. satın aldığım arkadaşta motor blok çatlatmış. normal 320i coupe motoru sandık konulmuş. tam tamına 29bin TL fatura var... Ruhsata işletirken bütün faturaları saklaması gerekmiş hepsini bana gösterdi.

    BMW'lerde direksiyon pompası sıkıntı dikkat etmek lazım. Benimki şansıma yağ dahi sızdırmamış.
    Mercekli far vs varsa tesisatın oynanmamış olması önemli sürekli arıza ışığı yakar.
    sunroof varsa bi yıkamaya sok su alıyor mu baktır, sunroofcuya gidersen 500den aşağı çıkman zor olur.
    elektrikli koltuk vs varsa onları kontrol etmek lazım. Çalışmayan her aksam maliyet demek.
    Kararan ayna varsa onların sıvısı akabiliyor, gözle görebileceğin şey bu.
    şaft balansı veya difransiyelde ötme olabiliyor. Bunları işin ehli ustalara göster. Manuel arabada viteslerin kontrolleri önemli. Benim araçta mesela arka difransiyel değişmiş. Viteslerde bir sıkıntı yok.
    Orijinal olmayan jantlar varsa uzak dur. Jantlar değişmiş ise yine uzak dur. Çakma jantlar dayanmaz ülke yollarında.

    Ben de forumlardaki yorumlar, çevremdeki fikirler sebebiyle ümitli değildim. Şansıma araba bakımlı çıktı ve kendim bile bu kadar temiz olmasına şaşırdım eksperde de kusur çıkmayınca aldım. üzerine 5bin km yaptım şimdilik beni üzmedi diyebilirim. Klimada ufak bir sıkıntı var, bazen manyetik baskı balatası çalışmıyor sanırım klima soğutmuyor, soğutunca hiçbir sorunu yok. Gazını tamamladık. Benzer bir durum kardeşimin arabada olmuştu klima bazen devreye girmiyordu manyetik baskı balatada sorun varmış uygun fiyata çözmüşlerdi...

    Bu arada düzgün yerlerde tamir görmüş arabalara bak.
    Aracımın motoru değişirken baya bi şey sökülmüş önünden, toplanırken tabi kaybolmuş. Misal ön tampon çeki demiri kapağı yoktu. orijinali 200, yan sanayi 100 idi. yan sanayi aldım. silecek kollarının kapaklarından biri yok. keza cam altındaki plastiğin bir kapağı eksik. Geçende buji değiştirirken bir tane conta buldum araya sıkıştırılmış. Parça kodu ile nereden sökülmüş bakacağım. Bu tarz plastik aksamlar canımı sıktı zira bulması zor, cam altındaki plastiğin kapağı olmadığı için kalorifer fanına yaprak girmiş. neyseki ben bunları toplayıp eksik ve sıkıntısız hale getiriyorum. Tek sevindiğim nokta motor, şanzıman, mekanik diğer alanlarda en ufak sorun açmaması. En büyük masrafım öne 2tane 225/40r18 lastik almak oldu. Arkalar 255/35r18, umarım uzun bir süre dayanırlar yoksa beni biraz üzecekler
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bu Devirde BMW E46 Alınır Mı?

    BMW E46 serisi, 1998-2006 yılları arasında üretilen ve hala popüler bir tercih olmaya devam eden bir otomobildir. Bu yazımızda, günümüzde bir E46 satın almayı düşünenlere faydalı olacak bilgilere yer vereceğiz.

    Avantajları:

    • Klasik Tasarım: E46, ikonik farları ve agresif çizgileriyle zamansız bir tasarıma sahiptir.
    • Geniş Model Yelpazesi: E46, sedan, coupe, cabrio ve station wagon gibi çeşitli gövde seçenekleriyle sunulmaktadır.
    • Güçlü Performans: E46, özellikle 325i, 330i ve M3 modelleriyle, heyecan verici bir sürüş deneyimi sunar.
    • Uygun Fiyatlar: Kullanılmış E46'lar, yaşlarına ve durumlarına göre değişmekle birlikte, genellikle uygun fiyatlıdır.

    Dezavantajları:

    • Yaşlı Olması: E46 serisi artık 20 yılı aşkın süredir üretilmiyor, bu nedenle yaşlanma belirtileri göstermesi muhtemeldir.
    • Yüksek Bakım Maliyetleri: Premium bir otomobil olan E46, diğer araçlara göre daha yüksek bakım maliyetlerine sahip olabilir.
    • Sınırlı Teknoloji: E46, günümüz standartlarına göre sınırlı teknolojiye sahiptir ve modern özellikler eklemek pahalı olabilir.

    En Çok Tutulan Model:

    E46 serisinin en çok tutulan modeli, şüphesiz 325i'dir. Güç ve verimliliğin iyi bir dengesini sunan 2,5 litrelik bir motora sahiptir.

    Neden BMW Compact Tutulmuyor?

    E46 serisinin kompakt modeli 318ti, sedan veya coupe modellerine göre daha az popülerdir. Bunun nedenleri arasında daha küçük motoru, daha az sportif tasarımı ve daha az prestijli olması yer almaktadır.

    Bebek Yüz Nedir?

    "Bebek yüz", E46'nın ön farlarında görülen ve aracın daha yumuşak ve daha arkadaş canlısı bir görünüme sahip olmasını sağlayan bir özelliktir.

    Sonuç:

    Bir E46 satın almak, uygun fiyatlı ve klasik bir otomobil arayanlar için iyi bir seçenek olabilir. Ancak, yüksek bakım maliyetleri ve sınırlı teknolojisi gibi potansiyel dezavantajları da göz önünde bulundurmalısın. Sonuçta, bir E46 alıp almama kararı, bireysel ihtiyaçlarına ve tercihlerine bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Saydığınız araçlar E46'nın yerini tutar mı bilmiyorum fakat Türkiye piyasasında içinden geçilmeyen E46 çok nadir kaldı. Temizleri veya koleksiyonluk oları da zaten piyasa da belirli başlı kişiler toplayıp arabaların hakkını vererek bakıyorlar. Hatta bir çoğu trafikten bile çekiyor aracı.

    Bu araçlar bizim gençliğimizde de ilanlarda 200.000-250.000KM aralığındaydı hala aynı KM aralığında gerisini siz düşünün

    2006 model ( 2005 değil kesinlikle ) makyajlı 318Ci bulursanız hemen alın derim ama şuanda Unicorn muamelesi görüyor.
  • e46 alırsan ustayı kanka diye kaydedersin telefona
  • bulaşılmaz diyorsunuz yani 316 318 de olsa yaramaz
  • çok mu sorunlu belli yılı geçmiş alman arabaları hep öyle vw bmw audi filan her yerinden patlayabalir bi mercedes biraz dayanıklı gibi
  • Alınır da 2 tane alınır. Birinde bozulan parçalar diğerinden sökülüp kullanılır.
  • Hitap ettigi kitle yuzunden problem cikarma olasılığı yuksek hocam. Evveliyatini bilmiyorsaniz ciddi riske girersiniz. E46 cok yakisikli bi arac. 40 bin de bu piyasa icin gayet nornal bir fiyat. Cok fazla kisi bu araci alacak bütçeye sahip ama almiyor. Cunku riski fazla.
  • Çakar Çakmaz Çakan Çakmak kullanıcısına yanıt
    40 45 e ne alınır böyle parasının hakkını veren hızlı olmasına gerek yok 1.6 motor filan
  • Alacaksanız modifiye yapılmamış, sade araç bakın. Bulabilirseniz aile aracı alın. Kenarda mutlaka bakım parası bırakın. Gerekli bakımlarını yaptırıp kullanın.
  • g20 çıkınca e90a bile yüzü eskidi diyorlar.

    gezenadam'da 320ci e46 60a satılmış görünce yok artık demiştim.

    yukarıdaki bazı yorumların geçerliliği mevcut. Zamanında daha ucuzdu. Çocuk hayali sokak başı yanlamak isteyen 5-10yıl kredi çekip aldı. Bozulana kadar binip masraflar artınca satmaya başladılar. Temiz bakılmış düzgün binilmiş bulman lazım ki bu devirde zor.

    Arkadaşımın babasında e46 compact vardı. Çoğu parçası e46 ile aynı 2003 model mi neydi, 275bin km'de baya bir süre de lpg imiş. Araba genel olarak düzgündü ve temiz bakılmış. ancak ufak tefek sorunları yok değildi. tavan döşemesi sarkması, direk kaplamalarında soyulma, arka silecek motoru çalışmıyor, ön sileceklere su fışkırtmıyordu. Megane'lardaki kronik kemer sorunu vardı, srs ışığı yanıyordu sürekli. Güzel yanı hala park sensörü çalışıyordu ve gidişi iyiydi. Ancak şahinden e46a geçmiş cahil adamdan araba alınmaz... Temiz binen birini bulman lazım, özel bmw servisinde kontrol ettirmen lazım. Kaporta biraz önemli ama asıl önemli olan mekaniği...

    Bende de 2006 e90 320si var. satın aldığım arkadaşta motor blok çatlatmış. normal 320i coupe motoru sandık konulmuş. tam tamına 29bin TL fatura var... Ruhsata işletirken bütün faturaları saklaması gerekmiş hepsini bana gösterdi.

    BMW'lerde direksiyon pompası sıkıntı dikkat etmek lazım. Benimki şansıma yağ dahi sızdırmamış.
    Mercekli far vs varsa tesisatın oynanmamış olması önemli sürekli arıza ışığı yakar.
    sunroof varsa bi yıkamaya sok su alıyor mu baktır, sunroofcuya gidersen 500den aşağı çıkman zor olur.
    elektrikli koltuk vs varsa onları kontrol etmek lazım. Çalışmayan her aksam maliyet demek.
    Kararan ayna varsa onların sıvısı akabiliyor, gözle görebileceğin şey bu.
    şaft balansı veya difransiyelde ötme olabiliyor. Bunları işin ehli ustalara göster. Manuel arabada viteslerin kontrolleri önemli. Benim araçta mesela arka difransiyel değişmiş. Viteslerde bir sıkıntı yok.
    Orijinal olmayan jantlar varsa uzak dur. Jantlar değişmiş ise yine uzak dur. Çakma jantlar dayanmaz ülke yollarında.

    Ben de forumlardaki yorumlar, çevremdeki fikirler sebebiyle ümitli değildim. Şansıma araba bakımlı çıktı ve kendim bile bu kadar temiz olmasına şaşırdım eksperde de kusur çıkmayınca aldım. üzerine 5bin km yaptım şimdilik beni üzmedi diyebilirim. Klimada ufak bir sıkıntı var, bazen manyetik baskı balatası çalışmıyor sanırım klima soğutmuyor, soğutunca hiçbir sorunu yok. Gazını tamamladık. Benzer bir durum kardeşimin arabada olmuştu klima bazen devreye girmiyordu manyetik baskı balatada sorun varmış uygun fiyata çözmüşlerdi...

    Bu arada düzgün yerlerde tamir görmüş arabalara bak.
    Aracımın motoru değişirken baya bi şey sökülmüş önünden, toplanırken tabi kaybolmuş. Misal ön tampon çeki demiri kapağı yoktu. orijinali 200, yan sanayi 100 idi. yan sanayi aldım. silecek kollarının kapaklarından biri yok. keza cam altındaki plastiğin bir kapağı eksik. Geçende buji değiştirirken bir tane conta buldum araya sıkıştırılmış. Parça kodu ile nereden sökülmüş bakacağım. Bu tarz plastik aksamlar canımı sıktı zira bulması zor, cam altındaki plastiğin kapağı olmadığı için kalorifer fanına yaprak girmiş. neyseki ben bunları toplayıp eksik ve sıkıntısız hale getiriyorum. Tek sevindiğim nokta motor, şanzıman, mekanik diğer alanlarda en ufak sorun açmaması. En büyük masrafım öne 2tane 225/40r18 lastik almak oldu. Arkalar 255/35r18, umarım uzun bir süre dayanırlar yoksa beni biraz üzecekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali000

    40 45 e ne alınır böyle parasının hakkını veren hızlı olmasına gerek yok 1.6 motor filan
    Türkiye'den alacağınız E46 emin olun bundan daha temiz olmayacak.
    En azından EU standartlarına yakın durumda.
    4000-5000TL masrafla çok güzel toparlanır bu araç.
    www.eihale.gov.tr
    E-İhale - 2000 BMW 330D BİNEK OTO
    https://www.eihale.gov.tr/Site/Ihale/Detay/202786?returnPage=Guncel




  • Hocam ben son 3.5 yıldır E46 takipçisiyim 330D bakıyorum. Üzerine bagaj takarak böyle koleksiyonluk bir araç yapma planım mevcut halen arıyorum. Yurtiçi/Yurtdışı yüzlerce gruba/foruma üyeyim. Bu benzinli kasalarda "bebek yüz" dediğimiz farların daha yumuşak hatları olanlar ve 316i leri öneriyorlar. Çünkü 316lar daha çok aileler tarafından kullanılmış, daha az "yengeçlemiş". Bir de 320-330 arasına bakılmaz deniyor yani ara motor alınmaz. Bunun birçok sebebi var. Hem parça hem yazılım hem satılması yani algı tamamıyla. Bana kalsa, yerinizde olsam yani 328 alırdım benzinli olarak.

    Bu araçlara bakıyorsanız, yani benim motordan falan öncelikli olarak baktıklarım;

    bu devirde e46 alınır mı?

    Direksiyonu bu tarz spor olanlar. Aynı direksiyonun biraz siyahlı olanını M3 kasalar kullanıyor bu yıllarda.

    bu devirde e46 alınır mı?

    Sonrasında koltuklarının şöyle baldır destekli ve deri olması hele bizon rengi olması beni benden alıyor. Tabi bu sonradan yapılmış koltukçularda. Dönemim spor yani şimdinin M paketinde yanları deri ortası kumaş, baldır destekli koltukları kullanılmış.

    Tercih sizin yine de. Şansınıza göre aracın yarı parasını daha sanayide de verebilirsiniz. Hiç vermeyip yıllar boyu bakım parasıyla gezedebilirsiniz.




  • temiz olursa alınır. Temizleri var ama piyasanın çok üzeri fiyat istiyorlar.
  • Ben olsam e36 318is alırım. Gerçek bmw bu dur. Bu gün bile hala baktırıyor kendine.
  • Mesela şu makina belliki toplanmış ama güzel toplanmış şasede çürük yoksa sırf zevkine binilecek araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Mesela şu makina belliki toplanmış ama güzel toplanmış şasede çürük yoksa sırf zevkine binilecek araç.
    Trabzonludan araba mı alınır

    5000 TL'lik ses sistemi var demiş 800 liralık 5 kuruş etmeyen paketlerden alıp bağlamıştır.

    Gerçekten 5000 etse onun da resmini koyardı




  • AO A kullanıcısına yanıt
    bunların eskidi artık görünümü.
  • Geçen sene arkadaşım makyajsız e46 aldı 320d, 160binlerdeydi memnun şu anda ama piyasada içinden geçilmemiş e46 kaldı mı bilmiyorum ama temizi bulunursa alınabilir. Aksi halde sanayide kadim dostlar edinirsiniz.
  • compact olanları hariç (316 ti compact bulaşmayın derim bmw tarihinin yüz karası modellerinden birisidir zaten ön yüzü bile normal e46'lardan farklı) temizi tabii ki alınır. neden alınmasın? ama temizlerine haddinden fazla fiyat çekerler muhtemelen. bunu göze almanız gerekir.

    330ci'lere bayılıyorum ama temizini bulmak samanlıkta iğne aramakla aynı şey. bu kasa m3'lerde csl var. gran turismo 4 gibi playstation oyunlarında az ekmeğini yemedik çok param olsa bir m3 csl sahibi olmak isterdim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.