arkadaşlar normalde c5a, 408 vs bakıyordum ama global ölçekte yaşanan durumlar beni ekstra para koymadan araç almaya itiyor, köye vs gidiyorum diye duster almayı düşünüyorum şuanki aracım b suv son makyajlı kasa i20, almak istediğim de duster son makyajlı kasa maalesef renault dustere para yetmiyor, benim için güvenlik e çok önemli bir husus 1 çocuğum var, inşAllah yakın zaman da 1 tane daha gelecek o yüzden güvenlik ön planda tutarak sizce dustera geçmek mantıklı olur mu? |
c suv araba b hb arabadan daha mı güvenlidir ?
-
-
Duster'a geçerek güvenlik olarak üstüne koymaz, güvenlikten ödün verirsiniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
hocam bu yüzden çok düşünüyorum, onun yerine forumda akradaşlar crosland vs egea cross 1.5 hibrit önerdiler, ama sanki bu kulvarda olan b suvlar aşağı yukarı aynı özellikde gibi, güvenlik olarak bu 3 ünden hangisi daha iyidir
-
Eğer ki güvenlik 1 numaralı öncelik ise NCAP testlerine bakın sonrasında 2022 model Duster kaza vs gibi aramalar yapıp darbe sonrası yaşam alanı nasıl korunup korunmasigina bakın araçların. Tabi ki bu da net bir şey göstermez. Örneğin arka koltuğa kadar dağılmış bmv sayisi bir Mazda sayısından daha fazladır bu bmv nin kötü olduğunu degil çok kullanıldığını ve sürücülerin daha agresif kullandığı içindir.
Bunun dışında, b hb Volvo filan olmadıktan sonra daha iyidir diyemem. Egea cross bence uygun bir araç dedikleriniz için. Duster teneke diyoruz lakin Duster ile captur (eğer ki) aynı şasi ise aynı dayanimdir. Yumuşak plastik sana daha fazla güven vermez.
Suvlar yerden yüksek olduğu için daha kolay yuvarlanır takla atar ağırlık merkezi daha yukarda olduğu için o da ayrı.
Sonuç olarak 120 ile otoban yol ayrımına girince hiç bir araçtan çıkamazsınız. Ancak 80 ile giderken araba kalitesine göre bu değişebilir. Şerit takip olması otomatik fren olması her zaman artidir.
Çok sevdiğim bir abim capturun içinden çıkamadı. Ama kaza sonrası takla atıp direk tavandan darbe almıştı. Belki Volvo olsa çıkardı. Ya da o gün bmw ile gidiyor olsa şerit takip sayesinde yoldan cikmayacakti hiç kaza yapmayacakti.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam güzel yorumunuz için teşekkür ederim, ben de aslında tam olarak bu konuyu düşünüyorum mesela şuan ki aracımda şerit ortalama ve takip, çarpışma önleyici, tabela okuma, gsr 2 uyumlu vs yarı otonom sürüş gibi oluyor üstünü de 6 hava yastıiği standard,
Ama crosland, duster, ve egealarda bildiğim kadarıyla bu özellik 2024 temmuz öncesi araçlarda yok, bende sıfır almayacağım için çok kararsız bırakıyor bu durum beni.
-
Yeni olan tüm araçlar oldukça güvenli. 2000lerin başında değiliz bu nedenle içiniz rahat olsun. Duster egea clio Yeterli airbag olduktan sonra araçların güvenliğinden yana çekinmenize gerek yok.
Ben böyle düşünüyorum. Pasif güvenlik sistemleri ise donanıma bağlı. Çoğunu sevmiyorum çileden çıkarıyor lakin çarpışma önleme vs oldukça iyi özellikler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 14 Ekim 2024; 22:8:33 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teknik olarak bu sorunun cevabını net olarak kimse veremez Çünkü euro n-cap güvenlik testini her aracın kendi standartları icinde değerlendiriyor.Farklı sınıfta ve türde olan araçları çarpıştırmıyor.Aslında bence bunu da yapması gerekir.Öte yandan bu soruya cevap vermek adına trafikte yapılan kazalar fikir veebilir.Normalde b-c-d sınıfı sedan&heçbek-suv araçlar arasında en fazla 200-300 kg farklar var.O da içerdeki yolcu sayısına göre daha da azalan bir farktır.Bu nedenle bana göre bu araçların birbiri ile yaptığı kazalarda Suv da olsa hecbek de olsa çok fark olmaz.B sınıfı heçbek araçların doblo connect gibi yüksek araclar ile çarpışmalarında farklar yok denecek kadar az Burda tek istisnai durumlar normalinden 500-600 kg fazla ağırlığa sahip olan elektrikli araçlar.Bunların trafikteki kazalarına dair elde yeterli bir veri yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu çağda otomobillerin neredeyse tamamı, artık herhangi bir çarpışma testi sonucundan bağımsız olarak yüksek pasif güvenliği sağlıyor. çarpışma testleri artık daha çok "önleyici güvenlik" denilen asistan özelliklerin mevcudiyeti veya çalışmasına göre bir skor verme derdinde.
Burada kilit nokta araçta airbag tasarrufu yapılmamış olması.. yani yan-perde hava yastıkları kesinlikle tam olmalı.
-
teşekkür ederim arkadaşlar cevaplarınız için, aslında bende öyle düşüyorum ama herkesin böyle düşünmesi beni daha da kararlı hale getirdi.
-
D yada E sedan en güvenlidir yola iyi otururlar kolay savrulmazlar fren daha iyidir ve hacim daha büyük olduğu için darbe geniş bir alana dağılır daha az hissedersin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
güvenlik önceliğiniz ise b segmentte honda jazz hybridi inceleyin; bu segmentte daha güvenlisi yok.
ncap 5 yıldız.
tüm aktif güvenlik donanımları ( acc+şerit takip +şerit ortalama+çarpışma önleme vb)
d segmentinde bile nadir bulunan arka yan havayastıkları ile beraber 10 havayastığı. (2 ön+2ön yan+2 arka yan+2 perde+1 diz+1 ön yolcu sürücü ortası merkezi havayastığı)
incelemenizi öneririm.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 14 Ekim 2024; 22:35:6 > -
Eğer bir genelleme yapılacaksa denk çarpışma testi sonucuna sahip bir c suv, b hb'den pasif güvenlik açısından çok daha güvenlidir.
Çünkü çarpışma testi sonuçları arabanın kendi ağırlığına karşı yapılmaktadır. Pratikte kendinden ağır bir arabayla çarpışan otomobil o testten çok daha fazla karşıt yüke maruz kalacağı için teste kıyasla çok daha fazla hasar alacaktır. Ağır araçta ise durum tam tersi.
Aktif güvenlik açısından ise b hb daha güvenlidir. Çünkü yükseklik-iz genişliği oranı ve lastik ebadı-ağırlık oranı olarak ciddi avantaja sahip. süspansiyon sistemleri açısından bakılırsa çoğu c suv'de de arkalar torsiyon olduğu için niteliksel fark yok aralarında genelde.
güvenli deyip de jazz falan da alma yani arabanın arka teker açıklığı hyundai i10'dan bile daha dar. İstediği kadar havayastığı olsun araba yola düzgün oturmadıktan sonra gerisi boş.
-
Boyut ve ağırlık güvenliği nasıl etkiler?
Hem boyut hem de ağırlık, bir aracın içindeki insanların bir çarpışma sırasında deneyimlediği kuvvetleri etkiler. Bu kuvvetlerin büyüklüğü doğrudan yaralanma riskiyle ilişkilidir.
Daha büyük araçların aracın ön kısmından yolcu bölmesine kadar daha uzun bir mesafe vardır. Bu mesafe ne kadar uzun olursa aracın şasisi, içindeki insanları ezmeden önce o kadar fazla ezilir. Uzun ön uçlar yalnızca önden çarpışmalarda daha fazla koruma sağlar, ancak bu çarpışmalar yolcu aracı yolcu ölümlerinin yarısından fazlasını oluşturur.
İki araç çarpıştığında ağırlık önemlidir. Daha ağır araç, çarpışma sırasında daha hafif olanı geriye doğru itecektir. Bu, daha ağır aracın içindeki insanlara daha az, daha hafif aracın içindeki insanlara ise daha fazla kuvvet uygular.
IIHS , 2019'da Kia tarafından üretilen orta boy bir SUV ve küçük bir araba ile Toyota tarafından üretilen büyük bir araba ve mini arabayı birbirleriyle çarpışarak bir dizi çarpışma testinde boyut ve ağırlığın rolünü gösterdi . Her iki küçük araç, 2018 Kia Forte ve 2018 Toyota Yaris iA, sürücü korumasıyla ilgili beş IIHS testinde iyi dereceler aldı, ancak daha büyük araçlarla çarpışmalarda kötü performans gösterdiler.
Çarpışma korumasındaki iyileştirmeler her boyuttaki aracı daha güvenli hale getirdi, ancak daha büyük araçlar bu iyileştirmelere rağmen daha küçük araçlardan daha güvenlidir. Aşağıdaki grafikte gösterildiği gibi, araç boyutu arttıkça çarpışma ölümleri azalır. Boyut yerine ağırlık kullanan benzer bir grafik neredeyse aynı görünecektir.
Kia Sorento ve Kia Forte ve Toyota Avalon ve Toyota Yaris iA
İki gösteri testinden ilkinde, orta boy bir SUV olan kullanılmış 2016 Kia Sorento ve küçük bir araba olan 2018 Kia Forte birbirleriyle çarpıştı. İkinci testte, büyük bir araba olan kullanılmış 2015 Toyota Avalon, mini bir araba olan 2018 Toyota Yaris iA ile eşleştirildi. Hem Sorento hem de Avalon, gençler için IIHS En İyi Seçimleri arasındadır. Forte ve Yaris iA, sürücü korumasıyla ilgili beş IIHS testinde iyi derecelere sahiptir ve Forte, 2018 En İyi Güvenlik Seçimi + kazananıdır.
Her testte araçlar birbirlerine doğru 40 mil hızla giderken, küçük aracın genişliğinin yüzde 50'si büyük aracın genişliğini aşıyordu.
Daha küçük araçlardaki sürücü mankenleri üzerindeki kuvvetler, daha büyük araçlardakilerden çok daha fazlaydı. Ölçümler, aynı şiddette gerçek bir kazada hem Yaris iA hem de Forte sürücüsünün baş yaralanması olasılığının yüksek olduğunu gösterdi. Forte'de sağ bacak yaralanmaları olasıdır ve Yaris iA'da mümkündür. Her iki aracın sürücüleri için de boyun ve göğüs yaralanmaları olasıdır ve Forte'de sol bacak yaralanmaları olasıdır.
Buna karşılık Avalon ve Sorento'da sağ bacak sakatlığı dışında, sakatlık önlemleri genel olarak iyiydi.
Sorento'dan 928 pound daha hafif olan Forte'nin ve Avalon'dan 1.033 pound daha hafif olan Yaris iA'nın yapıları, IIHS derecelendirmelerinin dayandığı araç-bariyer testlerinde daha büyük araçlara karşı o kadar iyi dayanmadı.
Kaynak: Araç boyutu ve ağırlığı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 30 Ekim 2024; 10:58:21 >
-
Bu iş kendi içinde bir paradoks yaratıyor yalnız. büyük ve ağır otomobiller daha güvenli olduğu düşünülerek tercih edilirliği arttıkça yolda bunların sayısı da artıyor. doğal olarak daha güvenli diye aldığınız aracın çarptığı karşı aracın da büyük ve ağır olma olasılığı artıyor. haliyle zamanla aracın ya aracın büyüklüğünün bir önemi kalmıyor ya da üreticiler gittikçe daha büyük ve ağır otomobiller üretme yoluna gidiyor, Amerikadaki gibi.
Dolayısı ile zamanla kimsenin toplamda bir kazancı olmadığı gibi, araçların kaza enerjileri de arttığı için yıkıp geçiyorlar, yayalara ve bisikletlilere de daha fazla ölüm riski, çevreye ve araca hakimiyet zorluğu, yükselen tüketim ve maliyetler vs liste uzuyor. Amerika şu an yıllarca sübvanse ettiği dev pick-up'lara bir çözüm arayışında, büyük araç sorunu ile ilgili çok fazla kaynak var internette.
-
Katılmamak elde değil. Zaten denk ağırlık ve cüssedeki araçların karşılaştığı durumlarda bu sefer araçların kalite ve dayanımları belirleyici olacaktır.
Duster ile Karoq'un karıştığı bir kazada Duster'ın daha fazla hasar alması beklenirken, Karoq'un yolcularını daha fazla koruması beklenir, normal koşullar altında.
-
Ben internetteki kaza fotolarına bakarak araştırdım. C suvlar her türlü b hb lerden hatta sedanlardan daha güvenli çoğunlukla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İ20'ye suv demeniz sanırım yazım hatası olmuş hocam.
Duster eskiden şantiyede falan kullanılan, resmen eski toroslar gibi dağa taşa sürülen bir araçtı. O yüzden az çok sağlam bir araç diyebilirim. Evet sağı solu dökülüyor ama yolda kaldığına denk gelmedim.
Güvenlik ekipmanları için ise bence tartışmalı bir durum var. Araçta özellikle çocuğunuz var iken gazlamayacağınızı var sayıyorum. Bu gibi durumlarda duster güvenliği sağlayabilir genelde.
Ha tabi başka bir araç son sürat size çarparsa her hangi bir araç sizi ne kadar korur o konuya bir şey diyemem.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Duster'a geçerek güvenlik olarak üstüne koymaz, güvenlikten ödün verirsiniz.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X