Şimdi Ara

Citroen C-Elysée Vs. Chevrolet Aveo Sedan (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
3
Favori
16.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Aveo'yu kafadan 2-0 öne geçirecek iki ciddi avantajı var:
    1- Citroen gibi yerel bir model değil. Küresel bir model.
    2- Citroèn euroNCAP testine girip rüştünü ispatlamadı, fakat Aveo rekor puanla testten ayrıldı.
    3- Aveo'nun platformu yeni Corsa ile ortak, yani güncel bir yapıda. Tahminimce Citroèn, eski hb platformun üzerine kurulu. Buna ek olarak donanım Aveo'da daha zengin.
    Dolayısıyla illa ki bu ikisi arasından seçim yapacaksam Aveo önde olurdu.

    Çok güzel söylenmiş.

    C-Elysee, 3. Dünya ülkeleri için geliştirilmiş bir model... Dolayısıyla güvenlik ve teknoloji olarak muhtemelen 1990'lı yılları anımsatıyor olabilir... Yeni model Symbol'den bile daha ümitliyim güvenlik açısından.

    Aveo ise, bütün gelişmiş ülkelerde satılan küresel bir model. Bir nevi ucuz Opel Corsa diyebiliriz... Teknolojisi ve Güvenliğinde bir sıkıntı yok. Ucuz plastik, yalıtım eksikliği gibi endüstriyel standartlarda bir "cost cut" var o kadar.

    Aynen üstad, otomobili yenileyecek olsam ne Linea, ne Elysee, ne 301, ne de Symbol'e bakarım. Bu araçlar Brezilya, Hindistan, Çin gibi ülkelerde satılan modeller. Mesela Linea sadece Brezilya ve ülkemizde satışta.

    Bu tür modeller tasarlanırken değerlendirmeye konan kıstaslar şunlardır:

    1) Stok eritimi (eski versiyondan kalan aksamlar)
    2) Maliyet ve Ar-Ge masraflarının düşüklüğü.

    Bu iki kıstas birbirini beslemekte, ama ortak paydada çıkan sonuç bu araçların kalitesinin düşük olması, nispeten güvensiz ve eski teknolojiye sahip olmasıdır. Bu araçların ülkemde satılmasını istemem, bazı otomobil baronları tarafından da 3. dünya ülkesi olarak görülmekten nefret ederim.

    Bu işi daha önceden Fiat ve Renault yapıyordu, şimdi pastayı gören diğer firmaların da ağzı sulandı. Ama bu tuzağa düşülmemesini tavsiye ediyorum. Alternatifi Aveo olur, Clio olur hiç önemli değil.

    Bu karşılaştırmada, C-Elysee'e rakip olan araç Chevrolet Aveo (Sonic) ve gerek donanımlarıyla, gerek en baz modelde bile sunduğu ayrıcalıklı güvenliğiyle bence iyi bir f/p aracıdır. Chevrolet Türkiye'nin tek hatasıysa, bu aracı Yeni Aveo adıyla lanse etmesidir. Bu araç ilk çıktığında Sonic olarak çıkmalıydı. Nasıl ki Lacetti sınıf atlayarak Cruze oldu, bunu da öyle yapmalılardı.

    Bazı aklıevveller beş yıldız aldı diye farklı araçlara saldırıyorlar, ama bilmiyorlar ki euroNCAP değerleme yaparken baz modeldeki güvenlik donanımlarını da gözönünde tutuyor. Bizim ülkemize gelen modellerde, bu donanımlar kırpıldığı için beş yıldızlı araca bindiğimizi sanıp 4 yıldızlı araçlara canımızı emanet ediyoruz.

    Unutmamalıyız ki, biz bu araçlarla hem kendimizi, hem de sevdiklerimizi taşıyoruz. Allah korusun, öyle bir an gelir ki o aracın 5 yıldızına muhtaç oluruz.. Sonra burda ahkam kesen insanları da güzeeeelce anarız.


    Katılıyorum bu güvenlik esnasında forumdan nickini hatırlamadığım bir arkadaş ile uzun süre tartışmıştık aracımı ilk aldığım zaman.

    Polonun güvenlik donanımı kırpılmış olarak ülkemize sokulduğunu söylediğim an yerden yere vuruldum,dalga konusu oldum konuyu işçilik kalitesi,parça birleşim kalitesi v.s gibi yerlere çektiler.

    Herhangi bir Avrupa ülkesindeki VW Showroom'una gidin en boş donanım Polo Euroncap'ta 5 yıldız almış olan ve bizim opsiyon olarak aldığımız donanımları ile aracı gösterirler.

    Bizim ülkemizde satılan en boş donanım Polo'da 2 Hava yastığı ve ABS mevcut ESP eklemek istesek 1.000 lira daha ekstra vermek zorunda kalıyoruz oysa ki Euroncap'e giren ve Avrupa'da satılan Pololarda bu donanım standart ve 6 Hava Yastığı Traction Control,Cruise Control v.s v.s standart

    Türk milletinin canını değersiz olarak gören doğuş otodan ve buna göz yuman VW'den tiksiniyorum.




  • C-elysee tabikide

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • c-elysee'nin arka koltuğuna oturan ve genişliği gören birinin aveoya dönüp bakacağını sanmıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FuaTT

    c-elysee'nin arka koltuğuna oturan ve genişliği gören birinin aveoya dönüp bakacağını sanmıyorum.

    Dün gittim Citroen bayisine bakmaya fakat daha gelmemiş fakat Aveonun arkasıda fena değildir hocam hiç oturdun mu bilmiyorum da ?

    Corsa-Fiesta-Polo Bunlardan çok daha geniş ve ferahtır segmentine göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    quote:

    Orijinalden alıntı: FuaTT

    c-elysee'nin arka koltuğuna oturan ve genişliği gören birinin aveoya dönüp bakacağını sanmıyorum.

    Dün gittim Citroen bayisine bakmaya fakat daha gelmemiş fakat Aveonun arkasıda fena değildir hocam hiç oturdun mu bilmiyorum da ?

    Corsa-Fiesta-Polo Bunlardan çok daha geniş ve ferahtır segmentine göre

    Alıntıları Göster
    Ben su an bu citroen ve peugeot'un 4 milyon km test yalanıyla dolandırıcılıgına takmış durumdayım. Adamlar 4000 arabayı 1000'er km test edip 4 milyon km test yapmış olduk diyorlar ya cok komıkler

    Alın size test Mazda 6 araclar 108 arac ve aracların her biri 1.6 milyon km test edilmiş ayrı ayrı, ayrıca tum araba 10 yıl boyunca kullanılmış gibi bir simulasyon ortamı yapılmış ve 10 yıllık bir testten gecirilmiş. O zaman mazda 1.6 milyonX108 arac=172,8 milyon km ve 10yılX108=1080 yıl boyunca araçlarını test etmiş Citroen ve peugeot mantıgına göre. Lİnkte test videosu mevcut arkadaslar:

    http://youtu.be/OW_qhK7air4

    Artık halk olarak uyanalım, bizi enayi yerine koymayı bıraksınlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    Ben su an bu citroen ve peugeot'un 4 milyon km test yalanıyla dolandırıcılıgına takmış durumdayım. Adamlar 4000 arabayı 1000'er km test edip 4 milyon km test yapmış olduk diyorlar ya cok komıkler

    Alın size test Mazda 6 araclar 108 arac ve aracların her biri 1.6 milyon km test edilmiş ayrı ayrı, ayrıca tum araba 10 yıl boyunca kullanılmış gibi bir simulasyon ortamı yapılmış ve 10 yıllık bir testten gecirilmiş. O zaman mazda 1.6 milyonX108 arac=172,8 milyon km ve 10yılX108=1080 yıl boyunca araçlarını test etmiş Citroen ve peugeot mantıgına göre. Lİnkte test videosu mevcut arkadaslar:

    http://youtu.be/OW_qhK7air4

    Artık halk olarak uyanalım, bizi enayi yerine koymayı bıraksınlar

    Alıntıları Göster
    Celiyse Linea'ya rakip olabilir ama Yeni Aveo ile farklı amaçlara hizmet eden çok farklı araçlar. Şasi dayanımı vs. için konuşamıyoruz çünkü bu konuda bilgi ve test yok. Bi kere donanım çok boş. Örneğin yan hava yastığı istiyorsanız sadece en fulünde var. Yani alt ve orta donaımda 2 hava yastığı var sadece. Mesela hız sabitleyici istiyorsanız en boşunda hiç yok, orta ve en üst donanımda 1,6 dizel almıyorsanız yine hiç yok. Komedi değil mi sizce? Perde hava yastığı zaten ortada yok. ESP var ama sanırım hill holder da yok. Dediğim gibi linea gibi içini uzatmışlar al sana ucuza c sınıfı gibi araba yaptık. Fas, Uganda ve Türkiye gibi pazarlarda satarlar artık.

    Yeni Aveo küresel bir model. Bir arkadaş eskisine göre çok geliştirmişler demiş. Bir arkadaş ta Corsa ile aynı çok yeni bir teknoloji demiş. Yanlış. Geliştirme filan yok. Bu araç sıfırdan tasarlandı ve bu araçla birlikte yeni bir platform doğdu. Corsa zaten 5-6 seneyi geçti eski bir araç. Yeni Aveo Opel Mokka, Chevrolet Trax'ta da kullanılan Gamma 2 platformunun oluşturulduğu ve geliştirildiği ilk modeldir. Eski Aveo Clasic ile isim ve amblem hariç zerre alakası yoktur. Çünkü eski Aveolar Daewoo üretimi ve tasarımıdır. Hiçbir GM platformuna ait değildir. Yeni Aveo GM'un küresel B sınıfı platformunu oluşturduğu Chevrolet'nin dünyadaki tek B sınıfı aracıdır. Euroncap 2011 yılının en güvenli B sınıfı aracı seçmiştir. Zaten bu sınıfta puan rekoru kırmıştır. %95 ile 5 yıldız alan Yeni Aveo %88 ile 5 yıldız alan clio 4ten daha güvenlidir mesela. Ayrıca 301 ve celiysede (yanlış yazıyorum biliyorum) 1,2 motorlar 208'deki motorun 10 BG düşük güçlüsüdür. 208 daha küçük bir araç. Yarım ton hacminde bir bagaj koyup daha zayıf motor koymak düşündürücü. Yine dizel motorda vergi avantajı, stop&start vs bi sürü fark sayılabilir.

    Sonuç dediğim gibi az gelişmiş ülkeler için güvenlik, donanım, kalite vs.den ödün verip geniş mekan sunan araçlar yapmak. Bakınız Linea. Bu aracı Linea ile kıyaslayın Yeni Aveo ile değil. Zaten daha iyi olmasına rağmen daha ucuz olduğundan yine her türlü önde ama bizim millet için güvenlik araç seçiminde kriter olmadığından Linea gibi çok satabilir bilemiyorum. İyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 9 Kasım 2012; 9:32:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Celiyse Linea'ya rakip olabilir ama Yeni Aveo ile farklı amaçlara hizmet eden çok farklı araçlar. Şasi dayanımı vs. için konuşamıyoruz çünkü bu konuda bilgi ve test yok. Bi kere donanım çok boş. Örneğin yan hava yastığı istiyorsanız sadece en fulünde var. Yani alt ve orta donaımda 2 hava yastığı var sadece. Mesela hız sabitleyici istiyorsanız en boşunda hiç yok, orta ve en üst donanımda 1,6 dizel almıyorsanız yine hiç yok. Komedi değil mi sizce? Perde hava yastığı zaten ortada yok. ESP var ama sanırım hill holder da yok. Dediğim gibi linea gibi içini uzatmışlar al sana ucuza c sınıfı gibi araba yaptık. Fas, Uganda ve Türkiye gibi pazarlarda satarlar artık.

    Yeni Aveo küresel bir model. Bir arkadaş eskisine göre çok geliştirmişler demiş. Bir arkadaş ta Corsa ile aynı çok yeni bir teknoloji demiş. Yanlış. Geliştirme filan yok. Bu araç sıfırdan tasarlandı ve bu araçla birlikte yeni bir platform doğdu. Corsa zaten 5-6 seneyi geçti eski bir araç. Yeni Aveo Opel Mokka, Chevrolet Trax'ta da kullanılan Gamma 2 platformunun oluşturulduğu ve geliştirildiği ilk modeldir. Eski Aveo Clasic ile isim ve amblem hariç zerre alakası yoktur. Çünkü eski Aveolar Daewoo üretimi ve tasarımıdır. Hiçbir GM platformuna ait değildir. Yeni Aveo GM'un küresel B sınıfı platformunu oluşturduğu Chevrolet'nin dünyadaki tek B sınıfı aracıdır. Euroncap 2011 yılının en güvenli B sınıfı aracı seçmiştir. Zaten bu sınıfta puan rekoru kırmıştır. %95 ile 5 yıldız alan Yeni Aveo %88 ile 5 yıldız alan clio 4ten daha güvenlidir mesela. Ayrıca 301 ve celiysede (yanlış yazıyorum biliyorum) 1,2 motorlar 208'deki motorun 10 BG düşük güçlüsüdür. 208 daha küçük bir araç. Yarım ton hacminde bir bagaj koyup daha zayıf motor koymak düşündürücü. Yine dizel motorda vergi avantajı, stop&start vs bi sürü fark sayılabilir.

    Sonuç dediğim gibi az gelişmiş ülkeler için güvenlik, donanım, kalite vs.den ödün verip geniş mekan sunan araçlar yapmak. Bakınız Linea. Bu aracı Linea ile kıyaslayın Yeni Aveo ile değil. Zaten daha iyi olmasına rağmen daha ucuz olduğundan yine her türlü önde ama bizim millet için güvenlik araç seçiminde kriter olmadığından Linea gibi çok satabilir bilemiyorum. İyi forumlar.

    Alıntıları Göster
    Citroen daha şirket aracı kimliğine sahip.
    Aveo daha hoş duruyor.
    Ayrıca tescilli bir güvenliği ve iyi seviyede bir donanımı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Celiyse Linea'ya rakip olabilir ama Yeni Aveo ile farklı amaçlara hizmet eden çok farklı araçlar. Şasi dayanımı vs. için konuşamıyoruz çünkü bu konuda bilgi ve test yok. Bi kere donanım çok boş. Örneğin yan hava yastığı istiyorsanız sadece en fulünde var. Yani alt ve orta donaımda 2 hava yastığı var sadece. Mesela hız sabitleyici istiyorsanız en boşunda hiç yok, orta ve en üst donanımda 1,6 dizel almıyorsanız yine hiç yok. Komedi değil mi sizce? Perde hava yastığı zaten ortada yok. ESP var ama sanırım hill holder da yok. Dediğim gibi linea gibi içini uzatmışlar al sana ucuza c sınıfı gibi araba yaptık. Fas, Uganda ve Türkiye gibi pazarlarda satarlar artık.

    Yeni Aveo küresel bir model. Bir arkadaş eskisine göre çok geliştirmişler demiş. Bir arkadaş ta Corsa ile aynı çok yeni bir teknoloji demiş. Yanlış. Geliştirme filan yok. Bu araç sıfırdan tasarlandı ve bu araçla birlikte yeni bir platform doğdu. Corsa zaten 5-6 seneyi geçti eski bir araç. Yeni Aveo Opel Mokka, Chevrolet Trax'ta da kullanılan Gamma 2 platformunun oluşturulduğu ve geliştirildiği ilk modeldir. Eski Aveo Clasic ile isim ve amblem hariç zerre alakası yoktur. Çünkü eski Aveolar Daewoo üretimi ve tasarımıdır. Hiçbir GM platformuna ait değildir. Yeni Aveo GM'un küresel B sınıfı platformunu oluşturduğu Chevrolet'nin dünyadaki tek B sınıfı aracıdır. Euroncap 2011 yılının en güvenli B sınıfı aracı seçmiştir. Zaten bu sınıfta puan rekoru kırmıştır. %95 ile 5 yıldız alan Yeni Aveo %88 ile 5 yıldız alan clio 4ten daha güvenlidir mesela. Ayrıca 301 ve celiysede (yanlış yazıyorum biliyorum) 1,2 motorlar 208'deki motorun 10 BG düşük güçlüsüdür. 208 daha küçük bir araç. Yarım ton hacminde bir bagaj koyup daha zayıf motor koymak düşündürücü. Yine dizel motorda vergi avantajı, stop&start vs bi sürü fark sayılabilir.

    Sonuç dediğim gibi az gelişmiş ülkeler için güvenlik, donanım, kalite vs.den ödün verip geniş mekan sunan araçlar yapmak. Bakınız Linea. Bu aracı Linea ile kıyaslayın Yeni Aveo ile değil. Zaten daha iyi olmasına rağmen daha ucuz olduğundan yine her türlü önde ama bizim millet için güvenlik araç seçiminde kriter olmadığından Linea gibi çok satabilir bilemiyorum. İyi forumlar.

    Alıntıları Göster
    Tasarım açısından 301 ve C'elysee Aveo'dan daha güzel.

    Fakat Aveo'da sunduğu güvenlik ve donanıma göre f/p olarak bu ikisinden daha üstün.

    Motor konusunda ise 1,6 HDi motoru 1,3 MTJ motora her türlü tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Tasarım açısından 301 ve C'elysee Aveo'dan daha güzel.

    Fakat Aveo'da sunduğu güvenlik ve donanıma göre f/p olarak bu ikisinden daha üstün.

    Motor konusunda ise 1,6 HDi motoru 1,3 MTJ motora her türlü tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    Peugeot ve Citroene duyrulur.


     Citroen C-Elysée Vs. Chevrolet Aveo Sedan




  • Aveo. Bildiğin grandepunto platformu. Eğer güncel corsa ile aynıysaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: automovil

    Aveo. Bildiğin grandepunto platformu. Eğer güncel corsa ile aynıysaa
    euroncap konusuna takılmış millet. merak etmeyin araç yeni olduğu için henüz euroncap sonuçları gelmemiş olabilir. yeni golf içinde henüz bir bilgi yok mesala.
    bir süre sonra yayınlayacaklardır bu bilgiyi chevrolet aveo dan aşağı kalacağını sanmıyorum Citroen C-Elysee nin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturkce

    euroncap konusuna takılmış millet. merak etmeyin araç yeni olduğu için henüz euroncap sonuçları gelmemiş olabilir. yeni golf içinde henüz bir bilgi yok mesala.
    bir süre sonra yayınlayacaklardır bu bilgiyi chevrolet aveo dan aşağı kalacağını sanmıyorum Citroen C-Elysee nin.

    Alıntıları Göster
    C-elysee bagaj hacmi 506Lt yazıyor. Bir yanlış olmasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    C-elysee bagaj hacmi 506Lt yazıyor. Bir yanlış olmasın

    Alıntıları Göster
    c-elysee nin otomatik şanzumanı yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    c-elysee nin otomatik şanzumanı yok mu?

    Alıntıları Göster
    Citroen C-Elysée'i fuarda inceledim.Chevrolet Aveo araca sahibim.Tek bir şey söylicem gidip ikisinide inceleyin ve lütfen test sürüşü yapın, sonra neye istiyorsanız ona inanmaya devam edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: automovil

    Aveo. Bildiğin grandepunto platformu. Eğer güncel corsa ile aynıysaa

    Şuan Chevrolet ile fiatın motor dışında bir alakası yok. Corsa ile Yeni Aveo da farklı zaten yukarda ve daha önce de açıkladım. Grande punto zaten çok eski, Corsa gamma platformu, yeni aveo ise gamma 2 platformunda üretilir. Gamma 2 platformunda yeni aveo dışında trax ve mokka vardır sadece şuan. Yani içlerinde en yeni ve en gelişmiş teknolojiye sahip araçtır. Punto SCCS diye gamma platformunun biraz değişik halini kullanmış. Linea şuan o dediğiniz platformu hala kullanıyor. Dediğim gibi corsa bile yeni aveoya göre külüstür gibidir aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: automovil

    Aveo. Bildiğin grandepunto platformu. Eğer güncel corsa ile aynıysaa

    Şuan Chevrolet ile fiatın motor dışında bir alakası yok. Corsa ile Yeni Aveo da farklı zaten yukarda ve daha önce de açıkladım. Grande punto zaten çok eski, Corsa gamma platformu, yeni aveo ise gamma 2 platformunda üretilir. Gamma 2 platformunda yeni aveo dışında trax ve mokka vardır sadece şuan. Yani içlerinde en yeni ve en gelişmiş teknolojiye sahip araçtır. Punto SCCS diye gamma platformunun biraz değişik halini kullanmış. Linea şuan o dediğiniz platformu hala kullanıyor. Dediğim gibi corsa bile yeni aveoya göre külüstür gibidir aslında.

    Alıntıları Göster
    bende yeni aveo hb vardi cok memnundum harika bir arabaydi ama cok yakiyor diye otomatik viteslisini almamistim sonrada duz vitesli diye sattim ama satarken arkasindan aglicaktim nerdeyse cok guzeldi cok begeniyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechMuhendis

    bende yeni aveo hb vardi cok memnundum harika bir arabaydi ama cok yakiyor diye otomatik viteslisini almamistim sonrada duz vitesli diye sattim ama satarken arkasindan aglicaktim nerdeyse cok guzeldi cok begeniyordum

    Alıntıları Göster
    Yeni aveo sedan 1.3 dizel 2 kez kullanma şansım oldu 301 dizeli ve full versiyonunu ise bayinin daveti üzerine test ettim ama klasik 1 km lik test sürüşlerinden değil arabayı tanıyacak kadar deneme fırsatı verdiler.
    Gerek c-elysee gerekse 301 in şu anda en çok merak edilen araçlar olduğunun farkındayım ve bana da çokça sorulduğundan bir değerlendirme yapayım dedim.
    Öncelikle 301 için tam türk tipi bir araç ifadesini kullanabiliriz .
    Yani sedan ve geniş bir tasarım, kocaman bir bagaj, bol donanım ve c sınıfı sedanlara göre makul fiyatıyla bir çok kimsenin talep edeceği bir model.
    301 in dizel motoru son derece yeterli ve gaz tepkilerine cevap veren bir motor ancak yalıtım zayıflığından olsa gerek içerisine bol miktarda motor sesi alıyor hele aracı yüksek devirde kullanıyorsanız bu ses gerçekten yüksek. Süspansiyonları ise yumuşak, araç yol tutuşunda bir efsane olmasa da bu sınıftaki bazı diğer rakiplerinden daha iyi izlenimi verdi bana (sembol ve linea) kısacası tatminkar bir yol tutuş karakteri var. Aynalarının ve genel itibari ile görüşün problemsiz olduğunu belirtebilirim. 301 in bence en çok eleştirilecek yanı malzeme kalitesi ve basit işçilik, zaten çok iyi bir işçilik ve çok iyi bir malzeme kalitesi olsa bu araçta bu fiyatta olmazdı diye düşünmeden edemedim.
    Gelelim bu iki modelin benim açımdan mukayesesine.
    -aveo sedan ise bence 301 den malzeme kalitesi anlamında çok farklı olmasa da işçilik anlamında daha iyi
    -euro ncap da ve diğer testlerde aldığı derecede aveon'un bence en önemli referansı ve 301 in bu teste girmeden satışına başlanması benim gibi güvenlik öncelikli düşünen tüketici gurubu için baştan aracın elenmesine neden olabilir.
    - 301'in hiç bir modelinde perde hava yastığı yok
    - aveo'nun hiç bir modelinde digital klima yok
    - 301 aveo'dan hem bagaj hemde iç hacim olarak daha geniş ve rahat
    -301 in süspansiyon sistemi yumuşak, darbe emilimi daha iyi, aveo'nun süspansiyon sistemi sert
    - dizel motorlarını kullandığım için dizel motorların mukayesesini yapacak olursam 301 in motoru daha seri daha iyi gaz tepkilerine sahip ancak aveonunda vergi avantajı var.

    Kendi tercihimi belirtecek olursam ben gerek güvenlik, gerekse sert süspansiyon sevmem ve tasarım anlamında aveo'yu daha iyi bulmam nedeniyle aveo' yu tercih ederim. Ancak daha geniş bir iç hacim, daha kuvvetli motor ve yumuşak süspansiyon tercih edenlerin aveyo seçmeside doğru olmaz.
    Son bir nokta eğer iki aracın baz versiyonunu kıyaslarsanız (ki baz versiyonlarınıda detaylı incelemişliğim vardır) kesinlikle aveo hem donanım hem malzeme kalitesi ile 301'den açık ara öndedir.
    301 in incelediğim baz versiyonunun malzeme kalitesi tamamen yerlerde, aracı incelerseniz çok net bir şekilde görebilirsiniz benim incelediğim baz versiyon 301 in ayna kumanda kollarının içerisindeki yuvarlak kısımda kırıklar vardı (olabilir demeyin olabileceğini bende biliyorum ama gerçekten aracın içindeki durumunu görmeniz lazım)

    ÖNEMLİ NOT:Tamamen kişisel yorumumdur. Lütfen sataşma amaçlı alıntı yapmayalım konuyla ilgili çok soru aldığımdan bu araçlarla ilgilenen insanlara yardımcı olabileceği için bu kadar yazı yazdım. (yoksa bu foruma yazmama kararım var.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Yeni aveo sedan 1.3 dizel 2 kez kullanma şansım oldu 301 dizeli ve full versiyonunu ise bayinin daveti üzerine test ettim ama klasik 1 km lik test sürüşlerinden değil arabayı tanıyacak kadar deneme fırsatı verdiler.
    Gerek c-elysee gerekse 301 in şu anda en çok merak edilen araçlar olduğunun farkındayım ve bana da çokça sorulduğundan bir değerlendirme yapayım dedim.
    Öncelikle 301 için tam türk tipi bir araç ifadesini kullanabiliriz .
    Yani sedan ve geniş bir tasarım, kocaman bir bagaj, bol donanım ve c sınıfı sedanlara göre makul fiyatıyla bir çok kimsenin talep edeceği bir model.
    301 in dizel motoru son derece yeterli ve gaz tepkilerine cevap veren bir motor ancak yalıtım zayıflığından olsa gerek içerisine bol miktarda motor sesi alıyor hele aracı yüksek devirde kullanıyorsanız bu ses gerçekten yüksek. Süspansiyonları ise yumuşak, araç yol tutuşunda bir efsane olmasa da bu sınıftaki bazı diğer rakiplerinden daha iyi izlenimi verdi bana (sembol ve linea) kısacası tatminkar bir yol tutuş karakteri var. Aynalarının ve genel itibari ile görüşün problemsiz olduğunu belirtebilirim. 301 in bence en çok eleştirilecek yanı malzeme kalitesi ve basit işçilik, zaten çok iyi bir işçilik ve çok iyi bir malzeme kalitesi olsa bu araçta bu fiyatta olmazdı diye düşünmeden edemedim.
    Gelelim bu iki modelin benim açımdan mukayesesine.
    -aveo sedan ise bence 301 den malzeme kalitesi anlamında çok farklı olmasa da işçilik anlamında daha iyi
    -euro ncap da ve diğer testlerde aldığı derecede aveon'un bence en önemli referansı ve 301 in bu teste girmeden satışına başlanması benim gibi güvenlik öncelikli düşünen tüketici gurubu için baştan aracın elenmesine neden olabilir.
    - 301'in hiç bir modelinde perde hava yastığı yok
    - aveo'nun hiç bir modelinde digital klima yok
    - 301 aveo'dan hem bagaj hemde iç hacim olarak daha geniş ve rahat
    -301 in süspansiyon sistemi yumuşak, darbe emilimi daha iyi, aveo'nun süspansiyon sistemi sert
    - dizel motorlarını kullandığım için dizel motorların mukayesesini yapacak olursam 301 in motoru daha seri daha iyi gaz tepkilerine sahip ancak aveonunda vergi avantajı var.

    Kendi tercihimi belirtecek olursam ben gerek güvenlik, gerekse sert süspansiyon sevmem ve tasarım anlamında aveo'yu daha iyi bulmam nedeniyle aveo' yu tercih ederim. Ancak daha geniş bir iç hacim, daha kuvvetli motor ve yumuşak süspansiyon tercih edenlerin aveyo seçmeside doğru olmaz.
    Son bir nokta eğer iki aracın baz versiyonunu kıyaslarsanız (ki baz versiyonlarınıda detaylı incelemişliğim vardır) kesinlikle aveo hem donanım hem malzeme kalitesi ile 301'den açık ara öndedir.
    301 in incelediğim baz versiyonunun malzeme kalitesi tamamen yerlerde, aracı incelerseniz çok net bir şekilde görebilirsiniz benim incelediğim baz versiyon 301 in ayna kumanda kollarının içerisindeki yuvarlak kısımda kırıklar vardı (olabilir demeyin olabileceğini bende biliyorum ama gerçekten aracın içindeki durumunu görmeniz lazım)

    ÖNEMLİ NOT:Tamamen kişisel yorumumdur. Lütfen sataşma amaçlı alıntı yapmayalım konuyla ilgili çok soru aldığımdan bu araçlarla ilgilenen insanlara yardımcı olabileceği için bu kadar yazı yazdım. (yoksa bu foruma yazmama kararım var.)

    Alıntıları Göster
    Citroen 3. dünya ülkeleri için üretti bu modeli. Chevrolet ise Amerika'da bile satılıyor. Bu fikir verebilir.

    Ekonomik açıdan ve toplumun talepleri açısından bakıldığında Citroen tam bizim ülkemize uygun. Bir tek güvenlik konusunda her gün yaşanan can kayıpları düşünüldüğünde Aveo öne çıkıyor.

    Aveo özellik olarak daha iyi ama daha küçük bir araç. Ama özellikleri küçük olmasını göz ardı ettirebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    C-elysee bagaj hacmi 506Lt yazıyor. Bir yanlış olmasın

    Fuarda inceleme fırsatım oldu aracın ici gayet geniş kendi sınıfına göre.Bagaj hacmini merak ettim sonra, kapağı açar açmaz yanımda ki genç " öldür 4 kişiyi koy bagaja " dedi nasıl bi bakış açısıdır anlamadım ama cidden bagaj dediği kadar var.Bagaj arka koltuklara kadar gidiyor ve aşırı derecede derin.1.2 benzinli manuel baz paket için görüştüm.Ocak ayının sonunda gelicek dediler. (şubat sonuda olabilir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    C-elysee bagaj hacmi 506Lt yazıyor. Bir yanlış olmasın

    Fuarda inceleme fırsatım oldu aracın ici gayet geniş kendi sınıfına göre.Bagaj hacmini merak ettim sonra, kapağı açar açmaz yanımda ki genç " öldür 4 kişiyi koy bagaja " dedi nasıl bi bakış açısıdır anlamadım ama cidden bagaj dediği kadar var.Bagaj arka koltuklara kadar gidiyor ve aşırı derecede derin.1.2 benzinli manuel baz paket için görüştüm.Ocak ayının sonunda gelicek dediler. (şubat sonuda olabilir)

    Alıntıları Göster
    Aveo fan boy lar ve PSA düşmanları NCAP e girmemiş ve henüz piyasaya sürülmüş bir aracın güvenliğini yerden yere vurmuşlar.

    Nedense tasarım, malzeme kalitesi, iç hacim, bagaj hacmi, performans gibi konulara hiç değinilmemiş.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.