Şimdi Ara

Civic arka tampon demiri yok.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
126
Cevap
3
Favori
12.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet resimde de gördüğünüz gibi Türkiye'de üretilen civiclerde arka tampon demiri yok.Bence büyük güvenlik problemi.93 model lada samara aracın kapı döşemelerini değiştirmesi için tamirciye bırakmıştık.Yıllar sonra arka tampondan yaşadığımız kaza sonrasında arka tampon demirinin çalındığını fark ettik.Ama bu civic'te hiç yokmuş.Civic kullanıcılarından gelen fotoğraflarla kanıtlamış olduk.ES7 olarak bilinen halk arasında vtec2 olarak geçen modelde yok hatta fd6 ve fd7 kasalarda da olmadığını iddia edenler var.Aşağıya fotoğrafları bırakıyorum.İlk resim olması gereken diğerleri araç sahiplerinin attığı fotoğraf.

    İlk fotoğraf olması gerektiği gibi olan abd versiyonu.

    Civic arka tampon demiri yok.



    Civic arka tampon demiri yok.Civic arka tampon demiri yok.Civic arka tampon demiri yok.Civic arka tampon demiri yok.
    Civic arka tampon demiri yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre1270393 -- 28 Haziran 2020; 11:28:26 >







  • Yine bilen bilmeyen sallamış durmuş. Daha bir iki gün önce Egea çarpışma konusunda da yazmıştım artık yeni güvenlik anlayışına göre arkadan kazalarda boyun yaralanmalarını önlemek için aracın arka tarafına da soft zone dedikleri darbeyi sönümleyici alanlar yapılıyor.

    Sizin o "Civic'in arkasında demir yokmuş çürük araba yauvv" dediğiniz şeyin arkasında ciddi bir mühendislik yatıyor.

    İlk önce şasi yapısına bakalım.



    Yaşam kafesinde 1500 mpa dayanımlı çelik kullanılırken ön ve arka tamponda aluminyum kullanılmış. Bu da ön ve arkadan alınan darbenin aynı şekilde sönümlenmesi amaçlandığını gösteriyor.

    Şimdi biraz daha detaya girip arka tampon yapısını inceleyelim.



    Arka tampon bağlantısında farklı dayanımda çelikler kullanılarak planlı katlanma alanı oluşturulmuş. Böylece darbe sönümlenerek çarpışma etkisi ile oluşan enerji kabin içine daha az yansıtılması amaçlanmış. Şimdi de nasıl çalıştığına bakalım.



    Peki arkadan çarpmalarda aracın hamur gibi katlanıp kabinin içine girmesine nasıl engel oluyorlar?




    Resimde gözüken kırmızı renkli alanlar 1500 mpa dayanımlı çelikten oluşuyor. Bu da arkadan alınan darbenin kabinin içine kadar gelmesine engel oluyor.

    Gerçek bir arkadan çarpma testine baktığımızda da planın işe yaradığı anlaşılıyor.




    Türkiye'de yaşanmış bir kazaya bakalım. Araç Civic sedan ve lpg'li.





    Bu da Abd'de yaşanmış bir kaza. Civic sedan iki kamyon arasında kalıyor ve arabanın içindeki 4 kişi kapıları açıp çıkıyor.







    Yine Türkiye'de yaşanmış bir kazada eski şasiye sahip Peugeot 206'nın düşmüş olduğu hali görebiliyoruz.



    Yaşanan kazalarda arabanın değil içindekilerin sağlam kalması gerektiğini bir anlayamadınız. Honda mühendisleri istese arka tampona 1500 mpa dayanımlı çelik koyabilirdi ama arkadan alınan darbelerde kamçı etkisi ile boyun omurgasında kırık veya çatlak oluşma riski kat kat yüksek olurdu.

    Bu arka alana soft zone oluşturma işini tabiki sadece Honda yapmıyor artık firmalar önden olduğu kadar arkadan oluşacak kazalar içinde benzer şekilde şasi yapısı geliştiriyor. Tank dediğiniz Volvo'ların arkadan yapılan çarpışma testlerine bakarsanız ne dediğimi anlarsınız.

    Volvo S80'nin arkadan çarpışma testi

    Konudaki civicler ile sizin civic aklama çabasıyla yazdığınız bu uzun yazıdaki civic bir mi ?

    Bu kasada demir var demişler zaten, önceki kasalarda yok. Işin altında yatan şey de malzemeden çalıp daha çok kar etme, mühendislik falan hikaye.

    Maksat mühendislik olsa abd versiyonuna da tampon demiri koymazlardı, biraz mantıklı düşünelim, mantıklı yazalım.
    yazınızı ne kadar tarafsız düşünerek okumaya çalışsam da başaramadım o kadar çok takım tutar gibi, parti tutar gibi yazmışsınız ki, anlam verebilmek idrak edebilmek pek mümkün görünmüyor?

    Keşke sizlerin ve bizlerin üzerinden tonlarca paralar kazanan bu sahtekarları kayıtsız şartsız destekleyeceğinize objektif olabilseniz.

    Ha birde bir araç ''sırf siz onu satın aldınız'' diye dünyanın en iyi aracı olmayabilir, eksikleri ve kusurları olabilir!!!
    Tebrik ederim büyük resmi gördünüz arka tampon demiri kullanmayıp büyük kâr etmişler. Sizin kullandığınız egea arkadan darbe alınca neden içine göçmüş peki?

    Yukarıda S80 testi paylaştım arka tekerleğe kadar neden girmiş? Volvo güvenlik konusunda sabıkalı bir firma mıdır? Audi'nin de arkadan testi var neden benzer sonuç alıyorlar? Koca koca firmalardaki onlarca mühendis arka tamponu 1500 mpa dayanımlı çelikle kaplamayı bilememiş demek ki.

    Neyse gerekli bilgileri yukarıda yazdım isteyen istediğine inanmaya devam edebilir.
  • Bu arada Türkiye'de üretilen civiclerde arka tampon demiri yok. Yurtdışında tüm civiclerde var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bu mesaj silindi.
    Oyle deme ama sorunsuzlar belki parca koymuyorlardir diye olabilir veya dedemin Anadolu ile ayni vites sayisina sahip oldugu icin de olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Oyle deme ama sorunsuzlar belki parca koymuyorlardir diye olabilir veya dedemin Anadolu ile ayni vites sayisina sahip oldugu icin de olabilir

    Alıntıları Göster
    Sorunsuzluğu batsın
  • Japon arabasına sempatim vardı. Honda istisna oldu.
  • Eskilerden parça çalıyorlar


    Yenilerde kaporta parçaları kendi kendine şekil değiştiriyor başka bir evrene göçüyor



    Sorsan sorunsuz işte
  • Maliyet politakasıyla hareket ediyorlar yılda 100 bin araç üretiminde 100 dolar kazanç sağlamak neyse boş ver
  • Japon iş ahlakı yüksek ama Honda'ya bu uğramamış belli ki. Göçük olayında yaşananlar, genel kalitesizlik, Avrupa'da turbo araç satıp da Türkiye'ye Shogun döneminden kalma atmosferiği dayamak falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Bu mesaj silindi.
    japonlar eyidir, laf yok...
  • Araştırsan daha neler çıkar, iğreniyorum bu hondadan. Her neyse bu araçlara 50-60-70 bin vermeye devam.
  • Top çarpmıştır!..
  • Güvenlik paketi diye biseyler satıyorlardı sanki bu kasalarda, o pakete dahildir belki tampon demiri

    Işin şakası bi yana zaten kaporta zayıf, bir de demiri koymuyorsan cinayete teşebbüs ediyorsun demektir, arkada oturanlar için büyük risk.
  • Şaşırdık mı
  • Dalga geçilen Linea da bile vardi.
  • Geçen yolda yürürken bi fd6 civic gördüm arka tamponu yoktu, tampon demiri de yoktu

    Şimdi de instagramda bi sayfada takla atan bir fd6 civic fotoğrafına denk geldim bunda da arka tampon demiri yok, honda şaka yapıyor heralde ?


    Civic arka tampon demiri yok.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Olmaması normal. Vtec açınca o kadar hızlı gidiyor ki kimse yetişemedeği için gelip de arkadan
    çarpamaz. O nedenle boşuna ağırlık yapsın istememiş bay Honda.
  • Egea daha sağlam diyenler doldursun konuyu haklarıdır
  • Amerikan versiyonlarda Tamponlarin belli bir çarpma hızına göre hasarsiz kalmasi gerekiyor.



    Ama Avrupa'da durum nasil bilmiyorum, yine de tampon demiri olmasi gerekir.




  • Civic arka tampon demiri yok.


    Honda'ların arkası cidden sıkıntılı. Arkadan vuran araç kaputu katlamadan Honda'nın arka tarafını yamultuyorsa (Sol Arka kapıya bakın), cidden sıkıntı var demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 25 Temmuz 2020; 18:48:5 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.